Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Seattle in 1 dag ???
Seattle in 1 dag ???
Hallo allemaal,
Wij gaan in mei/juni een rondreis maken door noord-west amerika en zuid-west Canada.
We starten in Seattle en eindigen daar ook.
Nu hebben we maar 1 hele dag in Seattle en nu was de bedoeling om dan een citytour door de stad te doen maar nu hoorden we dat de Boeing fabriek ook echt een aanrader is.
Ik vrees alleen dat het heel erg moeilijk te combineren is. De citytour is ongeveer 3,5 uur en de tour in de Boeing fabriek ook.
Hebben jullie een idee hoe we beide tours kunnen doen ?
Ik zat te denken om eventueel 's morgens zo vroeg mogelijk (9:00 a 9:30) de boeing tour te doen en dan 's middags zelf de stad te gaan bezichtigen.
Is dit te doen of ligt alles ver uit elkaar ? En hoe kun je het beste naar downtown Seattle gaan (we hebben een hotel bij het vliegveld) met je eigen auto of met het openbaar vervoer vanaf het hotel ?
Groetjes Tamara
Wij gaan in mei/juni een rondreis maken door noord-west amerika en zuid-west Canada.
We starten in Seattle en eindigen daar ook.
Nu hebben we maar 1 hele dag in Seattle en nu was de bedoeling om dan een citytour door de stad te doen maar nu hoorden we dat de Boeing fabriek ook echt een aanrader is.
Ik vrees alleen dat het heel erg moeilijk te combineren is. De citytour is ongeveer 3,5 uur en de tour in de Boeing fabriek ook.
Hebben jullie een idee hoe we beide tours kunnen doen ?
Ik zat te denken om eventueel 's morgens zo vroeg mogelijk (9:00 a 9:30) de boeing tour te doen en dan 's middags zelf de stad te gaan bezichtigen.
Is dit te doen of ligt alles ver uit elkaar ? En hoe kun je het beste naar downtown Seattle gaan (we hebben een hotel bij het vliegveld) met je eigen auto of met het openbaar vervoer vanaf het hotel ?
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
Re: Seattle in 1 dag ???
Ik heb de stad nog niet bezocht (staat komende zomer op het programma). Maar als je maar er maar één dag te besteden hebt zou ik er voor kiezen om deze in de stad zelf te besteden.
Wil je toch naar Boeing dan zou ik er inderdaad voor kiezen om vroeg op te staan en de eerste tour mee te pakken om vervolgens in de middag de stad te gaan bekijken
Wil je toch naar Boeing dan zou ik er inderdaad voor kiezen om vroeg op te staan en de eerste tour mee te pakken om vervolgens in de middag de stad te gaan bekijken

Hoi Tamara,
De tour door de Boeing Fabriek in Everett duurt maximaal 90 minuten, dus dat is wel mogelijk om te doen hoor!
Ik ga begin april naar Vancouver en heb 1 dag uitgetrokken voor de fabriek en Seattle om te bekijken...
De tour door de Boeing Fabriek in Everett duurt maximaal 90 minuten, dus dat is wel mogelijk om te doen hoor!
Ik ga begin april naar Vancouver en heb 1 dag uitgetrokken voor de fabriek en Seattle om te bekijken...
Bedankt voor de reacties.
Als het inderdaad maar 90 min. duurt is het nog goed te doen om de stad daarna te gaan bekijken.
Ik had ergens gezien dat dat 3,5 uur duurde en dan wordt het wat lastiger he
Groetjes Tamara
Als het inderdaad maar 90 min. duurt is het nog goed te doen om de stad daarna te gaan bekijken.
Ik had ergens gezien dat dat 3,5 uur duurde en dan wordt het wat lastiger he
Groetjes Tamara
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben afgelopen zomer op 1 dag de Boeing fabrieken bezocht in de voormiddag en in de namiddag Seattle. Dit was goed te doen.
Je kan met je eigen auto vlakbij het centrum parkeren. Rij gewoon richting Space Needle en je vindt er vlakbij een parking.
Groetjes,
Yves
http://www.usa-mersin.com/
Je kan met je eigen auto vlakbij het centrum parkeren. Rij gewoon richting Space Needle en je vindt er vlakbij een parking.
Groetjes,
Yves
http://www.usa-mersin.com/
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kom, kom mensen. Seattle is veel meer waard dan één miezerig dagje!
Al ben ik uiteraard wel licht bevooroordeeld...
Al ben ik uiteraard wel licht bevooroordeeld...

Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Zonde om maar een dag in die leuke stad door te brengen en helemaal zonde om dan nog een deel van die dag naar Boeing te gaan. Maar ja, ik heb niets met vliegtuigen en ben al vele malen in Seattle geweest en er nog zeker niet uitgekeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik vind 1 dag wel weinig.
Ik ben zelf een International student op een college in Mount Vernon, 45/uurtje van seattle af (north).
Wat leuk is om te bezoeken is het skagit tullip festival. Wat oorspronkelijk een Nederlands iets is.
Ook een bezoek aan een typisch Nederlands dorpje Lynden is ook de moeite waard:)
Ik ben zelf een International student op een college in Mount Vernon, 45/uurtje van seattle af (north).
Wat leuk is om te bezoeken is het skagit tullip festival. Wat oorspronkelijk een Nederlands iets is.
Ook een bezoek aan een typisch Nederlands dorpje Lynden is ook de moeite waard:)
Helemaal eens met Dutch en Petra. Seattle is erg leuk om wat rond te struinen. 2 volle dagen waren al niet voldoende. Wij hadden de auto ook bij de Space Needle geparkeerd en toen de monorail genomen. We kwamen in een mall uit (moeilijk om DW er uit te krijgen..)en dan zit je al overal dicht bij. Wij hebbende de Boeing tour ook niet gemaakt maar ik vraag mij af hoe lang het duurt van Seattle naar de fabriek en terug. Die 90 minuten zal wel alleen voor de tour zijn????
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk van het tijdstip, weeromstandigheden e.d. kan het behoorlijk lang duren om van Seattle naar Everett (waar de Boeing-fabrieken zijn) te rijden.
Als ik maar één dag in Seattle had te besteden, zou ik persoonlijk ook niet naar de Boeing-fabrieken gaan, maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
Als ik maar één dag in Seattle had te besteden, zou ik persoonlijk ook niet naar de Boeing-fabrieken gaan, maar da's natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Dank je wel voor jullie reactie.
1 dag is inderdaad misschien kort maar we gaan vooral voor de natuur vandaar dat we voor de steden maar 1 dag hebben staan.
We zitten er nu over te denken om een hele dag Seattle te doen en dan de dag er na vroeg te vertrekken (de boeing tour begint vanaf half 9) en dan eerst de tour te doen en daarna een whalewatching tour te doen.
We zouden namelijk al na Seattle naar Anacortes rijden om die tour te doen.
Nu zei mijn broer dat het in Everett ook mogelijk is om walvissen te bekijken.
Er staat alleen niet zo veel over op internet vind ik. (bij de meeste sites kom je of bij Anacortes of San juan islands uit)
Heeft iemand er ervaringen mee of niet? Zou dit een goede oplossing zijn?
Groetjes Tamara
1 dag is inderdaad misschien kort maar we gaan vooral voor de natuur vandaar dat we voor de steden maar 1 dag hebben staan.
We zitten er nu over te denken om een hele dag Seattle te doen en dan de dag er na vroeg te vertrekken (de boeing tour begint vanaf half 9) en dan eerst de tour te doen en daarna een whalewatching tour te doen.
We zouden namelijk al na Seattle naar Anacortes rijden om die tour te doen.
Nu zei mijn broer dat het in Everett ook mogelijk is om walvissen te bekijken.
Er staat alleen niet zo veel over op internet vind ik. (bij de meeste sites kom je of bij Anacortes of San juan islands uit)
Heeft iemand er ervaringen mee of niet? Zou dit een goede oplossing zijn?
Groetjes Tamara
Gisteren was ik in een winkel hier in mijn woonplaats Mt. Vernon, En toen ging ik bij het souveniers kijken, en ik zag inderdaad ook San Juan Islands.
Ook na reacties van mijn vrienden denk ik dat walvissen het beste te spotten zijn in deze regio.
Ook na reacties van mijn vrienden denk ik dat walvissen het beste te spotten zijn in deze regio.
Als je vanaf Anacortes gaat ga je ook naar de san juan islands daar zit veel zalm geloof ik.
Als we nou via Everett ook die kant op kunnen varen scheelt dat weer reistijd he als je 2 dingen op 1 dag wilt doen.
Dat we daarna nog naar Anacortes moten rijden is niet zo erg want echt ver is het niet.
Als we nou via Everett ook die kant op kunnen varen scheelt dat weer reistijd he als je 2 dingen op 1 dag wilt doen.
Dat we daarna nog naar Anacortes moten rijden is niet zo erg want echt ver is het niet.
Hallo,
is het misschien een optie om Museum of light ipv Boeing museum te bezoeken? Die ligt volgens mij dichter bij het centrum van Seattle. En ik denk dat het even leuk is.(Ben er nooi geweest maar ben het van plan in september 2011)
Gr. Elfje
is het misschien een optie om Museum of light ipv Boeing museum te bezoeken? Die ligt volgens mij dichter bij het centrum van Seattle. En ik denk dat het even leuk is.(Ben er nooi geweest maar ben het van plan in september 2011)
Gr. Elfje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5662 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-