Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke van deze drie routes ?
Welke van deze drie routes ?
Hallo,
Wij willen in juli een selfdrive doen maar hebben slechts 16 dagen.
Wij twijfelen tussen 3 routes:
1. La - Palm Springs-Laughlin-Flagstaff-Page-Zion Nat. Park-St George-Las Vegas-Visalia-Modesto-San Francisco-Santa Maria
oxnard- La
2. La-Palm Springs-Phoenix-Grand canyon-Lake Powell-Bryce canyon-Las Vegas-Death Valley-Bakersfield-Yosemite-San Francisco-
aroyo Grande-La
3. La-Las Vegas-Grand canyon-Kayenta-Moab-Bryce Canyon-Zion St George- Death valley-Mammoth Lakes-Yosemite-San Francisco
Dit zijn vooraf samengestelde reizen, de hotels worden dus geboekt via de touroperator...
Wat raden jullie af/aan ??
Groetjes,
Wij willen in juli een selfdrive doen maar hebben slechts 16 dagen.
Wij twijfelen tussen 3 routes:
1. La - Palm Springs-Laughlin-Flagstaff-Page-Zion Nat. Park-St George-Las Vegas-Visalia-Modesto-San Francisco-Santa Maria
oxnard- La
2. La-Palm Springs-Phoenix-Grand canyon-Lake Powell-Bryce canyon-Las Vegas-Death Valley-Bakersfield-Yosemite-San Francisco-
aroyo Grande-La
3. La-Las Vegas-Grand canyon-Kayenta-Moab-Bryce Canyon-Zion St George- Death valley-Mammoth Lakes-Yosemite-San Francisco
Dit zijn vooraf samengestelde reizen, de hotels worden dus geboekt via de touroperator...
Wat raden jullie af/aan ??
Groetjes,
Laatst gewijzigd door markro op 08 feb 2011, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Welke van de drie ?
Als je het aandurft zou ik zelf de route bepalen en hotels boeken!
Vele malen leuker, lekker zelf weten waar je logeert (met zulke reizen slaap je vaak net te ver van bijvoorbeeld de natuurparken af..)
Vele malen leuker, lekker zelf weten waar je logeert (met zulke reizen slaap je vaak net te ver van bijvoorbeeld de natuurparken af..)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Er is dus niets geboekt, ook geen vliegticket? Dan zelf hotels etc. boeken omdat je zelf vaak betere prijzen en gunstigere locaties gevonden krijgt als dat een reisbureau voor je zal doen en zeker bij wat kortere reizen is tijd kostbaar. St. George is bijvoorbeeld niet gunstig voor Zion of Bryce. En zijn het wel 16 dagen ter plaatse of is het 16 dagen inclusief de vluchten, want dan ben er maar 15 dagen omdat reisbureau's je terugkomst dag ook tellen als reisdag en dat is door de tijdsverschillen een dag later. En om heel eerlijk te zijn, alle drie de routes zijn routes die beter passen in een reis van 3 weken. Maar wil je veel wandelen of zijn highlights voldoende? Wil je lang in de steden blijven, is L.A. een must etc. Zoek dat eerst eens voor je zelf uit. Ik zal je een opzetje geven voor 16 dagen, maar het blijft pittig hoor:
1) Aankomst Phoenix
2) Phoenix - Grand Canyon
3) Grand Canyon - Page
4) Page - Bryce
5) Bryce - Springdale (Zion)
6) Zion - Las Vegas
7) Las Vegas
Las Vegas - Death Valley - Bishop
9) Bishop - Tioga Pass - Yosemite
10) Yosemite
11) Yosemite - S.F.
12) S.F.
13) S.F. - Cambria
14) Cambria - L.A.
15) L.A.
16) L.A. - huis
Persoonlijk zou ik L.A. ook nog schrappen uit de lijst en de resterende dagen verdelen over Page, Zion, Death Valley of S.F.
1) Aankomst Phoenix
3) Grand Canyon - Page
4) Page - Bryce
6) Zion - Las Vegas
7) Las Vegas

9) Bishop - Tioga Pass - Yosemite
10) Yosemite
11) Yosemite - S.F.
12) S.F.
13) S.F. - Cambria
14) Cambria - L.A.
15) L.A.
16) L.A. - huis
Persoonlijk zou ik L.A. ook nog schrappen uit de lijst en de resterende dagen verdelen over Page, Zion, Death Valley of S.F.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het feit dat je dit forum gevonden hebt is al een eerste stap in de goede richting 
Ook ik ben voorstander van het allemaal zelf te regelen. Wij hebben de eerste keer wel onze vlucht en auto bij een reisbureau geboekt, maar de hotels hebben we zelf gekozen. De hotels die reisbureaus voorstellen liggen vaak een heel eindje van de eigenlijke parken af. En ook het tempo waarmee je van de ene plaats naar de andere moet is vaak veel te vlug. Als je dus niet alles zelf wilt regelen, kan je het ook op deze manier doen. Hotels boeken in de USA is heel eenvoudig!
De drie voorstellen die je hier geeft zijn, eerlijk gezegd, echt niet te doen in 16 dagen. Ik vrees dat je gewoon elke dag een hele dag in de wagen zit en misschien een half uur hebt om iets te bezoeken.
Maar, uiteraard is het mogelijk om met deze beperkte tijd een prachtreis te maken! Wij hebben het zo al 2 keer gedaan.
Zijn de 16 dagen de dagen die je ter plekke hebt? Of moet je hierin ook nog je aankomst en vertrekdag rekenen?
Misschien kan je even aangeven wat je graag zou zien? Wil je persé vanuit LA vertrekken? Voor zo'n korte periode is het vaak handig om vanuit Phoenix te vertrekken.

Ook ik ben voorstander van het allemaal zelf te regelen. Wij hebben de eerste keer wel onze vlucht en auto bij een reisbureau geboekt, maar de hotels hebben we zelf gekozen. De hotels die reisbureaus voorstellen liggen vaak een heel eindje van de eigenlijke parken af. En ook het tempo waarmee je van de ene plaats naar de andere moet is vaak veel te vlug. Als je dus niet alles zelf wilt regelen, kan je het ook op deze manier doen. Hotels boeken in de USA is heel eenvoudig!

De drie voorstellen die je hier geeft zijn, eerlijk gezegd, echt niet te doen in 16 dagen. Ik vrees dat je gewoon elke dag een hele dag in de wagen zit en misschien een half uur hebt om iets te bezoeken.
Maar, uiteraard is het mogelijk om met deze beperkte tijd een prachtreis te maken! Wij hebben het zo al 2 keer gedaan.

Zijn de 16 dagen de dagen die je ter plekke hebt? Of moet je hierin ook nog je aankomst en vertrekdag rekenen?
Misschien kan je even aangeven wat je graag zou zien? Wil je persé vanuit LA vertrekken? Voor zo'n korte periode is het vaak handig om vanuit Phoenix te vertrekken.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
1: i.m.o. onnodige omweg via Palm Springs, Flagstaff ligt ver van Grand Canyon, weinig tijd voor Bryce Canyon, St.George ver van Zion, ongunstige locaties voor Sequoia NP en Yosemite NP.
2: idem omweg via Phoenix, weinig tijd voor Zion, jammer dat je niet via de Tioga pas naar Yosemite gaat want dat kan in juli prima.
3: de mooiste route, maar met slechts 16 dagen is een route via Moab erg krap en Kayenta en St.George zijn niet de meest gunstige plekken om te overnachten.
Eigenlijk zou ik geen van de 3 willen aanraden, maar misschien is er een combinatie van de routes mogelijk?
Zelf de motels/hotels boeken is vaak goedkoper en je kunt betere locaties kiezen.
Johan
2: idem omweg via Phoenix, weinig tijd voor Zion, jammer dat je niet via de Tioga pas naar Yosemite gaat want dat kan in juli prima.
3: de mooiste route, maar met slechts 16 dagen is een route via Moab erg krap en Kayenta en St.George zijn niet de meest gunstige plekken om te overnachten.
Eigenlijk zou ik geen van de 3 willen aanraden, maar misschien is er een combinatie van de routes mogelijk?
Zelf de motels/hotels boeken is vaak goedkoper en je kunt betere locaties kiezen.
Johan
Aankomst en vertrek zijn in de 16 dagen inbegrepen, we zouden gaan van 9 tem 24 juli.
zelf de hotels zoeken en boeken lijkt me echt onbegonnen werk, ik heb nu al een punthoofd van de verschillende
routes die aangeboden worden, wandelen willen we niet echt, het is ons vooral om de highlights te doen en
iedereen zegt me dat we de kustroute tussen SF en LA niet mogen missen. Wat ik vooral ook wil zien is de Antelope Canyon,omdat
ik enorm met fotografie bezig ben, maar dan is route 1 de enige die in Page stopt, en dan missen we we Death Valley...
3 weken is ivm werk niet mogelijk
zelf de hotels zoeken en boeken lijkt me echt onbegonnen werk, ik heb nu al een punthoofd van de verschillende
routes die aangeboden worden, wandelen willen we niet echt, het is ons vooral om de highlights te doen en
iedereen zegt me dat we de kustroute tussen SF en LA niet mogen missen. Wat ik vooral ook wil zien is de Antelope Canyon,omdat
ik enorm met fotografie bezig ben, maar dan is route 1 de enige die in Page stopt, en dan missen we we Death Valley...
3 weken is ivm werk niet mogelijk

Je kan ook een route ontwerpen en dan een reis laten samenstellen op basis van die route. Kijk anders eens bij www.tiogatours.nl bij flexreizen. Zij boeken dan de hotels voor je op de route die je zelf gemaakt hebt. Het zal wel duurder zijn als zelf boeken. Alleen er zijn wat reisbureauplaatsjes waar ik je toch wat alternatieven voor wil aanraden:
- Tusayan kan wel als de accomodatie in Grand Canyon NP vol zit, maar mooier is IN de Grand Canyon. Zeker als fotograaf kun je prachtige plaatjes maken in de ochtend- en avondschemering. En dan is in het park slapen wel het handigste.
- St. George moet zijn Springdale, (bij Zion) er is geen enkele rede te bedenken waarom St. George een goed plek is om Bryce of Zion vanuit te bezoeken. Bij Bryce is accomodatie en als dat vol is, is er in Tropic nog accomodatie. Tropic ligt 5 mijl van het park.
- Modesto zou mogen zijn El Portal, Oakhurst of Mariposa of nog beter IN Yosemite zelf.
De kust is mooi, maar dat is de omgeving van Moab ook. Keuzes, keuzes, Keuzes...
- Tusayan kan wel als de accomodatie in Grand Canyon NP vol zit, maar mooier is IN de Grand Canyon. Zeker als fotograaf kun je prachtige plaatjes maken in de ochtend- en avondschemering. En dan is in het park slapen wel het handigste.
- St. George moet zijn Springdale, (bij Zion) er is geen enkele rede te bedenken waarom St. George een goed plek is om Bryce of Zion vanuit te bezoeken. Bij Bryce is accomodatie en als dat vol is, is er in Tropic nog accomodatie. Tropic ligt 5 mijl van het park.
- Modesto zou mogen zijn El Portal, Oakhurst of Mariposa of nog beter IN Yosemite zelf.
De kust is mooi, maar dat is de omgeving van Moab ook. Keuzes, keuzes, Keuzes...

- Doockles
- Amerika-expert
Als je de kustroute erbij wilt en niet teveel wandelen lijkt de route die jolanxyz hier voorstelt ideaal. 
Hierin zitten alle hoogtepunten, de kustroute, je hebt tijd voor Antelope Canyon,...
Wat de hotels betreft: daar kan iedereen op het forum je wel tips over geven. En als je hier bovenaan op Hotels & Campings klikt kom je op de hotel-review-site van AllesAmerika. Heel handig
Je zegt dat je nu al een punthoofd krijgt van de verschillende routes. Misschien moet je eerst eens wat reisverslagen lezen van mensen hier op het forum om een idee te krijgen wat je juist wil doen in de VS? Of zoek eens op internet (of op http://www.ontdek-amerika.nl) even de verschillende locaties uit je 3 routes op.
Page ligt bijvoorbeeld vlak bij Lake Powell, dus zover is Antelope Canyon niet uit de buurt. De vraag is dan alleen of je tijd hebt om het te bezoeken als je één van de drie routes kiest. Kan je de routes niet wat meer in detail weergeven? Of staan ze ergens op internet vermeld?

Hierin zitten alle hoogtepunten, de kustroute, je hebt tijd voor Antelope Canyon,...
Wat de hotels betreft: daar kan iedereen op het forum je wel tips over geven. En als je hier bovenaan op Hotels & Campings klikt kom je op de hotel-review-site van AllesAmerika. Heel handig

Je zegt dat je nu al een punthoofd krijgt van de verschillende routes. Misschien moet je eerst eens wat reisverslagen lezen van mensen hier op het forum om een idee te krijgen wat je juist wil doen in de VS? Of zoek eens op internet (of op http://www.ontdek-amerika.nl) even de verschillende locaties uit je 3 routes op.
Page ligt bijvoorbeeld vlak bij Lake Powell, dus zover is Antelope Canyon niet uit de buurt. De vraag is dan alleen of je tijd hebt om het te bezoeken als je één van de drie routes kiest. Kan je de routes niet wat meer in detail weergeven? Of staan ze ergens op internet vermeld?
Onze reisverslagen:
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben vorig jaar een rondje gemaakt met 15 overnachtingen;
zie ons reisverslag via link onderaan. Zo kan je een beetje inschatten wat mogelijk was. Ons rondje was overigens best pittig hoor
het hangt er volledig van af waar je van houdt natuurlijk
zie ons reisverslag via link onderaan. Zo kan je een beetje inschatten wat mogelijk was. Ons rondje was overigens best pittig hoor

het hangt er volledig van af waar je van houdt natuurlijk
Wat vinden jullie hiervan ?
Dit is ongeveer de route die Jolanxyz aanbeveelt...
Heb deze route gevonden bij een touroperator voor 540 € per persoon (wagen inbegrepen)
(We zijn met 4 en hebben wel een één 4-persoonskamer gekozen)
De meeste hotels zijn van de Best Western-keten...
Zou ik dit zelf nog goedkoper kunnen ?
dag 1: aankomst Phoenix
dag 2: Phoenix - Grand Canyon (365 km)
dag 3: Grand Canyon - Page (243 km)
dag 4: Page - Bryce Canyon (157 km)
dag 5: Bryce Canyon - Zion (140 km)
dag 6: Zion - Las Vegas (290 km)
dag 7: Las Vegas - Death Valley (254 km)
dag 8: Death Valley - Mammoth Lakes of Bakersfield (371 km)
dag 9: Mammoth Lakes - Yosemite (168 km)
dag 10 en 11 : Yosemite - San Francisco (320 km)
dag 12: San Francisco - San Simeon (342 km)
dag 13: San Simeon - Los Angeles (386 km)
dag 14: Los Angeles
dag 15: Los Angeles (vertrek)
Dit is ongeveer de route die Jolanxyz aanbeveelt...
Heb deze route gevonden bij een touroperator voor 540 € per persoon (wagen inbegrepen)
(We zijn met 4 en hebben wel een één 4-persoonskamer gekozen)
De meeste hotels zijn van de Best Western-keten...
Zou ik dit zelf nog goedkoper kunnen ?
- Doockles
- Amerika-expert
Overnacht je ook effectief op de plaatsen die hier genoemd worden? Want dan is dat niet zo slecht.
Maar vergeet niet dat je echt elke dag in de wagen zal zitten om van de ene plek naar de andere te rijden!!
Dag 1 tem 5 is gelijk aan die van onze eerste reis. Om je een idee te geven:
* Dag 1: aankomst Phoenix
* Dag 2: wij waren rond 15u à 16u aan de GC. Je moet 's morgens nog boodschappen doen en het is wel een eindje rijden. Daar hebben we nog een aantal uitkijkpunten bekeken.
* Dag 3: we zijn 's morgens heel vroeg opgestaan voor zonsopgang en hebben zo nog een paar uurtjes van de rim kunnen genieten. Daarna zijn we doorgereden naar Page, maar we zijn onderweg nog heel veel gestopt langs de uitkijkpunten. Rond 15u waren we aan de Horseshoe Bend denk ik, daarna verder naar Page.
* Dag 4: gingen we 's morgens eerst naar de Antelope Canyon en daarna zijn we doorgereden naar Bryce. Hier zijn we met onze wagen nog even het park in gegaan om een aantal punten te bekijken.
* Dag 5: van Bryce naar Zion is niet ver, dus we hebben een hele voormiddag gewandeld in Bryce. Na de middag zijn we naar Zion vertrokken.
Maar wij hadden daarna wel een extra dag in Zion én in Las Vegas. Dus misschien moeten jullie iets vroeger uit Bryce vertrekken en die dag nog dingen in Zion bezoeken. Dan kan je de volgende dag direct naar LV om daar in de namiddag en 's avonds langs de strip te lopen. Want de volgende dag moet je alweer op weg.
Het gaat dus zeker om zo elke dag ergens anders naartoe te rijden, zeker omdat jullie geen wandelaars zijn. Maar na een tijdje hadden wij echt wel nood aan rust.
Gaat jullie voorkeur trouwens uit naar natuur of naar steden? Want als jullie geen wandelaars zijn kan ik me inbeelden dat je misschien wel langer in SF of LA wilt doorbrengen?
Het is wel héél goedkoop. Ben je zeker dat dit vlucht, auto, hotels inbegrepen is? Mijn vlucht alleen kost meer dan jouw ganse reis en ik ga dan nog eens buiten het hoogseizoen.

Dag 1 tem 5 is gelijk aan die van onze eerste reis. Om je een idee te geven:
* Dag 1: aankomst Phoenix
* Dag 2: wij waren rond 15u à 16u aan de GC. Je moet 's morgens nog boodschappen doen en het is wel een eindje rijden. Daar hebben we nog een aantal uitkijkpunten bekeken.
* Dag 3: we zijn 's morgens heel vroeg opgestaan voor zonsopgang en hebben zo nog een paar uurtjes van de rim kunnen genieten. Daarna zijn we doorgereden naar Page, maar we zijn onderweg nog heel veel gestopt langs de uitkijkpunten. Rond 15u waren we aan de Horseshoe Bend denk ik, daarna verder naar Page.
* Dag 4: gingen we 's morgens eerst naar de Antelope Canyon en daarna zijn we doorgereden naar Bryce. Hier zijn we met onze wagen nog even het park in gegaan om een aantal punten te bekijken.
* Dag 5: van Bryce naar Zion is niet ver, dus we hebben een hele voormiddag gewandeld in Bryce. Na de middag zijn we naar Zion vertrokken.
Maar wij hadden daarna wel een extra dag in Zion én in Las Vegas. Dus misschien moeten jullie iets vroeger uit Bryce vertrekken en die dag nog dingen in Zion bezoeken. Dan kan je de volgende dag direct naar LV om daar in de namiddag en 's avonds langs de strip te lopen. Want de volgende dag moet je alweer op weg.
Het gaat dus zeker om zo elke dag ergens anders naartoe te rijden, zeker omdat jullie geen wandelaars zijn. Maar na een tijdje hadden wij echt wel nood aan rust.
Gaat jullie voorkeur trouwens uit naar natuur of naar steden? Want als jullie geen wandelaars zijn kan ik me inbeelden dat je misschien wel langer in SF of LA wilt doorbrengen?
Het is wel héél goedkoop. Ben je zeker dat dit vlucht, auto, hotels inbegrepen is? Mijn vlucht alleen kost meer dan jouw ganse reis en ik ga dan nog eens buiten het hoogseizoen.

Onze reisverslagen:
Re: Welke van deze drie routes ?
Doockles,
Dit is uiteraard zonder de vlucht.
Als ik de vlucht erbij reken zal ik al snel aan een 1540 € per persoon komen...
Ik wil vooral heeeeeeeel veel fotograferen en zal daar wel wat stukken moeten voor wandelen natuurlijk maar dat geeft niet, we willen eigenlijk teveel zien op te korte tijd, ik weet het
Dit is uiteraard zonder de vlucht.
Als ik de vlucht erbij reken zal ik al snel aan een 1540 € per persoon komen...
Ik wil vooral heeeeeeeel veel fotograferen en zal daar wel wat stukken moeten voor wandelen natuurlijk maar dat geeft niet, we willen eigenlijk teveel zien op te korte tijd, ik weet het

- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Echt iedereen hier geeft je als eerste tip: Regel het zelf! En ik kan alleen maar beamen dat dit het beste en goedkoopste optie is waarbij je dankzij dit forum ook nog kunt genieten van de reis. Je krijgt hier goed advies over de route, hotels, bezienswaardigheden onderweg en andere bruikbare dingen.
De laatste route die jij hebt gepost hebt komt neer op elke dag verplaatsen zonder ook maar een keer een nacht extra te blijven en dat is op zich al vermoeiend.
Om terug te komen op jouw reis met de hoogtepunten die jij aangeeft zou ik het zo doen:
1. AMS/BRU - Phoenix (Vertrek vanaf Brussel kan enkele tientjes schelen.)
2. Phoenix - Grand Canyon (vroeg op vanwege jetlag, meteen meters maken via Apache trail, evt. kort bezoek aan Sedona, Williams)
3. Grand Canyon - Page (uitzichtpunten aan de Rim, helicoptervlucht 's morgens, 's middags Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam)
4. Page - Bryce Canyon
5. Bryce canyon - Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas - Lee Vining
9. Lee Vining - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - San Francisco
12. San Francisco
13. San Francisco - Cambria
14. Cambria - Los Angeles
15. Los Angeles - AMS
Ook al krap, wellicht dat je Bryce kunt laten vallen voor een extra nacht op de kustroute als dat je voorkeur heeft. Bryce is een kleiner nationaal park wat je snel gezien kunt hebben, maar wel heel mooi dus aan jouw om te kiezen wat je mooier lijkt. Als je echt niets om wandelen geeft zou je evt. ook de extra dag in Yosemite weg kunnen laten, maar gezien de onderlinge afstanden in het park zou ik aanraden om toch die dag extra te nemen zodat je alles nog een beetje goed kunt berijden die dag. Glacier Point is een must en wellicht wil je ook nog naar Mariposa Grove om de sequoia bomen te bekijken.
De laatste route die jij hebt gepost hebt komt neer op elke dag verplaatsen zonder ook maar een keer een nacht extra te blijven en dat is op zich al vermoeiend.
Om terug te komen op jouw reis met de hoogtepunten die jij aangeeft zou ik het zo doen:
1. AMS/BRU - Phoenix (Vertrek vanaf Brussel kan enkele tientjes schelen.)
2. Phoenix - Grand Canyon (vroeg op vanwege jetlag, meteen meters maken via Apache trail, evt. kort bezoek aan Sedona, Williams)
3. Grand Canyon - Page (uitzichtpunten aan de Rim, helicoptervlucht 's morgens, 's middags Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam)
4. Page - Bryce Canyon
5. Bryce canyon - Zion
6. Zion - Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas - Lee Vining
9. Lee Vining - Yosemite
10. Yosemite
11. Yosemite - San Francisco
12. San Francisco
13. San Francisco - Cambria
14. Cambria - Los Angeles
15. Los Angeles - AMS
Ook al krap, wellicht dat je Bryce kunt laten vallen voor een extra nacht op de kustroute als dat je voorkeur heeft. Bryce is een kleiner nationaal park wat je snel gezien kunt hebben, maar wel heel mooi dus aan jouw om te kiezen wat je mooier lijkt. Als je echt niets om wandelen geeft zou je evt. ook de extra dag in Yosemite weg kunnen laten, maar gezien de onderlinge afstanden in het park zou ik aanraden om toch die dag extra te nemen zodat je alles nog een beetje goed kunt berijden die dag. Glacier Point is een must en wellicht wil je ook nog naar Mariposa Grove om de sequoia bomen te bekijken.
Apache Trail is iets teveel van het goede. Dat gaat alleen maar ten koste van Grand Canyon. Las Vegas - Lee Vining is ook een enorme afstand, zeker met een bezoek aan het fotogenieke Death Valley.
Ik zou die route van vanmorgen met Mammoth Lakes aanhouden. Een aardig kennismakingsreis om te bepalen waar je de volgende keer langer wil blijven.
De volgende keer gewoon een paar weekjes extra gaan
Voor fotografie zijn de boeken van Laurent Martrès een rijke bron: http://www.phototripusa.com/
Johan
Ik zou die route van vanmorgen met Mammoth Lakes aanhouden. Een aardig kennismakingsreis om te bepalen waar je de volgende keer langer wil blijven.
De volgende keer gewoon een paar weekjes extra gaan

Voor fotografie zijn de boeken van Laurent Martrès een rijke bron: http://www.phototripusa.com/
Johan
"mijn" routevoorstel heb ik zelf al gekwalificeerd als pittig en heb ik vooral geschreven op basis van de dingen die ze wilde zien zoals Page en de kustroute. Je komt dan vanzelf op deze route uit. Maar ik heb ook al aangegeven dat het verstandiger zou zijn L.A. en de kust te laten voor wat het is.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dit lijkt me inderdaad een belangrijke vraag.Doockles schreef:Gaat jullie voorkeur trouwens uit naar natuur of naar steden?
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze voorkeur gaat vooral uit naar NATUUR.
De steden interesseren ons minder maar ik vermoed dat je tijdens het rijden toch al heel veel van de natuur kan genieten en
stoppen wanneer je wil om foto's te maken of iets te gaan drinken enz...
De laatste dagen aan de kust en in La zou ik vooral gebruiken om het even rustig aan te doen en te bekomen van de misschien toch wel
vermoeiende tocht ?
De steden interesseren ons minder maar ik vermoed dat je tijdens het rijden toch al heel veel van de natuur kan genieten en
stoppen wanneer je wil om foto's te maken of iets te gaan drinken enz...
De laatste dagen aan de kust en in La zou ik vooral gebruiken om het even rustig aan te doen en te bekomen van de misschien toch wel
vermoeiende tocht ?
- Doockles
- Amerika-expert
Als je vooral natuur wilt zou ik persoonlijk LA en de kustroute schrappen. Het is waarschijnlijk een hele mooie weg (zelf 2 keer in de USA geweest, maar nog nooit gereden
), maar het gaat wel ten koste van tijd die je anders kan spenderen in de mooie natuur van het zuidwesten! Je kan je route op die manier veel rustiger maken en toch nog héél véél zien.
Bijvoorbeeld:
1) Aankomst Phoenix
3) Grand Canyon - Page
4) Page - Bryce
6) Zion
7) Zion - Las Vegas
8 ) Las Vegas
9) Las Vegas - Death Valley
10) Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes (weet ik zelf niet goed)
11) Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
12) Yosemite
13) Yosemite - SF
14) SF
15) SF
16) SF - huis
Uiteraard kan je die dagen in SF ergens anders verdelen als je wilt, bijvoorbeeld Monument Valley erbij nemen.
Maar als je toch graag de kust en LA erbij neemt zou ik gaan voor de route die je hier zelf ergens gezet hebt:

Bijvoorbeeld:
1) Aankomst Phoenix
3) Grand Canyon - Page
4) Page - Bryce
6) Zion
7) Zion - Las Vegas
8 ) Las Vegas
9) Las Vegas - Death Valley
10) Death Valley - Lee Vining/Mammoth Lakes (weet ik zelf niet goed)
11) Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
12) Yosemite
13) Yosemite - SF
14) SF
15) SF
16) SF - huis
Uiteraard kan je die dagen in SF ergens anders verdelen als je wilt, bijvoorbeeld Monument Valley erbij nemen.

Maar als je toch graag de kust en LA erbij neemt zou ik gaan voor de route die je hier zelf ergens gezet hebt:
Onze reisverslagen:
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als je niet per se naar Yosemite wil, maar wel per se de kustweg wil rijden zou je ook nog eens hier kunnen kijken:
http://www.amerikaonline.nl/west-amerika-rondreis-3.htm
Ik ben wel tevreden over Riksja omdat ze erg flexibel zijn (maar dat was niet in Amerika).
http://www.amerikaonline.nl/west-amerika-rondreis-3.htm
Ik ben wel tevreden over Riksja omdat ze erg flexibel zijn (maar dat was niet in Amerika).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou als natuurliefhebber eerder kiezen voor de eerste route van Doockles.
Eventueel zou je nog een nachtje San Francisco om kunnen ruilen met Page. Er is in de omgeving van Page echt zoveel te zien.
Eventueel zou je nog een nachtje San Francisco om kunnen ruilen met Page. Er is in de omgeving van Page echt zoveel te zien.
Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 1502 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-