Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitwisseling naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Uitwisseling naar Amerika

Bericht door tdekkers91 »

t1m schreef:
Voor een adviesgesprek van ongeveer 1 uur wordt een vast bedrag van € 90 plus btw gerekend. Wanneer verder onderzoek noodzakelijk is, zullen hiervoor extra kosten worden berekend op basis van ons uurtarief: € 90 plus btw voor particulieren en € 120 plus btw voor organisaties.
Zou ik eerst even bij Fulbright kijken :D
Ja dat had ik dus ook al gelezen. Heb ook alleen nog een mailtje gestuurd. Hopen dat ik snel een reactie krijg. Fullbright adviseert mij 'Undergraduate Studie'. Lijkt me erg leuk maar wat ik heb gezien is dat de kosten erg hoog liggen. Dat is wel jammer dat ik in de meeste gevallen een jaar te oud voor High School ben. Dat kost toch aanzienlijk minder. Misschien klinkt dat vreemd maar dat is toch een belangrijk punt.
Working on a dream!
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik zit zelf in Den Haag en ga waarschijnlijk donderdag even langs naar de bijeenkomst - Den Haag -> Voorburg - 15 minuutjes fietsen ;)

Heb wel het idee dat zij weten waar ze het over hebben - maar ik ben ook een leek.
90 EUR voor een gesprek is best veel geld (en jij moet het halve land door) - maar je hebt wel wat vragen die antwoorden vergen... misschien dat het je in goede banen leidt.
Klopt, ik zit zelf ook te denken om er gewoon heen te gaan. Ben in het bezit van een rijbewijs+auto dus waarom niet? Ik wacht nog wel even de mail af. Want als ze bijvoorbeeld zegt dit wordt hem niet dan heeft het natuurlijk weinig zin.

Bedankt voor je reactie!
Working on a dream!
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Tim, heb je bepaalde speciale talenten? Bijvoorbeeld, sport je op Nederlands niveau? Erg goed in het bespelen van een instrument en heb je aantoonbaar awards gewonnen? Dergelijke zaken kunnen helpen bij je aanmelding voor een scholarship. Aangezien studeren in de VS erg prijzig is (reken snel op $ 25.000 voor een publieke universiteit/jaar (leuk weetje: Harvard/Yale/Princeton/Brown (Ivy League) kost zo'n $ 59,050 / jaar :wink: ), geen idee wat de kosten van een community college zijn: vast lager!) Zoek eens daarvoor op http://www.beursopener.nl, http://www.wilweg.nl of http://www.nuffic.nl. Kan ook erg interessant zijn als je net uit een bepaalde familie komt, een vrijmetselaar bent uit de gemeente X etc. Just look!
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

t1m schreef:Tim, heb je bepaalde speciale talenten? Bijvoorbeeld, sport je op Nederlands niveau? Erg goed in het bespelen van een instrument en heb je aantoonbaar awards gewonnen? Dergelijke zaken kunnen helpen bij je aanmelding voor een scholarship. Aangezien studeren in de VS erg prijzig is (reken snel op $ 25.000 voor een publieke universiteit/jaar (leuk weetje: Harvard/Yale/Princeton/Brown (Ivy League) kost zo'n $ 59,050 / jaar :wink: ), geen idee wat de kosten van een community college zijn: vast lager!) Zoek eens daarvoor op http://www.beursopener.nl, http://www.wilweg.nl of http://www.nuffic.nl. Kan ook erg interessant zijn als je net uit een bepaalde familie komt, een vrijmetselaar bent uit de gemeente X etc. Just look!
Oke bedankt. Nou het is niet zo dat we geen cent te makken hebben maar ca. €35.000 is gewoon nog teveel geld. Ik bekijk je websites even!
Working on a dream!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

t1m schreef:Heeft UTwente inmiddels ook on-campus housing? Zou wel leuk zijn als dat ook in NL zal ingevoerd worden zeg! :thumbup:
:offtopic: Ik weet het off-topic, maar UTwente heeft al sinds de oprichting on-campus housing. In het begin was dit zelfs verplicht, later niet meer.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Kosten van een community college zijn zo rond de $5.000.

http://ezinearticles.com/?What-Does-a-C ... &id=130238
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hockey schreef:Kosten van een community college zijn zo rond de $5.000.

http://ezinearticles.com/?What-Does-a-C ... &id=130238
Thanks! Kort maar zeer nuttig! :thumbup:
Working on a dream!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Die $5.000 is in-state tuition. Voor iemand die niet een jaar in die staat gewoond heeft is het zo ongeveer dubbel. Daar komt dan de kost van inwoning nog bij, en allerlei 'fees'. Verkijk je niet op die extra kosten, het tikt aan. Ik heb even op een rekening van 1 van mijn kinderen gekeken; $123 voor activity fee, $9 voor ID card, $25 voor accident insurance, $28 voor health services, $140 voor technology fee, $50 matriculation fee, $10 voor hall council fee, $20 transcript fee. Dat is per semester.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is voor in-state studenten. Maar jullie zijn international students, die betalen wel meer. Kan dus gemakkelijk > $8,000/jaar zijn.

En dat is enkel je 'inschrijvingsgeld'. Daar komen nog bij de kosten van boeken, housing, eten, verzekeringen, transport,...
Ik schat voor boeken dat je, afhankelijk van je richting, toch rekening moet houden met $ 800/jaar. Tel $5,000 - 8,000 voor on campus housing met mealplan. Transport: is erg afhankelijk van waar je zit en wat je behoeften zijn.

Kortom: als je niet minstens 15,000/jaar hebt, zou ik er niet aan beginnen. En ik denk dat je erg zal moeten rekenen met dat budget!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

http://en.wikipedia.org/wiki/Community_ ... ted_States

Kijk ook hier eens als start voor verder zoeken op internet.

De organisatie van community colleges:
http://www.aacc.nche.edu/Pages/default.aspx
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

kastelke schreef:Dat is voor in-state studenten. Maar jullie zijn international students, die betalen wel meer. Kan dus gemakkelijk > $8,000/jaar zijn.

En dat is enkel je 'inschrijvingsgeld'. Daar komen nog bij de kosten van boeken, housing, eten, verzekeringen, transport,...
Ik schat voor boeken dat je, afhankelijk van je richting, toch rekening moet houden met $ 800/jaar. Tel $5,000 - 8,000 voor on campus housing met mealplan. Transport: is erg afhankelijk van waar je zit en wat je behoeften zijn.

Kortom: als je niet minstens 15,000/jaar hebt, zou ik er niet aan beginnen. En ik denk dat je erg zal moeten rekenen met dat budget!
Klopt. Dat begreep ik natuurlijk. Maar verder was het wel nuttige informatie. Bij Ustudy staat dat ze scholieren van 15/19 plaatsen op High School. Maar dat hangt natuurlijk af van de situatie. Of misschien is dat enkel voor topsporters. Ik reis woensdag vanuit het Oosten des lands naar Voorburg voor de opendag!
Working on a dream!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

kastelke schreef: Ik schat voor boeken dat je, afhankelijk van je richting, toch rekening moet houden met $ 800/jaar. Tel $5,000 - 8,000 voor on campus housing met mealplan. Transport: is erg afhankelijk van waar je zit en wat je behoeften zijn.
Even over die boeken - reken eerder op $800 per semester. De prijzen van textboeken zijn echt -belachelijk- hoog. Ik gebruik zelf een aantal van die textboeken die speciaal geschreven ziin voor college, en daar vraagt de uitgever makkelijk $120 per stuk voor. Op core niveau (de eerste twee jaar) zul je veel van dat soort boeken moeten bestellen, en die zijn echt peperduur.

Alleen regelen lijkt mij dus persoonlijk echt heel erg duur. Het is wat ANY al zegt; er komt zoveel meer bij kijken. Zo moet je bij mijn uni als freshman verplicht op de campus wonen, en dan verplicht een meal plan en een laundry plan afnemen.

Ik hoop dat je wat aan die ontmoeting hebt!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Alleen regelen lijkt mij dus persoonlijk echt heel erg duur. Het is wat ANY al zegt; er komt zoveel meer bij kijken. Zo moet je bij mijn uni als freshman verplicht op de campus wonen, en dan verplicht een meal plan en een laundry plan afnemen.
Wat trouwens wel heeeerlijk is om na zo'n potje beerpong naar de on-campus wasserette te lopen en je spullen te droppen. Maandag weer ophalen, gevouwen, gestreken én gewassen. Heerlijk (zeg een man).
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Het is wel pittig. Ik zit nog steeds (bijna non-stop) te zoeken naar mogelijkheden. Als ik een jaartje jonger was geweest was het simpel dan ging ik nu naar High School. Het is vaak max 18,5 jaar. Dat is gewoon balen. Omdat High School echt veel voordeliger is. Ook College is voor mij een optie maar ik weet niet zo goed wat nou het beste voor me is (daarom ga ik ook naar de open dag van Ustudy), en ook de kosten zijn belangrijk...

Zelf regelen wordt hem ook niet. Ik heb nog te weinig kennis van het land, de studies, enzovoort. Ik heb vele organisaties gemaild hopelijk krijg ik een uitkomst. Maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor :(
Working on a dream!
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Controleer ook even tijdens de informatieavond in hoeverre je bij een Community College toegelaten kan worden als je geen high school (equiv. Mavo/Havo/VWO) gedaan hebt. Het kan mogelijk interessanter zijn (of enige weg?) hier in NL je middelbare school diploma (staatsexamens?) te halen en dan pas naar de VS te gaan. Laat je niet erg afschrikken in de eerste instantie door hoge kosten: scholarships zijn overal wel te krijgen als je voldoet aan bepaalde kenmerken, gemiddelde is slechts één onderdeel. Vaak telt motivatie erg sterk, je zou daarmee erg moeten focussen om zéér overtuigende argumenten op tafel te leggen om in de VS te studeren: simpelweg 'het lijkt me leuk' zal direct een reject zijn. Kosten zul je dus met een stuk mazzel bij deze beurzen een stuk(je) kunnen dekken. Daarnaast, de vaak minder hoog gerankte scholen (geen HYP/Ivy, op universitair niveau b.v. University of Tampa) bieden ook beurzen of student loans aan, die je óf tegen een schappelijk tarief kan lenen (en afbetalen zodra je een job hebt) óf geschonken krijgt, zoek eens op: 'full tuition waiver'. Zitten voorwaarden aanvast (minority group, afkomst, cijfergemiddelde, sportbeurs, artistiekebeurs etc), maar mogelijk zijn er ergens flexibele te krijgen. Ga eens een lijstje met community colleges af en scan eens de pagina "admissions" eens goed door.

Ruwweg: Ga je voor de experience (waarbij een certificaat o.i.d. prima is) of voor een NL-geldig diploma? Ze gaven bij ons altijd aan: denk niet wat je over 2 jaar witl gaan doen, maar long-term: de komende 10 jaar. Lange termijn zou ik je af raden om een jaar als uitwisseling te doen in de VS zonder enige waarde, behalve als je de credits kan inbrengen in je huidige school (overleg eens, misschien prima mogelijk om community college credits in te ruilen op een middelbare school: soort van AP klassen). Probeer bij de community college dan een pre-semester English Preparation course te regelen en je slaat 2 vliegen in één klap.

Ik heb lichtelijk het vermoeden dat je reden 'waarom' voor jezelf nog niet echt erg stevig staat als je aangeeft weinig van de schoolsystemen/de VS af te weten. Wil je graag aanmoedigen om zoiets te doen, maar hou het wel realistisch en laat je goed informeren: genoeg voorbeelden van drop-outs die de werkdruk, verschil van mentaliteit, strebergehalte of zelfs de Engelse taal niet aankunnen. Persoonlijk zou ik eerst willen weten wat voor onderwijs je krijgt, wat voor type lessen er worden gegeven (Zijn het voornamelijk groeps projecten? Onderzoekspapers? Individuele opdrachten? Wat zijn de examinatiemethoden? Liggen deze methodieken mij, of trekt het onderwijssysteem van de U.K. mij beter?). Schrijf je eens in op een community college forum (zijn die er naast http://www.collegeconfidential.com voor uni's?), mogelijk geeft dat helderheid.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En kijk in de bib eens naar boeken om de TOEFL test af te leggen, kwestie van al wat te oefenen. Als je score daar niet hoog genoeg is, neem dan eerst taallessen anders ga je niet kunnen volgen op academisch niveau. Schooltaal en het Engels dat je gebruikt voor het schrijven van essays en papers is niet het huis-tuin-en-keuken Engels uit films of internetplaatsen waar jongeren hun typische taaltje gebruiken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Misschien is het een idee om ook eens te kijken naar http://www.travelactive.nl , ze hebben veel soorten cursussen e.d.

Ik had een beetje hetzelfde probleem als jou haha. Vmbo gedaan, daarna havo, 2 keer gezakt voor havo en toen zat ik in een zwart gat :P Ik besloot een semester aan een college te gaan volgen hier in Californië. Mijn geluk is dat ik naast een Nederlandse identiteit een Amerikaanse heb dus niet zat met het gedoe van visa e.d. Aan de andere kant betaal ik wel de hoofdprijs voor 1 vak, aangezien het college mij ziet als een 'out of state' leerling dus ik betaal veel meer fees. Voor 1 vak (ex boeken!!) betaalde ik ruim 1100 dollar! Ik heb trouwens alles zelf geregeld, aangezien ik hier dus ook contacten had enzo dus dat scheelt ook. Dus ik zou echt adviseren om echt alles goed uit te zoeken en te beslissen wat je wilt doen. Een talencurus van 6-8 weken kan ook erg leuk en interessant zijn ;)

Ennnn misschien een tip voor in NL: een versnelde MBO cursus doen?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Als ik het zo lees kun je beter hier nog wat meer ervaring opdoen of een studie volgen die je in Amerika goed van pas zal komen alvorens je naar een land gaat waar het allemaal nog moeilijker en vooral nog duurder is. Of stop inderdaad met studeren en ga vakantiewerk doen in de USA. Als je soms niet even meer weet wat je wilt studeren kan het heel goed zijn om even iets heel anders te doen waarna je daarna weer tot nieuwe inzichten komt.

Die High School gaat gewoon niet lukken en ik denk dat je je daar beter bij neer kunt leggen en gaat zoeken naar alternatieven.
tdekkers91
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ziva schreef:Als ik het zo lees kun je beter hier nog wat meer ervaring opdoen of een studie volgen die je in Amerika goed van pas zal komen alvorens je naar een land gaat waar het allemaal nog moeilijker en vooral nog duurder is. Of stop inderdaad met studeren en ga vakantiewerk doen in de USA. Als je soms niet even meer weet wat je wilt studeren kan het heel goed zijn om even iets heel anders te doen waarna je daarna weer tot nieuwe inzichten komt.

Die High School gaat gewoon niet lukken en ik denk dat je je daar beter bij neer kunt leggen en gaat zoeken naar alternatieven.
Klopt daar heb je gelijk ik. Ik heb net ook even thuis overlegd. Ik ga tot de vertrekdatum full-time werken, om zo een groot deel te kunnen vergoeden. En ook mijn ouders willen wat erbij leggen (maar ik wil dat vroeg of laat toch terug betalen) want zei hebben mijn andere niet afgeronde studies ook al betaald. Dus ik ga me nu helemaal op college richten! Want dan zijn er toch veel meer mogelijkheden.

Bedankt voor al jullie reacties en hulp!
Top! :thumbup: :clap:
Working on a dream!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat een alternatief kan zijn, maar je moet er natuurlijk van houden:
als jongere onder de 30 jaar kan je een jaar lang naar Canada gaan. Je mag dan eender welk werk doen (maar je moet het wel zelf vinden natuurlijk), en je kan van provincie naar provincie trekken of gewoon ergens ter plekke blijven. Net zoals je zoiets ook in Australie kan gaan doen.
Op die manier ben je er ook een jaartje tussenuit en doe je heel wat levenservaring op.
Nu weet ik niet of het zo makkelijk is om als ongeschoolde een baantje te vinden, lijkt me als seizoensarbeider in Australie een stuk makkelijker. Maar in de Canadese prairieprovincies hebben ze ook seizoensarbeiders nodig op de boerderijen (en daar zitten heel wat Nederlanders tussen), dus misschien dat dat ook een alternatief is?
Je kan ook in Canada aan een community college gaan studeren.
En je kan als toerist naar Canada komen voor 6 maanden zonder dat je daar een speciaal visum voor nodig hebt (maar dan mag je niet werken!).
Dus als de financien een probleempje zijn, kan je ook eens andere bestemmingen bekijken waarbij je ondertussen geld kan verdienen om je verblijf te bekostigen.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer