Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis in april
Reis in april
Hoi
Is april een goede periode om het Westen te verkennen ?
Is de Grand Canyon open in deze periode ?
Waar kunnen we eventueel niet doorreizen ?
Thx
Is april een goede periode om het Westen te verkennen ?
Is de Grand Canyon open in deze periode ?
Waar kunnen we eventueel niet doorreizen ?
Thx
Re: Reis in april
Welkom op het forum. Wat meer details graag. Het "Westen" bestrijkt een enorm gebied. GC is open. Passen in de Sierras zullen nog gesloten zijn. Hoe lang ga je? Waarheen vliegen jullie? En terug?
We hebben nog geen idee welke route we juist gaan doen. Waarschijnlijk met de camper vertrekken in LA en terug via SF.
Grand Canyon - Bryce Canyon - Zion - Moab - Death Valley - Yosemite
De hele poespas dus maar sneeuw hebben we al genoeg zien hier
Grand Canyon - Bryce Canyon - Zion - Moab - Death Valley - Yosemite
De hele poespas dus maar sneeuw hebben we al genoeg zien hier

Begin april lijkt mij zeker nog kans op (overgebleven) sneeuw in Yosemite en Bryce. En anders kans op veel (smelt) water in Yosemite.
Tenminste die ervaring heb meegemaakt toen ik daar in April was. Park was afgesloten toen.
Het ligt er natuurlijk ook aan of het begin of eind april is.
Tenminste die ervaring heb meegemaakt toen ik daar in April was. Park was afgesloten toen.
Het ligt er natuurlijk ook aan of het begin of eind april is.
Het zou begin april zijn (paasvakantie)
omdat juli en augustus te warm zou zijn met kinderen, is het echt zoooo ondraaglijk ?
Of is het allemaal een beetje overroepen ?
omdat juli en augustus te warm zou zijn met kinderen, is het echt zoooo ondraaglijk ?
Of is het allemaal een beetje overroepen ?
Volgens mij is Pasen eind april (24-4). Mooie tijd van het jaar. In juli/augustus zal het op veel plaatsen erg heet zijn idd en mag je bv niet met een RV door Death Valley. (van het verhuurbedrijf) Ook de vluchten zullen een stuk duurder zijn. Als je in april/mei kan gaan zou ik dat zeker doen. Hoe lang wil je gaan?
Yeehaw
Yeehaw
Hou er in eind april/begin mei wel rekening mee dat de Tioga Pass nog dicht is en dat je dus om moet rijden om van Death Valley in Yosemite te komen. Reken hier voor dus extra tijd (lees meer overnachtingen.) Maar verder is het een mooie tijd van het jaar, al kan het nog fris zijn.
Maar als ik je lijstje zie... Moab in een reis van 2 weken, weliswaar zonder kust... hmm ik denk dat je dat beter kan vergeten.
Maar als ik je lijstje zie... Moab in een reis van 2 weken, weliswaar zonder kust... hmm ik denk dat je dat beter kan vergeten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5464 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 10 Reacties