Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?
De regel in de US is dat je geen gratis maaltijd krijgt op binnenlandse vluchten. Ik zou liever zien dat ze dat koppelen aan de duur van de vlucht. Een vlucht van Denver naar Kailua-Kona op Hawaii wordt ook gezien als een binnenlandse vlucht, en dat betekent dus of 8 uur op een houtje bijten, of zo'n magnetron maaltijd kopen voor een veel te hoge prijs.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Behalve dan als je een Nederlandse crew hebt, die vind ik zeer arrogant hebben een air van je mag blij zijn dat je met ons mag vliegen, zowel KLM als MA crew meegemaakt maar heb veel liever een Amerikaanse crew.De crews bij Europese maatschappijen zijn in mijn ervaring beter en vriendelijker.
US Airways gaan we de volgende reis uit proberen, zag op seatguru wel dat ze een (veel) ruimere seatpits hebben (84 tegen 79 cm) en leren stoelen.
Wat voor entertament systeem het vliegtuig heeft geef ik niet om, heb mijn eigen muziek en een raam om door naar buiten te kijken

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb ik niets van gemerkt, wij waren erg gecharmeerd van de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de KLM cabin crew die we hadden.. Denk dat dit soort dingen erg aan de vlucht zelf liggen.Rob schreef:Behalve dan als je een Nederlandse crew hebt, die vind ik zeer arrogant hebben een air van je mag blij zijn dat je met ons mag vliegen, zowel KLM als MA crew meegemaakt maar heb veel liever een Amerikaanse crew..De crews bij Europese maatschappijen zijn in mijn ervaring beter en vriendelijker.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
is leren zetels dan zo een groot voordeel?
Weten jullie dit eig allemaal uit ervaring of kun je ergens perfect opzoeken met welk vliegtuig je gaat vliegen ?
ivm het eten, het is toch toegestaan om eten mee aan boord te nemen eh ? of vergis ik mij ? Want anders prop ik mijn handbagage wel vol met koeken en broodjes
Weten jullie dit eig allemaal uit ervaring of kun je ergens perfect opzoeken met welk vliegtuig je gaat vliegen ?
ivm het eten, het is toch toegestaan om eten mee aan boord te nemen eh ? of vergis ik mij ? Want anders prop ik mijn handbagage wel vol met koeken en broodjes

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt bij het boeken vaak zien met welk toestel je vliegt. Je ziet iets staan als ''738'' wat een boeing 737-800 is of een ''airbus a380''. Gewoonlijk staat het ook in je bevestigings-e-mail en in je itinerary. Ik zoek altijd via google d.m.v. '' [type toestel] + [maatschappij] + cabin'' of via http://www.airliners.net hoe zo'n toestel eruit ziet van binnen.
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
aha, en dat klopt altijd wel wat je danvind ?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vaak wel ja 
Derk

Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen meestal broodjes mee. Nog nooit iemand wat van gezegd. Als je ze maar op hebt voordat je op de plaats van bestemming bent.Evelien. schreef: ivm het eten, het is toch toegestaan om eten mee aan boord te nemen eh ? of vergis ik mij ? Want anders prop ik mijn handbagage wel vol met koeken en broodjes
bij de douane moet je alles van eten afgeven ?
Binnenlandse douane? 

Je mag veel soorten etenswaar niet het land meenemen, dus je broodje met kaas, of appel moet ik het vliegtuig blijven als je het niet hebt opgegetenEvelien. schreef:bij de douane moet je alles van eten afgeven ?

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
In het algemeen vind ik: je krijgt waar je voor betaalt. En als je voor een schamele EUR 400 een retourtje Amsterdam-Las Vegas boekt begrijp ik oprecht niet waar je over zeurt als je het eten niet lekker vindt. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Verder denk ik dat de meeste mensen hun mening baseren op een enkele slechte of goede ervaring en dat is natuurlijk niet terecht. Als je een keer een botte flight attendant van United hebt meegemaakt, betekent het niet dat ze allemaal zo zijn. Ik vlieg voornamelijk met Delta, maar heb ook met verschillende Europese maatschappijen gevlogen. De verschillen onderling vind ik verwaarloosbaar. Ik ben over het algemeen niet de moeilijkste en heb al helemaal geen hoge verwachtingen van het eten. Ik neem gewoon mijn eigen eten mee en als het vliegtuigeten er okee uitziet, dan probeer ik het. Maar meestal vind ik het ronduit slecht en vooral veel te zout.
Binnenlandse vluchten in de VS beschouw ik als busritten en dat zouden volgens mij meer mensen moeten doen. Het is nou eenmaal niet meer dan een bus met vleugels en het brengt je van A naar B. Niets meer en niets minder. En als ik voor $120 heen en weer van Atlanta naar Miami kan vliegen, koop ik met plezier voor $5 een broodje aan boord. Of ik neem zelf iets mee. Die misplaatste "knieperigheid" snap ik gewoon niet.
Het vergelijken van Europese en Amerikaanse maatschappijen met die uit het Midden Oosten en Azie is natuurlijk verleidelijk, maar het is wel een beetje appels en peren met elkaar vergelijken. Als je ziet wat landen als Singapore, Maleisie, Qatar, Bahrein en VAE (Dubai en Abu Dhabi) steken in hun luchtvaartmaatschappijen, dan schrik je je dood. Een maatschappij als Qatar Airways heeft nog nooit een cent winst geboekt, omdat er elk jaar miljoenen aan oliedollars in wordt gepompt. De luxe waarmee passagiers worden verleid is natuurlijk prachtig, maar het zijn geen financieel gezonde bedrijven. Nou is het natuurlijk zo dat het je als passagier een worst zal zijn waar het geld vandaan komt, maar je moet je wel realiseren dat maatschappijen in de VS en de EU het uberhaupt niet mogen om er zoveel geld in te steken. Dat is namelijk oneerlijke concurrentie, al is voor die landen het prestige belangrijker dan de winstgevendheid. En dat is voor maatschappijen als KLM of Delta natuurlijk wel frustrerend. Maar doe er als consument vooral je voordeel mee.
Verder denk ik dat de meeste mensen hun mening baseren op een enkele slechte of goede ervaring en dat is natuurlijk niet terecht. Als je een keer een botte flight attendant van United hebt meegemaakt, betekent het niet dat ze allemaal zo zijn. Ik vlieg voornamelijk met Delta, maar heb ook met verschillende Europese maatschappijen gevlogen. De verschillen onderling vind ik verwaarloosbaar. Ik ben over het algemeen niet de moeilijkste en heb al helemaal geen hoge verwachtingen van het eten. Ik neem gewoon mijn eigen eten mee en als het vliegtuigeten er okee uitziet, dan probeer ik het. Maar meestal vind ik het ronduit slecht en vooral veel te zout.
Binnenlandse vluchten in de VS beschouw ik als busritten en dat zouden volgens mij meer mensen moeten doen. Het is nou eenmaal niet meer dan een bus met vleugels en het brengt je van A naar B. Niets meer en niets minder. En als ik voor $120 heen en weer van Atlanta naar Miami kan vliegen, koop ik met plezier voor $5 een broodje aan boord. Of ik neem zelf iets mee. Die misplaatste "knieperigheid" snap ik gewoon niet.
Het vergelijken van Europese en Amerikaanse maatschappijen met die uit het Midden Oosten en Azie is natuurlijk verleidelijk, maar het is wel een beetje appels en peren met elkaar vergelijken. Als je ziet wat landen als Singapore, Maleisie, Qatar, Bahrein en VAE (Dubai en Abu Dhabi) steken in hun luchtvaartmaatschappijen, dan schrik je je dood. Een maatschappij als Qatar Airways heeft nog nooit een cent winst geboekt, omdat er elk jaar miljoenen aan oliedollars in wordt gepompt. De luxe waarmee passagiers worden verleid is natuurlijk prachtig, maar het zijn geen financieel gezonde bedrijven. Nou is het natuurlijk zo dat het je als passagier een worst zal zijn waar het geld vandaan komt, maar je moet je wel realiseren dat maatschappijen in de VS en de EU het uberhaupt niet mogen om er zoveel geld in te steken. Dat is namelijk oneerlijke concurrentie, al is voor die landen het prestige belangrijker dan de winstgevendheid. En dat is voor maatschappijen als KLM of Delta natuurlijk wel frustrerend. Maar doe er als consument vooral je voordeel mee.
"Keep Georgia On Your Mind"
Vliegtuig eten is ge-wel-dig!
Maar ik gok dat ik één van de weinige ben, vandaar ook dat iedereen mij zijn eten geeft. (haha)
Persoonlijke ervaring moet ik zeggen dat het op elke vlucht verschillend is (qua service) en dat er altijd niet vrolijke tussen zullen zitten....
Maar ik gok dat ik één van de weinige ben, vandaar ook dat iedereen mij zijn eten geeft. (haha)
Persoonlijke ervaring moet ik zeggen dat het op elke vlucht verschillend is (qua service) en dat er altijd niet vrolijke tussen zullen zitten....
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
@Bandido
Ik weet niet of het klopt maar ik hoorde dat airlines bij acties maar +/- 15 dollar per stoel(lijkt mij economy) winst draaien, dat is niet denderend veel. Delta draait pas sinds 10 jaar winst geloof ik?
Maar zoals ik al zei het ligt ook aan de bemanning en je moet het per saldo zien. Ik vlieg ook vaker met Delta dan met United maar qua bemanning is er niet echt verschil. Mijn gevoel zegt dat Delta bemanning vrolijker is maar dat komt omdat ik vaak rond de feestdagen met Delta heb gevolgen (Kerst, 4th of July etc etc) dus dat is dan erg scheef, bij Delta mogen ze op die dagen volgens mij ook hun eigen "feestkleding" aan, rond de kerst hadden ze truien met sneeuwpoppen en kerstmutsen op.
Maar binnenlandse vluchten in Europa zijn toch ook bussen met vleugels?
Ik zie hier heel veel mensen praten over vluchten met EasyJet en Ryanair, nou... ik heb daar 1 keer mee gevlogen en je stoelen staan er niet eens vast, het is iedereen voor zichzelf bij zulke maatschappijen.
Ik weet niet of het klopt maar ik hoorde dat airlines bij acties maar +/- 15 dollar per stoel(lijkt mij economy) winst draaien, dat is niet denderend veel. Delta draait pas sinds 10 jaar winst geloof ik?
Maar zoals ik al zei het ligt ook aan de bemanning en je moet het per saldo zien. Ik vlieg ook vaker met Delta dan met United maar qua bemanning is er niet echt verschil. Mijn gevoel zegt dat Delta bemanning vrolijker is maar dat komt omdat ik vaak rond de feestdagen met Delta heb gevolgen (Kerst, 4th of July etc etc) dus dat is dan erg scheef, bij Delta mogen ze op die dagen volgens mij ook hun eigen "feestkleding" aan, rond de kerst hadden ze truien met sneeuwpoppen en kerstmutsen op.

Maar binnenlandse vluchten in Europa zijn toch ook bussen met vleugels?

Je bent niet de enige.Bara schreef:Vliegtuig eten is ge-wel-dig!
Ik vind er vaak (niet altijd) ook niets mis mee. nee goed, het is geen 5 sterren eten, maar het is te eten en het smaakt lekker.
Laatste keer naar lanzarote hadden we een soort van pasta gerechtje met brood en salade. Vond het een goede maaltijd.
Reisverslagen
2011 - Rondreis Florida + New York
2011 - Rondreis Florida + New York
Hier nog een hoor! Als je in je achterhoofd houdt dat het vliegtuigeten is, vind ik het prima te doen!
Ik ben het wel een beetje eens met Bandido. Recent heb ik ook $9 voor een broodje betaald in het vliegtuig. Grof ja, maar goed, door het nemen van 2 vluchten bespaarde ik wel €100 aan tickets. En dan is die $9 ineens niet zo erg meer. Af en toe is er sprake van misplaatste zuinigheid bij ons Nederlanders.
Doch dat verklaart niet waarom een Cathay Pacific wel meer stoelruimte levert en in 1997 al de eerste privéschermpjes had in vliegtuigen. Want Cathay Pacific wordt niet draaiende gehouden met olie dollars.
En vliegtuigeten? Ach ik heb er niet zoveel moeite mee. Het enige wat me laatst opviel was dat het ontbijt bij Delta erg schamel was, veel schameler dan op dezelfde vlucht met KLM eerder dat jaar.
Doch dat verklaart niet waarom een Cathay Pacific wel meer stoelruimte levert en in 1997 al de eerste privéschermpjes had in vliegtuigen. Want Cathay Pacific wordt niet draaiende gehouden met olie dollars.
En vliegtuigeten? Ach ik heb er niet zoveel moeite mee. Het enige wat me laatst opviel was dat het ontbijt bij Delta erg schamel was, veel schameler dan op dezelfde vlucht met KLM eerder dat jaar.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's een leuk bedrag als je nagaat hoeveel stoelen (passagiers) de maatschappijen per jaar vullen.DejaVu schreef: Ik weet niet of het klopt maar ik hoorde dat airlines bij acties maar +/- 15 dollar per stoel(lijkt mij economy) winst draaien, dat is niet denderend veel. Delta draait pas sinds 10 jaar winst geloof ik?
Winst cijfers voor US carriers in 2009 (Operating Income):
- Delta Airlines: $324 miljoen
- American Airlines: $308 miljoen
- Continental Airlines: $146 miljoen
- United Airlines: $121 miljoen
Die winst cijfers gaan met al die extra aanslagen volgens mij nog omhoog. De passagiers krijgen alle extra kosten die de maatschappijen vroeger inslikten nu voor hun kiezen; betalen voor maaltijden, betalen voor koffers, betalen voor brandstof toeslagen etc. Vervolgens iedereen voor de gek houden door te zeggen dat de ticket prijzen laag zijn, en alle ander zaken "costs" zijn die zij niet in het leven hebben geroepen. De extra "costs" zijn soms nog meer dan de ticketprijs.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat als de bakker op de hoek net zo te werk ging als luchtvaartmaatschappijen:
Ik: Dag Bakker, ik wil graag een bruin brood. Hoveel is dat?
Bakker: De prijs van een bruin brood is 10 cent.
Ik: Dat is een hele scherpe prijs, doet U mij er maar een.
Bakker: Alstublieft, dat is dan 1 Euro 70
Ik: Maar U zei net dat het 10 cent kostte?
Bakker: Ja, een bruin brood kost 10 cent. Maar de kosten en aanslagen zijn 1 euro 60
Ik: Kosten en aanslagen?
Bakker: Ja, die breng ik apart in rekening, want daar heb ik geen controle over.
Ik: Zoals wat?
Bakker: De prijs van vervoer van de ingredienten, de brandstof toeslag daarop, de huur van dit pand, inkomsten belasting die mij in rekening wordt gebracht, gas en electriciteits kosten, kosten van mijn personeel...
Ik: Waarom kost dat bruine brood dan niet gewoon 1 euro 70?
Bakker: Ja, ik wil niet dat mensen denken dat IK duur ben.
Ik; OK, geef maar. Kunt U het ook even snijden
Bakker: Uiteraard, dat is 50 cent extra.
Ik: Laat maar...
Ik: Dag Bakker, ik wil graag een bruin brood. Hoveel is dat?
Bakker: De prijs van een bruin brood is 10 cent.
Ik: Dat is een hele scherpe prijs, doet U mij er maar een.
Bakker: Alstublieft, dat is dan 1 Euro 70
Ik: Maar U zei net dat het 10 cent kostte?
Bakker: Ja, een bruin brood kost 10 cent. Maar de kosten en aanslagen zijn 1 euro 60
Ik: Kosten en aanslagen?
Bakker: Ja, die breng ik apart in rekening, want daar heb ik geen controle over.
Ik: Zoals wat?
Bakker: De prijs van vervoer van de ingredienten, de brandstof toeslag daarop, de huur van dit pand, inkomsten belasting die mij in rekening wordt gebracht, gas en electriciteits kosten, kosten van mijn personeel...
Ik: Waarom kost dat bruine brood dan niet gewoon 1 euro 70?
Bakker: Ja, ik wil niet dat mensen denken dat IK duur ben.
Ik; OK, geef maar. Kunt U het ook even snijden
Bakker: Uiteraard, dat is 50 cent extra.
Ik: Laat maar...
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik snap je point niet helemaal.
Als ik tickets boek, kijk ik naar de prijs die ik betaal. Dat ze er ook nog bijzetten hoe die prijs is opgebouwd moeten ze zelf weten, maar dat interesseert me eigenlijk helemaal niet.
Als ik hier hoor wat mensen betalen voor de tickets, hebben ze het ook altijd over de prijs die ze betalen.
En dat ze winst maken is wat mij betreft prima.
Ik heb nog even gekeken hoeveel passagiers ze (Delta) hebben vervoerd in 2009. Dat was 161 miljoen (bron). Dan hebben ze dus per passagier iets meer dan $ 2 winst gemaakt. Dat betekent dat ze met een vliegtuig met 300 passagiers $ 600 winst maken.
Een taxichaufeur in New York krijgt al meer aan tip bij een ritje van een paar mijl (meer dan $ 2 bedoel ik hoor
)
Je hoort mij niet klagen dat ze te veel verdienen (vliegtuigmaatschappijen bedoel ik dan, niet de taxichauffeur
)
Als ik tickets boek, kijk ik naar de prijs die ik betaal. Dat ze er ook nog bijzetten hoe die prijs is opgebouwd moeten ze zelf weten, maar dat interesseert me eigenlijk helemaal niet.
Als ik hier hoor wat mensen betalen voor de tickets, hebben ze het ook altijd over de prijs die ze betalen.
En dat ze winst maken is wat mij betreft prima.
Ik heb nog even gekeken hoeveel passagiers ze (Delta) hebben vervoerd in 2009. Dat was 161 miljoen (bron). Dan hebben ze dus per passagier iets meer dan $ 2 winst gemaakt. Dat betekent dat ze met een vliegtuig met 300 passagiers $ 600 winst maken.
Een taxichaufeur in New York krijgt al meer aan tip bij een ritje van een paar mijl (meer dan $ 2 bedoel ik hoor

Je hoort mij niet klagen dat ze te veel verdienen (vliegtuigmaatschappijen bedoel ik dan, niet de taxichauffeur

Laatst gewijzigd door US-fanboy op 24 feb 2011, 22:46, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1372 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties