Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis martijn123: rondje L.A. met 4 gasten van 21
-
- Amerika-ontdekker
Reis martijn123: rondje L.A. met 4 gasten van 21
Ik volg het forum al een tijdje en nu zijn we van plan om met 4 gasten van 21 jaar een rondje L.A. te doen in de zomer.
In principe gaan we de 18e van augustus vertrekken en gaan we 4 september weer terug naar Nederland. Eventueel kunnen we ook nog een dag eerder weg.
We hebben een combinatie tussen de steden en de national parks proberen te maken.
Uiteraard hebben we al een planning gemaakt.
dag01: Brussel - LA
dag02: LA
dag03: LA-Needles
dag04: Needles - Grand Canyon
dag05: Grand Canyon
dag06: GC - Page
dag07: Page - Zion
dag08: Zion - LV
dag09: LV
dag10: LV - Death Valley
dag11: Death Valley - Yosemite
dag12: Yosemite
dag13: Yosemite - San Francisco
dag14: San Francisco
dag15: San Francisco - Monterey
dag16: Montery - Pismo Beach
dag17: Pismo Beach- L.A.
dag18: L.A.
Ik ben eigenlijk bang dat we misschien de reistijden onderschatten. Op alle dagen liggen de afstanden rond de 300km. In principe kunnen we dan vroeg in de ochtend vertrekken zodat we tegen het middaguur aankomen.
Is het mogelijk om vanuit L.A. direct naar de Grand Canyon te rijden? Het is namelijk wel een behoorlijke afstand van 800km. Het lange rijden zal geen probleem zijn, omdat we kunnen afwisselen, maar ik neem dat je niet overal 100km uur kan rijden en dat we onderweg nog wat stoppen.
Martijn
In principe gaan we de 18e van augustus vertrekken en gaan we 4 september weer terug naar Nederland. Eventueel kunnen we ook nog een dag eerder weg.
We hebben een combinatie tussen de steden en de national parks proberen te maken.
Uiteraard hebben we al een planning gemaakt.
dag02: LA
dag03: LA-Needles
dag04: Needles - Grand Canyon
dag05: Grand Canyon
dag06: GC - Page
dag07: Page - Zion
dag08: Zion - LV
dag09: LV
dag10: LV - Death Valley
dag11: Death Valley - Yosemite
dag12: Yosemite
dag13: Yosemite - San Francisco
dag14: San Francisco
dag15: San Francisco - Monterey
dag16: Montery - Pismo Beach
dag17: Pismo Beach- L.A.
dag18: L.A.
Ik ben eigenlijk bang dat we misschien de reistijden onderschatten. Op alle dagen liggen de afstanden rond de 300km. In principe kunnen we dan vroeg in de ochtend vertrekken zodat we tegen het middaguur aankomen.
Is het mogelijk om vanuit L.A. direct naar de Grand Canyon te rijden? Het is namelijk wel een behoorlijke afstand van 800km. Het lange rijden zal geen probleem zijn, omdat we kunnen afwisselen, maar ik neem dat je niet overal 100km uur kan rijden en dat we onderweg nog wat stoppen.
Martijn
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Rondje L.A. met 4 gasten van 21
Er zijn er die vanuit L.A. in één ruk naar de GC rijden, maar dan heb je geen tijd om bij aankomst nog views te doen, en kun je onderweg ook geen Route66 stop maken.
Mocht je 1 dag langer kunnen regelen dan kan je Monument Valley of Bryce Canyon er bij doen.
Een mogelijkheid is 1 ruk van LA naar GC en dan de volgende ochtend volledig aan GC wijden, en pas na de middag naar Monument Valley gaan voor het beste licht en ter plekke overnachten.
Dan de volgende dag korte rit naar Page.
Andere mogelijkheid is 1 dag van de kustroute afsnoepen, maar dat is persoonlijke keuze.
Mocht je 1 dag langer kunnen regelen dan kan je Monument Valley of Bryce Canyon er bij doen.
Een mogelijkheid is 1 ruk van LA naar GC en dan de volgende ochtend volledig aan GC wijden, en pas na de middag naar Monument Valley gaan voor het beste licht en ter plekke overnachten.
Dan de volgende dag korte rit naar Page.
Andere mogelijkheid is 1 dag van de kustroute afsnoepen, maar dat is persoonlijke keuze.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Misschien kunnen jullie starten in San Francisco en eindigen in Las Vegas? Dan mis je natuurlijk Yosemite, maar op deze manier kun je dan wat meer rust inplannen. En misschien wel Monument Valley meenemen in jullie route?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Nog een extra dagje las vegas zou ook wel leuk zijn denk ik, met 4 gasten van 21 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vind het eigenlijk een hele prima route.
Wij hebben tijdens onze eerste reis ook Bryce NP en Monument Valley overgeslagen om het niet te vol te maken. Die keuze hebben jullie ook gemaakt en dat maakt dat je met redelijk beperkte tijd toch een goede route hebt kunnen maken. Ik zou dus sowieso niet proberen om Monument Valley en/of Bryce NP nog toe te voegen.
Wel is het inderdaad een idee om in 1 keer naar de Grand Canyon te rijden. Je zult tijdens de eerste dagen van je reis erg vroeg op zijn vanwege de jetlag en daarom al vroeg kunnen vertrekken vanuit LA. Als je voor zonsondergang in de Grand Canyon bent, en dat moet zeker lukken, kun je genieten van de uitzichtpunten. Je kunt dan de volgende ochtend de East Rim bezoeken alvorens door te rijden richting Page. Bezoek vlak voordat je in Page aankomt nog Horseshoe Bend en dan daarna Antalope Canyon.
Door de reis zo in te vullen hou je 2 dagen over in je route. Ik zou sowieso 1 dag daarvan in Zion NP inplannen zodat jullie bijvoorbeeld Angels Landing kunnen doen (geweldige hike met aan het einde een fantastisch uitzicht over de canyon) en 1 dag in 1 van de steden erbij (LA of SF).
Ook is het nog een optie om van SF in 1 keer door te rijden naar Cambria of Pismo Beach. Dat redt je makkelijk. Wij deden dat andersom, van Cambria naar SF en waren zelfs nog redelijk vroeg in de middag in SF.
Je wint dan weer een dag welke je bv in zou kunnen plannen in Yosemite NP of tussen Death Valley en Yosemite in (voor een bezoek aan Mono lake en Bodie).
Vergeet trouwens niet om tijdens je reis van Pismo Beach naar LA een stop te maken in Santa Barbara!
Wij hebben tijdens onze eerste reis ook Bryce NP en Monument Valley overgeslagen om het niet te vol te maken. Die keuze hebben jullie ook gemaakt en dat maakt dat je met redelijk beperkte tijd toch een goede route hebt kunnen maken. Ik zou dus sowieso niet proberen om Monument Valley en/of Bryce NP nog toe te voegen.
Wel is het inderdaad een idee om in 1 keer naar de Grand Canyon te rijden. Je zult tijdens de eerste dagen van je reis erg vroeg op zijn vanwege de jetlag en daarom al vroeg kunnen vertrekken vanuit LA. Als je voor zonsondergang in de Grand Canyon bent, en dat moet zeker lukken, kun je genieten van de uitzichtpunten. Je kunt dan de volgende ochtend de East Rim bezoeken alvorens door te rijden richting Page. Bezoek vlak voordat je in Page aankomt nog Horseshoe Bend en dan daarna Antalope Canyon.
Door de reis zo in te vullen hou je 2 dagen over in je route. Ik zou sowieso 1 dag daarvan in Zion NP inplannen zodat jullie bijvoorbeeld Angels Landing kunnen doen (geweldige hike met aan het einde een fantastisch uitzicht over de canyon) en 1 dag in 1 van de steden erbij (LA of SF).
Ook is het nog een optie om van SF in 1 keer door te rijden naar Cambria of Pismo Beach. Dat redt je makkelijk. Wij deden dat andersom, van Cambria naar SF en waren zelfs nog redelijk vroeg in de middag in SF.
Je wint dan weer een dag welke je bv in zou kunnen plannen in Yosemite NP of tussen Death Valley en Yosemite in (voor een bezoek aan Mono lake en Bodie).
Vergeet trouwens niet om tijdens je reis van Pismo Beach naar LA een stop te maken in Santa Barbara!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een volle route, en Bryce is hierin te veel van het goede, maar als je er zo dicht bij bent is het wel zonde om het over te slaan. Je zou in LA kunnen beginnen en in SF eindigen (of andersom), zodat je iets meer tijd hebt voor de rest. Beginnen in Poenix en eindigen in LA is ook een optie.
Sommige afstanden zijn erg lang, zoals DV - Yosemite. Daar zou een extra overnachting aan de oostkant van Yosemite niet verkeerd zijn dat geeft je meer tijd voor de Tioga Pass en de rest van Yosemite.
Als je wel een rondje vanuit LA wilt doen, rij dan direct de eerste dag naar de GC (of tot Williams, dan heb je aan 1 overnachting in het park voldoende) en bewaar LA voor het laatst.
Marianne
Sommige afstanden zijn erg lang, zoals DV - Yosemite. Daar zou een extra overnachting aan de oostkant van Yosemite niet verkeerd zijn dat geeft je meer tijd voor de Tioga Pass en de rest van Yosemite.
Als je wel een rondje vanuit LA wilt doen, rij dan direct de eerste dag naar de GC (of tot Williams, dan heb je aan 1 overnachting in het park voldoende) en bewaar LA voor het laatst.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 feb 2011, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef:
Ik denk dat we dan inderdaad meteen door rijden naar de grand canyon. Bij aankomst in LA rijden we dan meteen door, waardoor we aan het eind van de vakantie nog een extra dag LA pakken.RiverCola schreef:
Dan plakken we er 1 dag Zion extra bij en dan een extra dag in SF of LV. Dat geeft toch even wat meer rust, doordat we dan 2 dagen in Zion zitten en in een stad, waardoor we niet zoveel kilometers hoeven te maken.
Zo te horen is het toch wel nodig om een dag eerder te vertrekken vanuit nederland, dan hebben we een dag extra en kunnen nog overnachten tussen DV - Yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je niet de dag van aankomst nog gaat rijden? Ik zie niet waar je dan 2 extra dagen vandaan haalt.
Als je een rondje maakt (maar overweeg toch eens om dat niet te doen), kun je dat ook vanuit SF doen. Je kunt daar zonder auto dus dat spaart weer een paar dagen huur uit.
Marianne
Als je een rondje maakt (maar overweeg toch eens om dat niet te doen), kun je dat ook vanuit SF doen. Je kunt daar zonder auto dus dat spaart weer een paar dagen huur uit.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier sluit ik me bij aan !Tipsy_1 schreef:Nog een extra dagje las vegas zou ook wel leuk zijn denk ik, met 4 gasten van 21

- RiverCola
- Amerika-expert
Ze hebben een extra dag als ze ipv een volle dag Grand Canyon na de ochtend doorrijden naar Page.
De laatste twee dagen in LA is inderdaad beter dan 1 dag in het begin en 1 dag aan het einde. Die eerste dag zul je hoogstwaarschijnlijk ontzettend vroeg wakker zijn en ja, om half 6 's ochtends is er niet zoveel te doen in een stad. Je kunt die tijd inderdaad beter gebruiken om naar de Grand Canyon te rijden. 2 Dagen aan het einde in LA is ook wel zo prettig. Kun je nog even bijkomen van de reis en misschien een middagje strand pakken!
De laatste twee dagen in LA is inderdaad beter dan 1 dag in het begin en 1 dag aan het einde. Die eerste dag zul je hoogstwaarschijnlijk ontzettend vroeg wakker zijn en ja, om half 6 's ochtends is er niet zoveel te doen in een stad. Je kunt die tijd inderdaad beter gebruiken om naar de Grand Canyon te rijden. 2 Dagen aan het einde in LA is ook wel zo prettig. Kun je nog even bijkomen van de reis en misschien een middagje strand pakken!
-
- Amerika-ontdekker
Hij ziet er nu zo uit:
dag02: LA - Grand Canyon
dag03: GC - Page
dag04: Page - Zion
dag05: Zion
dag06: Zion - LV
dag07: LV
Dag08: LV
dag09: LV - Death Valley
dag10: Death Valley - Yosemite
dag11: Yosemite
dag12: Yosemite - San Francisco
dag13: San Francisco
dag14: San Francisco - Monterey
dag15: Montery - Pismo Beach
dag16: Pismo Beach- L.A.
dag17: L.A.
dag18: LA
Eventueel kunnen we dus ook nog 19 dagen gaan en dan een overnachten tussen death valley en yosemite.
Waarom we een rondje LA willen is eigenlijk vrij eenvoudig; de vliegtickets waren een stuk goedkoper dan vanuit andere plaatsen.
dag02: LA - Grand Canyon
dag03: GC - Page
dag04: Page - Zion
dag05: Zion
dag06: Zion - LV
dag07: LV
Dag08: LV
dag09: LV - Death Valley
dag10: Death Valley - Yosemite
dag11: Yosemite
dag12: Yosemite - San Francisco
dag13: San Francisco
dag14: San Francisco - Monterey
dag15: Montery - Pismo Beach
dag16: Pismo Beach- L.A.
dag17: L.A.
dag18: LA
Eventueel kunnen we dus ook nog 19 dagen gaan en dan een overnachten tussen death valley en yosemite.
Waarom we een rondje LA willen is eigenlijk vrij eenvoudig; de vliegtickets waren een stuk goedkoper dan vanuit andere plaatsen.
Wij gaan in mei met 5 man van rond de 22 naar het zuidwesten.
Omdat wij maar twee weken daar kunnen zijn hebben we enkel yosemite en de grand canyon ingepland qua parken. (dit lijken ons voor een eerste keer de mooiste)
Wij hebben in totaal 6 nachten LV, lijkt ons fantastisch!
Heeft iemand trouwens nog tips voor autohuur voor 5 man met 5 grote koffers, 5 handbagage en koelboks
Zaten te denken aan het huren van twee autos, zodat we niet teveel op elkaars lip zitten, moeten namelijk 3700 km maken.
Omdat wij maar twee weken daar kunnen zijn hebben we enkel yosemite en de grand canyon ingepland qua parken. (dit lijken ons voor een eerste keer de mooiste)
Heeft iemand trouwens nog tips voor autohuur voor 5 man met 5 grote koffers, 5 handbagage en koelboks
Zaten te denken aan het huren van twee autos, zodat we niet teveel op elkaars lip zitten, moeten namelijk 3700 km maken.
-
- Amerika-ontdekker
Hier huren wij onze auto: http://www.usareisen.de/mietwagen/miet- ... uage=J&si=barjan6 schreef:Wij gaan in mei met 5 man van rond de 22 naar het zuidwesten.
Heb willekeurig 2weken in mei alvast ingesteld. Wij nemen zelf de full-size SUV, maar we zijn dan ook maar met 4 man. Zou eerlijk gezegd niet weten welke jullie kunnen nemen, omdat je je koffers ook nog kwijt wilt.
Ja inderdaad die site had ik ook al meerdere malen gezien.
Ik heb de vraag ergens gesteld waar die thuishoort in het forum.
Maar mag ik vragen wat jullie van plan zijn in de parken, enkel beetje rondkijken en foto's maken(zoals wij) of echt wandelroutes doen?
Overnachten in een park is namelijk vrij prijzig, terwijl je op een uurtje rijden al vaak betaalbare motels kan vinden.
Maar mag ik vragen wat jullie van plan zijn in de parken, enkel beetje rondkijken en foto's maken(zoals wij) of echt wandelroutes doen?
Overnachten in een park is namelijk vrij prijzig, terwijl je op een uurtje rijden al vaak betaalbare motels kan vinden.
- RiverCola
- Amerika-expert
Volgens mij huren sommige mensen met een dergelijk groot gezelschap dan een minivan.
De route ziet er goed uit Martijn! Een dag extra, waarom niet als het kan? Je ticket blijft dezelfde prijs en je vliegt niet zo regelmatig naar de andere kant van de wereld toch? Als het kan zou ik het er van nemen. Waar in te plannen? Tussen DV en Yosemite óf een etra dag San Francisco!
De route ziet er goed uit Martijn! Een dag extra, waarom niet als het kan? Je ticket blijft dezelfde prijs en je vliegt niet zo regelmatig naar de andere kant van de wereld toch? Als het kan zou ik het er van nemen. Waar in te plannen? Tussen DV en Yosemite óf een etra dag San Francisco!
-
- Amerika-ontdekker
In de parken zullen wij inderdaad een beetje rondkijken en foto's maken, tenzij de wandelroutes niet al te lang zijnbarjan6 schreef:Ja inderdaad die site had ik ook al meerdere malen gezien.

In de parken is het inderdaad vrij prijzig, we zullen dan de reistijd en de prijs van de verblijven dan moeten afwegen tegen elkaar. Daarentegen is een uur rijden geen probleem.
Ik denk dat we wel graag bodie nog willen bezoeken, wat is een handige plaats om dan te overnachten?RiverCola schreef:Volgens mij huren sommige mensen met een dergelijk groot gezelschap dan een minivan.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Om Bodie te bezoeken zou een overnachting in Lee Vining een goede optie zijn.
Eén dag extra zou natuurlijk al super zijn, maar hoeveel dagen kunnen er maximaal bij? Bryce Canyon is namelijk een echte aanrader.martijn123 schreef:Eventueel kunnen we dus ook nog 19 dagen gaan en dan een overnachten tussen death valley en yosemite.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Extra dag, altijd doen ! Mooie route hoor
Ja het stuk la grand canyon is pittig, ikzelf doe dat in twee delen, maar dan stop ik in palm springs. Maar je hoeft er niet teveel aan veranderen zo denk ik ! Bruce canyon is ook een goede optie als je een dag extra hebt...
Veel plezier !

Veel plezier !
In dat geval zou je ook kunnen volstaan met 1 overnachting bij Zion. In een halve dag kan je al een groot deel van het park zien, als je toch geen (lange) wandelroutes wilt doen. Je kan deze dag die je over houdt dan gebruiken voor bv Bryce canyon (erg mooi), ook hier kom je met een halve dag een heel eind als je toch geen lange wandelingen gaat doen. Het zijn beide relatief kleine parken vwb rondkijken/foto's. Ipv page-zion2x wordt het dan page1x-bryce1x-zion1x.martijn123 schreef:
In de parken zullen wij inderdaad een beetje rondkijken en foto's maken, tenzij de wandelroutes niet al te lang zijn, dan kunnen we dat altijd overwegen. Wandelen is nou niet echt een hobby voor ons
![]()
Ook zou je tussen SF en LA kunnen volstaan met 1 overnachting halverwege, ipv en monterey en pismo beach. Deze nacht zou je dan toe kunnen voegen aan LA/LV/SF zodat je daar nog wat meer tijd hebt, leuke steden voor een groep van 21jr.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 20 feb 2011, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs als je niet veel wilt wandelen is de Narrows toch wel erg leuk om te doen! En misschien Angel's Landing?
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1311 Weergaves
-
Laatste bericht door Sendie