Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Highlights New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Highlights New York

Bericht door gondelier »

We zijn van 6 tot 10 juli in new York, en hebben onderstaande planning gemaakt. Het is voor allemaal de eerste keer, dus we doen echt de Highlight.

Dag 1: woensdag 6 juli: Düsseldorf – New York, overnachting: Worldinnyc: 303 west w 42st #1202, Manhattan, New York
• Time square
• The M & M’s World
• Toys R Us

Dag 2: donderdag 7 juli: wandelen door New York
• Top of the Rock
• Rockefeller Center, Lego store, Nintendo World Store
• St. Patrick’s Cathedral
• Grand Central Station
• De Chrysler Building
• Empire State Building
• Flatiron Building
• Madison Square park
20.00 uur: tickets New York Yankees, met de metro

Dag 3 : vrijdag 8 juli: New York
09.00 uur: tickets voor statue of liberty
• Ellis Island
• Door Wallstreet naar
• WTC Visitor Center (2 km totaal, 25 min)
• Ground Zero
• St. Paul’s Chapel
• Woolworth Building
• als er tijd over is: Brooklyn bridge / china town
• lichtjestour?

Dag 4: zaterdag 9 juli: fietsen door New York
• Fietsen huren bij Central Park
• Central Park, hoogtepunten?
• The Apple Store
• FAO Schwarz
• langs de Hudson River
• Friends 90 Bedford St.
• door Soho en China town?
• Brooklyn Bridge
• Brooklyn heigts
• fietsen inleveren, of terug fietsen naar Central park
• Avond: Top of the Rock of Empire State Building

Mijn vragen:
dag 2: is deze planning wandelend te doen? Zijn er in die omgeving nog bezienswaardigheden die we absoluut moeten zien?
dag 3: lichtjestour, met welke hebben jullie goede ervaring? Is het slim om de tour van tevoren te reserveren?
dag 4: Fietsen van te voren reserveren? wat zijn de highligts van Central Park? is deze planning te doen, ook het fietsen in China town en Soho? Ik begrijp dat Manhattan heuvelachtig is, fietsen we de goede kant zo op, of gaan we juist heuvel op (ik heb nogal moeite soms met heuvels). Is er nog een leuke route om terug te fietsen, of kunnen we beter met de metro terug? Welke heeft het mooiste 'lichtjes' uitzicht: Top of the Rock of Empire State Building?

Alvast bedankt maar weer,
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Highlights New York

Bericht door gondelier »

Vraag: je kunt op Time Square je eigen tekst en foto op een billboard laten verschijnen. Hoe werkt dat precies? Andere vragen staan ook nog open.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ga je in totaal 3x naar boven ergens? 2x op dag 2 en 1x op dag 4? Ik zou het sowieso niet beiden op een dag doen en dan de een 's avonds bekijken en de ander overdag (of met zonsondergang zodat je beiden meepakt).

Dag 2 is wandelend goed te doen en ik denk dat je nog wel wat tijd overhoudt die dag :).. Het zijn veel dingen waar je niet heel veel tijd aan kwijt bent :)
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

gondelier schreef:Vraag: je kunt op Time Square je eigen tekst en foto op een billboard laten verschijnen. Hoe werkt dat precies?
Wij hebben dat ook gedaan.

Onder het billboard zit de winkel van American Eagle Outfitters.
Daar ga je naar binnen en vraag je of je foto genomen kan worden voor op het billboard.
LET OP: je moet eerst een artikel kopen en met die kassabon ga je naar de fotoafdeling.
Zonder aankoop geen foto!! (Over slimme marketing gesproken !)

Daarna ga je naar buiten, je zoekt buiten twee vrije stoelen die tegenover de winkel staan en je wacht totdat je foto heel erg groot op het billboard verschijnt.
Het duurt tussen de 10 en 15 minuten voordat je foto verschijnt.
En ze zeggen dat je foto maar 1 keer 15 seconden verschijnt, maar wij zijn de hele middag voorbij gekomen met onze foto. Ons hotel lag midden op Times Square en nadat we terug kwamen van een wandeling zagen we dat onze foto nog steeds voorbij kwam op het billboard.
En dat was zeker drie uur later.

http://www.businessweek.com/innovate/ne ... eagle.html

http://www.nbcnewyork.com/news/local-be ... 44332.html
16x USA / 30 staten
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Zeker slim, want elke toerist vindt dat natuurlijk leuk.
Ga je in totaal 3x naar boven ergens?
Eerste dag lopen we alleen langs Empire state building, denk niet dat we er omhoog gaan. Wel bij Top of the Rock, gaan we ook als eerste naar toe, ik lees overal dat daar het uitzicht het mooiste is. Maar ik vraag me af of dat ook geldt voor het uitzicht bij nacht.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik zou op dag 3 sowieso Brooklyn Bridge en Chinatown er bij nemen. En dan nog het liefst met vertrek vanuit Brooklyn :p
Want het programma lijkt vrij zwaar die dag, maar uiteindelijk is dat nog wel heel goed te doen hoor. En ik vind dat je als je in NY bent, je Brookyln Bridge samen met Chinatown & een klein stukje Brooklyn absoluut moet gezien hebben.
Ik vond het bv. veel interessanter dan Statue of Liberty.
Een vraagje: stap je af op Liberty Island, of neem je de boot gewoon weer terug? Want als ik heel eerlijk moet zijn, is er (tenzij je naar boven gaat) helemaal niets aan Liberty Island. Maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

We stappen wel uit, want we hebben kaartjes voor de kroon. En ik wil het graag zien, ook al lees ik vaker dat het tegenvalt. Zo vaak zullen we er niet komen. maar dat fietsen is dus goed te doen, en hoe staat het met de heuvels?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Welke heuvels??? :lol:

Ik zou op dag 4 de winkels tot savonds laten, als de fietsen weer zijn ingeleverd....anders wordt je dag te vol....
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Oh :?: Ik dacht dus echt dat het er heuvelachtig was. :mrgreen:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.centralparknyc.org/visit/tours/
Hier vind je een kaartje van CP..
Ik heb zelf eigenlijk alleen maar een klein stukje gedaan, natuurlijk wel het imagine 'monument', waar me dan de persoon irriteerde die het nodig vond het monument te versieren en er dan geld voor te vragen....zo raar....
Trouwens, fietsen door CP klinkt leuk, maar je mag absoluut niet over de wandelpaden fietsen en dus kom je alleen aan de buitenkant....ik vond het niet zo makkelijk om de juiste ingang te vinden om iets te bekijken (het was loeiheet die dag, dus ik ben vrij snel naar de Hudson uitgeweken, wat ik een geweldig leuke fietsroute vind...)
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

gondelier schreef:Oh :?: Ik dacht dus echt dat het er heuvelachtig was. :mrgreen:
Het is er wel vals plat, dus gedachte was niet zo gek hoor.. Maar ik denk niet dat je daar heel erg veel last van zult hebben tijdens een fietstochtje :)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als je naar Soho en Chinatown gaat is het leuk om ook naar Greenwich Village te gaan. Een wijk met meer groen, mooie panden en gezellige eettentjes. Bezoek daar ook Washington Square Park met straatartiesten, jong publiek en relaxte sfeer.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, en als je toch in de buurt bent: op de hoek van Grove St en Bedford St vind je het gebouw van 'Friends' met daar tegenover een van de weinige houten huizen in New York. Is trouwens een heel gezellig buurtje om doorheen te lopen....
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

meyem schreef:ja, en als je toch in de buurt bent: op de hoek van Grove St en Bedford St vind je het gebouw van 'Friends' met daar tegenover een van de weinige houten huizen in New York.
Even opletten he :)
gondelier schreef: Dag 4: zaterdag 9 juli: fietsen door New York
• Friends 90 Bedford St.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

tosca schreef: Even opletten he :)
oeps, foutje.....maar dan weten ze nu van het houten gebouw.... :mrgreen:
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Houten huisje wist ik inderdaad niet. Greenwich Village ken ik niet, ga ik me nog even in verdiepen. Huren jullie je fietsen van te voren?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Nee, ik heb gewoon op de dag zelf bij Bike&Roll gehuurd en dat zal ik komende zomer weer doen....
dan ben je ook wat meer flexibel met je programma, dat is wel zo prettig.
we hebben NY passes, dus ik ga dan van die korting gebruik maken.
Ze staan bij Battery Park en ook bij het zuidwestelijke puntje van Central Park (buiten het park, ik moest daar wel even zoeken....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je programma is alle dagen erg druk en ambitieus. Mijn ervaring (2006, dus al wel een tijdje terug) was dat je bij sommige dingen vroeg meot zijn om de drukte te vermijden. Dit geldt zeker voor het Empire State Building.
En heb je wel eens gedacht over een tour middels een hop-on/hop-off bus?
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Is het werkelijk zo druk, veel bezienswaardigheden liggen toch dicht bij elkaar? Hop on hop off vind ik niets, we gaan liever onze eigen weg. Empire State building bekijken we ter plaatse of het erg druk is.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik vind het een prima planning met zelfs nog wat speling! Dat is mooi want dan kun je iets leuks onderweg nog meepikken :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer