Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
huis kopen in de VS...
voor ons huis, dat we onlangs in virginia hebben gekocht was voor onze rekening; appraisal costs 400 usd, closing costs, tax en attorney costs. survey kan je laten doen maar hoeft niet; dat kan je ook later laten doen als de acreridge maar goed omschreven is en je een goede plot omschrijving en copy hebt die je heel eenvoudig bij de county hall kunt opvragen.
well inspection, septictank inspection en pest control was voor rekening verkoper.
well inspection, septictank inspection en pest control was voor rekening verkoper.
Je kunt natuurlijk ook beide doenPBBI schreef:Dat is dan meestal een koekje uit eigen trommel, in plaats van een lagere prijs te accepteren betaald de verkoper dan de closing costs. Voordeel voor de koper is dat hij de closing costs niet meteen hoeft te betalen maar dat deze dan in de prijs van de woning zitten en dus over de periode van de hypotheek betaald kunnen worden.De kosten kun je onderhandelen om het de verkoper te laten betalen

Als verkoper ben ik het geheel met je eens, het helpt ons ook om de waarde van de huizen omhoog te houden en aan het einde van het jaar kunnen wij de "closing cost" aftrekken van de belasting.
Wij hebben hier nu ook een onderhandeling waarbij de koper een bepaald bedrag betaald en nu geld "over" heeft om wat upgrades aan het huis te doen. Allemaal om de zogenaamde "comps" omhoog te houden. Deze koper betaald overigens wel alle "closing cost"
Een andere hebben we weer een maximum van $1000 naar de "closing cost" belooft, en weer een andere een tegemoetkoming in haar huurcontract dat afloopt nadat het huis al 5 maanden klaar is. (beter een beetje huur voor haar betalen dan 5 maanden rente op het hele huis

Zoals je ziet onderhandelen wij zeer creatief en zo maken we het hopenlijk iedereen naar zijn zin.
Als iemand moeite heeft met de banken om financiering te krijgen, kunnen wij zelfs een stuk financieren om zo toch de koop door te laten gaan. Deze huizen moeten de deur uit. Iemand interesse in een woning in Dothan, AL

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- jordsons1992
- Amerika-newbie
Huis Kopen!
Hoe duur kost een huis in de vs wil daar graag wonen? 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Huis Kopen!
Zo ergens tussen de 200.000 en 1.500.000 dollar.jordsons1992 schreef:Hoe duur kost een huis in de vs wil daar graag wonen?

http://www.realtor.com
Om je een idee te geven.
Maar ik vrees dat de aankoopsom van een huis niet je grootste obstakel zal zijnom in de VS te gaan wonen. Hoe had je gedacht om een visum te bemachtigen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, en waar in Princeton, NJ, kan ik dat huis vinden?rperre schreef:De mijne zijn daarbij een koopje voor $123,600maar eh eerst je visum halen en tenminste 25% "down"Richard

Elke
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow, $123.000 voor een huis!
Dat soort prijzen kun je hier in Seattle wel vergeten. Daar krijg je niet eens een hondenhok voor. Wij hebben ons huis in november 2004 gekocht voor $445.000 (in een hele goede wijk, daar niet van, maar toch...). (We zijn er erg tevreden mee, hoor!)
Ron
http://www.dutchavenue.com
Dat soort prijzen kun je hier in Seattle wel vergeten. Daar krijg je niet eens een hondenhok voor. Wij hebben ons huis in november 2004 gekocht voor $445.000 (in een hele goede wijk, daar niet van, maar toch...). (We zijn er erg tevreden mee, hoor!)
Ron
http://www.dutchavenue.com
Als je er hier een opent, ben je meteen heel centraal voor het hele zuid-oosten van de states
en als je wat groters wilt kan dat ook voor die prijs, met een aardig lapje grond, maar dan woon je wel buiten Dothan. Kijk maar eens op Dothanforsale.com (niet mijn site, gewoon als voorbeeld). In onze buurt is net een huis verkocht (pending) voor zo'n 1.5 miljoen, dus we hebben ook prijzigere huizen als je die wilt. BTW ik kan er een speciaal voor je bouwen
voor een zacht prijsje.
Richard

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Leuke huizen op die website, en wat een prijzen zeg....ik zou bijna een Money Order sturen voor deze!!!!

$ 39.900!!!! Daar koop je hier nog geen garage voor
Fred

$ 39.900!!!! Daar koop je hier nog geen garage voor

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.
Poesjes
Poesjes
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een bakstenen huis is in Amerika ook een stuk duurder dan een houten huis, en de huizen in België zijn zo wie zo al van baksteen (enkele uitzonderingen niet te na gelaten).
Daarbij verschilt het echt van regio tot regio.
Het huis waar wij nu wonen in de Turnhoutse Kempen is net geschat geweest op minimum 500.000 euro. Als we dit huis zouden moeten kopen waar we vroeger, in Limburg, woonden, dan had ik dat voor 350.000 euro ook wel gekund.
Idem in Amerika: het huis dat in Princeton (NJ) 800.000 dollar kost, kost in Colorado misschien maar 500.000 dollar.
Daarbij verschilt het echt van regio tot regio.
Het huis waar wij nu wonen in de Turnhoutse Kempen is net geschat geweest op minimum 500.000 euro. Als we dit huis zouden moeten kopen waar we vroeger, in Limburg, woonden, dan had ik dat voor 350.000 euro ook wel gekund.
Idem in Amerika: het huis dat in Princeton (NJ) 800.000 dollar kost, kost in Colorado misschien maar 500.000 dollar.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In Atlanta GA had je huizen vanaf 100.000 dollar.
Hangt natuurlijk af in welke buurt je wil wonen.
Maar ik heb heel nette buurten/huizen te koop gezien voor minder dan 125.000 dollar (104.250 euro) die echt de moeite waren ,gelegen in een mooie wijk en zelfs een mooi meer (lake) in het midden.
En als je dan de huurprijzen daar ziet.
Waar wij woonde in Ellenwood was de huur voor een appartement met twee slaapkamers en twee badkamers iets meer dan 700 dollar.
Kan je beter kopen hé
Hey Letsgo21...kom je ook in Wijgmaal brug???Cafe Int Geniep?
Hangt natuurlijk af in welke buurt je wil wonen.
Maar ik heb heel nette buurten/huizen te koop gezien voor minder dan 125.000 dollar (104.250 euro) die echt de moeite waren ,gelegen in een mooie wijk en zelfs een mooi meer (lake) in het midden.
En als je dan de huurprijzen daar ziet.
Waar wij woonde in Ellenwood was de huur voor een appartement met twee slaapkamers en twee badkamers iets meer dan 700 dollar.
Kan je beter kopen hé

Hey Letsgo21...kom je ook in Wijgmaal brug???Cafe Int Geniep?

Georgia on my mind.
Nederland = weinig land beschikbaar (om te bouwen) = hoge huizen prijzen
VS (over het algemeen) = meer land beschikbaar voor bebouwing = lagere huizen prijzen
Of ik nu hier in Dothan een huis bouw, of ik bouw precies hetzelfde in b.v. Panama City beach, zou ik het hier voor $150,000 verkopen en in PCB voor zo'n $300,000. en de bouwprijzen zijn niet veel meer dan hier in Dothan!
Uitrekenen je winst, waar wil je nu liever bouwen?
(rara waar gaat Richard de volgende huizen bouwen????
)
Natuurlijk zijn er uitschieters hier en daar zoals in de grote steden en aan het strand, maar over het algemeen is wat ik hier boven beschreef van toepassing.
Natuurlijk zijn er nog meer variabelen zoals hypotheek rente en gemiddelde inkomsten van de mensen, maar je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel!
Richard
VS (over het algemeen) = meer land beschikbaar voor bebouwing = lagere huizen prijzen
Of ik nu hier in Dothan een huis bouw, of ik bouw precies hetzelfde in b.v. Panama City beach, zou ik het hier voor $150,000 verkopen en in PCB voor zo'n $300,000. en de bouwprijzen zijn niet veel meer dan hier in Dothan!

(rara waar gaat Richard de volgende huizen bouwen????

Natuurlijk zijn er uitschieters hier en daar zoals in de grote steden en aan het strand, maar over het algemeen is wat ik hier boven beschreef van toepassing.
Natuurlijk zijn er nog meer variabelen zoals hypotheek rente en gemiddelde inkomsten van de mensen, maar je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel!
Richard
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
In Nederland!? Heb ik nu wat gewonnen met dit briljante antwoord?rperre schreef:Nederland = weinig land beschikbaar (om te bouwen) = hoge huizen prijzen
Of ik nu hier in Dothan een huis bouw, of ik bouw precies hetzelfde in b.v. Panama City beach, zou ik het hier voor $150,000 verkopen en in PCB voor zo'n $300,000. en de bouwprijzen zijn niet veel meer dan hier in Dothan!Uitrekenen je winst, waar wil je nu liever bouwen?
(rara waar gaat Richard de volgende huizen bouwen????)
Life is good in the Tarheel State.
Je mag nog een keer raden voor de "Wasmachine"Marcel schreef:In Nederland!? Heb ik nu wat gewonnen met dit briljante antwoord?rperre schreef:Nederland = weinig land beschikbaar (om te bouwen) = hoge huizen prijzen
Of ik nu hier in Dothan een huis bouw, of ik bouw precies hetzelfde in b.v. Panama City beach, zou ik het hier voor $150,000 verkopen en in PCB voor zo'n $300,000. en de bouwprijzen zijn niet veel meer dan hier in Dothan!Uitrekenen je winst, waar wil je nu liever bouwen?
(rara waar gaat Richard de volgende huizen bouwen????)

Richard
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1523 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 26 Reacties