Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sofie1983: Reisschema westkust 2011
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis sofie1983: Reisschema westkust 2011
Hallo allemaal,
De kogel is eindelijk door de kerk! Na 3 weken websites afschuimen, boeken doornemen, ... hebben we eindelijk onze reis vastgelegd, op 3 september is het zo ver!
Het is de eerste keer dat we (ik en mijn man) een rondreis gaan maken. Daarom zou ik toch even ons reisschema willen voorleggen en jullie mening vragen. Welke plekjes mogen we zeker niet vergeten te bezoeken en natuurlijk ook welke zijn echt de moeite niet waard. Zo wordt bijvoorbeeld de 17mile drive in Monterey op veel websites en in reisgidsen bejubeld terwijl enkele mensen die we kennen zeggen dat het echt de moeite niet waard is en dat je het toegangsgeld beter kan gebruiken voor iets anders aangezien de gewone weg die je volgt zeker zo mooi is.
Hoe stippel ik ook best de mooiste route uit om te volgen? De GPS stuurt je gewoon langs de makkelijkste weg, maar hoe vindt je de mooiste routes? Misschien een domme vraag, maar als leek heb ik er echt geen idee van!
Zo gaan we bijvoorbeeld van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Op google maps kan je dan die route wat "verslepen" maar hoe weet ik of die weg echt de "goeie" weg is doorheen Death Valley?
Hier onze route.
Dag 1 - Zaterdag 3 september 2011
Aankomst in Los Angeles
Dag 2 - Zondag 4 september 2011
Los Angeles -> Palm Springs
Dag 3 - Maandag 5 september 2011
Palm Springs
Dag 4 - Dinsdag 6 september 2011
Palm Springs
Dag 5 - Woensdag 7 september 2011
Palm Springs -> Joshua Tree NP -> Laughlin
Dag 6 - Donderdag 8 september 2011
Laughlin -> Grand Canyon
Dag 7 - Vrijdag 9 september 2011
Grand Canyon -> Page
Dag 8 - Zaterdag 10 september 2011
Page -> Bryce Canyon
Dag 9 - Zondag 11 september 2011
Bryce Canyon -> Zion NP
Dag 10 - Maandag 12 september 2011
Zion NP -> Las Vegas
Dag 11 - Dinsdag 13 september 2011
Las Vegas
Dag 12 - Woensdag 14 september 2011
Las Vegas -> Mammoth Lakes
Dag 13 - Donderdag 15 september 2011
Mammoth Lakes -> Yosemite NP
Dag 14 - Vrijdag 16 september 2011
Yosemite NP -> San Francisco
Dag 15 - Zaterdag 17 september 2011
San Francisco
Dag 16 - Zondag 18 september 2011
San Francisco
Dag 17 - Maandag 19 september 2011
San Francisco -> Monterey
Dag 18 - Dinsdag 20 september 2011
Monterey -> Cambria
Dag 19 - Woensdag 21 september 2011
Cambria -> Santa Barbara
Dag 20 - Donderdag 22 september 2011
Santa Barbara
Dag 21 - Vrijdag 23 september 2011
Santa Barbara - Los Angeles
Dag 22 - Zaterdag 24 september 2011
Terugvlucht naar Brussel!!!!!
Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties!
De kogel is eindelijk door de kerk! Na 3 weken websites afschuimen, boeken doornemen, ... hebben we eindelijk onze reis vastgelegd, op 3 september is het zo ver!
Het is de eerste keer dat we (ik en mijn man) een rondreis gaan maken. Daarom zou ik toch even ons reisschema willen voorleggen en jullie mening vragen. Welke plekjes mogen we zeker niet vergeten te bezoeken en natuurlijk ook welke zijn echt de moeite niet waard. Zo wordt bijvoorbeeld de 17mile drive in Monterey op veel websites en in reisgidsen bejubeld terwijl enkele mensen die we kennen zeggen dat het echt de moeite niet waard is en dat je het toegangsgeld beter kan gebruiken voor iets anders aangezien de gewone weg die je volgt zeker zo mooi is.
Hoe stippel ik ook best de mooiste route uit om te volgen? De GPS stuurt je gewoon langs de makkelijkste weg, maar hoe vindt je de mooiste routes? Misschien een domme vraag, maar als leek heb ik er echt geen idee van!
Zo gaan we bijvoorbeeld van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Op google maps kan je dan die route wat "verslepen" maar hoe weet ik of die weg echt de "goeie" weg is doorheen Death Valley?
Hier onze route.
Dag 1 - Zaterdag 3 september 2011
Aankomst in Los Angeles
Dag 2 - Zondag 4 september 2011
Los Angeles -> Palm Springs
Dag 3 - Maandag 5 september 2011
Palm Springs
Dag 4 - Dinsdag 6 september 2011
Palm Springs
Dag 5 - Woensdag 7 september 2011
Palm Springs -> Joshua Tree NP -> Laughlin
Dag 6 - Donderdag 8 september 2011
Laughlin -> Grand Canyon
Dag 7 - Vrijdag 9 september 2011
Grand Canyon -> Page
Dag 8 - Zaterdag 10 september 2011
Page -> Bryce Canyon
Dag 9 - Zondag 11 september 2011
Bryce Canyon -> Zion NP
Dag 10 - Maandag 12 september 2011
Zion NP -> Las Vegas
Dag 11 - Dinsdag 13 september 2011
Las Vegas
Dag 12 - Woensdag 14 september 2011
Las Vegas -> Mammoth Lakes
Dag 13 - Donderdag 15 september 2011
Mammoth Lakes -> Yosemite NP
Dag 14 - Vrijdag 16 september 2011
Yosemite NP -> San Francisco
Dag 15 - Zaterdag 17 september 2011
San Francisco
Dag 16 - Zondag 18 september 2011
San Francisco
Dag 17 - Maandag 19 september 2011
San Francisco -> Monterey
Dag 18 - Dinsdag 20 september 2011
Monterey -> Cambria
Dag 19 - Woensdag 21 september 2011
Cambria -> Santa Barbara
Dag 20 - Donderdag 22 september 2011
Santa Barbara
Dag 21 - Vrijdag 23 september 2011
Santa Barbara - Los Angeles
Dag 22 - Zaterdag 24 september 2011
Terugvlucht naar Brussel!!!!!
Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Reisschema westkust 2011
mooi rondje hoor!
Is alles al geboekt?
- waarom blijven jullie wat langer in palm springs? Om te ontspannen of zo bij het zwembad? Het is ook niet zo ver van Joshua Tree natuurlijk. Ik zou in de plaats liever een dagje meer LA doen denk ik. Daar is veel te doen.
- om de route te vinden; deze kan je eigenlijk in elke reisgids vinden. Zoveel wegen zijn er niet in de US, het is niet te vergelijken met europa (uitgezonderd rond de steden natuurlijk) TIP: ik vraag altijd op de tourism pagina's van de staten waar we doorrijden (bvb californië) een pakket met map aan. Zo weet je toch de wegen nummers alvast. Ook in de Lannoo reisgids bvb staan veel handige plannetjes met de "typische" route.
- de route via Death Valley is diegene die langs Furnace Creek - Death Valley loopt. Ik kan echt een overnachting daar aanbevelen. het is erg bijzonder!
- de meeste forummers zullen je allicht ook een extra overnachting in yosemite en zion aanbevelen. Wij deden het daar telkens ook met één overnachting, dat vonden wij voldoende tenzij je lange wandelingen wil maken...
- de kustroute kan in principe ook met een overnachting minder, die je dan elders zou kunnen toevoegen. Er is daar echter zoveel te zien dat je je voldoende overnachtingen echter niet zal beklagen denk ik.
- wat ik wel een beetje mis is monument Valley, dat hoort bij die rondje echt nog wel bij vind ik. (in te plannen met een overnachting tussen grand canyon en page) Echt prachtig... maar dan zal je elders een nacht moeten weghalen. Keuzes...
Is alles al geboekt?

- om de route te vinden; deze kan je eigenlijk in elke reisgids vinden. Zoveel wegen zijn er niet in de US, het is niet te vergelijken met europa (uitgezonderd rond de steden natuurlijk) TIP: ik vraag altijd op de tourism pagina's van de staten waar we doorrijden (bvb californië) een pakket met map aan. Zo weet je toch de wegen nummers alvast. Ook in de Lannoo reisgids bvb staan veel handige plannetjes met de "typische" route.
- de route via Death Valley is diegene die langs Furnace Creek - Death Valley loopt. Ik kan echt een overnachting daar aanbevelen. het is erg bijzonder!
- de meeste forummers zullen je allicht ook een extra overnachting in yosemite en zion aanbevelen. Wij deden het daar telkens ook met één overnachting, dat vonden wij voldoende tenzij je lange wandelingen wil maken...
- de kustroute kan in principe ook met een overnachting minder, die je dan elders zou kunnen toevoegen. Er is daar echter zoveel te zien dat je je voldoende overnachtingen echter niet zal beklagen denk ik.
- wat ik wel een beetje mis is monument Valley, dat hoort bij die rondje echt nog wel bij vind ik. (in te plannen met een overnachting tussen grand canyon en page) Echt prachtig... maar dan zal je elders een nacht moeten weghalen. Keuzes...
Het eerste wat mij opviel: het lange verblijf in Palm Springs. Waarom is dat? Ik zou dan liever een dag langer in L.A. blijven of een dag langer luieren in Las Vegas. In beide steden is meer te doen als in Palm Springs.
Zion, als je niet van wandelen houdt dan zou een nacht wel kunnen. Maar zorg wel dat je dan in Springdale overnacht zodat je 's ochtends nog wat in het park kunt bekijken voor je naar Las Vegas rijdt. St. George zou ik bijvoorbeeld niet doen.
Las Vegas - Mammoth Lakes, ik mag aannemen dat dit via Death Valley zal gaan? Tenminste ik lees niet dat je met een camper reist waardoor het eventueel niet zou mogen. Ik vind het dan net te ver. Als je Las Vegas - Yosemite wil doen met maar 1 stop ipv 2 (Death Valley en Mammoth Lakes) dan zou ik Bishop nemen zodat je voldoende tijd hebt voor Death Valley.
Yosemite... een nachtje het kan... maar vooral voor Yosemite is het naar mijn smaak te weinig als je en de vallei en de grote bomen goed wil bekijken. Zeker als je accomodatie buiten het park hebt, is het nog een aardig stukje rijden binnen Yosemite om ergens te komen.
Zion, als je niet van wandelen houdt dan zou een nacht wel kunnen. Maar zorg wel dat je dan in Springdale overnacht zodat je 's ochtends nog wat in het park kunt bekijken voor je naar Las Vegas rijdt. St. George zou ik bijvoorbeeld niet doen.
Las Vegas - Mammoth Lakes, ik mag aannemen dat dit via Death Valley zal gaan? Tenminste ik lees niet dat je met een camper reist waardoor het eventueel niet zou mogen. Ik vind het dan net te ver. Als je Las Vegas - Yosemite wil doen met maar 1 stop ipv 2 (Death Valley en Mammoth Lakes) dan zou ik Bishop nemen zodat je voldoende tijd hebt voor Death Valley.
Yosemite... een nachtje het kan... maar vooral voor Yosemite is het naar mijn smaak te weinig als je en de vallei en de grote bomen goed wil bekijken. Zeker als je accomodatie buiten het park hebt, is het nog een aardig stukje rijden binnen Yosemite om ergens te komen.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Mij vallen de 3 nachten Palm Springs ook als eerste op. Wij waren er in 2009 2 nachten, wat meer dan genoeg was als je ook nog met de Aerial Tramway naar boven wilt. We vonden overigens het uitzicht onderweg in de tramway mooier dan toen we boven waren.
Laughlin zou je eventueel nog kunnen vervangen voor Kingman wat wat beter op de route ligt. Ik neem ook aan dat Laughlin alleen maar een tussenstop is?
Als Death Valley-fan raad ik ook een overnachting in het park zelf aan. En voor Yosemite en Zion zijn 2 overnachtingen inderdaad geen overbodige luxe. Ik denk dat ik in jullie route maar 1 nacht Palm Springs zou doen en 1 nacht Santa Barbara. Die 3 nachten zou ik dus verdelen bij Yosemite, Zion en Death Valley.
Grappig trouwens als jullie 12 september van Zion naar Las Vegas gaan. Gaan jullie dan ook naar Valley Of Fire? Wij zitten daar op die dag.
Laughlin zou je eventueel nog kunnen vervangen voor Kingman wat wat beter op de route ligt. Ik neem ook aan dat Laughlin alleen maar een tussenstop is?
Als Death Valley-fan raad ik ook een overnachting in het park zelf aan. En voor Yosemite en Zion zijn 2 overnachtingen inderdaad geen overbodige luxe. Ik denk dat ik in jullie route maar 1 nacht Palm Springs zou doen en 1 nacht Santa Barbara. Die 3 nachten zou ik dus verdelen bij Yosemite, Zion en Death Valley.
Grappig trouwens als jullie 12 september van Zion naar Las Vegas gaan. Gaan jullie dan ook naar Valley Of Fire? Wij zitten daar op die dag.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis sofie1983: Reisschema westkust 2011
Zijn de hotels al vastgelegd? Anders zou ik zeker wat gaan schuiven, tenzij er bepaalde redenen zijn om het zo te doen.
Je kunt eens een kaart gaan kopen, zoals de Hallwag (nr 5 voor dit deel), dan zie je welke wegen scenic zijn. Veel keus heb je vaak niet.
Marianne
Je kunt eens een kaart gaan kopen, zoals de Hallwag (nr 5 voor dit deel), dan zie je welke wegen scenic zijn. Veel keus heb je vaak niet.
Marianne
-
- Amerikafan
Hallo,
Ja alles ligt eigenlijk al vast. Oorspronkelijk hadden we twee dagen Palm Springs, maar in die periode was het 2+1, dus een beetje uitrusten aan het zwembad kan ook geen kwaad en zal zeker en vast goed doen.
Nu voor het overige zijn we niet echt wandelaars. Het is niet onze bedoeling om in elk NP kilometerslange wandelingen te maken. Waarschijnlijk besef je toch pas ter plaatse wat je ding is en waar jet beter iets had aangepast. Nu we zullen wel zien.
Ik heb hier op het forum veel gelezen van Valley of fire, is dit mooi? In de standaard rondreizen wordt hiervan eigenlijk nooit gesproken.
Suggesties van te bezoeken plaatsen, etc zijn steeds welkom!
Groetjes
Ja alles ligt eigenlijk al vast. Oorspronkelijk hadden we twee dagen Palm Springs, maar in die periode was het 2+1, dus een beetje uitrusten aan het zwembad kan ook geen kwaad en zal zeker en vast goed doen.
Nu voor het overige zijn we niet echt wandelaars. Het is niet onze bedoeling om in elk NP kilometerslange wandelingen te maken. Waarschijnlijk besef je toch pas ter plaatse wat je ding is en waar jet beter iets had aangepast. Nu we zullen wel zien.
Ik heb hier op het forum veel gelezen van Valley of fire, is dit mooi? In de standaard rondreizen wordt hiervan eigenlijk nooit gesproken.
Suggesties van te bezoeken plaatsen, etc zijn steeds welkom!
Groetjes
Valley of Fire is een statepark tussen Las Vegas en Zion. Het is absoluut erg mooi, maar of je er tijd voor hebt... je hebt al zo weinig tijd in Zion. Ik zou het in het achterhoofd houden, mocht je tijd en zin hebben dan kan je het doen. Die reisgidsen baseren zich op de grote trekkers en plannen daar een route mee en proberen vervolgens zoveel mogelijk in zo weinig mogelijk tijd te stoppen. De kleinere dingen slaan ze voor het gemak maar over. Vaak bieden ze je ook hotels aan die net niet gunstig liggen, waardoor er toch wat tijd verloren gaat. Want waar slaap je bijvoorbeeld bij Zion en Yosemite? Het klinkt misschien wat negatief want deze route is op zich niet eens zo slecht, maar over het algemeen is het wel de ervaring met reisbureauroutes.
Kilometerslange wandelingen hoef je ook niet te maken maar de afstanden zijn over het algemeen wel wat groter die je met de auto moet afleggen om van A naar B te komen. Die tijd moet je ook tellen. Je hebt dus geen hele dag in parken, maar een halve omdat je ook nog moet rijden van of naar de volgende overnachtingsplek. Kijk anders eens op www.nps.gov voor informatie over de parken en wat je wil doen.
Kilometerslange wandelingen hoef je ook niet te maken maar de afstanden zijn over het algemeen wel wat groter die je met de auto moet afleggen om van A naar B te komen. Die tijd moet je ook tellen. Je hebt dus geen hele dag in parken, maar een halve omdat je ook nog moet rijden van of naar de volgende overnachtingsplek. Kijk anders eens op www.nps.gov voor informatie over de parken en wat je wil doen.
-
- Amerikafan
Bij Zion NP overnachten we in Springdale, Best Western Zion Park Inn, en bij Yosemite Best Western Yosemite Gateway Inn.
Ik denk dat die afstanden nog wel meevallen, vooral de BW in Zion.
Ik denk dat die afstanden nog wel meevallen, vooral de BW in Zion.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1017 Weergaves
-
Laatste bericht door Hyard
-
- 7 Reacties