Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd overnachten in/bij Yosemite NP
-
- Amerika-newbie
Ervaringen gevraagd overnachten in/bij Yosemite NP
Ik heb me vandaag pas geregistreerd op dit forum.
In het najaar gaan mijn man, mijn ouders en ikzelf natuurlijk naar de USA.
De tickets en auto zijn geboekt.
Na 3 nachten San Francisco halen we de auto op.
Dan staat Yosemite NP - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles op ons lijstje en evt ook nog andere NP.
We hebben besloten om liever iets minder verschillende plaatsen te zien om ook een ontspannen vakantie te hebben.
Nu mijn 1 ste vraag: We willen na San Francisco naar Yosemite NP. Overnachten in het park zelf is vrij prijzig zoals ik lees. Zeker als je niet in een tent wilt overnachten.
Zelf dacht ik om te overnachten in b.v OAKHURST of MARIPOSA (2 a 3 nachten). Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
In het najaar gaan mijn man, mijn ouders en ikzelf natuurlijk naar de USA.
De tickets en auto zijn geboekt.
Na 3 nachten San Francisco halen we de auto op.
Dan staat Yosemite NP - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles op ons lijstje en evt ook nog andere NP.
We hebben besloten om liever iets minder verschillende plaatsen te zien om ook een ontspannen vakantie te hebben.
Nu mijn 1 ste vraag: We willen na San Francisco naar Yosemite NP. Overnachten in het park zelf is vrij prijzig zoals ik lees. Zeker als je niet in een tent wilt overnachten.
Zelf dacht ik om te overnachten in b.v OAKHURST of MARIPOSA (2 a 3 nachten). Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door markro op 16 feb 2011, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Ervaringen gevraagd overnachten in/bij Yosemite NP
Oakhurst en Mariposa zijn goede plaatsen wanneer je niet in het park zelf wilt overnachten.
Maar de extra reistijd om in het park te komen valt wel mee. Afh. van wanneer jullie precies
gaan. Over openings- en sluitingsdata van de laatste jaren kijk hier:
htttp://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Veel plezier met de voorbereideningen.
Groet Theo
Maar de extra reistijd om in het park te komen valt wel mee. Afh. van wanneer jullie precies
gaan. Over openings- en sluitingsdata van de laatste jaren kijk hier:
htttp://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Veel plezier met de voorbereideningen.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet vanuit Oakhurst en Mariposa op 1 tot 1,5 uur rekenen naar de vallei. Ik vind dat veel, zeker met 3 nachten blijf je dan heen en weer rijden. Oakhurst ligt wel gunstig voor de Mariposa grove.
Voor de vallei ligt El Portal veel beter, dan zit je op een half uur van de vallei.
Je kunt ook eens kijken of er cabins vrij zijn (of komen) in Curry Village.
Marianne
Voor de vallei ligt El Portal veel beter, dan zit je op een half uur van de vallei.
Je kunt ook eens kijken of er cabins vrij zijn (of komen) in Curry Village.
Marianne
Wij hebben vorig jaar 2 overnachtingen gehad in mariposa bij best Western. Was goed verzorgd alleen het is idd 1/1,5 uur rijden naar het park. Wel mooie route naar park. De 2e dag hebben we weer dezelfde route gereden maar na yosemite zijn we door gereden naar mariposa grove en toen weer richting mariposa. Dus toen hebben we eigenlijk een rondje gereden en op zich was dat ons wel bevallen.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat het 2 of 3 nachten OAKHURST worden .Dan 1 nacht BAKERSFIELD dit om sequoia park te bezoeken en dan door naar Death Valley .Is iemand bekend met de plaatsen Darwin of Beatty.
Of is dit geen goede planning?
En hierna natuurlijk 2 nachten LAS VEGAS.
Dan ZION NP 2 nachten en dan of BRYCE CANYON of direct naar de GRAND CANYON 2 nachten. 2 nachten grang canyon of 1?
Wat denken jullie?
Dit is globaal mijn idee van de verder route
Dag 1 aankomst San Francisco
Dag 2 San francisco
Dag 3 San francisco
Dag 4 Van San Francisco naar Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 van Yosmite naar Bakersfield (sequoia park)
Dag 7 Bakersfield of Beatty (death valley)
Dag 8 death valley naar Las vegas
Dag 9 Las vegas
Dag 10 Las vegas naar Zion NP
Dag 11 Zion NP
Dag 12 Zion naar Bryce canyon
Dag 13 Bryce canyon naar Grand canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Kingman
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles via kustweg nog 1 overnachting richting san Fancisco
Dag 20 Richting San Francisco overnachten bij het vliegveld -auto inleveren.
Dag 21 Vlucht naar huis
Kan dit zo ??
Of hebben jullie nog andere tips.
Alvast bedankt
Groetjes Ankie
Ik denk dat het 2 of 3 nachten OAKHURST worden .Dan 1 nacht BAKERSFIELD dit om sequoia park te bezoeken en dan door naar Death Valley .Is iemand bekend met de plaatsen Darwin of Beatty.
Of is dit geen goede planning?
En hierna natuurlijk 2 nachten LAS VEGAS.
Dan ZION NP 2 nachten en dan of BRYCE CANYON of direct naar de GRAND CANYON 2 nachten. 2 nachten grang canyon of 1?
Wat denken jullie?
Dit is globaal mijn idee van de verder route
Dag 1 aankomst San Francisco
Dag 2 San francisco
Dag 3 San francisco
Dag 4 Van San Francisco naar Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 van Yosmite naar Bakersfield (sequoia park)
Dag 7 Bakersfield of Beatty (death valley)
Dag 8 death valley naar Las vegas
Dag 9 Las vegas
Dag 10 Las vegas naar Zion NP
Dag 11 Zion NP
Dag 12 Zion naar Bryce canyon
Dag 13 Bryce canyon naar Grand canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Kingman
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles via kustweg nog 1 overnachting richting san Fancisco
Dag 20 Richting San Francisco overnachten bij het vliegveld -auto inleveren.
Dag 21 Vlucht naar huis
Kan dit zo ??
Of hebben jullie nog andere tips.
Alvast bedankt
Groetjes Ankie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, ik vind Oakhurst niet handig, en als jullie naar Sequoia gaan zou ik echt een andere plaats zoeken voor Yosemite. Oakhurst is alleen handig voor de Mariposa Grove, maar die zul je dan niet willen bezoeken in Yosemite.
Voor Sequoia/Kings Canyon heb je erg weinig tijd genomen, zeker met een overnachting in Bakersfield blijft er nauwlijks tijd over voor het park. Heb je al overwogen om via de Tioga Pass naar Death Valley te rijden?
Beatty ligt niet in death valley, en is ook omrijden voor een bezoek aan het park. Waarom ga je nergens in de parken overnachten? Dat scheelt je veel heen en weer rijden, en je ziet de parken - zeker bij DV - op het mooiste moment van de dag.
Als ik het goed zie heb je voor de Grand Canyon 2 volle dagen uitgetrokken. Dit is relatief erg veel, zeker als ik het vergelijk met de tijd die je voor Yosemite en Sequoia uittrekt. Heb je daar een reden voor, wil je naar beneden lopen? Anders zou ik tussen Bryce en de GC nog een stop in Page aanraden.
Marianne
Voor Sequoia/Kings Canyon heb je erg weinig tijd genomen, zeker met een overnachting in Bakersfield blijft er nauwlijks tijd over voor het park. Heb je al overwogen om via de Tioga Pass naar Death Valley te rijden?
Beatty ligt niet in death valley, en is ook omrijden voor een bezoek aan het park. Waarom ga je nergens in de parken overnachten? Dat scheelt je veel heen en weer rijden, en je ziet de parken - zeker bij DV - op het mooiste moment van de dag.
Als ik het goed zie heb je voor de Grand Canyon 2 volle dagen uitgetrokken. Dit is relatief erg veel, zeker als ik het vergelijk met de tijd die je voor Yosemite en Sequoia uittrekt. Heb je daar een reden voor, wil je naar beneden lopen? Anders zou ik tussen Bryce en de GC nog een stop in Page aanraden.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie reacties.
Vanuit San francisco heb ik bedacht door te rijden naar Oakhurst die dag al Mariposa grove bekijken.Overnachten en dan de volgende dag via tioga pas naar mammoth lakes hier 2 nachten te blijven.
Sequoia park niet te doen en dan verder naar Death valley .
Ik vind de prijzen in Yosemite NP erg duur vandaar dat ik hier niet voor kies.
Groetjes,
Ankie
Vanuit San francisco heb ik bedacht door te rijden naar Oakhurst die dag al Mariposa grove bekijken.Overnachten en dan de volgende dag via tioga pas naar mammoth lakes hier 2 nachten te blijven.
Sequoia park niet te doen en dan verder naar Death valley .
Ik vind de prijzen in Yosemite NP erg duur vandaar dat ik hier niet voor kies.
Groetjes,
Ankie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het overnachten in Yosemite is inderdaad duur. Maar aan twee nachten Mammoth Lakes heb je niet zoveel.
Je zou 1 nacht Oakhurst en 1 nacht El Portal (of toch iets in het park als er iets betaalbaars vrij komt?) doen en dan 1 nacht Mamoth Lakes.
In Mammoth Lakes heb je de Motel6 die niet duur is. Voor de steden zou je je eens in Priceline kunnen verdiepen, dat scheelt behoorlijk, en dan kun je in de parken eens iets meer uitgeven.
Marianne
Je zou 1 nacht Oakhurst en 1 nacht El Portal (of toch iets in het park als er iets betaalbaars vrij komt?) doen en dan 1 nacht Mamoth Lakes.
In Mammoth Lakes heb je de Motel6 die niet duur is. Voor de steden zou je je eens in Priceline kunnen verdiepen, dat scheelt behoorlijk, en dan kun je in de parken eens iets meer uitgeven.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips,
Groetjes Bianca
Kom er later nog op terug wat het nu geworden is.
Groetjes Bianca
Kom er later nog op terug wat het nu geworden is.
-
- Amerika-newbie
Na veel lezen op deze site - en googlemaps is dit het geworden en hotels bekijken op booking .com
Ik heb nog geen hotels geboekt dus route kan altijd nog gewijzigd worden.
dag 1 aankomst SFO 3 nachten
dag 2 San francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 auto ophalen naar Oakhurst 2 nachten
dag 5 Yosemite NP
dag 6 via tioga pass road naar bishop 1 nacht
dag 7 bishop- death valley 1 nacht
dag 8 death valley - las vegas 2nachten
dag 9 las vegas
dag 10 las vegas -zion np 2 nachten
dag 11 zion np
dag 12 zion np -bryce cayon 1 nacht
dag 13 bryce canyon -page -flagstaff 2 nachten
dag 14 grand canyon
dag 15 flag staff -lake havasu 1 nacht
dag 16 lake havasu -palm springs 1 nacht
dag 17 palm springs -LA 2nacht
dag 18 LA
dag 19 LA -san cimeon 1 nacht
Dag 20 san cimeon -SFO 1 nacht
dag 21 naar huis.
Ik heb 2 nachten flagstaff genomen om bij late aankomst vanuit bryce canyon -page toch 1 volle dag in de grand canyon te hebben en evt een helicoptervlucht te maken .
Wie heeft hier ervaringen mee.
Lake Havasu (engels dorp??aan het water leek me wel leuk en ook niet echt veel omrijden volgens mij er moet toch 1 overnachting tussen flagstaff en palmsprings Toch?????
Wat vinden jullie ervan ??
Alvast bedankt voor jullie reactie
Ankiepankie
Ik heb nog geen hotels geboekt dus route kan altijd nog gewijzigd worden.
dag 1 aankomst SFO 3 nachten
dag 2 San francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 auto ophalen naar Oakhurst 2 nachten
dag 5 Yosemite NP
dag 6 via tioga pass road naar bishop 1 nacht
dag 7 bishop- death valley 1 nacht
dag 8 death valley - las vegas 2nachten
dag 9 las vegas
dag 10 las vegas -zion np 2 nachten
dag 11 zion np
dag 12 zion np -bryce cayon 1 nacht
dag 13 bryce canyon -page -flagstaff 2 nachten
dag 14 grand canyon
dag 15 flag staff -lake havasu 1 nacht
dag 16 lake havasu -palm springs 1 nacht
dag 17 palm springs -LA 2nacht
dag 18 LA
dag 19 LA -san cimeon 1 nacht
Dag 20 san cimeon -SFO 1 nacht
dag 21 naar huis.
Ik heb 2 nachten flagstaff genomen om bij late aankomst vanuit bryce canyon -page toch 1 volle dag in de grand canyon te hebben en evt een helicoptervlucht te maken .
Wie heeft hier ervaringen mee.
Lake Havasu (engels dorp??aan het water leek me wel leuk en ook niet echt veel omrijden volgens mij er moet toch 1 overnachting tussen flagstaff en palmsprings Toch?????
Wat vinden jullie ervan ??
Alvast bedankt voor jullie reactie
Ankiepankie
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hoi,
Je kunt ook vanaf Bryce canyon een nacht in Page doen,(antelope canyon,enz) en dan via de GC naar Flaggstaf.
Je kunt ook vanaf Bryce canyon een nacht in Page doen,(antelope canyon,enz) en dan via de GC naar Flaggstaf.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom Flagstaff en niet in het park overnachten? Dat scheelt je heel veel tijd. Bovendien heb je dan de gelegenheid om een zonsondergang mee te maken - als je nog naar Flagstaff terug moet rijden is dat geen goed idee. Je kunt op http://www.xanterra.com kijken wat de mogelijkheden zijn.
Een overnachting in Page is ook niet gek. Tussen de GC en LA zou ik maar 1 stop doen, en geen twee. Ik ben nog nooit in Lake Havasu geweest, maar ik heb er nog nooit iets positiefs over gehoord.
En dat Oakhurst blijf ik jammer vinden, je rijdt meerdere keren 1,5 uur heen en weer op deze manier. Ook de dag dat je naar Bishop rijdt wordt extra lang zo.
Je zou ook in Lee Vining of in Mammoth Lakes kunnen overnachten in plaats van in Bishop.
Marianne
Een overnachting in Page is ook niet gek. Tussen de GC en LA zou ik maar 1 stop doen, en geen twee. Ik ben nog nooit in Lake Havasu geweest, maar ik heb er nog nooit iets positiefs over gehoord.
En dat Oakhurst blijf ik jammer vinden, je rijdt meerdere keren 1,5 uur heen en weer op deze manier. Ook de dag dat je naar Bishop rijdt wordt extra lang zo.
Je zou ook in Lee Vining of in Mammoth Lakes kunnen overnachten in plaats van in Bishop.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1853 Weergaves
-
Laatste bericht door Zarphil
-