Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Live Fotoreport en Verslag New York City
Re: Live Fotoreport en Verslag New York City
Sophie dacht waarschijnlijk lekker al haar geld aan de lente collecties uit te geven... Nu wordt het waarschijnlijk de restjes van de wintercollectie
.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wel balen, maar New York City kan echt berekoud zijn in februari, vooral als het waait. Wij waren er met Valentijnsdag een paar jaar geleden en ik heb het werkelijk zelfs met skien en temperaturen ver onder nul nooit zo koud gehad. Helaas is dat ook normaler, dan de warme dagen, die we vorige week hadden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziet er weer te gek uit Sophie! Gewoon lekker opwarmen met warme choco bij de Starbucks 

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja, dat was ik eigenlijk vergeten van mijn hostel-tijd....dat je dus niet zomaar op je eigen tijd op kunt staan, of dat je dan in ieder geval zachtjes moet doen....
....met een reisgenoot is dat minder errug, die moet toch wakker worden als ik klaar ben om de dag aan te gaan....
Waar laat je je laptop, als je op stap bent?
Inderdaad maar gauw zorgen dat je wat extra lagen aan kunt doen, dat is vaak warmer dan 1 jas....
Lekker genieten, hoor, ook al is het koud....You're in New York City, girl!!
....met een reisgenoot is dat minder errug, die moet toch wakker worden als ik klaar ben om de dag aan te gaan....

Waar laat je je laptop, als je op stap bent?
Inderdaad maar gauw zorgen dat je wat extra lagen aan kunt doen, dat is vaak warmer dan 1 jas....
Lekker genieten, hoor, ook al is het koud....You're in New York City, girl!!

- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hey Sophie,
ik had je foto's al op FB gezien
jammer van de kou, hopelijk warmt het een beetje op de komende dagen. Ik lees met veel plezier verder mee
ik had je foto's al op FB gezien

jammer van de kou, hopelijk warmt het een beetje op de komende dagen. Ik lees met veel plezier verder mee
- Georgie
- Amerika-expert
Die draag ik constant op m'n rug in m'n rugzakmeyem schreef: Waar laat je je laptop, als je op stap bent?

Ik zit nu dus even lekker in de Starbucks. Het is echt perfect, alles loopt volgens schema en ben helemaal happy. De lucht is blauwer dan blauw. Het is ijskoud, maar wel echt prachtig crisp helder. Alleen op de Statue Ferry was het verschrikkelijk, daar werd ik echt niet goed van m'n koude handen (dan word ik heel misselijk). Ik heb nu een dik vest onder m'n jas, maar morgen doe ik m'n dikke Cambridge trui er wel onder. En m'n Uggs aan ipv All Stars. En die muts van de Walgreens doet gelukkig z'n werk wel voor z'n 3 dollar.
Ik ga nu even lekker foto's bewerken voor een uurtje of twee in de Starbucks op Broadway bij Wall Street, dan uiteten bij de Heartland Brewery bij de Empire State en als het donker is het ESB op!
Het echte verslag van vandaag volgt vanavond nog wel.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ondanks koud weer, toch mooie foto's hoor. Ben benieuwd naar je foto's van het observation deck.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Mooie foto's Sophie
!
Het is wel wat frisjes nu en er ligt zelfs een beetje sneeuw
, ik hoorde dat er 2 tot 4 inches kan vallen vandaag.
Ik wens je heel veel plezier in The City !!

Het is wel wat frisjes nu en er ligt zelfs een beetje sneeuw

Ik wens je heel veel plezier in The City !!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- Georgie
- Amerika-expert
Daar ben ik weer! New day, new chances! Maar eerst ga ik nog even vertellen over gisteren.
Ik werd om 7 uur wakker door m'n kamergenootje. Het bleek een Fins meisje. Omdat ik toch een drukke dag voor de boeg had, vond ik het niet erg om zo vroeg wakker te zijn, al was ik nog wel moe. Op de hoek van het hostel zit een ontzettend gave ouderwetse diner. Daar moest ik natuurlijk ontbijten, met zoals altijd, blueberry pancakes with bacon on the side.

Hierna ging ik naar Battery Park om met de ferry naar Liberty en Ellis Island te gaan. Het was erg koud buiten, maar wel prachtige blauwe lucht. En de zon scheen heerlijk. Battery Park was ik al eens geweest en vind ik een heel leuk gedeelte van NYC. De architectuur vind ik er zo mooi!

Het was echt ijskoud in de rij van de ferry en op de ferry zelf werd ik echt niet goed van de kou. Het waaide zo hard en het was wel een paar graden onder nul. Koppig als ik was, bleef ik toch buiten in de wind staan, want ik wilde perse fotograferen. Misschien heb ik toch iets te veel in de wind en zon gestaan, want ik was helemaal verbrand en schraal in m'n gezicht! Liberty Island liet ik maar even voor wat het was. Daar ben ik al eens geweest en heb vanaf de ferry de foto's gemaakt waar ik op hoopte.

Ellis Island wilde ik wel heel graag heen vanwege m'n interesse in Amerikaanse geschiedenis. Ik moest dan ook echt even een klein traantje wegpinken toen ik in de grote hal stond. Stel je voor dat je vroeger daar aan je eigen American Dream begon. Voor velen was het echter ook erg lastig hier binnen te komen of een bestaan op te bouwen, bleek al gauw door de interessante expositie.

Na Ellis Island ben ik het Financial District in gelopen. Het licht was werkelijk prachtig.

En al gauw vond ik de 'red cube' waar ik perse heen wilde gaan voor de fotografie. Ik ben echt heel erg blij met het resultaat, het is precies waar ik op hoopte.

Mooiste foto van de dag vind ik zelf. Sommigen zullen 'm te extreem vinden, maar ik ben er echt zo blij mee!

Hierna ben ik even een paar uur gaan uitrusten in een Starbucks want ik was toch wel echt heel erg moe. Ik heb Ground Zero en het World Financial Center maar even laten zitten. Het eerste ben ik al eens geweest, en het tweede is wel mooi met dat blauwe atrium, maar ik had er even de puf niet voor. Na een aantal uur ben ik m'n weg vervolgd met de metro naar Bloomingdales om even te shoppen. Heerlijk, het echte Bloomies met die big and small brown bags!
Rondgelopen bij Grand Central Terminal en Fifth Ave:

Hierna gauw naar de Heartland Brewery in het Empire State Building, waar ik werkelijk waar voortreffelijk heb gegeten! Ik had de St Louis Ribs met lekkere frietjes, een echt goede bbq saus, knapperige ribs en een buttermilk biscuit waar ik zo gek op ben.

En tot slot, de klapper van de avond: Empire State Building Observatory! Het was echt ontzettend rustig en kon overal gewoon doorlopen. Dat valt mij sowieso op aan New York in februari. Het is echt rustig op straat, nergens zijn taxi gridlocks (zit nu op Fifth en nog steeds niet) en ook geen stoepfile. Valt me beetje tegen
Affijn, Empire State Building. Ik zou zeggen, enjoy

Daarna was ik echt doodop (het was intussen 10 uur) en ben ik maar gewoon met de taxi gauw naar het hostel gegaan. Wat me ook opvalt is dat iedereen veel vriendelijker is dan ik had verwacht. Je hoort altijd dat New Yorkers van die chagrijnige, egoistische mensen zijn. Zullen er vast een hoop tussen zitten, maar ik maak werkelijk met iedereen die ik tref een aardig praatje.
Intussen is het de volgende dag en het sneeuwt! Althans, er is sneeuw gevallen, nu is het grauw en grijs. Maar toch is het licht nog mooi. Ik heb helaas wel direct een kletspoot in m'n Ugg (misschien even cheap snowboots kopen?), maar ik ben wel een stuk warmer gekleed dan gisteren met m'n dikke Cambridge trui, en onder m'n spijkerbroek draag ik een legging.
Ik ben net al even langs Rockefeller Center gelopen, wow al die vlaggen! Ik was er zwaar van onder de indruk. Daar ga ik zo naar terug, wilde eerst even ontbijten en updaten.
Tot zover mijn update dus!
Ik werd om 7 uur wakker door m'n kamergenootje. Het bleek een Fins meisje. Omdat ik toch een drukke dag voor de boeg had, vond ik het niet erg om zo vroeg wakker te zijn, al was ik nog wel moe. Op de hoek van het hostel zit een ontzettend gave ouderwetse diner. Daar moest ik natuurlijk ontbijten, met zoals altijd, blueberry pancakes with bacon on the side.

Hierna ging ik naar Battery Park om met de ferry naar Liberty en Ellis Island te gaan. Het was erg koud buiten, maar wel prachtige blauwe lucht. En de zon scheen heerlijk. Battery Park was ik al eens geweest en vind ik een heel leuk gedeelte van NYC. De architectuur vind ik er zo mooi!

Het was echt ijskoud in de rij van de ferry en op de ferry zelf werd ik echt niet goed van de kou. Het waaide zo hard en het was wel een paar graden onder nul. Koppig als ik was, bleef ik toch buiten in de wind staan, want ik wilde perse fotograferen. Misschien heb ik toch iets te veel in de wind en zon gestaan, want ik was helemaal verbrand en schraal in m'n gezicht! Liberty Island liet ik maar even voor wat het was. Daar ben ik al eens geweest en heb vanaf de ferry de foto's gemaakt waar ik op hoopte.

Ellis Island wilde ik wel heel graag heen vanwege m'n interesse in Amerikaanse geschiedenis. Ik moest dan ook echt even een klein traantje wegpinken toen ik in de grote hal stond. Stel je voor dat je vroeger daar aan je eigen American Dream begon. Voor velen was het echter ook erg lastig hier binnen te komen of een bestaan op te bouwen, bleek al gauw door de interessante expositie.

Na Ellis Island ben ik het Financial District in gelopen. Het licht was werkelijk prachtig.

En al gauw vond ik de 'red cube' waar ik perse heen wilde gaan voor de fotografie. Ik ben echt heel erg blij met het resultaat, het is precies waar ik op hoopte.

Mooiste foto van de dag vind ik zelf. Sommigen zullen 'm te extreem vinden, maar ik ben er echt zo blij mee!

Hierna ben ik even een paar uur gaan uitrusten in een Starbucks want ik was toch wel echt heel erg moe. Ik heb Ground Zero en het World Financial Center maar even laten zitten. Het eerste ben ik al eens geweest, en het tweede is wel mooi met dat blauwe atrium, maar ik had er even de puf niet voor. Na een aantal uur ben ik m'n weg vervolgd met de metro naar Bloomingdales om even te shoppen. Heerlijk, het echte Bloomies met die big and small brown bags!

Hierna gauw naar de Heartland Brewery in het Empire State Building, waar ik werkelijk waar voortreffelijk heb gegeten! Ik had de St Louis Ribs met lekkere frietjes, een echt goede bbq saus, knapperige ribs en een buttermilk biscuit waar ik zo gek op ben.

En tot slot, de klapper van de avond: Empire State Building Observatory! Het was echt ontzettend rustig en kon overal gewoon doorlopen. Dat valt mij sowieso op aan New York in februari. Het is echt rustig op straat, nergens zijn taxi gridlocks (zit nu op Fifth en nog steeds niet) en ook geen stoepfile. Valt me beetje tegen

Affijn, Empire State Building. Ik zou zeggen, enjoy

Daarna was ik echt doodop (het was intussen 10 uur) en ben ik maar gewoon met de taxi gauw naar het hostel gegaan. Wat me ook opvalt is dat iedereen veel vriendelijker is dan ik had verwacht. Je hoort altijd dat New Yorkers van die chagrijnige, egoistische mensen zijn. Zullen er vast een hoop tussen zitten, maar ik maak werkelijk met iedereen die ik tref een aardig praatje.
Intussen is het de volgende dag en het sneeuwt! Althans, er is sneeuw gevallen, nu is het grauw en grijs. Maar toch is het licht nog mooi. Ik heb helaas wel direct een kletspoot in m'n Ugg (misschien even cheap snowboots kopen?), maar ik ben wel een stuk warmer gekleed dan gisteren met m'n dikke Cambridge trui, en onder m'n spijkerbroek draag ik een legging.
Ik ben net al even langs Rockefeller Center gelopen, wow al die vlaggen! Ik was er zwaar van onder de indruk. Daar ga ik zo naar terug, wilde eerst even ontbijten en updaten.
Tot zover mijn update dus!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Georgie
- Amerika-expert
En het hele album is hier
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Prachtige foto's weer hoor!
Enneh...die van spare ribs laat me hier weer het water uit de mond lopen...
Roland

Enneh...die van spare ribs laat me hier weer het water uit de mond lopen...

Roland
-
- Amerika-ontdekker
prachtige foto's, WOW, i'm impressed!
Veel plezier nog en lekker warm aan blijven kleden!

Veel plezier nog en lekker warm aan blijven kleden!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wel leuk, dat je nu ook foto's met sneeuw kunt maken! Snowboots moeten nu in de uitverkoop zijn, dus daar zou je wel een goedkoop paar van moeten kunnen vinden. Ik ben benieuwd naar je avonturen en foto's van vandaag!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Prachtige foto's, ik krijg er helemaal zin in.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
knap Sophie! ik kijk m'n ogen uit
Is het eigenlijk de eerste keer dat je alleen reist? Hoe valt je dat mee?
Nu ja, in gedachten reizen we hier op het forum allemaal een beetje mee natuurlijk

Is het eigenlijk de eerste keer dat je alleen reist? Hoe valt je dat mee?
Nu ja, in gedachten reizen we hier op het forum allemaal een beetje mee natuurlijk

- Georgie
- Amerika-expert
Nee, ik heb al ontelbaar vaak alleen gevlogen en kleine stedentripjes gemaakt (denk aan Londen, Kopenhagen etc) en naar Parijs in m'n eentje. Ik merk het niet eens, ik vind het heerlijk! Echt helemaal zelf bepalen wanneer je wat doet. Ik kan het je echt aanradenLeenG schreef: Is het eigenlijk de eerste keer dat je alleen reist? Hoe valt je dat mee?

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Leuke update, Sophie! En prachtige foto's.
Ik krijg ook zin om weer te gaan! Ik vind je detailfoto's zo leuk, daar moet ik ook eens wat meer aandacht aan besteden. Krijg inspiratie van jou 

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- meyem
- Amerika-expert
Schitterende foto's, zeg!!
Net als alle anderen zit ik hier watertandend te kijken, en dan niet alleen naar die frites...
Mooi en indrukwekkend is Ellis Island, he? Ik ben ook dol op geschiedenis, zeker als het door oude foto's en geluidsopnames weer leven wordt ingeblazen. Bij al die portretten heb ik eerst geprobeerd te raden waar die mensen oorspronkelijk vandaan kwamen. En al die oude paspoorten....waanzinnig gewoon...
Het stukje over het harde werken om een beetje in levensonderhoud te kunnen voorzien....tjonge, dat kunnen wij ons hier toch niet voorstellen, op dit moment in de geschiedenis.....dan pink ik ook wel een traantje weg, hoor!
Ik krijg nog meer heimwee naar NY dan ik al had, als ik dit lees en bekijk....(al ben ik wel een mooi-weer reizigster.....moet ik eerlijk toegeven)
trouwens, wie staat er bij die 2e foto van die cube?? heb jij die ook genomen?? want dat is iemand in een Tshirtje.....Ben jij dat?
Hoe haal je het in je hoofd, met die kou....
maar ik vind ze supermooi, dat wel!

Net als alle anderen zit ik hier watertandend te kijken, en dan niet alleen naar die frites...

Mooi en indrukwekkend is Ellis Island, he? Ik ben ook dol op geschiedenis, zeker als het door oude foto's en geluidsopnames weer leven wordt ingeblazen. Bij al die portretten heb ik eerst geprobeerd te raden waar die mensen oorspronkelijk vandaan kwamen. En al die oude paspoorten....waanzinnig gewoon...
Het stukje over het harde werken om een beetje in levensonderhoud te kunnen voorzien....tjonge, dat kunnen wij ons hier toch niet voorstellen, op dit moment in de geschiedenis.....dan pink ik ook wel een traantje weg, hoor!
Ik krijg nog meer heimwee naar NY dan ik al had, als ik dit lees en bekijk....(al ben ik wel een mooi-weer reizigster.....moet ik eerlijk toegeven)
trouwens, wie staat er bij die 2e foto van die cube?? heb jij die ook genomen?? want dat is iemand in een Tshirtje.....Ben jij dat?
Hoe haal je het in je hoofd, met die kou....

maar ik vind ze supermooi, dat wel!
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Fantastich Sophie! Lekker dat je daar nu eindelijk bent en zo aan het genieten bent. Je kon het echt gebruiken.
Je foto´s zijn super, je maakt er echt werk van.
Geniet nog even lekker en ik volg je op de voet hoor!
Je foto´s zijn super, je maakt er echt werk van.
Geniet nog even lekker en ik volg je op de voet hoor!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7726 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-
- 2 Reacties