Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Man uitgezonden naar Amerika us army

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
chellie45
Amerika-newbie

Man uitgezonden naar Amerika us army

Bericht door chellie45 »

Beste allemaal,

wij zijn er goed aan het over na denken of mijn man voor 2 jaar naar Florida Tempa wil worden uitgezonden.
Op zich is het natuurlijk geweldig maar wij hebben wel 2 dochters die mee gaan. Als we gaan is mijn jongste dochter ruim 9 en de middelste is dan 14.5 jaar.

Ik weet helemaal niets van Florida behalve dat er veel zwarten en latino's zijn, veel drugs en criminalitei en vreselijk warme zomers.

wie heeft tips, informatie etc zodat ik me er meer in kan verdiepen om te kijken of we het wel willen, zo'n overstap voor 2 jaar of dat we toch liever richting Philidelphia moeten gaan.

groeten Chell
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Man uitgezonden naar Amerika us army

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum.

Je hebt het over Florida Tempa, bedoel je daar de stad Tampa mee?

Ik weet niet waar je je informatie vandaan hebt gehaald, maar misschien dat Miami een boven gemiddeld aantal Latino's heeft, maar ik herken in jouw beschrijving echt Florida cq. Tampa niet.
De temepratuur is m.i. bijvoorbeeld veel aangenamer dan jij beschrijft 8)

Het verbaast me vervolgens dat je eerder zou kiezen voor Philadelphia; daar is m.i. meer sprake van de problemen van een grote (Amerikaanse) stad, plus dat het daar behoorlijk koud kan zijn tijdens de winter, die dan ook vaak langer duurt dan bij ons.
chellie45
Amerika-newbie

Bericht door chellie45 »

Hoi Ruud, dank je wel voor de informatie.

Weet je, ik heb heel snel zitten googlen en kwam dat tegen over latino's etc. En ik schrok er gewoon van. Maar mezelf kennende heb ik alleen maar dat gezien en niet de rest.

Maar het kwam even als donderslag bij heldere hemel binnen vallen bij me, het florida verhaal.

We hebben al langere tijd in de planning dat we wel graag naar Amerika zouden willen alleen waren er elke keer alleen sergeant functies vrij. Maar nu dus zijn er drie sergeant majoors functies te vergeven vandaar dat mijn man, en ik ook wel heel erg graat deze kans zouden willen benutten.

Dus ik even heel snel googlen na zijn telefoontje van de aanvraag. Snap je?

Maar ik weet helemaal niet hoe het gaat en waarschijnlijk komen we op de legerbasis te wonen daar maar met scholen etc.........geen flauw idee..

het is voor 2 jaar en gaat volgend jaar augustus van start zeg maar. Dus we hebben nog wel even maar zou graag zoveel informatie willen over Tempa en wat er te doen is, of er mooie stranden redelijk dichtbij zijn, winkelmogelijkheden, werk voor mij misschien (hoewel dat op de basis genoeg aanwezig is hoorde ik) want ik zou wel graag willen werken en het liefst buiten de base zodat ik niet steeds met dezelfde mensen als die daar wonen op moet trekken..

Ik wil er graag met mijn gezin een mooie tijd van maken en dus alle informatie en foto's en alles is meer dan welkom

tot zover

groetjes en tot gauw weer

Michelle
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik meteen gaan, qua criminaliteit valt het reuze mee in Florida, echter zijn er net als bij ons in sommige steden gewoon buurten die je beter kan mijden.

Zelf kom ik al jaren in Florida voor de vakantie en ik heb me er eigenlijk nog nooit onveilig gevoeld, nu ben ik nog nooit in Miami of the Keys geweest maar wel veel in en rondom Orlando waar Tampa slechts 45 minuten rijden vandaan is.

Ik zou zeker gebruik maken van de mogelijkheid en lekker genieten van alle mooie natuur en van alles wat daar is. In de buurt van Tampa kan je ook Dolfijnen in het wild spotten of met een boot varen en deze zien, dat is zo geweldig.

En er zijn vele Nederlanders die net zoals wij een verslaving hebben over gehouden aan hun eerste Florida bezoek.

P.S. In Florida kan je rondrijden met je koffers zichtbaar in de auto zonder een inbraak terwijl als ik dat in NL doe de koffers geheid niet meer in de auto staan.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

JeroenB schreef:Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik meteen gaan, qua criminaliteit valt het reuze mee in Florida, echter zijn er net als bij ons in sommige steden gewoon buurten die je beter kan mijden.

