Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis damauro: tips mbt route SF-LV-LA-SF
Reis damauro: tips mbt route SF-LV-LA-SF
Hallo! Ik ben nieuw hier op het forum. Wij gaan van de zomer richting W-USA en zou graag wat tips krijgen mbt onze route. Is dit haalbaar? We houden zowel van de stad als ook van de NP dus proberen onze reis zo gevarieerd mogelijk te houden. Zijn de afstanden te doen? Is 1 dag GC niet te kort? Zou Yosemite in 1x naar Dv te doen zijn? Heb nu tussenstop in Lone Pine omdat ik dit in veel andere routes zag. Ik overweeg om Monument Valley evt te skippen om wat meer ruimte te krijgen. Wat vinden jullie?
We hebben eerst overwogen gewoon vanuit LA terug te vliegen maar toen zag ik de kustroute en die vond ik toch ook nog wel de moeite waard. Of niet?
Hoop dat jullie ons willen helpen!
1 ams-San Francisco 11.50
2 San Francisco
3 San Francisco (alcatraz)
4 San Francisco naar Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite naar Lone Pine
7 Lone Pine naar Death valley
8 DV naar Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas naar Zion
12 Zion naar Bryce Canyon
13 Bryce Canyon naar Page
14 Page
15 Page naar Monument Valley
16 MV naar Grand Canyon
17 Grand Canyon naar Kingman
18 Kingman naar LA
19 LA
20 Beach (malibu /venice?) via Hollywood
21 Hollywood - Morro Bay
22 Morro Bay - Big Sur- Monterrey
23 Monterrey - San Francisco
24 San Francisco - ams
25 aankomst ams 9.15
We hebben eerst overwogen gewoon vanuit LA terug te vliegen maar toen zag ik de kustroute en die vond ik toch ook nog wel de moeite waard. Of niet?
Hoop dat jullie ons willen helpen!
1 ams-San Francisco 11.50
2 San Francisco
3 San Francisco (alcatraz)
4 San Francisco naar Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite naar Lone Pine
7 Lone Pine naar Death valley
8 DV naar Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas naar Zion
12 Zion naar Bryce Canyon
13 Bryce Canyon naar Page
14 Page
15 Page naar Monument Valley
16 MV naar Grand Canyon
17 Grand Canyon naar Kingman
18 Kingman naar LA
19 LA
20 Beach (malibu /venice?) via Hollywood
21 Hollywood - Morro Bay
22 Morro Bay - Big Sur- Monterrey
23 Monterrey - San Francisco
24 San Francisco - ams
25 aankomst ams 9.15
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: tips mbt route SF-LV-LA-SF
Op het eerste gezicht vind ik het een mooie route, waar ik weinig aan zou veranderen.
Het enige waar ik een overnachting meer zou nemen is bij Zion.
Die extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley zou ik zeker weten laten staan.
Ik neem aan dat je flink de tijd wilt nemen op de Tioga Road en helemaal als je ook nog een bezoek zou willen brengen aan Bodie en Mono Lake is zo'n overnachting geen overbodige luxe. Eventueel zou je nog kunnen kiezen voor Lee Vining als overnachtingsplaats.
Het enige waar ik een overnachting meer zou nemen is bij Zion.
Die extra overnachting tussen Yosemite en Death Valley zou ik zeker weten laten staan.
Ik neem aan dat je flink de tijd wilt nemen op de Tioga Road en helemaal als je ook nog een bezoek zou willen brengen aan Bodie en Mono Lake is zo'n overnachting geen overbodige luxe. Eventueel zou je nog kunnen kiezen voor Lee Vining als overnachtingsplaats.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: tips mbt route SF-LV-LA-SF
Sluit me hierbij aan. Mooie route met prachtige plaatsen (damn, i miss it).
Ik zou er nog een overnachting proberen bij te lappen aan de Grand Canyon!
Rij dan misschien in 1 trek door van Grand Canyon naar LA zonder te overnachten in Kingman.
Voor de rest, prima uitgestippeld!
Ik zou er nog een overnachting proberen bij te lappen aan de Grand Canyon!
Rij dan misschien in 1 trek door van Grand Canyon naar LA zonder te overnachten in Kingman.
Voor de rest, prima uitgestippeld!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis damauro: tips mbt route SF-LV-LA-SF
Ja prima route, zou denken dat je hier al jaren rondkijkt..... Sluit me bij rene aan wat betreft zion. Ik ken kingman niet dus daar kan ik niets over zeggen. Maar timbre heeft wellicht een goed punt, met het doorrijden naar la....
Nou dat is in ieder geval een hele geruststelling! Hebben jullie nog tips vwb overnachting in Grand Canyon? In 1x doorrijden van GC naar LA zat initieel in de planning. Denk dat dus maar weer te veranderen en zo extra overnachting in GC te hebben. Zion wordt lastiger, maar ga kijken wat mogelijk is. Zouden jullie anders evt Monument Valley laten schieten voor extra tijd in Zion?
Ik zou de route zo laten met wellicht een nacht langer in Zion ten koste van Las vegas wellicht??? Ook een andere overnachtingsplaats dan Lone Pine komt in aanmerking zoals Rene al zegt. Maar met Lone Pine is ook niets mis.
Een nacht GC na deze reis zou voor ons genoeg zijn, en de planning in Kingman is ook ok. Dan heb je de tijd om nog stukken van R66 te rijden.
Yeehaw
Een nacht GC na deze reis zou voor ons genoeg zijn, en de planning in Kingman is ook ok. Dan heb je de tijd om nog stukken van R66 te rijden.
Yeehaw
Zou Monument Valley zeker niet laten schieten!
Overnachten in de Grand Canyon: probeer IN het park anders verlies je wat tijd met het weg en weer rijden. Indien niet is Tussayan het beste alternatief. Anders heb je ook nog Cameron Trading Lodge. Williams is al een eindje rijden.
Van Yosemite naar DV is zeker en vast haalbaar als je weet dat wij in 1 dag vanuit El Portal (Yosemite) tot Las Vegas reden via Tioga Pass en Death Valley..-->
Was wel een lange rit maar toch haalbaar geweest. Aan de Tioga Pass (en zelfs Yosemite) vonden we niet zoveel speciaals. Maar er zullen er mij een ganse boel tegenspreken..
Overnachten in de Grand Canyon: probeer IN het park anders verlies je wat tijd met het weg en weer rijden. Indien niet is Tussayan het beste alternatief. Anders heb je ook nog Cameron Trading Lodge. Williams is al een eindje rijden.
Van Yosemite naar DV is zeker en vast haalbaar als je weet dat wij in 1 dag vanuit El Portal (Yosemite) tot Las Vegas reden via Tioga Pass en Death Valley..-->

Was wel een lange rit maar toch haalbaar geweest. Aan de Tioga Pass (en zelfs Yosemite) vonden we niet zoveel speciaals. Maar er zullen er mij een ganse boel tegenspreken..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Inderdaad Timbre, het is maar net waar je van houdt. Reed zelf deze zomer van Oakhurst tot aan death valley, stove pipe wells, was daar al vroeg in de middag, heb nog een lange stop gemaakt bij mono lake (wat zeer de moeite waard is) , als ik gewild had had ik nog even een aantal uurtjes doorgetrapt tot aan Las vegas, want als ike rgens niet op wil korten dan is het op tijd in Las Vegas.
Maar alles blijft smaakzaak........
Ik heb zelf ook niet veel met Yosemite (ben er inmiddels 3 x geweest), maar vind glacier point wel heel mooi, en ook mariposa grove als je sequioa niet bezoekt..... Ik weet ook dat veel mensen dat niet met mij eens zullen zijn, ieder z'n smaak.
Voor Yosemite fans, kom ook eens naar Noorwegen.
Maar alles blijft smaakzaak........

Ik heb zelf ook niet veel met Yosemite (ben er inmiddels 3 x geweest), maar vind glacier point wel heel mooi, en ook mariposa grove als je sequioa niet bezoekt..... Ik weet ook dat veel mensen dat niet met mij eens zullen zijn, ieder z'n smaak.
Voor Yosemite fans, kom ook eens naar Noorwegen.

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als ik in 1 dag van El Portal naar Las Vegas had gereden had ik de Tioga Pass waarschijnlijk ook niet zoveel bijzonders gevonden. Wij zijn in onze reis in 2009 van Page via de Grand Canyon naar Sedona gereden. Daardoor viel onze ervaring bij de Grand Canyon ook wat tegen. Dit jaar blijven we er 2 nachten, want ik weet gewoon dat het wel prachtig is, maar dat je dat pas echt ziet als je er de tijd voor hebt.
Groetjes René
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik ben het volledig met Yeehaw eens. Het is een prachtige uitgebalanceerde route waar je niets aan hoeft te veranderen. Een nachtje extra in Zion is evt. aan te bevelen maar dat is persoonlijk en hangt af van de keuzes die maakt.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties