Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

havasu falls

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thomas
Amerika-ontdekker

Re: havasu falls

Bericht door thomas »

In 2008 zou Havasu Falls het hoogtepunt van onze huwelijksreis worden. Helaas had de overstroming van een paar weken eerder roet in het eten gegooid. Gelukkig was er nog een plaatsje vrij op bright angel campground en konden we daar een 3-daagse trip in de canyon doen.

Havasu falls staat nu dus nog steeds helemaal bovenaan mijn verlanglijstje... ondertussen zijn we geen koppel meer maar wel een gezin, de (hopelijk) volgende reis zal dus met kinderen zijn. Iemand ervaring met de hike naar havasu falls met kinderen? vanaf welke leeftijd kunnen ze dit aan?

btw Olivier, prachtige foto's !
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

We waren toch blij dat we 2 nachten hadden geboekt. Het is al een serieuze tocht naar beneden , om dan de dag daarop al terug naar boven te moeten gaan... ik zou het niet zien zitten.
Helemaal eens met Olivier! Bovendien kan je die dag 'beneden' gebruiken om een stuk richting de Colorado River te doen (dus dieper de Canyon in). Dat was ook een enorm leuke wandeling!

@ Thomas: ik heb zelf geen kinderen dus ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten op welke leeftijd zij het aan zouden kunnen. Maar je zou het misschien met de helicopter kunnen overwegen?
De afdaling naar Mooney Falls lijkt mij in elk geval onmogelijk met kleintjes, dat is echt klimwerk tegen een rotswand (met kettingen en een paar tunneltjes).
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
thomas
Amerika-ontdekker

Bericht door thomas »

De helicopter nemen we liever niet. We willen niet enkel de watervallen zien, maar vooral ook de hike doen. En liefst op de tweede dag ook de hike naar de rivier.
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

De tocht maakt gans het avontuur nog leuker natuurlijk.

Je kan altijd van te voren ezeltjes reserveren om de bagage te dragen. Vooral met kinderen is dit misschien wel een optie.
Wij hebben zo'n 5 uur gewandeld naar beneden tot aan de kamping, met af en toe een rustpauze en fotostop erin.
Indien met kinderen zou ik ook niet midden in de zon willen lopen. Heel vroeg voor zonsopgang vertrekken. Als de zon opkomt loop je toch nog een ganse tijd tussen de rotsen waar de zon nog niet bijkan. Het laatste stuk naar het dorpje toe en dan vooral van het dorpje naar de camping zijn in de felle zon en de zwaarste stukken om te doen.

De terugtocht hebben wij 's nachts gedaan. Lekkere temperaturen. Ik mocht het mij niet voorstellen om de laatste klim naar boven in de felle zon te moeten meemaken. Dit was nu al echt afzien.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Het is al even geleden dat hier nog iets geschreven is, maar weet misschien iemand hoe het zit met die flood..
op de site staat nog altijd dezelfde info van een paar maand terug dus echt up to date kun je die niet noemen..
Is het er nog altijd ramp gebied of..?
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Supai is al een tijd weer open for business.
Lees de reisverhalen maar op Tripadvisor.
Wij hebben al 2 overnachtingen in de Lodge geboekt voor september.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

aha! dat is goed nieuws!

Oei kan je al reserveren?
Zit dit rap vol, want ik weet nog (altijd :-( ) niet zeker of en wanneer we juist zullen gaan..
wij gaan wel met de tent dus misschien dat daar langer plaats blijft?
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

We hebben vroeg gereserveerd omdat maar weinig plaatsen in de lodge zijn.
Voor kamperen is wat meer plaats denk ik.
Ik heb in reisverhalen gelezen dat het verstandig is om je eigen wc-papier mee te nemen als je kampeert.
Je bent dus gewaarschuwd. :mrgreen:
pushirubiano
Amerikakenner

Ik zou toch maar even bellen om na te gaan hoe he zit met die reserveringen. Kijk maar hier: http://www.havasupai-nsn.gov/
Op de facebook group wordt wel geegd dat ze open zijn: http://www.facebook.com/group.php?gid=39067276853

Wel, bellen kan geen kwaad...
Groetjes, Ilona

SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Je kan zeker reserveren.
Ik heb afgelopen week nog gebeld.
Alle informatie vind je hier
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke bedankt!

en dat wc papier zat zoiezo al standaard in de rugzak ;-) :D
Afbeelding
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Wij hadden gereserveerd in februari, om er het laaste weekend van juni door te brengen op de camping. Heel veel en lang moeten bellen tot ik iemand aan de telefoon kreeg. Uiteindelijk een reservatienummer meegekregen.
Bij aankomst in het dorpje hadden ze nooit een reservatienummer gevraagd. Bij aankomst was er nog heel veel plek te vinden op de camping. Nou ja, camping kun je het niet echt noemen. Gewoon een plaatsje zoeken waar je maar wilt tussen de bomen, naast het riviertje.
Best dat ze sinds enkele jaren toiletten hebben geplaatst. Waren bij ons mooi onderhouden. Overdag is het wel meer een sauna dan een toilet. Als het zonnetje schijnt op het dak van de toiletten, pfffff :lol:

Ik wou dat ik er terug was, zo mooi daar. Zeker plannen indien je kan.

Olivier
pushirubiano
Amerikakenner

Precies dezelfde ervaringen hier! Geboekt in december voor juni het jaar daarop, lang gebeld.. ring... ringgggg.... YAY iemand neemt op! :D
Veel plaats op de campground en je zet je tent maar waar je wil in de buurt van een picnic tafel. Geen enkel probeel met buren totdat plotseling een stel fransen hun slaapzakken vlak naast onze tent ontrolden en de helf van onze picnictafel innamen! Zoals ze zeggen: "rare jongens die fransozen!" :lol: :lol:
Toiletten waren van het soort portapottie en vies vies vies... Inderdaad eigen wcpapier mee en adem inhouden maar... :shock:
Groetjes, Ilona

OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ik denk dat het sinds vorig jaar, of het jaar daarvoor, er nieuwe toiletten zijn geplaatst. Bij ons waren het nieuwe gewone zittoiletten zoals we gewoonlijk gewend zijn. Natuurlijk met een enorme put eronder, geen water dus. Er stond in ieder toilet een bakje met schopje en zaagsel om achteraf in de put te gooien. Geen geurtjes, maar wel zeeeeer heeeet, sauna heet. :D
pushirubiano
Amerikakenner

Ah, waarschijnlijk hebben ze dan nieuwe toiletten laten aanbrengen na de overstroming. Maar goed ook, 't was echt nodig!
Toen wij op de derde dag weer de canyon uitgelopen waren zagen wij op Hualapai hilltop opeens een helicopter langsvliegen met een toilet eronder hangen! :shock:
Zo'n gek gezicht!
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Lees even wat 'bobbear' zegt op tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2 ... izona.html
Groetjes, Ilona

Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oei ben toch wel eens benieuwd hoe het nu juist zit want dat klinkt niet zo positief
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wow, dat zou best misleidend zijn als de website van de lodge niks over de sluiting zegt. Hopelijk gaan ze weer op tijd open!
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Op de site van de lodge staat nu ook dat ze gesloten zijn.
Ik heb eind december gebeld om te reserveren, maar kreeg maar geen bevestiging.
Ik dacht dat er mischien een probleem met de CC was.
Daarom heb ik in januari weer gebeld en toen werd mij verteld dat onze reservering in het boek stond, maar dat ze momenteel geen CC's konden checken.
Indien ik in april nog geen bevestiging gekregen had dan moest ik nog eens contact met hun opnemen.

Gelukkig gaan wij pas in september.
Hopenlijk is het dan weer open.
Onze reservering in de lodge is in ieder geval wel genoteerd.

Ik heb allemaal motels geboekt die ik nog kan cancelen.
We hebben dus nog tijd genoeg om eventueel de route om te gooien.
pushirubiano
Amerikakenner

Update: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/t ... UMP_510673

(eigenlijk niet ZO veel nieuws :? )
Groetjes, Ilona

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves