Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen in New York / Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
john ny
Amerikakenner

Re: Fietsen in New York / Washington

Bericht door john ny »

rvd4always schreef:
john ny schreef:Welke route hebben jullie genomen..??
Ik heb inmiddels het boek Ride with me NYC een tijdje hier in huis liggen en daar staan ook leuke routes in beschreven.
Tevens kan je zelf een route uitstippelen via de Bike maps New York city
Je kan natuurlijk ook een willekeurige route kiezen, gewoon van...we zien wel...en da's ook erg leuk.
Bovendien had ik mijn gsm met gps mee dus ik we wisten in principe altijd waar wij waren.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =9&t=29504
Ik ken het boek zelf niet maar heb er wel over gelezen. Ik was slechts nieuwsgierig welke route ze uiteindelijk hebben gekozen.

Ik ga zelf voor CP, en langs de hudson v.a. de Intrepid via Battery City naar de Brooklyn Bridge... deze over en een rondje Brooklyn Heights.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

john ny schreef: Ik ga zelf voor CP, en langs de hudson v.a. de Intrepid via Battery City naar de Brooklyn Bridge... deze over en een rondje Brooklyn Heights.
Mogelijkheden zat in NY city...veel plezier.
neuberben
Amerika-ontdekker

Bericht door neuberben »

http://bikethebigapple.com/ heeft gewéldige guided tours. Wij hebben destijds The Brooklyn Bridge and Skyline at Twilight Bike Tour gedaan en dat was een fantastische ervaring, inclusief superboeiende gids. Een aanrader!
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Een geweldige idee. Wij hebben in september 2009 een hele dag gefietst in NY. Fietsen gehaald in de 47th street bij http://www.metrobicycles.com/ en vervolgens uptown naar CP. Helemaal door CP en daarna langs de Hudson downtown...Via Battery Park (winter garden) richting Brooklyn Bridge..in Brooklyn een cirkeltje gemaakt en via de Manhattan Bridge weer naar Manhattan. Up-town onder de QB Bridge door, krijg je het Empire in het oog, in een woord geweldig!..via 1st Ave verder up-town en dan helemaal dwars, door 47th street, naar de fiets winkel terug...We zijn al vaker in NY geweest maar dit slaat alles. Al eerder is een link naar de fietskaart gemeld, het is domweg veiliger om in NY te fietsen dan thuis :oops: in Den Haag. Daar houdt echt iedereen rekening met je...daar kunnen wij wat van leren..aan het eind van de dag leken we wel fiestkoeriers :lol:
We zijn zo gek van fietsen in NY dat we straks op 1 mei de TD 5 boro bike tour gaan doen..kijk...http://www.bikenewyork.org/index.html
We kunnen niet wachten, hotel en vlucht geboekt en het inlezen is weer begonnen...(KLM en Warwick hotel)
Een echt schema hebben we nog niet...vorige keer alle bekende dingen gedaan. Iemand ervaring met http://www.bigapplegreeter.org/??
Maar ach....wat leg ik toch te dromen..eerst nog een paar weken werken..
Oh ja, neem plak spullen mee, eenmaal weg van de shop sta je opjezelf!
Grote Amerika fan
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de BAG's maar er wel veel van gehoord en iedereen is reuze enthusiast.
Het is een vrijwilligersorganisatie, zelfs een fooi geven mag niet. wel een kleinigheid uit NL meenemen,dat mag wel....(ik zit er ook wel eens over na te denken, en toen ik laatst op Schiphol rondliep en sloffen in de vorm van klompen zag, leek me dit geweldig om mee te nemen!). Een donatie aan de club is ook altijd welkom.
Je hoort pas vrij laat of je een BAG scoort, want die lui willen hun agenda natuurlijk niet maanden van tevoren vast leggen....

