Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tessa07: Hoe organiseren we dit best?
Reis Tessa07: Hoe organiseren we dit best?
Hallo,
Wij willen tijdens de paasvakantie naar de States.
Dit is wat we willen zien:
Grand Canyon
Antelope Canyon
Bryce Canyon
Arches
Monument valley
Zion
1e vraag: Welke tickets moeten we alvast boeken. Las Vegas - Las Vegas
of Phoenix -Las Vegas ?
2de vraag: In hoeveel dagen doen we deze tour ? Waar moeten we meer dan één
dag blijven ?
Tessa
Wij willen tijdens de paasvakantie naar de States.
Dit is wat we willen zien:
Grand Canyon
Antelope Canyon
Bryce Canyon
Arches
Monument valley
Zion
1e vraag: Welke tickets moeten we alvast boeken. Las Vegas - Las Vegas
of Phoenix -Las Vegas ?
2de vraag: In hoeveel dagen doen we deze tour ? Waar moeten we meer dan één
dag blijven ?
Tessa
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Hoe organiseren we dit best?
Dit is wel een erg vage post. Misschien kun je iets meer informatie geven? Hoeveel tijd hebben jullie bv?
Ik kan wel een klein opzetje doen zodat je een beetje weet hoe je kunt rijden:
Dag1; Aankomst Phoenix
Dag2; Phoenix - Sedona (in 1 keer door naar de Grand Canyon, met een korte stop in Sedona, kan ook. Is afhankelijk van jullie tijd)
Dag3; Sedona - Grand Canyon
Dag4; Grand Canyon - Monument Valley
Dag5; Monument Valley - Moab
Dag5; Moab (Canyonlands NP)
Dag6; Moab (Arches NP)
Dag7; Moab - Bryce NP
Dag8; Bryce NP - Zion NP
Dag9; Zion NP
Dag10; Zion NP - Las Vegas
Dag11; Las Vegas
Dag12; terugreis
Minimaal 11 dagen dus (als je niet overnacht in Sedona) en verder kun je de route zo lang maken als je wilt. Onderweg van Moab naar Bryce NP kun je bijv nog een nacht in Capital Reef NP doorbrengen. En een nacht langer in Moab zou ook nog kunnen. Er is daar ontzettend veel te zien in de omgeving.
Ik kan wel een klein opzetje doen zodat je een beetje weet hoe je kunt rijden:
Dag1; Aankomst Phoenix
Dag2; Phoenix - Sedona (in 1 keer door naar de Grand Canyon, met een korte stop in Sedona, kan ook. Is afhankelijk van jullie tijd)
Dag3; Sedona - Grand Canyon
Dag4; Grand Canyon - Monument Valley
Dag6; Moab (Arches NP)
Dag7; Moab - Bryce NP
Dag8; Bryce NP - Zion NP
Dag9; Zion NP
Dag11; Las Vegas
Dag12; terugreis
Minimaal 11 dagen dus (als je niet overnacht in Sedona) en verder kun je de route zo lang maken als je wilt. Onderweg van Moab naar Bryce NP kun je bijv nog een nacht in Capital Reef NP doorbrengen. En een nacht langer in Moab zou ook nog kunnen. Er is daar ontzettend veel te zien in de omgeving.
Hallo,
Paasvakantie is slechts 14 dagen en kinderen moeten nog een paar dagen kunnen bekomen van de jetlag
vooraleer ze weer naar school gaan.
Lijkt me goede weg.
Heb je de Antelope canyon hier ook tussen staan ?
Kan je me zeggen in welke plaatsen we moeten logeren ?
Paasvakantie is slechts 14 dagen en kinderen moeten nog een paar dagen kunnen bekomen van de jetlag
vooraleer ze weer naar school gaan.
Lijkt me goede weg.
Heb je de Antelope canyon hier ook tussen staan ?
Kan je me zeggen in welke plaatsen we moeten logeren ?
- RiverCola
- Amerika-expert
De Antalope Canyon kun je bezoeken vanuit Page (bij Lake Powell). Je zou Page kunnen bezoeken door vanuit de GC naar Page te rijden en daar te overnachten, of na het bezoek gelijk door te rijden naar Monument Valley.
Overnachten kun je op alle plaatsen die ik in de route opschreef. Voor de Grand Canyon kun je het beste boeken in de Grand Canyon Village (bv de Maswik Lodge of de Bright Angel Lodge). Voor Zion NP kun je het beste logeren in Springdale. Springdale ligt aan het park en heeft ook een shuttlebus die de hele dag door van het dorp naar de ingang van het park, en vervolgens door de hele canyon, rijd. Erg handig!
Voor Bryce NP zou ik persoonlijk het nabij gelegen mini-dorpje Tropic aanraden. Wij hebben daar overnacht in de ontzettend leuke Bryce Country Cabins. Bij Bryce zelf kun je overnachten in Ruby's Inn. Maar deze is altijd ontzettend druk, duur en lang van tevoren volgeboekt. Tropic ligt op ongeveer 10 minuten rijden van Bryce en is ontzettend rustig.
Overnachten kun je op alle plaatsen die ik in de route opschreef. Voor de Grand Canyon kun je het beste boeken in de Grand Canyon Village (bv de Maswik Lodge of de Bright Angel Lodge). Voor Zion NP kun je het beste logeren in Springdale. Springdale ligt aan het park en heeft ook een shuttlebus die de hele dag door van het dorp naar de ingang van het park, en vervolgens door de hele canyon, rijd. Erg handig!
Voor Bryce NP zou ik persoonlijk het nabij gelegen mini-dorpje Tropic aanraden. Wij hebben daar overnacht in de ontzettend leuke Bryce Country Cabins. Bij Bryce zelf kun je overnachten in Ruby's Inn. Maar deze is altijd ontzettend druk, duur en lang van tevoren volgeboekt. Tropic ligt op ongeveer 10 minuten rijden van Bryce en is ontzettend rustig.
Of de Bryce view lodge over Rubys inn. Heel goede ligging, ongeveer 57€/nacht voor een kamer met 2queensize bedden, je kan zo gemakkelijk gebruik maken van het restaurant van Rubys en aan de overkant slapen.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Als je de route van Rivercola aanpast met Page krijg je zoiets:
Dag1; Aankomst Phoenix
Dag2; Phoenix - Grand Canyon
Dag3: Grand Canyon - Page
Dag4; Page - Monument Valley
Dag6; Moab (Arches NP)
Dag7; Moab - Bryce NP
Dag8; Bryce NP - Zion NP
Dag9; Zion NP
Dag11; Las Vegas
Dag12; terugreis
Aangezien Vegas niet op je verlanglijstje stond zou je ook kunnen overwegen om deze route te doen:
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - Las Vegas - terugreis
Dat lukt uiteraard alleen wanneer je een late vlucht hebt, maar Death Valley is bijzonder mooi en zeker de moeite waard.
Dag1; Aankomst Phoenix
Dag2; Phoenix - Grand Canyon
Dag3: Grand Canyon - Page
Dag4; Page - Monument Valley
Dag6; Moab (Arches NP)
Dag7; Moab - Bryce NP
Dag8; Bryce NP - Zion NP
Dag9; Zion NP
Dag11; Las Vegas
Dag12; terugreis
Aangezien Vegas niet op je verlanglijstje stond zou je ook kunnen overwegen om deze route te doen:
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dat lukt uiteraard alleen wanneer je een late vlucht hebt, maar Death Valley is bijzonder mooi en zeker de moeite waard.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Re: Reis Tessa07: Hoe organiseren we dit best?
Tessa, bedoel je de paasvakantie dit jaar? Want dat is binnen een tweetal maanden al 
Ik vind het maar een vreemde vraag eerlijk gezegd. Zijn jullie al eens in de USA geweest of is het de eerste keer? Het lijkt me alsof je ergens deze 6 plekken bent tegengekomen, maar nog helemaal geen reisverhalen of reisgidsen gelezen hebt om een idee te hebben waar deze plaatsen liggen of wat er nog meer te bezoeken is in deze prachtige regio.
De route van RiverCola is een mogelijkheid, maar de dag Moab - Bryce lijkt me wel lang, zeker met kinderen. Hoe oud zijn je kinderen trouwens?
En hoeveel dagen kan je echt besteden? Schrijf het eens voor jezelf uit.
Arches is een leuke plek, maar daar is in de buurt zoveel te zien/doen dat ik het zelf zonde zou vinden om zo'n grote tour te rijden met de wagen om enkel naar Arches te gaan.
Antelope Canyon ligt bij Page. Ik zou zelf daar een overnachting plannen nadat je van de GC komt. Zo kan je de volgende dag in de voormiddag naar Antelope Canyon gaan en daarna verder rijden richting Monument Valley.
Je plant je overnachtingen best in de parken of zo dicht mogelijk erbij. Kijk gerust eens op het hotel-review gedeelte van AllesAmerika.com om een idee te hebben van waar je kan overnachten.

Ik vind het maar een vreemde vraag eerlijk gezegd. Zijn jullie al eens in de USA geweest of is het de eerste keer? Het lijkt me alsof je ergens deze 6 plekken bent tegengekomen, maar nog helemaal geen reisverhalen of reisgidsen gelezen hebt om een idee te hebben waar deze plaatsen liggen of wat er nog meer te bezoeken is in deze prachtige regio.
De route van RiverCola is een mogelijkheid, maar de dag Moab - Bryce lijkt me wel lang, zeker met kinderen. Hoe oud zijn je kinderen trouwens?
En hoeveel dagen kan je echt besteden? Schrijf het eens voor jezelf uit.

Arches is een leuke plek, maar daar is in de buurt zoveel te zien/doen dat ik het zelf zonde zou vinden om zo'n grote tour te rijden met de wagen om enkel naar Arches te gaan.

Antelope Canyon ligt bij Page. Ik zou zelf daar een overnachting plannen nadat je van de GC komt. Zo kan je de volgende dag in de voormiddag naar Antelope Canyon gaan en daarna verder rijden richting Monument Valley.
Je plant je overnachtingen best in de parken of zo dicht mogelijk erbij. Kijk gerust eens op het hotel-review gedeelte van AllesAmerika.com om een idee te hebben van waar je kan overnachten.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De meeste vluchten vanuit LV vertrekken voor 09:00 am dus dat gaat niet lukken.Dag 11: Las Vegas - Death Valley
De opzet van Guinevere ziet er goed uit. De rit Moab - Bryce is vanwege het mooie landschap en Capitol Reef zonde om door heen te racen. Je zou na je bezoek aan de Canyonlands/Dead Horse Point SP al een stuk de goede kant op kunnen rijden en bijvoorbeeld in Green River overnachten en dan vandaar uit in een ruk naar Bryce. Dit hebben we ooit zelf zo gedaan en was ons goed bevallen. Je zou het dus zo kunnen doen:
Dag5; Monument Valley - Moki Dugway - Natural Bridges - Moab
Dag5; Moab (Arches NP)
Dag6; Moab (Canyonlands Isle in the Sky/Dead Horse Point SP) - Green River
Dag7; Green River - Capitol Reef NP - www.scenicbyway12.com - Bryce NP
Ik heb er gelijk maar wat bezienswaardigheden tussen gezet.
Een volle dag Las Vegas is niet verkeerd voor zwembadje, shoppen (outlets), sightseeing etc.
Dag5; Monument Valley - Moki Dugway - Natural Bridges - Moab
Dag5; Moab (Arches NP)
Dag6; Moab (Canyonlands Isle in the Sky/Dead Horse Point SP) - Green River
Dag7; Green River - Capitol Reef NP - www.scenicbyway12.com - Bryce NP
Ik heb er gelijk maar wat bezienswaardigheden tussen gezet.
Een volle dag Las Vegas is niet verkeerd voor zwembadje, shoppen (outlets), sightseeing etc.
Ik heb zeker al reisgidsen doorgenomen en begrijp dat je deze streek niet in één keer kan zien.
Daarom heb ik bv. Yosemite, Death Valley, LA, SF enz van mijn lijstje geschrapt. Ik wou me beperken tot de mooiste canyons
en volgend jaar misschien een andere kant verkennen. Ik dacht ook nu de canyons te doen omdat het daar in april niet zo warm is dan bv in augustus. De kinderen zijn 10 en 12 en dus schoolplichtig. Als mijn lijstje voor 10 dagen te lang is, zeg me gerust wat ik nog kan laten vallen.
Daarom heb ik bv. Yosemite, Death Valley, LA, SF enz van mijn lijstje geschrapt. Ik wou me beperken tot de mooiste canyons
en volgend jaar misschien een andere kant verkennen. Ik dacht ook nu de canyons te doen omdat het daar in april niet zo warm is dan bv in augustus. De kinderen zijn 10 en 12 en dus schoolplichtig. Als mijn lijstje voor 10 dagen te lang is, zeg me gerust wat ik nog kan laten vallen.
Wat vind je van de opzet die Guinevere je hebt gegeven. Beetje jammer dat je niet reageert hierop zodat ik weet wat je nu precies zoekt. Ik denk dat de tijd van het jaar goed is, alleen de voorjaarsvakantie is natuurlijk relatief kort voor zo'n reis. Maar het kan wel zoals je ziet.
- Doockles
- Amerika-expert
Ja, er is inderdaad zoveel te zien dat het nooit allemaal in 1 keer gaat.Tessa07 schreef:Ik heb zeker al reisgidsen doorgenomen en begrijp dat je deze streek niet in één keer kan zien.
en volgend jaar misschien een andere kant verkennen.

Je wilt dus 10 dagen gaan als ik het goed lees. Is dat met aankomst- en vertrekdag inbegrepen of heb je 12 dagen de tijd? Want dan is de route van guinevere zeker niet slecht.

Onze reisverslagen:
De route van guinevere lijkt me perfekt, kan iemand hier kilometers bij zetten ?
bedankt !
bedankt !
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat kun je zelf heel makkelijk in Google Maps via routebeschrijving. Handiger misschien als je het zelf doet zodat je gelijk een idee krijgt van het gebied en de afstanden.
Overigens kwam hierboven eerder een opmerking dat de route van Moab naar Bryce NP wellicht te lang is. Ik ben het daar niet mee eens. Wij hebben die route gereden en je doet er ongeveer 4,5 uur over. Als je hier en daar stops maakt langer. De route is dus niet lang alleen sla je Capital Reef dan over. Dat is een keuze die je kunt maken. En gezien de duur van jullie reis zul je inderdaad keuzes moeten maken.
Overigens kwam hierboven eerder een opmerking dat de route van Moab naar Bryce NP wellicht te lang is. Ik ben het daar niet mee eens. Wij hebben die route gereden en je doet er ongeveer 4,5 uur over. Als je hier en daar stops maakt langer. De route is dus niet lang alleen sla je Capital Reef dan over. Dat is een keuze die je kunt maken. En gezien de duur van jullie reis zul je inderdaad keuzes moeten maken.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is wel een mooie tijd om te gaan. Het gebied is super.
Aan de ene kant zou ik overwegen om Moab eruit te laten om iets meer rust in te bouwen. Andere kant is dat wel een prachtig stuk en Arches (Fiery Furnace) wandeling vonden de kids bij ons erg leuk met gids. Als je Moab eruit laat zou je wel naar Cap Reef kunnen gaan vanuit Page...
Een alternatief zou dan zijn:
3 Grand Canyon -Mon Valley
4 Mon Valley - Page
5 Page - Page (Antelope Canyon en aan het meer klooien/ varen kan ook)
6 Page - Capitol Reef NP
7 Cap Reef -Bryce Canyon (prachtige weg!!!)
Kilometers/ miles en tijdsindicatie kun je met Google maps opzoeken. De bestemmingen invoeren bij routebeschrijving en routebeschrijving vragen. Ik maak altijd een excel sheet met de km en uren erg makkelijk voor jezelf...
Een vraag die doro mijn hoofd schoot:
Maar waarom voor 2 weken de dure tickets kopen en dan 'maar' 2 weken gaan. Ik denk misschien een beetje voor mezelf. Als we gaan (ook met 2 kids iets ouder) doen we dat juist voor 3,5 -4 weken omdat je toch al dure tcktes koopt. Dat is de grootste hap kosten. Maar uiteraard gun ik het je wel!!! Dat staat buiten kijf.
Ik bedoel alleen dat ik het eigenlijk sonde vind van 4000,- aan vliegkosten om zo kort te gaan.. Hopelijk snap je wat ik bedoel.
Je kunt zo eens wat resiverslagen lezen om een idee te krijgen van wat mensen doen. Daar kun je zelf je ideeën uithalen die je aanstaan en bij je passen. Want wat wil je.. veel wandelen? En heb je camper? Of ga je in hotels?? dat is allemaal anders.
Wel kort dag trouwens.. maar desalniettemin... ik zou zo willen ruilen
Aan de ene kant zou ik overwegen om Moab eruit te laten om iets meer rust in te bouwen. Andere kant is dat wel een prachtig stuk en Arches (Fiery Furnace) wandeling vonden de kids bij ons erg leuk met gids. Als je Moab eruit laat zou je wel naar Cap Reef kunnen gaan vanuit Page...
Een alternatief zou dan zijn:
3 Grand Canyon -Mon Valley
4 Mon Valley - Page
5 Page - Page (Antelope Canyon en aan het meer klooien/ varen kan ook)
6 Page - Capitol Reef NP
7 Cap Reef -Bryce Canyon (prachtige weg!!!)
Kilometers/ miles en tijdsindicatie kun je met Google maps opzoeken. De bestemmingen invoeren bij routebeschrijving en routebeschrijving vragen. Ik maak altijd een excel sheet met de km en uren erg makkelijk voor jezelf...
Een vraag die doro mijn hoofd schoot:
Maar waarom voor 2 weken de dure tickets kopen en dan 'maar' 2 weken gaan. Ik denk misschien een beetje voor mezelf. Als we gaan (ook met 2 kids iets ouder) doen we dat juist voor 3,5 -4 weken omdat je toch al dure tcktes koopt. Dat is de grootste hap kosten. Maar uiteraard gun ik het je wel!!! Dat staat buiten kijf.
Ik bedoel alleen dat ik het eigenlijk sonde vind van 4000,- aan vliegkosten om zo kort te gaan.. Hopelijk snap je wat ik bedoel.
Je kunt zo eens wat resiverslagen lezen om een idee te krijgen van wat mensen doen. Daar kun je zelf je ideeën uithalen die je aanstaan en bij je passen. Want wat wil je.. veel wandelen? En heb je camper? Of ga je in hotels?? dat is allemaal anders.
Wel kort dag trouwens.. maar desalniettemin... ik zou zo willen ruilen

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik kan me wel vinden in die vraag van Isis, waarom zo kort? De reis is best zwaar, 12 uur vliegen (ongeveer) met 9 uur tijdverschil is best een kluif, en dat voor een relatief korte vakantie.
Maar misschien doen jullie dit vaker en maakt de hoge ticketprijs voor jullie niet veel uit. Dat kan natuurlijk.
April is overigens een fijne periode alhoewel het wel echt nog fris kan zijn op sommige plekken (zoals de Grand Canyon en Bryce NP, beiden hoog gelegen). Daarentegen heb ik ook in juli gereisd en het valt echt ontzettend mee met de hitte. Natuurlijk is het dan warm op veel plekken maar het is altijd een droge warmte waardoor het nooit drukkend wordt. Overigens ben ik in juli op plekken geweest waar de temperatuur niet anders was dan tijdens onze reis in april/mei (zoals de Rocky Mountains in Colorado en Bryce NP).
Vandaar dus de vraag: Waarom maken jullie deze reis niet in de zomer?
Maar misschien doen jullie dit vaker en maakt de hoge ticketprijs voor jullie niet veel uit. Dat kan natuurlijk.
April is overigens een fijne periode alhoewel het wel echt nog fris kan zijn op sommige plekken (zoals de Grand Canyon en Bryce NP, beiden hoog gelegen). Daarentegen heb ik ook in juli gereisd en het valt echt ontzettend mee met de hitte. Natuurlijk is het dan warm op veel plekken maar het is altijd een droge warmte waardoor het nooit drukkend wordt. Overigens ben ik in juli op plekken geweest waar de temperatuur niet anders was dan tijdens onze reis in april/mei (zoals de Rocky Mountains in Colorado en Bryce NP).
Vandaar dus de vraag: Waarom maken jullie deze reis niet in de zomer?
- Doockles
- Amerika-expert
Inderdaad, ik was vergeten dat je natuurlijk ook gewoon langs de I-70 en de US-89 kunt ipv de UT-12. Dat is waarschijnlijk wel een beter idee als je dat op 1 dag wilt doenRiverCola schreef:Overigens kwam hierboven eerder een opmerking dat de route van Moab naar Bryce NP wellicht te lang is. Ik ben het daar niet mee eens. Wij hebben die route gereden en je doet er ongeveer 4,5 uur over. Als je hier en daar stops maakt langer. De route is dus niet lang alleen sla je Capital Reef dan over. Dat is een keuze die je kunt maken. En gezien de duur van jullie reis zul je inderdaad keuzes moeten maken.

Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties