Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto's van onze vakantie in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Foto's van onze vakantie in New York

Bericht door Petra/VS »

Prachtige foto's, zoals altijd, Natasja! Sophie, wat ik zo interessant vind, is hoe je met verschillende mensen ergens kunt gaan fotograferen op dezelfde plek en het resultaat zo heel anders is. Jouw oog voor dingen is weer heel anders, dan dat van Natasja, maar dat maakt jouw foto's niet minder (je schreef in dit topic, dat jouw foto's erbij in het niet vallen). Verschillende stijlen maken fotografie juist interessant.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Het is gewoon een genot om naar de foto's te kijken, dus niet alleen respect maar ook een bedankje :) Bij veel vakantiefoto's van anderen heb je al snel dat diegenen 100 foto's van de omgeving hebben geschoten maar dat ze allemaal eigenlijk hetzelfde zijn. Daardoor heb je er na een paar minuten wel weer genoeg van gezien [omdat je er zelf niet bij was] en vraag je waarom diegene niet meer foto's met zichzelf erop heeft gemaakt :P Maar foto's zoals in dit topic en in die van Georgie bewijzen dat andermans foto's van de omgeving totaal niet saai hoeven te zijn!
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Geweldig Natasja echt super mooi!
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Prachtige foto's. Ik zou dat ook heel graag zo willen leren, maar wanneer je met een gezin op pad bent, duurt het al snel te allemaal te lang. South William Street heb ik op mijn planning erbij gezet, ziet er erg leuk uit. En we zijn in de buurt.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wow wat een prachtige foto's!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Een fantatische fotoreportage Natasja. Jouw stijl van fotograferen spreekt mij aan en vind ik heel erg mooi.
Sophie maakt ook al van die schitterende foto's van New York op dit moment en toch zie je duidelijk een verschil in stijl. Heel interessant om dit van beiden te zien.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Petra/VS schreef:Prachtige foto's, zoals altijd, Natasja! Sophie, wat ik zo interessant vind, is hoe je met verschillende mensen ergens kunt gaan fotograferen op dezelfde plek en het resultaat zo heel anders is. Jouw oog voor dingen is weer heel anders, dan dat van Natasja, maar dat maakt jouw foto's niet minder (je schreef in dit topic, dat jouw foto's erbij in het niet vallen). Verschillende stijlen maken fotografie juist interessant.

Ja daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zo ben ik ook een aantal keer langs Radio City Music Hall gelopen en geen enkele keer is het in me opgekomen om dat detail shot van alleen de letters Music Hall te maken. Natasja heeft dat weer prachtig vastgelegd. Echt leuk om te zien hoe je verschillende stijlen hebt en hoe iedereen anders 'kijkt'. Ik probeer vaak een standaard foto te maken, de 'postcard' foto zoals ik 'm noem, en dan daar naast een hoop andere minder standaard foto's, vanuit een ander standpunt bijvoorbeeld.

Ik vind je foto's echt schitterend Natasja!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Wat een geweldige foto's! Echt prachtig! Leuk om New York om zo'n manier weer terug te zien!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Beady
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Beady »

Mooie foto's! En leuk dat jullie ze hier plaatsen.
Ik heb zo'n zin om te gaan. :D Denk dat ik alleen m'n Praktica camera meeneem dus dat wordt ook weer heel anders. :) Misschien eventueel voor de zekerheid ook nog wel m'n EOS 400D, want ik wil toch niet thuiskomen met misschien wel mislukte fotorolletjes. Ik heb ook een 5D Mark II maar dat vind ik een beetje eng om mee te nemen, aangezien ik in een hostel zit met onbekende mensen!

Even offtopic vraagje: hoe uploaden jullie avatars? Dat probeer ik te doen, maar ik heb geen enkele foto die kleiner is dan 25KB, dat kan nooit!
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
deb_bie
Amerika-ontdekker

Bericht door deb_bie »

wauw.. prachtig! Ik krijg er steeds meer zin in om te gaan! Ontzettend knap al die foto's! :thumbup:
emje
Amerika-ontdekker

Bericht door emje »

WAT EEN GEWELDIGE FOTO'S!!!!! STUK VOOR STUK GAVE PLATEN! KLASSE, TOP EN NOG MEER VAN DIE GROTE WOORDEN. :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1: :hello1:
marrie
Amerika-ontdekker

Bericht door marrie »

Wat een geweldige foto's. Ik vind het echt zo bijzonder als iemand zo mooi kan fotograferen.......kon ik het maar! In ieder geval echt een genot om naar te kijken!

Sophie, jouw foto's vind ik nog steeds prachtig hoor! Je schreef hier dat ze in het niet vielen bij deze foto's. Ik vind jullie allebei echt supermooie foto's hebben!

Top! :thumbup:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Natasja, vraagje nog:

Je schreef dat je samen op vakantie was. Is dat niet onhandig fotograferen? Jij bent degene die fotografeert neem ik aan? Hoe doe je dit dan? Want deze foto's zijn zo mooi, daar is wel goed over na gedacht en zijn niet hap snap genomen. Ben ik wel benieuwd naar, juist omdat ik net alleen ben geweest en het zo prettig vind om alleen te zijn met de camera. Ik had dat niet gekund hoor, met iemand anders er bij!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je natuurlijk allebei interesse hebt voor fotografie is dat geen probleem ;)

ps: wat avatars betreft, deze mogen maximum 100x100 pixels zijn, dan zit je makkelijk onder 25KB ;)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Of gewoon een geduldige partner. Ik vind het heel prettig als Stefan mee is en hij vindt het ook leuk. Naast fotograferen geniet je toch ook van de omgeving en de gehele trip samen.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, hier net zo. Rick vindt fotograferen zelf ook leuk, dat scheelt. Maar ik ben ook niet iemand, die uren op een plekje gaat staan fotograferen, zoals een van mijn vriendinnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mijn vrouw en ik zijn een team.
Ik stel de camera technisch correct in, zij ziet meestal de betere compositie.

Overigens vind ik Natasja's foto's van hoog niveau. Echt mooie composities en zeer scherp.
Senne
Amerika-newbie

Bericht door Senne »

Nemen jullie soms een statief mee op reis?

Ik ben er over aan het twijfelen om dit te doen, maar het lijkt me toch ook weer zo'n gesleur :?
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Zeer mooie foto's Natasja L.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Héél knap Natasja,