Zelf heb ik ook wat fietservaring in NYC en ook ik vond het geweldig. Vooral langs de Hudson en in Brooklyn!
In 2009 hebben mijn neef en ik een tour met deze jongens gedaan:
http://bikethebigapple.com/
Prijzig, maar absoluut de moeite waard! Dit jaar ga ik met mijn nicht die Ethnic Apple tour op vrijdag doen, lijkt me ook boeiend! Die jongens leggen veel uit, letten goed op en zorgen ook dat elke fietser genoeg persoonlijke aandacht krijgt. En je komt nog eens in een andere buurt....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, en toen ik van de zomer een fiets huurde bij Bike & Roll, kreeg ik, omdat ik NL-se ben, een plakkit mee..... ^_^ zo van: jij weet toch wel hoe dat moet...niet nodig gehad, gelukkig
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

tomaat85 schreef:Een echt schema hebben we nog niet...vorige keer alle bekende dingen gedaan. Iemand ervaring met http://www.bigapplegreeter.org/??
Ik heb ervaring in Chicago en New York met de organisatie! In Chicago hadden we een hele aardige vrouw die ons rondleidde, en we kregen van de organisatie een metro/buskaart voor 1 dag! We moesten op een gegeven moment zelf weg (finale NL-Spanje) anders had ze ons nog meer laten zien!

In New York precies hetzelfde verhaal. Om 10 uur werd ik opgehaald bij het hotel (mijn vriend was ziek, dus die bleef achter). Een wandeling door Brooklyn gemaakt, waar deze man al bijna zijn hele leven had gewoond, daarna heb ik mijn vriend gebeld en die zou bij ons aansluiten. We hebben elkaar toen ontmoet in Greenwich Village. Om 14.30 ging de beste Greeter pas weer richting huis (omdat hij een afspraak had)!

Ik vond het echt super om de stad op zo'n manier mee te maken! Voor komende zomer hebben we het weer in New York, Chicago en Toronto aangevraagd! Ben benieuwd!
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Allen, bedankt voor jullie recties. Ik heb zojuist de aanvraag gedaan voor een BAG...gewoon "GreetersChoice" :?: ingevuld...lijkt ons erg leuk, spannend en moglijk ook de beste kansen te geven...we wachten het af...spannend hoor.
Grote Amerika fan
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij willen ook gaan fietsen in New York en Washington. Is het in new York mogelijk om op een andere locatie je fiets in te leveren? we willen in ieder geval fietsen in CP, maar over de Brooklyn bridge lijkt me ook geweldig. Zijn er fietsroutes bekend?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

bike & roll biedt de mogelijkheid om de fietsen op een andere plek in te leveren, maar dit kost wel extra...verder krijg je van hen een klein kaartje met een fietsroute, dat is redelijk handig
http://www.nyc.gov/html/dot/html/bicycl ... maps.shtml
hier vind je ook wat....verder heb ik geloof ik nog een paar fietskaarten liggen, ik wil er best 1 opsturen, hoor....ze zijn in NYC ook gratis te krijgen, maar ik weet eigenlijk niet meer waar ik ze vandaan heb...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Bedankt voor de tip. Als je een kaart over hebt, hou ik me zeker aanbevolen. Kunnen we van tevoren al een route uitzetten. Ik stuur je een PB
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Hoi Gondelier, van fietsen ga je zeker geen spijt krijgen hoor :lol: een veel betere kaart dan via de link van Meyem zal je niet snel vinden. Die is echt perfect..alles staat erop, echte bike paden en ook de bike lanes. Je zou http://www.metrobicycles.com/ een mail kunnen sturen met de vraag of terug brengen in een andere shop mogelijk is? Ik vraag me wel af waarom je dat zou willen doen? Wij hebben vanaf de 47th street door CP gefietst, daarna naar de hudson, helemaal downtown..FF een pizza'tje gescoord in Greenwich :thumbup: door Battery Park, over de Brooklyn Bridge, terug over de Manhattan Bridge, dwars doore ChinaTown naar de eastriver en helemaal up-town, laatste stuk over 1st Ave langs de VN...en dwars terug naar de Bike shop..Echt onze beste dag ooit. Wat je ook doet en wat je ook kiest, geniet ervan :P
Grote Amerika fan
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

@Tomaat, ik heb bij Bike the Big Apple tour B gedaan in 2009 en eind mei gaan we tour A doen....ze zijn prijzig, maar in 2009 vond ik het elke penny waard! Veel persoonlijke aandacht voor alle deelnemers, veel aparte plekjes en veel extra info!
http://bikethebigapple.com/tours.php
Ik kijk dan ook echt uit naar die tour A, behalve dat het dan de laatste dag van onze vakantie is.... :|
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Hoi Meyem, wij hebben toe erg getwijfeld..zelf wat doen of wat jij gedaan hebt, Big Apple tours. Omdat we de hele dag hadden uitgetrokken hebben we gewoon onze eigen weg gezocht..Weet je, maakt niet uit wat je in NY doet, het is gewoon allemaal top! Dus je gaat "alweer :D ?" leuk hoor!..Ziet er goed uit die tour A. Gaaf dat je naar Brooklyn gaat...en inderdaad is het erg fijn wanneer je de "geheimpjes" van de gids te hren krijgt :) Eind mei zijn wij al weer terug...we fietsen dit http://www.bikenewyork.org/rides/fbbt/i ... r/map.html met 32.000 anderen. Hier vindt je nog meer http://www.bikenewyork.org/ We kunnen echt niet wachten...
Maar ff wat anders, je bent ervaren...wij zijn in sept 2009 ook een week geweest maar hebben Brooklyn niet echt gedaan...wat zou je ons aanraden om zeker te gaan doen?
Op voorhand heel veel plezier!
Grote Amerika fan
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik heb van die kaartjes met routes....ik zal morgen even een fotootje linken van aardige routes in Brooklyn. Ik vond vooral het gedeelte rond Brooklyn Heights het leukst. Ben ook nog doorgefietst naar Prospect Park...maar toen ik daar eenmaal was, wilde ik terug naar de stad...
Het park is mooi aangelegd door dezelfde architect van het Central Park. Maar ik loop elke dag in het Amsterdamse Bos met de hond (heerlijk!) en merkte dat ik die behoefte dan niet per se heb als ik in zo'n wereldstad als New York ben....
Maar Brooklyn Heights vond ik heerlijk, heb ik een halve dag doorgebracht....
incrediblep
Amerika-newbie

Bericht door incrediblep »

We gaan vanaf volgende week een rondreis maken. Eerst NY, dan met de trein naar Boston en vanuit daar een rondreis met een gehuurde auto. Ik zit met een paar vragen die wellicht iemand kan beantwoorden:

1. Omdat we op veel plekken willen fietsen willen we 2e hands fietsen aanschaffen; heeft iemand tips waar dat kan (max. $ 150 per fiets)?
2. Heeft iemand ervaring met het meenemen van fietsen in de trein (Amtrak) van NY naar Boston?
De Buurman
Amerika-ontdekker

Bericht door De Buurman »

een week geleden zaten we nog in washingron en daar voor 3 dagen een fiets gehuurd. hotel holiday inn rosslyn dus redelijk centraal gelegen. onze omgeving was heuvelig maar fietsen in z'n algemeen kan ik zeer aanraden in DC!

er zijn speciale bikelanes, de voetpaden zijn over het algemeen redelijk breed en de andere verkeerdeelnemers gedogen je. In NY ook dagje de fiets gepakt, als je daar over de drukke aveneus gaat moet je toch wel een goede fietsbeheersing hebben want het verkeer ziet je als je grootste vijand.... ;) heb ter plekke voor vertrek nog even de remmen voor mij en mijn vriendin anders afgesteld. achterrem strak remmen en voorrem voor het langzame vetragen. verhuurders zagen daar ook het nut van in en namen dit over... :)

natuurlijk zijn de vaste routes die je kan doen heel mooi en zeker goed te doen maar ga je richting de drukte dan moet je echt goed uitkijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer