Vanwege de lengte van de reis en de toegestane huurperiode van de auto (kan max maar 56 dagen) hebben we besloten de route in tweeën te knippen. De eerste helft blijven we in het zuidwesten en doen rustig aan zonder al te idioot veel mijlen te rijden en de laatste 6 weken maken we dan de oversteek naar het noordoosten en gaan dat gebied nader verkennen.
We overnachten zoveel mogelijk in ons tentje en slechts incidenteel zullen we van hotels gebruik maken. Voor het vervoer hebben we een Midsize SUV gehuurd via usareisen.de. De eerste 6 weken bij Alamo en de tweede periode bij National. We wisselen de auto om in Las Vegas op 26 juni. De vliegtickets zijn geboekt via tix.nl. We vliegen met United vanaf Brussel via Chicago naar Phoenix. Terug vliegen we met Air Canada vanaf Washington via Montreal naar Brussel.
Natuurlijk zullen we in het ZW weer de nodige dirtroads gaan rijden en een aantal mooie hikes maken. In het midwesten doen we het gedeelte van Route66 wat we nog niet gedaan hebben (Oklahoma City - Chicago) en in het noordoosten (plus Canada Toronto) staat naast natuur en historie m.n. Washington DC hoog op ons lijstje. Bovendien zullen we weer een aantal forumleden ontmoeten die in dezelfde periode door Amerika reizen en tevens een paar bezoekjes afleggen bij een aantal van onze Nederamerikanen. Uiteraard zullen we deze keer ook weer de nodige tijd besteden aan het geocachen. Daarover later wat meer.
Ik heb alvast in grote lijnen een route gemaakt, maar we willen vooral flexibel zijn en wie ons kent weet dat we meestal van de geplande route afwijken. Details van de route moeten nog uitgewerkt worden en binnenkort kom ik daar wel op terug. We kunnen ook best nog wel wat tips en advies gebruiken en dan m.n. wat het noordoosten betreft.
Een aantal dingen staan wel vast en heb ik inmiddels geboekt:
Ticket: heen 15/5 BRU - PHX en terug 6/8 IAD - BRU. Prijs: € 484 p.p.
Auto: Midzise SUV (type Ford Escape)
1e periode 42 d: Alamo (rekent geen dropoff kosten voor PHX-LAS). Prijs: € 1205
2e periode 41 d: National (vanwege voordelige dropoff kosten $ 250). Prijs: € 1172
Overnachtingen:
Zaventem Ibis hotel: 1n 14/5, prijs € 59 (excl. ontbijt á € 14), gratis shuttledienst
Phoenix Super 8 in Tempe): 1n 15/5, prijs: $ 52,91 (incl. tax)
Moab Canyonlands RV Park: 3n 4/6 tot 7/6
Las Vegas Travelodge: 1n 26/6, prijs $ 44,24 (incl. tax)
Hieronder in grote lijnen de totale route die we zullen volgen. Mijn inschatting is dat we ruim 10.000 mijl zullen afleggen. De twee uitgewerkte routes met details volgen binnenkort. Ik ga proberen ook weer een weblog bij te houden al zal dat niet meevallen zo'n lange periode. De weblog is in elk geval al in de maak....

Marjan