Zelf kom ik al jaren in Florida voor de vakantie en ik heb me er eigenlijk nog nooit onveilig gevoeld, nu ben ik nog nooit in Miami of the Keys geweest maar wel veel in en rondom Orlando waar Tampa slechts 45 minuten rijden vandaan is.

Ik zou zeker gebruik maken van de mogelijkheid en lekker genieten van alle mooie natuur en van alles wat daar is. In de buurt van Tampa kan je ook Dolfijnen in het wild spotten of met een boot varen en deze zien, dat is zo geweldig.
100% eens met Jeroen, Florida is geweldig en Tampa een mooie stad. Je hoeft niet in Tampa te wonen er is een keuze aan kleinere steden in de omgeving allemaal prachtig gelegen. Als ik de kans zou krijgen zou ik geen seconde aarzelen.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

chellie45 schreef:... werk voor mij misschien (hoewel dat op de basis genoeg aanwezig is hoorde ik) want ik zou wel graag willen werken en het liefst buiten de base zodat ik niet steeds met dezelfde mensen als die daar wonen op moet trekken...
Hoi Michelle,

Spannend hoor, zo'n beslissing maken. Zeker met 2 al wat oudere kinderen...
OVer dat werken, moet je wel heel goed checken of jij wel mag werken. Of er voor jou een werkvisum geregeld wordt. Dat is volgens mij niet zomaar aan te nemen. Als jouw werkvisum geweigerd wordt, moet je dus twee jaar iets anders doen. Houdt daar rekening mee.
Succes!
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij komen al vanaf 1991 in FL. en ja je ziet er veel afro-amerikanen en latijns-amerikanen.
Dit klinkt net iets vriendelijker dan "zwarten". Ze noemen Amerika een "melting pot". Dus je komt er heel veel nationaliteiten tegen.
Als je hier moeite mee hebt zul je denk ik beter af zijn thuis.
Als dit je niets uit maakt denk ik dat je een hele leuke tijd in FL. kunt hebben, wel warme zomers maar ook zachte winters.
Dichtbij zee, mooie huizen en appartementen.
Ik wist het wel.
nelle-s
Amerika-ontdekker

Bericht door nelle-s »

Hallo Chell,

Wij hebben begin dit jaar de knoop doorgehakt om voor 3 jaar vanaf augustus 2011 naar Tampa te gaan (echtgenoot is ook militair).
In mei 2010 hebben wij 17 dagen met het hele gezin ( 1 dochter en 2 zoons) rondgetrokken in florida nadat wij al eerder in 2007 rondje zuidwesten usa hadden gedaan.
Florida is ons uitstekend bevallen vooral de stranden vlakbij Tampa (st. pete's beach en clearwaterbeach). De zonsondergangen zijn gewoon sprookjesachtig.
We hebben niets gemerkt van enige vorm van criminaliteit, de enige plek waar we een beetje kriebels kregen was in een achterbuurt van Miami.
Maar Tampa is natuurlijk een heel andere stad.
Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen voor ons vertrek met prioriteit voor de school voor de kinderen.
Wij krijgen daarbij hulp van defensie (via een bureau wat je zelf moet contacten)en van nederlandse collega's die al in amerika zitten.

groetjes,
Ellen
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Misschien een idee om een vakantie van een week of 2 te plannen in Tampa en omgeving? Je kan dan voor jezelf zien of je vooroordelen waar zijn en of je er kan leven. Misschien dat je man een rondleiding kan regelen over de basis, wel zo handig als je er eventueel moet gaan wonen. Op een 3 kwartier rijden van Tampa ligt Orlando met alle pretparken en in Tampa zelf ligt Bush Gardens, wat ook een heel gaaf pret- en dierenpark is.Ook het strand van de Golf Coast ligt letterlijk om de hoek. Er zijn ergere plaatsen om naar uitgezonden te worden. Of jij mag werken, hangt van jouw visum af, maar hou er rekening mee dat het NIET mag.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

chellie45 schreef:want ik zou wel graag willen werken en het liefst buiten de base zodat ik niet steeds met dezelfde mensen als die daar wonen op moet trekken.....
Aangezien je partner militair is zul je waarschijnlijk op een NATO visum naar de VS gaan. DCIOD zal aangeven dat je mag werken. Sec gezien klopt dat misschien ook wel, maar je zult merken dat het in de praktijk erg lastig is om een baan te krijgen. Je hebt namelijk een werkvergunning nodig om te kunnen werken, maar je krijgt alleen een werkvergunning indien je een baan hebt. Los van deze ‘catch 22’ is het financieel gezien niet erg interessant om in de VS een baan te nemen. Het gaat te ver om dat hier uiteen te zetten. Je zult werk vooral als een verzetje moeten zien. Je kunt natuurlijk wel vrijwilligerswerk gaan doen. Heb je toch voor- maar niet de nadelen.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Chellie45
Wij zijn vorig jaar augustus voor een periode van twee jaar vertrokken naar Noord-Florida/Jacksonville.
Op ons blog is meer over de voorbereidingen en ervaringen tot nu toe te lezen. (www.amerikhanen.blogspot.com)
Vooral op het gebied van scholen voor je kinderen zou ik me goed voorbereiden. Wij hadden advies gekregen wat in eerste instantie (door onze) zoon is genegeerd. Na het eerste semester hebben wij alsnog het advies opgevolgd.
De schoolcultuur is hier zo anders dan in NL, als je er meer over wil weten moet je maar contact opnemen.
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Het lijkt er op dat Chellie is afgehaakt.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De topic starter is voor het laatst op 10 februari hier geweest (wat tevens ook de enige keer is geweest), maar wie weet komt ze nog eens terug om de reacties te lezen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Dento schreef:De topic starter is voor het laatst op 10 februari hier geweest (wat tevens ook de enige keer is geweest), maar wie weet komt ze nog eens terug om de reacties te lezen.
Ben benieuwd. In het begin lijkt het allemaal heel erg leuk en uitdagend, totdat het doordringt wat dat allemaal gaat betekenen. Feit is dat het merendeel voortijdig afhaakt. Zeker nadat ze de financiële voorlichting hebben gehad.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Syllvia »

Sja, wij zijn zelf ook vaak verhuisd, en je laat inderdaad steeds wat achter. Maar ik zou het zo weer doen hoor.
Nu wonen we weer voor 3 jaar in belgie :) Echt hardstikke leuk, maar alles heeft zijn voor en tegen. En je moet er ook tegen kunnen om ver bij je fam. vandaan te zitten.
Mijn kinderen wonen nu op zon 250km.. Dat vind ik al ver.... Maar Tampa..ik zou het zo doen!!
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Michelle, ik wou dat IK de kans kreeg om daar 2 jaar te wonen! En je dochters hebben ´´the time of their life``. Altijd mooi weer, ruimte en vriendelijke mensen. Natuurlijk heb je achterbuurten en criminaliteit, maar waar niet. Ik voel me in de VS veiliger dan in Nederland!
Het onderwijssysteem in de VS is anders dan hier, ik vind het makkelijker, geen overbodige stof leren. Discipline op de scholen en op straat staan hoog in het vaandel!
Mooie tijd daar toegwenst!
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

chellie45 schreef: Ik weet helemaal niets van Florida behalve dat er veel zwarten en latino's zijn
groeten Chell
dat mens had na dit bericht meteen voorgoed gebanned moeten worden. Wat een tekst zeg.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Sylly schreef:En je moet er ook tegen kunnen om ver bij je fam. vandaan te zitten. Mijn kinderen wonen nu op zon 250km.. Dat vind ik al ver.... Maar Tampa..ik zou het zo doen!!
Ik kan deze redenatie niet helemaal volgen. Nu woon je op 250km van je kinderen. Dat vind je al ver. Maar Tampa is geen probleem?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

John V schreef:Het lijkt er op dat Chellie is afgehaakt.
Waarschijnlijk in een achterbuurt van Rotterdam neergestoken door een ............... :?
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Syllvia »

John V schreef:
Sylly schreef:En je moet er ook tegen kunnen om ver bij je fam. vandaan te zitten. Mijn kinderen wonen nu op zon 250km.. Dat vind ik al ver.... Maar Tampa..ik zou het zo doen!!
Ik kan deze redenatie niet helemaal volgen. Nu woon je op 250km van je kinderen. Dat vind je al ver. Maar Tampa is geen probleem?

Ik vind 250 km ver, maar Tampa lijkt me zo leuk, dat ik dat er voor over zou hebben.
Heb er mijn gedachten natuurlijk wel eens over laten gaan, en zou dan de vakantie gebruiken voor fam bezoek, en onze kinderen ook, dus dan zie je elkaar toch een paar keer per jaar:) Je moet dat van te voren bedenken wat je wil, want als de kans er is moet je ja of nee zeggen.
Maar de kans dat we er naar toe gaan zit er niet meer in.
groetjes Sylvia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer