Haha, nee, dan hoef je je nooit zorgen te maken ! Wij kunnen er hier toch niets aan veranderen. Maar het hele verhaal van @Zantman met het stuk uit FD, daaruit concludeert hij dat het maar een dipje is en allemaal wel weer goedkomt. Maar ja, hij staat op dit moment ineens wel laag, en ik ga bijna
De euro zal als gevolg van de huidige schuldencrisis in de eurozone verder dalen.
Dat heeft Larry Fink, topman van BlackRock, gezegd in een interview met de Financial Times (FT).
Schuldenproblematiek
Volgens Fink zal de euro, die afgelopen week al daalde als gevolg van angst dat de schuldenproblematiek van Ierland zal overslaan op andere landen, dalen tot 1 dollar 20. Dit zou een daling inhouden van bijna tien procent.
Fink wijst erop dat het merendeel van de overheidsschulden in Europa in handen is van banken en verzekeraars en dat die schulden veel minder waard zijn geworden. Als gevolg daarvan wordt de financiële sector minder solvabel, wat gevolgen heeft voor de euro.
Kwantitatieve verruiming
Een paar weken geleden dachten velen nog dat de dollar onderuit zou gaan als gevolg van de aankondiging van een nieuwe ronde van kwantitatieve verruiming van de Fed, maar dat was voor de escalatie van de crisis in de eurozone.
Stel je voor hoe het met de dollar/euro koers zou zijn, als de Fed niet opnieuw zou ingrijpen.., aldus Fink in de FT.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Overheidsschulden in de EU stellen niks voor vergeleken met de schulden van de USA. In Nederland en diverse andere landen praten we over begrotingstekorten tot ca. 20%. uitzonderingen daargelaten. In Amerika praten we over 2010 over een tekort van ca. 45%.
het verleden leert dat landen met een begrotingstekort van meer dan 40% onderhevig raken aan hyperinflatie en dus de nationale munt zal kelderen in waarde. Denk aan landen als Zimbabwe en de Weimar republiek. Ook deze landen deden wat de Fed nu doet, alle verliezen drukken we gewoon zelf bij.
Voordeel van de USA is dat een nationale munt een van de grootste standaarden is wereldwijd, echter dit wordt ook steeds minder. Als gevolg hiervan zal en moet de dollar dalen echter niet zo hevig als de bovenstaande voorbeelden. Op de middellange termijn zal de munt dus dalen, alleen hebben de mensen die nu vertrekken daar niks aan
Laatst gewijzigd door Zantman op 15 dec 2010, 08:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie ook dit artikel van Willem Middelkoop Klik
USA raakt inmiddels die grens aan en lijkt op weg naar Hyperinflatie. (oops klikte op verkeerde knopje)
Laatst gewijzigd door hekkie op 15 dec 2010, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Het ziet er op het moment weer redelijk gunstig uit Een maand terug zat het zo rond en / of onder de 1,30 en nu schommelt het steeds tussen de 1,36 en 1,38. Mooi dus - als er binnen nu en twee weken geen daling wordt ingezet dan - aangezien ik over tien dagen weer richting USA ga!
1985 - 1990 Naperville, Illinois 1990 - 1995 Hopewell Junction, New York Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï Zomer 2010 Rondreis Florida Maart 2011 New York City Zomer 2012 NYC + Southwest
Eigenlijk standaard is olieprijzen omhoog, de Dollar omlaag tegenover de Euro, zie je nu weer. Omdat men nou heeft besloten vanwege Lybië de olieprijzen omhoog te gooien zal de Dollar wel snel richting 1.40 gaan, nu 1.37, benieuwd hoe hij morgen staat.
In 2010 stond hij op 1,40 en ik heb toen gebaald dat ik geen dollars heb aangeschaft. Ik heb een lijn gezet voor mezelf, boven de 1,40 bestel ik wat dollars. Kan een stomme zet zijn, dat zal de toekomst uitwijzen..
Ja zat vandaag ook naar de dollar te kijken leuk dacht moet wat gaan bestellen …. Maar die winst is te laag om nu mijn brandstof toeslag te gaan betaalen… olie $120 per vat ...
Ik vraag me af wat je winst dan is. Ik heb nu wel de boekingen gedaan voor onze vakantie in oktober en het meeste nu betaald. Wat ik nu nog lokaal uitgeef aan brandstof en eten en die ene hotelovernachting is maar een klein deel van de totale reissom. En of ik daar nu kleding koop tegen een koers van 1.30 of 1.40 maakt absoluut een keer 30 euro verschil. Met 1.30 is het goedkoop en anders nog goedkoper.
De meningen over het koersverloop zijn ook verschillend. Royce Tostrams (http://www.tostrams.nl/stock.asp?s=EUR/USD) denkt dat de dollar nog wel zwakker kan worden. Maar andere (volgens mij ING) denken dat de dollar ook naar EUR 1.15 kan gaan in de loop van het jaar.
Mooi is dat altijd, RTLZ en dan die uitspraken van die mensen. Zoals Rienk Kamer ook met z'n "we gaan de 150 nog wel zien in de AEX" in 2008/2009. Uiteraard kan dat altijd nog komen
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Volgens Bernanke, de baas van de Fed zou er nooit een recessie komen en hij is nog steeds de baan van de Fed en Google zijn aan is in combinatie met recessie, vind je allemaal van dit soort uitspraken.
Fed Chief Says Recession Is ‘Very Likely Over’
By STEPHEN LABATON
Published: September 15, 2009
WASHINGTON — The Federal Reserve chairman, Ben S. Bernanke, said Tuesday that it was “very likely” that the recession had ended although he cautioned that it could be months before unemployment rates dropped significantly.
Bernanke...sjah..die kan het nog beter dan water in wijn veranderen. Hij tovert geld uit het niets! Wie wil zo'n man nou niet in dienst?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.