Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Bericht door RiverCola »

t1m schreef:
Als ik je zo hoor, dan zou het vanaf SF > L.A. een betere invulling moeten zijn. Is het dan een keuze om juist van de kust af te wijken, zijn er bijvoorbeeld mooiere plaatsjes wat meer in het binnenstuk? Whalewatching + aquarium is wel erg leuk, maar jammer als de route veel tijd kost en niet mooi is.
Het mooiste stuk van deze weg (de big sur genaamd) begint bij Monterey/Carmel en eindigt bij Cambria. Over dat stuk doe je ongeveer 2,5 uur zonder stops. Maar natuurlijk zal je onderweg willen stoppen, foto's maken, eventueel een wandeling maken bij Julia Pfeiffer Burns SP bijvoorbeeld.

Dus als jij geen bijzondere reden hebt om in Monterey te verblijven dan zou ik je aanraden om van Monterey naar Cambria te rijden in 1 dag. Wij deden dat ook (maar dan andersom) en het was een hele relaxte dag waarbij we zelfs nog redelijk vroeg in SF aankwamen.

Cambria is trouwens echt een aanrader. Het is een heel klein schattig dorpje vlak onder Big Sur (daar waar de bergachtige weg ophoudt en over gaat in een vlakkere weg). Het dorpje zelf ligt iets meer landinwaarts en is klein en cute. Aan de kust vind je werkelijk prachtige stranden! (van google: http://tiny.cc/52gss) en ook een strook met wat hotels en restaurants.

De volgende dag zou je prima in 1 keer van Cambria naar LA kunnen rijden maar als het je leuker lijkt (en Santa Barbara ís leuk!) kun je dat natuurlijk ook in twee knippen en van Cambria naar Santa Barbara gaan. In SB kun je je zeker een hele dag vermaken. Het is er erg mooi, er zit een super leuke winkelstraat met terrasjes, restaurantjes, er is het mooie strand, de pier.....alles bij elkaar heeft SB een beetje een mondaine uitstraling!
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Dan zou je in principe vanaf SF via de 101, 85, 17 naar Santa Cruz kunnen rijden (om het 'lelijke' industriegebied ter mijden) in plaats van de 1 vanaf SF > Santa Cruz. Daar een stop, dan doorrijden naar Carmel (overnachting). Dan door via de Big Sur naar Cambria. Hoor veel negatieve dingen over de 17 mile drive, dus daartussen nog even uitzoeken denk ik. Door naar Santa Barbara (overnachting). En dan 2 overnachtingen ergens in L.A.

Dan ziet de complete reis er zo uit, zien jullie hier nog verbeteringen? Dan ga ik tegen het weekend eens beginnen met wat meer hotels vast te leggen :thumbup:

DAG 1 AANKOMST Phoenix
DAG 2 Phoenix > Tonto National Forest > Sedona (geen apache trail i.v.m. reistijd) Of is het realistisch, ook gezien een stuk Route 66 om Sedona over te slaan en dan westelijk te gaan naar Kingman (Route 66) en daar in de buurt een stuk te blijven? Wat zou mooier zijn?
DAG 3 Sedona
DAG 4 Sedona > Seligman > Grand Canyon
DAG 5 Grand Canyon > Page
DAG 6 Page
DAG 7 Page > Monument Valley
DAG 8 Monument Valley > Capitol Reef > Torrey
DAG 9 Torrey > Bryce
DAG 10 Bryce > Zion
DAG 11 Zion

Dag 12: Zion > Death Valley (overnachting: óf Vegas (hotels door de weeks zijn goedkoop) óf Pahrump (scheelt weer een uur extra) óf Death Valley (StovePipe / Furnace Creek: ideale locatie)
Dag 13: Overnachting Independence (Ray's Den Motel).
Dag 14: Overnachting Bishop (bezoek Jodie) (-> Of is hier toch Lee Vining beter?)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite El Portal > Oakhurst
Dag 18: Oakhurst > San Francisco
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco > Carmel
Dag 21: Carmel > Cambria
Dag 22: Cambria> Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara > L.A.
Dag 24: L.A.
Dag 25: L.A. > Las Vegas
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas > Huis

1.) Zijn vooral de rijafstanden hierin realistisch? Één driver.. (ook n.a.v. post Yeehaw)
2.) Missen we hier geen mooie kleine dorpjes, bezienswaardigheden?)

Thanks again!! :clap:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou, als de motor net warm is zit je al in Bishop vanaf Independance. Dan is Lone Pine veel leuker om te overnachten met zijn Alabama Hill, Whitney Portal, het Movie Museum en zijn coffeeshops (echte...). Maar ik zie dat je maar een dag voor San Francisco hebt. Dat is erg kort. En ik zie ook dat je aan het eind van de reis nog naar Las Vegas gaat. Waarom dan ook tussendoor? Of wellicht tussendoor langer en dan korter aan het eind. Kan ook. Death Valley bekijken die dag en dan naar Lone Pine. En dan een hele dag tussen Lone Pine en Lee Vining met de plannen die je hebt re Bristlecones en Bodie (en Mono Lake). De volgende morgen rijd je dan lekker Yosemite in met de zon in de rug.
Je hebt nu 4 dagen tussen SF en LA. Dat kan ook wel een dag korter imo op een reis als deze.
Probeer in Lone Pine eens het Dow Villa hotel. Maar ook de Best Western en de Comfort Inn zijn prima. Dow Villa ligt midden in het dorp.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Yeehaw schreef: Je hebt nu 4 dagen tussen SF en LA. Dat kan ook wel een dag korter imo op een reis als deze.
Ik heb al een aantal keren aangegeven dat 1 en ander echt veel sneller kan. Maar ik krijg het gevoel dat t1m bang is om teveel uren in de auto te maken. Ik zou het eerder zo bekijken; niet elk plekje, dorpje, bosje in de VS is interessant. Dat geld ook als je in Duitsland op reis bent. Niet elk dorp of elk stuk natuur voegt iets toe aan je reis, terwijl in Berlijn zo ontzettend veel te beleven en te zien is. Nu maak je constant stops overal maar ben je heel kort in bv San Francisco, terwijl dat nu juist zo'n ontzettend leuke stad is.

De meeste mensen doen de kustroute van SF naar LA met 2 overnachtingen, van LA naar Cambria/San Luis Obispo en de volgende dag door naar SF (of andersom). En dan nog is het geen gehaaste trip. Maar t1m doet het nu met 4 overnachtingen. Tsja...dat kán een keuze zijn, maar ik begrijp het niet zo.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk vreemd om in LV te eindigen - dat stuk van LA naar LV voegt niet veel (of niets) toe aan de route.
Ik zou ook wat minder tijd voor de kust nemen.
Van Zion naar DV vind ik weer wat gehaast - je zou in LV kunnen overnachten. Dan heb je ook tijd voor Valley of Fire op weg van Zion naar LV. Een overnachting in Indpendence en in Bishop begrijp ik niet, die plaatsen liggen vlak bij elkaar. Als je naar Bodie gaat is een overnachting in Lee Vining handiger. Ook voor Mono Lake (zonsondergang) handig.
Ik vind overnachten in DV mooi, en dan Lee Vining, maar Lone Pine is ook een mogelijkheid.
De afstanden zijn allemaal goed te doen, ook met minder tussenstops. Ik rij altijd alles alleen, is helemaal geen probleem.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Martin & Marianne schreef: Ik rij altijd alles alleen, is helemaal geen probleem.

Marianne
Mijn vriend rijd ook altijd alles alleen aangezien ik geen rijbewijs heb. Inderdaad nooit problemen mee gehad, ook niet op de lange rijdagen. Zolang je maar niet te vaak afstanden rijd van bv 7 of 8 uur is het prima te doen.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Nou, als de motor net warm is zit je al in Bishop vanaf Independance. Dan is Lone Pine veel leuker om te overnachten met zijn Alabama Hill, Whitney Portal, het Movie Museum en zijn coffeeshops (echte...). Maar ik zie dat je maar een dag voor San Francisco hebt. Dat is erg kort. En ik zie ook dat je aan het eind van de reis nog naar Las Vegas gaat. Waarom dan ook tussendoor?
Dat zijn inderdaad leuke attracties, ook voor de kids in Lone Pine. Tussendoor in Vegas eigenlijk meer een tussenstop, maar als ik Martin & Marianne hoor is het wellicht beter (indien budget toelaat) dan ZION > [LV (overnachting)] (weglaten zelfs?) > DV (overnachting) > Lee Vinig (overnachting) > Yosemite te doen. We vertrekken weer vanaf Vegas en zien die laatste dagen daar eigenlijk als een mogelijkheid om even de auto we te zetten, het zwembad in te duiken en gewoon op de voet wat te bekijken. :). Ik zat al even op de kaart te kijken, maar het lijkt erop dat inderdaad LA > LV een pure highway rit is... jammer inderdaad.. maar kan niet anders volgensmij.
De meeste mensen doen de kustroute van SF naar LA met 2 overnachtingen, van LA naar Cambria/San Luis Obispo en de volgende dag door naar SF (of andersom). En dan nog is het geen gehaaste trip. Maar t1m doet het nu met 4 overnachtingen. Tsja...dat kán een keuze zijn, maar ik begrijp het niet zo.
In overleg met de rest hebben we liever minder uren in de auto (max 2,5-3,5) en zelfs op sommige plekken enkele dagen, inderdaad een kleine angst RiverCola: medische redenen van één van ons met de benen: (krampen e.d.: niet de bestuurder :wink: ). Met vele (mooie) stops is het inderdaad wel prima voor te houden als ik jullie zo hoor! Mogelijk dat het dan beter is om van SF naar Monterey te rijden (+- 2,5 uur) en dan de Big Sur naar Cambria (2,5 uur). Volgensmij in dit stuk motels genoeg tussen SF > LA, ik denk als we er 2 nachten voor uit trekken (i.p.v. 4) dan kunnen we het ter plekke beoordelen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Motels genoeg idd maar ook de drukste tijd van het jaar en vele hotels verlangen minstens 2 nachten dan. Reserveren in augustus is een noodzaak.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Merken in ieder geval wel dat in Yosemite, GC en DV het top seizoen is: veel is al aan het dichtslibben. Heb wel erg sterk het vermoeden dat een heel groot gedeelte "gewoon" reserveert en vaak last-minute cancellen doordat ze graag ergens langer willen blijven o.i.d. Doorwerkend effect: anderen reserveren vroeg, dan moeten wij ook!

Goed dat je het aangeeft, zullen dan ook moeten uitkijken naar reserveringen (die evt. cancelable zijn) voor deze periode. Zou toch jammer zijn om daar aan te komen en geen motel/hotel te kunnen vinden :roll:
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Even nog een kleine vraag hier, bij welk park is het noemenswaardig om nog een extra dag aan vast te plakken? Zion zijn we zo'n 1,5/2 dagen, Monument Valley 1 dag, Glen Canyon 1,5/2 dagen, Sedona 1,5/2 dagen, Yosemite 3 dagen. Bryce ook 1 dag. Zou leuk zijn op een andere plek nog langer dan één nacht te blijven waar iets meer te doen is. (of in het midden in Vegas: een zwembad relax dag?)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Las Vegas kan altijd. Beetje luieren, shoppen, je vol eten aan de buffetten etc. het is een fijne break van al het natuurgeweld. Of een dag langer aan de kust of in S.F. Dagje over is een luxe probleem. :wink: maar het blijft lastig al die keuzes.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Met iedereen even alle 'must sees' op een rijtje gezet en met wat advies van de locals van tripadvisor de volgende route nu samengesteld:

DAG 1 Phoenix
DAG 2 Phoenix > Sedona Sky Ranch Lodge
DAG 3 Sedona Sky Ranch Lodge
DAG 4 Sedona > Grand Canyon Best Western Tusayan of Bright Angel Lodge
DAG 5 Grand Canyon > Page Days Inn Page
DAG 6 Page Days Inn Page
DAG 7 Page > Monument Valley Hat Rock Inn
DAG 8 Monument Valley > Torrey Austin's Chuckwagon Lodge
DAG 9 Torrey > Bryce (Scenic route) Bryce Point Inn
DAG 10 Bryce > Zion Desert Pearl Inn of Best Western
DAG 11 Zion Desert Pearl Inn of Best Western
DAG 12 Zion > Las Vegas
DAG 13 Las Vegas > Death Valley Furnace Creek Inn
DAG 14 Death Valley > Lee Vining/Mammoth Lakes
DAG 15 Lee Vining/Mammoth Lakes > Yosemite Yosemite View Lodge
DAG 16 Yosemite Yosemite View Lodge
DAG 17 Yosemite > San Francisco
DAG 18 San Francisco
DAG 19 San Francisco
DAG 20 San Francisco > Pacific Grove
DAG 21 Pacific Grove > Santa Barbara
DAG 22 Santa Barbara
DAG 23 Santa Barbara > ???
DAG 24 ????
DAG 25 ???? > Las Vegas
DAG 26 Las Vegas
DAG 27 Departure Las Vegas > Home

What do you think? Zie dat Priceline een 48-hour sale heeft, dus als dit goed in elkaar zit kunnen we de hotels in SF ook al vastleggen! :thumbup:
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Kleine update: Dag 1: Phoenix Aloft 3*** (Starwood) gewonnen via Priceline ($ 35,-) en dag 12: The Wynn 5***** voor $ 80,- :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Furnace Creek Inn zal gesloten zijn in de zomer (wel leuk om even door de tuinen etc te lopen) dus ik neem aan dat je Furnace Creek Ranch bedoelt.
Ik zou van Santa Barbara in een ruk naar Las vegas rijden en geen overnachting meer plannen. Die extra overnachting zou je wellicht in Monterey kunnen maken. Of in Cambria. Of elders....
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Klopt inderdaad, heb de Furnace Creek Ranche gereserveerd. Ook nog Stovepipe Wells voor die nacht, dus even kijken bij welke de airconditioning het zachtst staat volgens de reviews en dan één cancellen. Zou je het niet aanraden om die 2 overnachtingen ergens aan het strand nog te plannen of b.v. in Palm Springs? We zoeken eigenlijk nog een leuke plek om even te zwemmen danwel in een resort of aan het strand. Monterey/Cambria zijn wat minder mooi qua strand volgensmij als ik de foto's zag.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Cambria heeft prachtige stranden!! Google maar eens.

Ik heb er mooie foto's van maar die staan op mijn andere computer. Als ik tijd heb zal ik wel wat plaatsen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Om te zwemmen zou ik een hotel met een mooi zwembad zoeken, de watertemperatuur van de Pacific is niet echt lekker te noemen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ook mooie stranden in bv Avila Beach, Pismo Beach en Santa Barbara. Ik ben altijd voor een beachstay. Heerlijk! Avila Beach is ook nog eens een leuk plaatsje van de doorgaande weg af. http://www.visitavilabeach.com/ Maar in SB is meer te doen. Cambria heeft trouwens een prima strand aan Moonstone. Als je naar Palm Springs wil zou ik dat voor zeker 2 nachten doen. Zal er heet zijn (100F en up) en je moet dwars door de urban sprawl van LA en je kan gemakkelijk in de file staan. Het is zo'n 4 uur rijden van SB naar PS (maar dus veel langer met files). Naar LV kan je van SB min of meer noord van LA rijden. Van PS naar Las Vegas reken op zo'n 5 uur. Onderweg naar PS heb je een prima outlet in Cabazon ong 20 miles voor PS langs I10 (Desert Hills) maar er zijn ook outlets in Primm en Las Vegas. Als je goed tegen de hitte kan kan Palm Springs maar wij waarderen PS meer in het koelere seizoen. In PS is het leuk om de Aerial Tramway te nemen, een roterende cabin, dus dringen is nergens voor nodig ;) Ook een stuk koeler op de berg. Voor het prettiger weer zou ik langs de kust blijven. Slechts een nacht in PS lijkt me vrij zinloos eerlijk gezegd.
Yeehaw
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Inderdaad frisjes, zagen een watertemperatuur van rond de 18-21 graden Celcius. Na Death Valley hitte hebben we eigenlijk de 100F+ wel weer gezien gok ik Yeehaw :wink:, maar de resorts in Palm Springs zijn redelijk voordelig in die periode (met mooie zwembaden!). Avila Beach ziet er prachtig uit, Pismo Beach ook. Cambria leuk om te bekijken, prachtig die wat ruigere aanblikken! Mooiste zou zijn een klein stadje, met een knusse baai en daarbij een hotel met prachtige zwembaden. Ik ga even kijken welke hotels in Avila/Pismo te krijgen zijn!

Het is wel 2 nachten, ik denk dat we de 3 nachten in SF gewoon zo laten. Veel te zien: Alcatraz, Golden Gate fiets tour, wine tasting, Japanese Tea Garden, city tour, Disney Museum etc. Gaat dan om de laatste twee nachten voor Vegas (of Santa Barbara 3 nachten i.p.v. 2 en Vegas 3 nachten i.p.v. 2?).

DAG 20 San Francisco > Pacific Grove
DAG 21 Pacific Grove > Santa Barbara
DAG 22 Santa Barbara
DAG 23 Santa Barbara > ???
DAG 24 ????
DAG 25 ???? > Las Vegas
DAG 26 Las Vegas
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Family approval: Pismo Beach, Avilo Beach en Santa Barbara allen prima. :thumbup: Santa Barbara is alleen enorm prijzig (wel héél mooi!), zag diverse goedkopere motels in Pismo. Eens zien wat we met Priceline Bidding kunnen krijgen voor zo'n max van $ 120/nacht in Juli (met 1 kamer dus en de hoop van een aardige hoteleigenaar die bereid is 2 queen bedden toe te wijzen). Venice Beach / Santa Monica lijkt ook leuk: zie dat daar mogelijkheden zijn om stukken op de fiets te doen: leuk! Dichtbij L.A. als ik het zo zie, dus een dayvisit ook mogelijk.

Dus met zo'n 4 dagen beach erbij, komen we uit op het volgende schema. Wat denken jullie hiervan? Misschien betere alternatieven?

DAG 20 San Francisco > Monterey Portola Hotel & Spa At Monterey Bay (gewonnen via Priceline)
DAG 21 Monterey > Pismo Beach
DAG 22 Pismo Beach
DAG 23 Pismo Beach > Santa Monica (Venice Beach) Travelodge Santa Monica Pico Boulevard (annuleerbaar)
DAG 24 Santa Monica Travelodge Santa Monica Pico Boulevard (annuleerbaar)
DAG 25 Santa Monica > Las Vegas Travelodge Santa Monica Pico Boulevard (annuleerbaar)
DAG 26 Las Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer