Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
trip zomer 2011
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
trip zomer 2011
Hallo,
Ik wil graag hier mijn voorlopige planning voor onze Hawaii trip van deze zomer voorleggen:
dag 1 : vertrek Brussel via Chicago naar SFO
dag 2 - 4 : SFO
dag 5 : Vm :vlucht SFO - Honolulu, Oahu - Lihue, Kauai
dag 6-7 : Mahaulepu coast; Waimea canyon;
Hanalei Bay; ......tips????
dag 8 : Vm : vlucht Lihue,Kauai, - Kahului,Maui
Nm : bezoek Lahaina
dag 9-10 : road to Hana ; Haleakala N.P.;
Maluaka beach;... tips ???
dag 11 : Vm : vlucht Kahului, Maui - Kona, Big Island
dag 12 -16 : helikopter tour boven vulkaan kan je die ook maken vertrekkende uit Kona? )
South point / Hawaii Volcano N.P.
Hilo ; tips ??????
dag 17 : Vm :vlucht Kona, Big Island - Honolulu, O'ahu
Nm : Honolulu downtown
dag 18 : Vm : Pearl Harbor;
Nm : ev auto huren voor 1 dag voor rondrit eiland????
dag 19 : rondrit tips????
om 10 pm vlucht terug naar L.A.
dag 20 : terugreis naar Brussel
Wat ik nog specifiek wil vragen zijn : tips voor hotels of B&B in Honolulu, op Kauai en Maui
Ons verblijf op Big Island ligt vast ( is een bungalow geboekt via vrbo) maar voor de rest is alles nog flexibel.
Ons oorspronkelijk plan was om maar 3 eilanden te doen ( nl Oahu - Big Island en Maui) maar mede door de mooie verhalen van een Amerikaanse collega van mijn man nemen we er Kauai toch bij.
Daardoor hebben we telkens voor elk eiland maar een halve dag bij aankomst en 2 volle dagen om de hoogtepunten te zien; dus wie tips heeft voor een mooie rondrit en/ of wandeling?
Op Big Island verblijven we 6 nachten zodat we daar een rustpunt inbouwen, en vanuit het vakantiehuis uitstappen maken. Op welk eiland huren we best een SUV en heeft het zin om een auto te huren in Honolulu?
Alvast bedankt
Claudine
P.S. : nog één vraagje kan iemand mij helpen met de uitspraak van de eilandnamen ( bv wordt de aui man Maui uitgesproken zoals miau(w) van een poes)
Ik wil graag hier mijn voorlopige planning voor onze Hawaii trip van deze zomer voorleggen:
dag 1 : vertrek Brussel via Chicago naar SFO
dag 2 - 4 : SFO
dag 5 : Vm :vlucht SFO - Honolulu, Oahu - Lihue, Kauai
dag 6-7 : Mahaulepu coast; Waimea canyon;
Hanalei Bay; ......tips????
dag 8 : Vm : vlucht Lihue,Kauai, - Kahului,Maui
Nm : bezoek Lahaina
dag 9-10 : road to Hana ; Haleakala N.P.;
Maluaka beach;... tips ???
dag 11 : Vm : vlucht Kahului, Maui - Kona, Big Island
dag 12 -16 : helikopter tour boven vulkaan kan je die ook maken vertrekkende uit Kona? )
South point / Hawaii Volcano N.P.
Hilo ; tips ??????
dag 17 : Vm :vlucht Kona, Big Island - Honolulu, O'ahu
Nm : Honolulu downtown
dag 18 : Vm : Pearl Harbor;
Nm : ev auto huren voor 1 dag voor rondrit eiland????
dag 19 : rondrit tips????
om 10 pm vlucht terug naar L.A.
dag 20 : terugreis naar Brussel
Wat ik nog specifiek wil vragen zijn : tips voor hotels of B&B in Honolulu, op Kauai en Maui
Ons verblijf op Big Island ligt vast ( is een bungalow geboekt via vrbo) maar voor de rest is alles nog flexibel.
Ons oorspronkelijk plan was om maar 3 eilanden te doen ( nl Oahu - Big Island en Maui) maar mede door de mooie verhalen van een Amerikaanse collega van mijn man nemen we er Kauai toch bij.
Daardoor hebben we telkens voor elk eiland maar een halve dag bij aankomst en 2 volle dagen om de hoogtepunten te zien; dus wie tips heeft voor een mooie rondrit en/ of wandeling?
Op Big Island verblijven we 6 nachten zodat we daar een rustpunt inbouwen, en vanuit het vakantiehuis uitstappen maken. Op welk eiland huren we best een SUV en heeft het zin om een auto te huren in Honolulu?
Alvast bedankt
Claudine
P.S. : nog één vraagje kan iemand mij helpen met de uitspraak van de eilandnamen ( bv wordt de aui man Maui uitgesproken zoals miau(w) van een poes)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: trip zomer 2011
Met de hotels e.d. kan ik je niet helpen, maar met de uitspraak wel. Maui spreek je uit als "Mouw-ie", Oahu = Ohwahoe, Kauai - Kauwaai, Hawaii - Haawaaie. Ongeveer
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hoi Clo,
Vanuit Kona kun je prima met de heli (wij hadden geboekt bij Paradise Helicopters) rondom het eiland. Op Big Island een SUV (4wheeldrive) dan mag je ook naar de top van de vulkaan en het observatorium van de Sterrenwacht. Op Oahu is het ook prima te doen om The Bus te pakken.
Vanuit Kona kun je prima met de heli (wij hadden geboekt bij Paradise Helicopters) rondom het eiland. Op Big Island een SUV (4wheeldrive) dan mag je ook naar de top van de vulkaan en het observatorium van de Sterrenwacht. Op Oahu is het ook prima te doen om The Bus te pakken.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik weet in ieder geval al welk hotel je niet moet nemen op Oahu, namelijk Aqua Aloha Surf. Ons ergste hotel van onze vakantie in 2009 (inclusief de hotels in het zuidwesten.) Haren in ons bed, op de grond, in de douche en in de handdoeken. En vieze vlekken overal.
Nu even het positieve haha.: Op Big Island hebben jullie er goed aan gedaan om zoveel dagen uit te trekken. Wij hadden er maar 2 dagen en dat was veel te kort. South Point hebben wij ook gedaan. Het is wel goed zoeken. Langs de weg wordt het nog aangegeven, maar daarna hebben we moeten vragen, want het is niet echt een toeristische trekpleister, wat wij dus juist geweldig vonden.
Verder mag je uiteraard de Akaka Falls niet missen en ook Waipio Valley was erg mooi om te zien. Als we meer tijd hadden gehad, hadden we graag met een 4x4 die weg naar beneden gereden. Geniet vooral ook hoe de natuur ontzettend verandert als je bijvoorbeeld van Kona naar Hilo rijdt. Kona ligt aan de droge zijde en Hilo aan de natte en supergroene zijde. Ik zie dat jullie ook zeker Hawaii Volcanoes National Park gaan bezoeken. Ook een zeer prachtig en indrukwekkend park.
Nu even het positieve haha.: Op Big Island hebben jullie er goed aan gedaan om zoveel dagen uit te trekken. Wij hadden er maar 2 dagen en dat was veel te kort. South Point hebben wij ook gedaan. Het is wel goed zoeken. Langs de weg wordt het nog aangegeven, maar daarna hebben we moeten vragen, want het is niet echt een toeristische trekpleister, wat wij dus juist geweldig vonden.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu heb ik niet echt ervaring met hotels, ik slaap liever thuis lol.. maar ik hoor vaak goede dingen over Outrigger. Dit is een hotelketen die naar begrippen hier niet al te duur is en goede kwaliteit schijnt te leveren. Nogmaals, ik heb zelf geen ervaring met ze, maar ik hoor goede dingen over ze 

Ik heb alleen ervaring met Oahu en Maui, en zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je wat weinig tijd voor Maui hebt ingeruimd...komt allemaal nogal gehaast over. Maar als je dan vraagt hoe je meer dagen in Maui in dit schema in kan passen zou ik het echt niet weten
V.w.b. hotel in Oahu: wij zaten een week in het Aqua Palms en Spa. Goed hotel en uitstekend bevallen, maar het ligt niet midden in Waikiki (wat voor ons juist een pluspunt was). Waikiki is tien minuutjes lopen...

V.w.b. hotel in Oahu: wij zaten een week in het Aqua Palms en Spa. Goed hotel en uitstekend bevallen, maar het ligt niet midden in Waikiki (wat voor ons juist een pluspunt was). Waikiki is tien minuutjes lopen...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bedankt allemaal voor de tips.
Ondertussen is de planning weer wat verandert : zijn nu 1 dag langer op Maui; hebben daar ook een condo gehuurd.
Jammer genoeg betekent dit ook 1 dag inleveren op Kauai, dit zal dan weliswaar betekenen dat we slechts een korte impressie van dit eiland zullen krijgen. We zijn aan het overwegen om er een helikoptervlucht te maken zodat we er toch meer een beeld kunnen van krijgen of we keren terug naar ons oorspronkelijk plan om toch maar 3 eilanden te doen.
Het zal ons dan des te meer een reden geven om nog eens terug te komen
Nog een vraagje ivm die helikoptervluchten :Zijn die vluchten nogal bumby? Ik ben vrij vlug wagen/zee/luchtziek mede daardoor heb ik de helikoptervlucht boven de Grand Canyon aan mij laten voorbijgaan. Nochtans zou ik zeker de vlucht op Big Island willen doen. Iemand tips?( ik heb eenmaal pilletjes tegen reisziekte genomen en was helemaal groggy; dus dat is ook niet echt de bedoeling) :mrg
Ondertussen is de planning weer wat verandert : zijn nu 1 dag langer op Maui; hebben daar ook een condo gehuurd.
Jammer genoeg betekent dit ook 1 dag inleveren op Kauai, dit zal dan weliswaar betekenen dat we slechts een korte impressie van dit eiland zullen krijgen. We zijn aan het overwegen om er een helikoptervlucht te maken zodat we er toch meer een beeld kunnen van krijgen of we keren terug naar ons oorspronkelijk plan om toch maar 3 eilanden te doen.
Het zal ons dan des te meer een reden geven om nog eens terug te komen

Nog een vraagje ivm die helikoptervluchten :Zijn die vluchten nogal bumby? Ik ben vrij vlug wagen/zee/luchtziek mede daardoor heb ik de helikoptervlucht boven de Grand Canyon aan mij laten voorbijgaan. Nochtans zou ik zeker de vlucht op Big Island willen doen. Iemand tips?( ik heb eenmaal pilletjes tegen reisziekte genomen en was helemaal groggy; dus dat is ook niet echt de bedoeling) :mrg
Ziet er goed uit. Heb jij rechtstreeks via hun website geboekt?Enasni schreef:
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Met welke maatschappij vlieg je, kun je niet rechtstreeks op Kauai vliegen en terug van Oahu? United doet dat wel. Scheelt je wat heen en weer gevlieg.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
NIet dat ik je bang wil maken, maar het kan een beetje hobbelig zijn.clo schreef: ...
...
Een quote uit mijn reisverslag van Hawaii in 2007:
"Het is een onvergetelijke ervaring om met zo’n helicopter te vliegen. We vliegen tussen de twee hoogste punten van Big Island in de richting van de Volcanoes National Park. Het eerste stuk is het vrij helder, maar naarmate we dichter naar de andere kant van het eiland komen, gaan de wolken steeds lager hangen. Koji zoekt hier en daar nog naar een gaatje, maar als we in een windzak terecht komen die ons zo’n 800 voet naar beneden doet zakken, stijgt hij toch maar op om boven de wolken te gaan vliegen. Onze magen achterlatend."
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik denk dat ze nu meteen een vlucht gaan boeken. 

Groetjes René
Nee. Ik heb het boeken uitbesteed aan een reisbureau, aangezien ik dat toendertijd handiger vond...clo schreef:
Ziet er goed uit. Heb jij rechtstreeks via hun website geboekt?
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-
- 11 Reacties