Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren < 25

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
LieselotteW
Amerika-ontdekker

Auto huren < 25

Bericht door LieselotteW »

Hallo Allemaal,

Gisteren hebben mijn vriend en ik tickets geboekt voor Amerika :thumbup: . (Nu de rest alleen nog)
Echter loop voornamelijk ik tegen het huren van een auto aan. We gaan in september, en dan ben ik nog 24. Dit betekent dat als ik wil rijden er een aardig bedrag boven op de huursom komt van de auto :cry: .
Weet iemand of ze ook kijken naar hoe lang je je rijbewijs al hebt? Of kijken ze echt alleen naar je leeftijd?

Groetjes,
Lieselotte.
t1m
Amerikakenner

Re: Auto huren < 25

Bericht door t1m »

Hi Lieselotte! Welkom op dit forum!

Ze kijken naar je leeftijd, waarbij de meesten een minimale leeftijd van 21 vereisen. Met 24 val je onder het Alamo U25 pakket, wat een dekking heeft voor bestuurders onder de 25. Een op dit forum veel genoemde plek om een auto te boeken is USAReisen.de, waarbij de tarieven (klik bij Auto mieten op 'Driver is between 21 and 25") inclusief zijn. Alamo rekent $25,- opslag otherwise, via deze manier zit het er al in en is je kostenplaatje veel transparanter.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Zoals gezegd kijken ze in dit opzicht echt naar je leeftijd, en maakt het niet uit of je rijbewijs bv 6 of 2 jaar hebt.

Als het niet nodig is en je vriend boven de 25 is zou ik er voor kiezen om alleen hem te laten rijden. Voor een paar weken autohuur is het verschil toch al snel enkele honderden dollars in totaal. Maar wellicht heb je dit er wel voor over om af te kunnen wisselen en zelf the american driving experience te beleven. Vergelijk de prijzen met en zonder underage en beslis dan of jet het de moeite vind.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
brujas
Amerika-ontdekker

Bericht door brujas »

Hallo,

Zijn er hier personen die ervaringen hebben met het huren van een auto onder de 25 jaar? Welke maatschappijen kun je aanraden qua prijs en welke niet?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

KW1984 schreef:Als het niet nodig is en je vriend boven de 25 is zou ik er voor kiezen om alleen hem te laten rijden. Voor een paar weken autohuur is het verschil toch al snel enkele honderden dollars in totaal.
Het is alleen de vraag of haar vriend dat ook aan zou kunnen. Vergis je niet in de afstanden. Natuurlijk is het persoonlijk en kan ieder ander wel gemakkelijk dagen na elkaar rijden, maar toen ik samen met Martijn door california reed (in 2005), heb ik niet gereden. Iets na de helft van onze reis begon de moeheid bij hem in te slaan (en dan hebben we eigenlijk alleen nog maar van San Francisco naar San Diego gereden). In Las Vegas was hij echt op. Gevolg: de helft van de vakantie was hij vrij snel geirriteerd, waarop ik ook weer geirriteerd reageerde. Moeheid kan echt killing zijn voor de vakantie...

Tegenwoordig rijden we gewoon samen in de vakantie. Meestal ik in de ochtend en hij in de avond (dan kan ik tijdens het rijden met de laptop op schoot het reisverslag bijwerken ;))

Maar wat ik al zei, dat is vrij persoonlijk...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat dat inderdaad heel persoonlijk is. :wink:

Ik heb al heel wat mijlen afgelegd in Amerika waarbij ik alleen reed en nooit ergens last van gehad. Tuurlijk ben je wel eens moe na een lange rijdag maar een nachtje goed slapen doet altijd wonderen bij mij. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer