Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
superbowl
Re: superbowl
Die Amerikanen kunnen er toch niets aan doen dat de rest van de wereld deze sport slechts op nivo nul speelt.
Ik denk dat toch niemand kan betwijfelen dat dit zo ongeveer de twee beste teams ter wereld zijn ?
Ik denk dat toch niemand kan betwijfelen dat dit zo ongeveer de twee beste teams ter wereld zijn ?
Amerikanen noemen al hun sportkampioenen world champions. Dat is bij de WWE zo en bij elke andere sport die alleen zijn beoefenen. Sorry voor de Amerikanen, maar de wereld is groter dan de VS en vaak domineren andere sporten in andere landen.
> en bij elke andere sport die alleen zijn beoefenen
Dan klopt het toch wat ze zeggen ?
Het gaat er om dat je als Wereldkampioen de beste ter wereld bent, het gaat er toch niet om dat de hele wereld mee doet ?
Het gaat er om dat je als Wereldkampioen de beste ter wereld bent, het gaat er toch niet om dat de hele wereld mee doet ?
Dat weet je alleen als de rest van de wereld ook meedoetBramster schreef:

Ik weet zo wel dat de rest slechter is.
Net zo als de hele wereld weet dat b.v bij soccer Man United beter is dan het schoolkteam van de Highscholl in het 3e district van Pyongyang
Omdat te weten hoeven ze echt geen wedstrijdje te spelen 
Net zo als de hele wereld weet dat b.v bij soccer Man United beter is dan het schoolkteam van de Highscholl in het 3e district van Pyongyang

Uhm ja bij "Football' is dat misschien wel zo, alleen omdat de rest van de wereld rugby speelt 
Misschien is dat een idee voor Nederland, we veranderen een klein beetje de regels en naam en we worden eindelijk wereldkampioen voezbal :p

Misschien is dat een idee voor Nederland, we veranderen een klein beetje de regels en naam en we worden eindelijk wereldkampioen voezbal :p
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
We hebben in Nederland ook een aantal vage kampioenschappen waar een "wereldkampioen" uit komt.
Ik had het voornemen om te gaan kijken maar was al voor het begon in slaap gevallen. Ben nog wreed verstoord door het gejengel van Christina Aguilera maar heb niets van het spel meegekregen.
Ik had het voornemen om te gaan kijken maar was al voor het begon in slaap gevallen. Ben nog wreed verstoord door het gejengel van Christina Aguilera maar heb niets van het spel meegekregen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
ja, je hebt wel gelijk. Maar als iemand zichzelf wereldkampioen noemt stel ik me een sport voor die in de hele wereld of in elk geval een groot deel van de wereld beoefend worden op een fatsoenlijk niveau en waaraan teams uit vele landen meedoen.Bramster schreef:> en bij elke andere sport die alleen zijn beoefenen
Het WK voor clubteams (voetbal) vind ik meer in de buurt komen dan de Superbowl. De Euro Hockey League is slechts Europees, maar heeft in elk geval teams uit meerdere landen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
met American Football is het wel onbetwist..... maar ik denk dat een leuk baseball team van buitenlandse sterren weleens hoge ogen kan slaan... een Europees topteam kan misschien ook ver komen in de NBA
-
- Amerikafan
en ach, wij zijn ook wereldkampioen korfbal -- daar moesten eigenlijk eens 500.000 jonge Amerikanen aan 

- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb begrepen dat behalve de SuperBowl zelf ook de reclames er tussendoor behoorlijk belangrijk zijn.
HomeAway (het bedrijf waar ik voor werk) had ook een reclameplekje bemachtigt. Waar precies weet ik niet meer, maar de reclame is hier terug te vinden : http://detourism.homeaway.com/ . Ben wel benieuwd of iemand in de VS deze heeft gezien, en wat je er van vind.
Ik ben net terug uit Zwitserland en heb net even mijn webmail gekeken en zag dat er nogal wat verontwaardigde reacties waren binnen gekomen over de reclame..
HomeAway (het bedrijf waar ik voor werk) had ook een reclameplekje bemachtigt. Waar precies weet ik niet meer, maar de reclame is hier terug te vinden : http://detourism.homeaway.com/ . Ben wel benieuwd of iemand in de VS deze heeft gezien, en wat je er van vind.
Ik ben net terug uit Zwitserland en heb net even mijn webmail gekeken en zag dat er nogal wat verontwaardigde reacties waren binnen gekomen over de reclame..
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een finale van een wereldkampioenschap (want dat is de Super Bowl voor de Amerikanen) impliceert dat er voorrondes geweest zijn waarin meerdere landen van over de hele wereld hebben meegedaan.
Als dit niet het geval is, is het een nationaal kampioenschap, en geen wereldkampioenschap.
Aangezien er geen enkel buitenlands team meedingt naar de Super Bowl is het dus geen wereldkampioenschap maar een nationaal kampioenschap.
Als er, toen NFL Europe (later NFL Europa) er nog was, ook Europese teams hadden meegedaan in de (voor)selectie voor de Super Bowl, dan had je wel van een wereldkampioenschap kunnen spreken, maar zelfs destijds kwamen de Europese teams daar niet voor in aanmerking, want stel je voor de Amsterdam Admirals zouden de Super Bowl winnen... dat kan echt niet in Amerika (en behalve in een droomwereld zou dat ook nooit hebben gekund, maar dat terzijde
)
Als dit niet het geval is, is het een nationaal kampioenschap, en geen wereldkampioenschap.
Aangezien er geen enkel buitenlands team meedingt naar de Super Bowl is het dus geen wereldkampioenschap maar een nationaal kampioenschap.
Als er, toen NFL Europe (later NFL Europa) er nog was, ook Europese teams hadden meegedaan in de (voor)selectie voor de Super Bowl, dan had je wel van een wereldkampioenschap kunnen spreken, maar zelfs destijds kwamen de Europese teams daar niet voor in aanmerking, want stel je voor de Amsterdam Admirals zouden de Super Bowl winnen... dat kan echt niet in Amerika (en behalve in een droomwereld zou dat ook nooit hebben gekund, maar dat terzijde

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
Wel leuk dat Kurt Warner een belangrijke speler was bij de Admirals - en daarna(?) een titel + MVP wint bij de RamsDento schreef: Als er, toen NFL Europe (later NFL Europa) er nog was, ook Europese teams hadden meegedaan in de (voor)selectie voor de Super Bowl, dan had je wel van een wereldkampioenschap kunnen spreken, maar zelfs destijds kwamen de Europese teams daar niet voor in aanmerking, want stel je voor de Amsterdam Admirals zouden de Super Bowl winnen... dat kan echt niet in Amerika (en behalve in een droomwereld zou dat ook nooit hebben gekund, maar dat terzijde)

> want stel je voor de Amsterdam Admirals zouden de Super Bowl winnen
Ahum , tja als iemand denkt dat dat realistisch was dan kan die naar mijn mening beter gaan scrabbelen.
Ahum , tja als iemand denkt dat dat realistisch was dan kan die naar mijn mening beter gaan scrabbelen.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Ik vond het na de eerste helft, toen de Steelers terug kwamen toch nog een spannende wedstrijd!
@ Marcel: Heb niet alle commercials gezien want ik was bij family & friends maar die van HomeAway heb ik gezien, was met die 'dummy' baby niet?
De Doritos reclame met die vinger likker vond ik wel geinig. De Black Eyed Peas was daarentegen verschrikkelijk, Axle Rose moet toch walgen als ie Fergie 'Sweet child 'o mine' hoort krijsen?!
@ Marcel: Heb niet alle commercials gezien want ik was bij family & friends maar die van HomeAway heb ik gezien, was met die 'dummy' baby niet?
De Doritos reclame met die vinger likker vond ik wel geinig. De Black Eyed Peas was daarentegen verschrikkelijk, Axle Rose moet toch walgen als ie Fergie 'Sweet child 'o mine' hoort krijsen?!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uiteraard mee eens, ik denk niet dat er ook maar één team in de NFL Europe was die een echt NFL team zou kunnen verslaan, maar ze dachten vast: "better safe than sorry"Bramster schreef:> want stel je voor de Amsterdam Admirals zouden de Super Bowl winnen

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
en tegelijkertijd zijn dansje na doetTedjevanEs schreef: Axle Rose moet toch walgen als ie Fergie 'Sweet child 'o mine' hoort krijsen?!

Mocht iemand het leuk vinden, alle tijdens de Super Bowl uitgezonden commercials zijn op dit speciale kanaal op Youtube terug te zien.TedjevanEs schreef: Heb niet alle commercials gezien want ik was bij family & friends maar die van HomeAway heb ik gezien, was met die 'dummy' baby niet?
Special mentions:
De Passat commercial 'The Force':
De Detroit Eminem commercial:
En de meest controversiële, de Groupon 'Tibet' commercial:
Die laatste is bij heel veel mensen slecht gevallen, en heeft al protesten opgeleverd van Chinese autoriteiten en Tibetaanse belangenorganisaties.
Bestaat de NFL Europe eigenlijk nog? Dat Europe werd trouwens al snel Germany, toen in alle andere Europese landen het niet echt lekker liep.
En volgens John Grisham, de bekende auteur, is er nog een American Football competitie in Italië, die echter van een laag niveau is, amateur niveau.
Om nu de Green Bay Packers world champions te noemen vind ik nogal overdreven, maar ach, Amerikanen he?
En volgens John Grisham, de bekende auteur, is er nog een American Football competitie in Italië, die echter van een laag niveau is, amateur niveau.
Om nu de Green Bay Packers world champions te noemen vind ik nogal overdreven, maar ach, Amerikanen he?
> Om nu de Green Bay Packers world champions te noemen vind ik nogal overdreven,
> maar ach, Amerikanen he?
Dat overdreven vinden ligt toch echt aan de Nederlanders en niet aan de Amerikanen. De Amerikanen vinden dat immers geheel niet overdreven.
Om nu de Green Bay Packers world champions te noemen vind ik nogal overdreven, maar ach, Nederlanders he?
> maar ach, Amerikanen he?
Dat overdreven vinden ligt toch echt aan de Nederlanders en niet aan de Amerikanen. De Amerikanen vinden dat immers geheel niet overdreven.
Om nu de Green Bay Packers world champions te noemen vind ik nogal overdreven, maar ach, Nederlanders he?