Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pelsmaker: tips over bezienswaardigheden

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Pelsmaker: tips over bezienswaardigheden

Bericht door pelsmaker »

Volgende reis zou starten op 5 september. Het meeste is ervan is al geregeld. Ik zoek eigenlijk nog wat tips over de bezienswaardigheden. Soms valt het op dat er wat weinig tijd wordt gespendeerd in de parken, maar dit komt omdat we geen grote wandelaars zijn, en wss ook nooit niet zullen worden.

5 sep: Brussel - Las vegas (overstap op Newark, tijd tussen vluchten is 3.5 uur. Auto meenemen en een beetje acclimatiseren, s'avonds de strip (als we niet te moe zijn))
6 sep: Las Vegas (overdag relaxen, s'avonds strip)
7 sep: Las Vegas - Grand Canyon (onderweg stukje route 66 in Kingman en GC)
8 sep: Grand Canyon - Page (Horshoe Bend, Lake Powell, mss Glen Canyon Dam)
9 sep: Page - Kayenta
10 sep: Kayenta - Moab (Monument Valley)
11 sep: Moab
12 sep: Moab - Torrey
13 sep: Torrey - Panguitch
14 sep: Panguitch (Bryce Canyon)
15 sep: Panguitch - Hurricane (Zion)
16 sep: Hurricane - Stovepipe Wells
17 sep: Stovepipe Wells - Mammoth Lake
18 sep: Mammoth Lake - Oakhurst (Eerst naar Bodie en zo langs Tioga pass door Yosemite (ik denk dat deze normaal gezien wel zal open zijn))
19 sep: Oakhurst - San Francisco (wagen wordt ingeleverd, wegens goed openbaar vervoer)
20 sep: San Francisco (Alcatraz)
21 sep: San Francisco
22 sep: San Francisco - Brussel

Op sommige plaatsen heb ik wel een beetje tijd tekort Maar omdat we niet echt grote wandelaars zijn gaat dat nog meevallen denk ik. Iedere tip over bezienswaardigheden zijn altijd welkom.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door pelsmaker op 11 feb 2011, 03:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Re: Reis Pelsmaker: tips over bezienswaardigheden

Bericht door Dude »

Welkom Buffalo,

Wat ligt al allemaal vast?
Sommige overnachtigsplekken zijn wat vreemd gekozen. Is dit een pakket wat je via een operator geboekt hebt of heb je het zelf samengesteld. Overnachtigsplekken als Panguitch, Hurricane, Oakhurst zijn niet de best gelegen tov de parken.
De Tioga pas zal inderdaad nog wel open zijn. In 2008 waren wij er ook in de tweede helft van september en was het nog lekker warm (T-shirt weer)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Het is een pakket die ik op enkele plekken veranderd heb. Maar het stuk dat jij vernoemt daar had ik zelf het minste zicht op. In Oakhurst kon ik me nog vinden omdat ik dwars door het park rij en ik denk niet dat ik de dag erna nog terug ga. (ik kan verkeerd zijn ook)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Oakhurst valt inderdaad nog mee qua ligging. Je kan dan in Mariposa grove nog naar de Sequoia's gaan kijken. Maar je hebt bijzonder weinig tijd in Yosemite. Bodie kan je wel vergeten als je vanuit ML via de Tioga Pass nog in Oakhurst moet geraken op één dag. Op papier een kleine 4 uur maar ik neem aan dat je wel ergens wil stoppen om wat te bekijken of een korte wandeling wil doen? Voor Bodie ben je al gauw drie uur kwijt (rit ernaar toe inbegrepen)
Ik zou Moab eruit gelaten hebben en een dag Zion extra en in Yosemite een dag extra maar dat zal waarschijnlijk niet meer te regelen zijn neem ik aan?

Het stuk bryce zion: overnacht wordt er meestal nabij Bryce zelf ofwel in Tropic. Voor Zion is dat Springdale wat tegen het park aanligt en een gratis shuttlebus rijdt die je naar de ingang van het park brengt. Hurricane ligt wat verderop en wordt door touroperators wel vaker gebruikt als uitvalsbasis voor Zion. Dat is trouwens een prachtig park met allerlei wandelingen, zelfs voor niet wandelaars zijn er mooie wandelingen :wink: (korte dus)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

pelsmaker schreef:10 sep: Kayenta - Moab (Monument Valley meenemen en Horseshoe Bend, mss Glen canyon Dam)
11 sep: Moab (Lake Powell, kijken wat we nog kunnen doen?)
Dit deel klopt niet helemaal. Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam en Lake Powell liggen bij Page.
Ik zou inderdaad ook Moab uit je route laten. Welke dingen liggen er al vast en waar zou je nog kunnen schuiven?
Als je Moab zou kunnen laten vallen en er valt nog wat te schuiven, zou ik nog een extra nacht Yosemite in het park erbij nemen en 1 bij Torrey of Page. Ook als je weinig wandelt, zijn 2 nachten Yosemite niet veel. Het is een prachtig park, waar heel veel te zien is.

Je zou i.p.v. Kayenta nog kunnen kiezen voor de Goulding's Lodge. Best betaalbaar en vrij dicht bij Monument Valley, zodat je er kunt genieten van een prachtige zonsondergang en zonsopkomst.

Panguitch had ik eerlijk gezegd nog niet eerder gelezen als overnachtingsplaats. Je zou nog kunnen kiezen om je overnachtingen voor Bryce en Zion om te draaien. Bryce Canyon heb je zonder lange wandelingen in 1 dag wel gezien.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Idd Horshoe Bend enzo stond verkeerd heb ik alvast al veranderd. Voor die nachten om te draaien in Bryce en zion zou ik nog kunnen kijken, maar ik vrees dat ik veel meer niet meer ga kunnen doen.
Ik ben geen held in reizen plannen en zeker niet in een land waar ik de minste ervaring met heb. Maar heb ondertussen al ingezien dat het minder moeilijk is dan het lijkt. De volgende zal ik voor mijn rekening nemen.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het is ook zeker dat je een onvergetelijke reis gaat maken. Ik zou bijvoorbeeld in Moab wel een keus maken tussen Arches en Canyonlands. Beide op 1 dag is namelijk niet te doen. Ik ben er zelf nog niet geweest, dus ik weet zo niet welk park mooier is. Je kunt overigens heel veel informatie halen van de website van Henriëtte: http://www.ontdek-amerika.nl
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De rit van Monument Valley naar Moab kan een dagtocht zijn via Gooseneck SP, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM, Newspaper Rock en een stop bij Wilson Arch. Allemaal leuke dingen om te bekijken.

Arches en Canyonlands (Isle in the Sky gedeelte) kunnen wel in 1 dag maar dan moet je je in beide parken beperken tot de highlights en viewpunten. Kijk voor info op www.nps.gov/arch en www.nps.gov/cany voor tips en een planning voor je dag.

Ik zou inderdaad 2 nachten Bryce te veel van het goede vinden, zeker aangezien je niet van wandelen houdt en Bryce een kleiner park is waar je met een middag al heel veel gezien kan hebben. Persoonlijk zou ik die 2e overnachting dan niet bij Zion plaatsen maar bij Yosemite. Als je niet van wandelen houdt zul je met de shuttle alle stops afgaan in Zion en misschien een toch een korte wandeling maken, maar dat redt je wel met 1 overnachting.

Yosemite is echter nogal groot en twee overnachtingen (zodat je daar een volle dag hebt) kun je wel gebruiken, zeker als je Bodie wil bezoeken. Het bezoeken van Bodie kost ook een paar uur en dan moet je de Tioga Pass nog gaan rijden. Wil je Yosemite met slechts 1 overnachting doen, dan zou ik Bodie schrappen om tijd te hebben voor de Vallei en de Sequoia Bomen. Kijk voor info over yosemite: www.nps.gov/yose
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Bodie zie ik eigelijk meer zitten dan Yosemite, dus ik zit er niet echt mee moest ik een stuk Yosemite moeten opgeven daarvoor. Moest Yosemite dan zo spectaculair zijn, dan kan ik er op een volgende keer mss meer tijd spenderen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vonden Bodie erg bijzonder. Yosemite is mooi, maar Bodie is toffer. Vonden wij.
pelsmaker
Amerikafan

Bericht door pelsmaker »

Ik denk dat ik ook meer aan Bodie ga hebben. Als ik dan langs Tioga pass rijd zie ik ook nog iets. Dan kunnen we nog kijken hoeveel tijd we over hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer