Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis zupafly: Trip LV-SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
zupafly
Amerika-ontdekker

Reis zupafly: Trip LV-SF-LA

Bericht door zupafly »

Hallo,
Onze reis begint langzaam vorm te krijgen. We hebben ongeveer ons traject samengesteld maar ik had graag eens jullie mening erover gehad.
We hebben nog één dag die we kunnen invoegen ergens... Dus tips zijn zeer welkom!

We komen 8 juli aan in Las Vegas om 18u45

8 juli : Aankomst, overnachting in Motel 6 Tropicana (reeds geboekt)
9 juli : Ophalen huurauto, inkopen (voedsel,drank, dacht aan frigobox te kopen) doen, vertrekken richting Death Valley, met overnachting Furnace Creek Ranch
10 juli : Doorrijden naar Lee Vining, bodie, mono lake
11 juli : Tioga pass naar San Francisco
12 juli : San Francisco
13 juli : San Francisco
14 juli : Santa Barbara
15 juli : Los Angeles
16 juli : Los Angeles
17 juli : Kingman
18 juli : Grand Canyon
19 juli : Bryce Canyon
20 juli : ????? dag waarmee kan geschoven worden...
21 juli : Las Vegas Golden Nugget (reeds geboekt)
22 juli : Las Vegas Golden Nugget (reeds geboekt)
23 juli : Inleveren huurauto, vertrek uit LV om 20u45

shoot! :-)
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Trip LV-SF-LA

Bericht door johan1973 »

Die auto kun je beter direct bij aankomst ophalen.
Voor Yosemite heb je spijtig genoeg erg weinig tijd.
Van SF naar Santa Barbara via de kust is een enorme afstand. Dan kun je beter ergens halverwege in Cambria of San Simeon blijven.
20 juli uiteraard een nacht in Springdale voor een bezoek aan Zion.
Johan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk ook dat je de auto het beste gelijk na aankomst op kunt halen. Kun je misschien ook ergens anders slapen dan de Motel 6, of is die al betaald?

Omdat jullie 's avonds aankomen en pas 's avonds vertrekken maakt het voor het aantal huurdagen niet uit of de je avond van aankomst ophaalt of de volgende ochtend. Er wordt gerekend met 24 uur per dag voor een huurauto. Gelijk ophalen lijkt mij wel zo handig omdat je immers van en naar het vliegveld moet (extra taxikosten?) en dat weer extra tijd kost. De auto gelijk bij de hand hebben lijkt mij wel zo prettig. Je bent toch vroeg wakker dus kun je dan gelijk al je inkopen doen.

Gezien de aankomsttijd kun je de ophaal- en inlevertijd op 19.30 uur zetten ook al zul je de auto eerder terugbrengen dan 19.30 uur omdat je vlucht om 20.45 uur is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

20 juli inderdaad in springdale voor zion np.....
Je raced wel door yosemite heen, jammer van glacier point en mariposa grove waar je nu absoluut geen tijd voor hebt.
zou je echt niet ergens anders overnachten in las vegas de eerste dag? Maar goed het zijn zeker bewuste keuzes.
Zo te zien ligt het hoofddoel in het bezoeken van de steden en niet de nationale parken.
Verder zou iknet als eerder aangegeven door coyote gelijk de huurauto meenemen, net zo makkelijkste, en je bent de volgende dag zeker heel vroeg wakker waardoor je lekker op tijd op pas kan.

Goede reis !
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

wel, ik koos ervoor om de eerste dag in Las Vegas te overnachten, zo goedkoop mogelijk omdat we pas om 18u45 arriveren op de airport. als je dan nog door costums en immigrations moet rekende ik dat we ten vroegste om 20u klaar zouden zijn om Las Vegas te verkennen.

Als ik dan volgens jullie tips de huurauto regel, wat volgens een ruwe schatting van mezelf ook wel een uurtje in beslag zal nemen, is het 21u... om dan nog buiten Las Vegas iets te vinden lijkt me iets te overhaast.
Motel 6 heb ik reeds gereserveerd, volgens mij lijkt dit de beste optie, budgetgewijs toch, we willen eigenlijk Las Vegas pas op het einde van onze reis ten volle beleven... jullie geven aan ergens te overnachten de eerste nacht. Waar hadden jullie aan gedacht?

De tip van de huurauto meteen te regelen neem ik wel mee. Zijn deze verhuurkantoren lang open 's avonds, want het is de eerste maal dat we zoiets doen...

Bedankt voor de reacties en de tips,
ze blijven ook steeds welkom!

Groetjes

Kristof
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is LV je eerste luchthaven in Amerika als je namelijk eerst ergens anders landt heb je immigration en customs namelijk al achter de rug en is het op LV koffer van de band pakken en wegwezen.
De autosverhuurders zitten allemaal in een gebouw en zijn 24/7 open, je neemt vanaf het vliegveld de (grtis) shuttlebus naar dit gebouw en haal je auto bij de betreffende verhuurder op het ligt aan de drukte hoe lang je daar voor nodig hebt, de laatste keer dat wij er waren (dec 2010) reden we binnen 15 minuten met de auto de garage uit.
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Oké, de reis even omgedraaid en vervolgens enkele aanpassingen doorgevoerd.
Zion NP toegevoegd aan de reis
Kingman laten vallen en meteen doorrijden naar palm springs om daar te overnachten
één dagje los angeles laten vallen en vervolgens glacier point en mariposa grove toevoegen
wat volgende resultaat oplevert

Dag 1 vrijdag 8 juli
Aankomst volgens vluchtschema om 18u45 in Las Vegas
Immigrations en Costums (max 2u?)
Ophalen huurauto
Aankomst Motel 6 "Tropicana" kamer reeds geboekt

Dag 2 zaterdag 9 juli
Inkopen doen, eten en drank
Vertrekking richting Zion NP (Springdale)
2u41m

Dag 3 zondag 10 juli
Vertrekken richting Bryce Canyon NP
2u04m

Dag 4 maandag 11 juli
Vertrekken richting Grand Canyon
5u38m

Dag 5 dinsdag 12 juli
Vertrekken richting Palm Springs
7u07m

Dag 6 woensdag 13 juli
Vertrekken richting Los Angeles
Hollywood, Walk of Fame, Venice Beach
2u11m

Dag 7 donderdag 14 juli
Bezoek van Getty Museum
Vertrek richting San Simeon
5u20m

Dag 8 vrijdag 15 juli
Hearst Castle?
Vertrek richting San Francisco
4u04m

Dag 9 zaterdag 16 juli
San Francisco

Dag 10 zondag 17 juli
San Francisco

Dag 11 maandag 18 juli
Vertrek richting Yosemite
Glacier Point en Mariposa Grove
4u20m

Dag 12 dinsdag 19 juli
Vertrek richting Lee Vining
Bezoek Bodie, Mono Lake
1u39m

Dag 13 woensdag 20 juli
Vertrek richting Death Valley
Furnace Creek
4u20m

Dag 14 donderdag 21 juli
Vertrek naar Las Vegas
Overnachting in Golden Nugget (kamer gereserveerd)
2u26m

Dag 15 vrijdag 22 juli
Dag Las Vegas
Overnachting in Golden Nugget (kamer gereserveerd)

Dag 16 zaterdag 23 juli
Auto terug inleveren
Vertrek
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik vind m mooi, druk !!!!!!, maar wel mooi ! Je haalt er in ieder geval wel uit wat er in zit. Vroeg opstaan elke dag, dan zie je veel en heb je de meeste tijd op de mooie plekken.
Veel reisplezier.......

ps er zijn waarschijnlijk veel forumleden die dit veel te druk vinden ;-)
Je neemt op dag twee de valley of fire niet mee denk ik, want anders zou je te weinig tijd hebben om een wandeling te maken in Zion.... Denk hierbij aan alle emerald pools trails, ik vond die persoonlijk best leuk deze zomer, heen via de linkerkant, en terug via de rechter, nooit ehen en terug over dezelfde paden, alleen naar de upper pool ;-)
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

inderdaad, het zal er een drukke reis worden maar normaal gezien wel doenbaar
Ik heb de reistijden via google maps berekend. Ik weet niet in hoeverre dit betrouwbaar is maar ik denk dat er niet veel files zijn (buiten LA en San Franscisco dan) dus dat dit mss wel redelijk accuraat is.
Een ander punt is GPS... ik denk dat dit mss wel best noodzakelijk is aangezien we een strak schema hebben en verkeerd rijden ons slecht zou uitkomen.
We zouden ook Bryce laten vallen (argh, the pain! :-)) en vervangen door Page... Het zal ons volgens google maps drie uur rijden besparen en het is daar ook wel zeer mooi.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis zupafly: Trip LV-SF-LA

Bericht door gleuknie »

RoyBergen schreef:ps er zijn waarschijnlijk veel forumleden die dit veel te druk vinden ;-)
Klopt. :wink: Het is en blijft natuurlijk een eigen keuze, maar ik wil je toch nog 2 routes voorhouden, waarbij je overal meer tijd hebt om te genieten en dus minder in de auto zit. Bij de eerste route heb ik de kustroute, San Francisco en Yosemite eruit gehouden en Monument Valley er weer bij in gedaan. Ook voor Valley Of Fire heb je op deze manier tijd. In route 2 heb ik Zion, Bryce Canyon en Page eruit gehouden. Het zijn natuurlijk allemaal prachtige plaatsen, maar ik zou toch keuzes maken.:

Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Valley Of Fire - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce Canyon
Dag 5: Bryce Canyon - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Kingman
Dag 10: Kingman - Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Terugreis

Dag 2: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Kingman
Dag 4: Kingman - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - San Simeon
Dag 7: San Simeon - San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - Lee Vining
Dag 13: Lee Vining - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Las Vegas
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

Juist auto geboekt! Midsize SUV met GPS :thumbup:
Onze trip is idd redelijk tight maar we zijn er klaar voor. Vroeg opstaan en alles uit de dag halen lukt wel voor twee jonge twintigers.
nog een grote vier maanden en het is zover!!!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Een onvergetelijke reis wordt het sowieso, maar ik wou je toch nog even alternatieven laten zien, omdat wij op veel plaatsen te weinig tijd hadden om echt te genieten tijdens onze reis in 2009. En wij waren tijdens die reis 29 en 25, dus ook twintigers. We kwamen regelmatig pas in het donker aan op onze volgende bestemming en het rijden in de V.S. in het donker is geen pretje. Donker is daar ook echt donker. Niet zoals met die lichtvervuiling in Nederland. Alleen de weg van Death Valley naar Las Vegas in het donker was niet zo erg. Daarbij vonden wij het ook mooi om Las Vegas zo in de verte te zien met al die lichtjes.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

nja, er is wel iets van aan. Een reis waar je geen tijd hebt om te genieten wel ik ook weer niet, maar er is zoveel moois! Je tweede voorstel kan ik me wel in vinden.

kom er maar niet uit... als ik zion en page laat vallen en enkel grand canyon blijf behouden dan hebben we meer tijd maar zullen wel veel moois missen, en een lange rit naar LA hebben met weinig zaken. Want Kingman is een tussenstop waar volgens mij weinig te beleven. Tussen Las vegas en LA 4 dagen met als enig hoogtepunt de Grand Canyon lijkt me dan wat te weinig mbt tot de tijd die we hebben.

Een ander optie is dan mss dat ik page laat vallen en zion blijf behouden.

Dag 2: Las Vegas - zion NP
Dag 3: Zion NP - Grand Canyon (5u)
Dag 4: Grand Canyon - Palm Springs (7u)
Dag 5: Palm Springs - Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - San Simeon (5u)
Dag 7: San Simeon - San Francisco (4u)
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco - Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - Lee Vining
Dag 13: Lee Vining - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Las Vegas

zo hebben we een redelijk "gehaast" eerste deel en een meer "relaxed" tweede deel van de reis...
in het donker rijden zeg je, vanaf hoelaat is het in USA donker? We gaan in juli dus ik neem aan lange dagen. ..

we komer er wel :-)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

zupafly schreef:Ik heb de reistijden via google maps berekend. Ik weet niet in hoeverre dit betrouwbaar is maar ik denk dat er niet veel files zijn (buiten LA en San Franscisco dan) dus dat dit mss wel redelijk accuraat is.
Een ander punt is GPS... ik denk dat dit mss wel best noodzakelijk is aangezien we een strak schema hebben en verkeerd rijden ons slecht zou uitkomen.
Reken in LA op verdubbeling van de reistijden volgens Google maps. Dan zit je redelijk veilig, alhoewel bij de 405 zelfs een verdrievoudiging kan voorkomen. GPS is absoluut aan te raden.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je een deel wat gehaaster hebt, kun je dat inderdaad het beste aan het begin hebben.
Ik kan me jou ook zeker wel voorstellen dat je eigenlijk liever niks wilt laten vallen.
Tussen de Grand Canyon en Los Angeles is zeker nog wel wat te zien overigens. Je hebt de Route 66 waar je over kunt rijden i.p.v. de snelweg en je kunt ook nog naar Joshua Tree N.P. wat ik een verrassend park vond, alleen al omdat het er zoveel rustiger is dan bij de andere N.P.'s.

Voor zonsondergang en zonsopkomst heb je zeker iets aan deze site: http://www.sunrisesunset.com/

Als ik bij juli bijvoorbeeld in Los Angeles kijk, dan gaat de zon rond 20:00 onder. Veel vroeger dan hier in Nederland.
Groetjes René

zupafly
Amerika-ontdekker

Bericht door zupafly »

oké, nieuwe planning en deze lijkt ons definitief.
Grand canyon in de vuilbak en bryce komt er opnieuw bij.
Eerst steden en dan NP

dus concreet.

Dag 2: Las Vegas - Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - San Simeon
Dag 5: San Simeon - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Glacier Point
Dag 9: Glacier Point - Lee Vening (bodie, mono lake)
Dag 10: Lee Vening - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce
Dag 14: Bryce - Las Vegas

Dit lijkt een qua afstand en rustdagen evenwichtige planning.
Met de Grand Canyon te laten vallen winnen we zo heel wat tijd
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Je zou de grand canyon nog tussen bruce en vegas mee kunnen pakken, maar dit wordt een heel
Erg pittige dag dan. Heb je de canyon al eens gezien??????
Glacier point kun je niet overnachten, dus dit zal je dan in oakhurst moeten doen of in
De yosemite valley indien nog mogelijk.

Veel plezier !
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

RoyBergen schreef:Je zou de grand canyon nog tussen bryce en vegas mee kunnen pakken
Ik neem aan dat je de North Rim bedoelt? Dan kom je op bijna 700 kilometer en lijkt me geen aanrader.
zupafly schreef:Grand canyon in de vuilbak en bryce komt er opnieuw bij.
Jullie moeten wel een hele grote vuilbak hebben. :lol:
Groetjes René

RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ja, ik bedoelde de grand canyon zien rene. Als de keus is tussen wel en niet zien is wellicht 700 km het waard ? Daarom vraag ik me af of ze m wel eens gezien hebben. Wellicht toch ergens een dagje snoepen en aan de rim overnachten ?????
grand canyon is toch wel 1 van de dingen die je gezien moet hebben in je leven, bucket list, zou ik zeggen. Vandaar.... :wink:

Nog eens naar je schema gekeken. Wat vind je belangrijker, bryce canyon of grand canyon?
Je hebt nog steeds een drukken schema, maar je krijgt wel veel te zien...
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

RoyBergen schreef:grand canyon is toch wel 1 van de dingen die je gezien moet hebben in je leven, bucket list, zou ik zeggen. Vandaar.... :wink:
Helemaal mee eens. :thumbup:
Eigenlijk geldt dat ook voor Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, Antelope Canyon, Joshua Tree N.P. enz. enz. :lol:

Overigens vind ik de route ook niet heel erg logisch, omdat je heen en weer rijdt met Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Las Vegas. Aan de andere kant is het wel te doen als dit jullie wensen zijn. Het is ook wel weer goed om dingen te kunnen schrappen. Alleen voor Yosemite vind ik de tijd wat krap, maar verder is het dus goed te doen.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer