Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jinx; nog volop aan het bedenken!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jinx
Amerika-newbie

Reis Jinx; nog volop aan het bedenken!

Bericht door Jinx »

Hai!

Nu ik weer studeer dachten we eigenlijk dat vakantie er niet in zat voor 4 jaar lang. Nu hebben we toch een mogelijkheid en die willen we ten volste benutten.
We zijn door school helaas gebonden aan vakanties en zo gaan we dus in augustus/september reizen. Vanwege de prijzen van vliegtickets houden we bestemmingen aan die nog enigszins te betalen zijn. Ik merk dat een route in combinatie met Miami als aanvlieghaven redelijk te doen is.

Nu hebben we zoveel mogelijkheden...We weten het niet meer. We reizen van maandag 15 augustus tot en met vrijdag 9 september.
We zijn mensen die van doorrijden houden, snel uitgekeken op een plek en we houden niet zo van grote steden. Wel graag veel natuur!
We zitten aan de volgende opties te denken:
-Vanaf Miami via New Orleans en Texas naar Phoenix (vertrekhaven). Wat er op de weg te doen is; geen idee. Bang dat deze route "te kort" zal zijn voor ons.
-Vanaf Miami via New Orleans en Texas naar boven naar Denver, Utah in, Yellowstone meepakken en vertrekhaven Salt Lake City.

Verder zijn andere opties heel kort de revue gepasseerd zoals Miami - LA, Miami - Chicago of Miami - NY.
We zijn beiden ouder dan 25 en kunnen ook beiden autorijden. Dagen met lange stukken rijden zijn geen probleem.

Wat vinden we leuk?
-Veel rijden en veel zien.
-Winkelen.
-Lekker eten
-Natuur

Grote steden met mate en het liefst slaan we NY over.
Wat is nu wijsheid?
Jinx
Amerika-newbie

Re: Reis Jinx; nog volop aan het bedenken!

Bericht door Jinx »

Nog een optie die ik zojuist heb bedacht en waar ik erg enthousiast over ben: Van Boston naar Miami.
Is dat goed te doen met effectief 24 reisdagen? Denk het wel toch?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Boston naar Miami is goed te doen in 24 dagen. Ik zou de route echter omdraaien. Autohuur is goedkoper in Florida en je rijdt dan met de zon mee. Fl en het ZO zal heet en erg luchtvochtig zijn maar dat weet je van tevoren. Ook het hurricane season kan een rol spelen. je zou de auto al kunnen inleveren in DC. Openbaar vervoer tussen DC en NY en Boston.
Miami-Phx zal helemaal heet zijn maar om deze route te doen voor de natuur zal wel iets kunnen tegenvallen muv New Mexico en Arizona. Texas heeft ook fraaie gebieden als Hill Country en Big Bend National Park en Carlsbad Caverns en White Sands NM zijn ook niet al te ver weg. New Orleans overslaan zou natuurlijk een misser van de eerste orde zijn. Austin en San Antonio in Tx zijn ook zeer de moeite waard.
Je zal wel rekening moeten houden met drop off kosten. Deze kunnen tussen € 250,-- en $ 500,-- plus tax zijn.
Is op Phoenix vliegen een idee? Dan een rondje maken en bv eindigen in Las Vegas. Geen d/o tussen Phx en LV.
Veel rijden en veel zien gaat meestal niet goed samen.
Yeehaw
Jinx
Amerika-newbie

Bericht door Jinx »

Nee ik weet het. Het wordt voor ons de 3e keer en vorige keer hebben we al veel van het westen gezien. De route Miami - Phoenix zou puur zijn voor New Orleans en Texas, omdat het veel goedkoper is qua vliegtickets (in TX is het enorm duur nu).

Washington en NY slaan we overigens over, het trekt ons beiden absoluut niet.
Denk je dat 24 dagen niet te lang is voor deze route? Voor 2 mensen die dus graag snel doorrijden that is. We zien voor ons gevoel des te meer onderweg (we stoppen vaak als we iets leuks zien) dus daarom zitten we ook graag on the road.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tja, wat zal ik zeggen. Je kan er gemakkelijk 24 dagen over doen maar ook veel sneller. Als je echt zo gek bent op lange ritten dan kan je zelfs in 24 dagen van Miami naar Salt Lake City. Die tijd van het jaar is dat ook wel prettiger met bezoeken aan Colorado en Wyoming. Zitten wel lange ritten door de Plains tussen. Niet ieders hobby maar ik zou dan wel besluiten vanaf New Orleans de kortste route te nemen. Probeer eens www.mapquest.com Als je vragen over bezienswaardigheden hebt (bv in Oklahoma City) laat dan dan weten.
Yeehaw.
Jinx
Amerika-newbie

Bericht door Jinx »

Toen je Miami-Salt Lake noemde ben ik eens gaan kijken naar Chicago-San Fran. Omdat de staten Colorado en Utah en Yellowstone nog op ons lijstje staan.
Zou dit een leuke route zijn? Denk dat ie korter is dan de eerst genoemde maar in die staten is voor mijn gevoel wel meer te doen aan natuur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer