Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011 gewonnen, USAFIS... ??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
analist
Amerika-ontdekker

Re: DV-2011 gewonnen, USAFIS... ??

Bericht door analist »

Nafets, check je inbox!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

analist schreef:E-mail adressen waren onder anderen: usafis@usagca.com en dv.states.gov@usa.com, ook kreeg ik een paar met de naam usafis zelf in het adres, alleen was het bv. usafis@usagcapost.com
Niet van USAFIS zelf, helaas. Wat voor het @ teken staat zegt niet zo veel, het gaat om wat er achter volgt.
Afbeelding
analist
Amerika-ontdekker

Bericht door analist »

guinevere schreef:Niet van USAFIS zelf, helaas. Wat voor het @ teken staat zegt niet zo veel, het gaat om wat er achter volgt.
Wat zou dan achter @ geplaatst moeten zijn? Zoals ik zei heb ik meerdere mails ontvangen, en ook ik had usafis.org er achter staan.. alleen had ik voor @ weer iets anders.
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Ik begrijp er nu dus helemaal niets meer van... Zojuist om half 9 gebeld door een assistent van ene Dr. Schulte of ik de afspraak niet was vergeten. 'Welke afspraak?' vroeg ik. 'Het medisch onderzoek,' antwoordde ze. Ze belde me net m'n bed uit, waarop ik gapend vroeg, 'Wat voor medisch onderzoek?' Ahfijn, het ging dus om het medisch onderzoek voor het consulaat. Ik heb echter helemaal geen bericht gekregen noch een bevestiging. Het medisch onderzoek heb ik kunnen verplaatsen naar volgende week dinsdag, maar wat moet ik nu doen? Ik ben even de weg kwijt nu hoor...
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik snap er ook even helemaal niets van. Jij hebt pas deze week je papieren opgestuurd. Hoe kun je dan nu g*densnaam al een medisch onderzoek gepland hebben staan?????
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Is er geen sprake van een naamsverwisseling misschien? Het wordt steeds bizarder.
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Nu heb ik het Consulaat opgebeld. Dan droom je ook over wilde beesten. Die telefoon wordt dus opgenomen door een medewerker van een callcenter die eerst vraagt voor 15 euro. Creditcard informatie doorgegeven, vraag voorgelegd. 'Ja, sorry meneer, maar dan moet u een e-mail sturen, want wij kunnen u niet doorverbinden met de juiste persoon.' Wtf?! Meteen maar een e-mail opgestuurd, en nu afwachten maar. Ik begrijp er nu dus helemaal niets meer van. Ik laat het maar allemaal over me heen komen, maar hier klopt dus geen ene f*** van.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is allemaal wel heel vreemd... Eerst win je een loterij die al afgelopen is, en dan heb je een afspraak met een dokter zonder dat je deze zelf gemaakt hebt...

Maar stel dat er inderdaad een vergissing is, en dat niet jij het bent die gewonnen heeft, dan is dat an sich is dat toch nog niet echt een ramp want uit je eerdere berichten heb ik begrepen dat jij nog een aantal andere visaprocedures hebt lopen?
in december was je via een advocaat in de VS om een O-visum aan te vragen. Dat is niet niks!
Nafets schreef:alhoewel ik wel in de beginfase zit van een O1 visum. In ieder geval zijn beide visa voor mensen met 'extraordinary abilities' in sport, kunst, film, muziek, wetenschap, etc.
Zo’n visum leidt regelmatig tot een work based green card, dus dat is een geweldige kans voor je.
(Daarom begrijp ik niet goed dat je, nadat je grootmoeder overleden is en jij te horen kreeg dat je een hele grote erfenis krijgt, je plots het voordelige O-visum laat varen voor een onzeker EB-5 visum. Iets waarbij je makkelijk $500,000 tot $1,000,000 moet investeren zonder garantie dat je dat geld ooit terugziet. Maar gelukkig begrijp je even later wel dat het voor een 20-jarige zonder ervaring in het leiden van grote bedrijven riskant is om dit te doen. Maar had je daar dan niet met je immigratieadvocaat al over gesproken?)
Trouwens, toen hij bezig was met de aanvraag van je O-visum, is toen die ‘two year rule’ al niet ter sprake gebracht waar je nadien bezorgd over werd?:
Nafets schreef: Een vraag van een hele andere orde, maar ik heb een jaar op een J1 visum gestudeerd. Dit is een jaar geleden (2009 - 2010). In theorie betekent dit dus dat ik pas in 2012 een (non)immigrant visum kan aanvragen i.v.m. de two-year rule als ik me niet vergis. Iemand die dit kan bevestigen?
Ben je zeker dat je een goede immigratieadvocaat hebt? Want hoe kan hij dat O-visum, een non-immigrant visum, aanvragen terwijl je met die 2 year rule zit? Dit zijn maar standaard dingen hoor, een beetje advocaat moet dat toch onmiddellijk weten en zou je ook heel snel moeten kunnen vertellen of en hoe je er vanaf kan geraken. Zie dat ze je geen oor aannaaien en ondertussen het geld uit je zakken kloppen. Er zit veel kaf onder het koren.
Maar ik zou dus graag weten hoe het komt dat je je o-visum hebt laten varen. Want ondertussen ben je overgeschakeld naar een ander soort visum:
Nafets schreef:Ik ben bezig met een leuk projectje in Amerika waar ik sowieso een temporary visa uit kan krijgen. Nu haal ik mijn rechtenbul dit jaar, en wil ik heel graag in 2012 naar Law School in de VS. Ik heb 6 maart t/m 21 maart geboekt om een aantal universiteiten te bezoeken. Daarnaast ga ik in mei een paar vliegbrevetten halen in Naples, Florida. Iets wat ik altijd wilde doen.
Tenzij je aanvraag voor het o-visum duidelijk niet zwaar genoeg woog natuurlijk, dan moet je wel alternatieven zoeken. Maar anders is het vanuit het andere visum een pak lastiger om een permanent visum te krijgen dan wanneer je gewoon met je o-visum binnen zou gaan.

Maar misschien zijn al die procedures nu toch niet meer belangrijk, en heb je echt de loterij hebt gewonnen!
En anders kan je altijd nog overwegen om een boek over jouw leven te schrijven. Over een gewone Nederlandse jongen die op zijn 19de een tennisbeurs krijgt aan een Texaanse universiteit. Die verliefd wordt op het land, en alles in het werk stelt om zijn droom waar te maken. Waardoor je als 20-jarige keihard gaat studeren aan de open universiteit voor rechten en hoge punten haalt, terwijl je tegelijkertijd ook nog eens Theologie aan de universiteit aan ’t studeren bent. Ondertussen neem je nog vlieglessen in Amerika, zet je een eigen adviesbureau op. En dat allemaal terwijl je nog maar 20 bent. Richard Branson verbleekt ter plaatse. ;-) Allemaal heel erg hard werken om het te maken. En dan krijg je een geluk bij een ongeluk: je grootmoeder sterft en je erft een heel erg groot kapitaal. En dan lijk je plots ook nog de green card te winnen (en hoe dat gaat aflopen, dat weet ik nu natuurlijk nog niet). Filmrechten verkopen voor veel geld! En wie weet kom je dan als beroemdheid wel Amerika binnen. Je zei eerder toch al dat je bezig was met het schrijven van een boek, en dat literaire agenten in New York en Londen al interesse toonden. Misschien hebben ze voor dit verhaal ook wel interesse.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

Het zal wel aan mij liggen maar ik geloof zijn verhalen al lang niet meer. Het is net allemaal té. Misschien is hij bezig met een opstel voor school?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Had alleen maar dit topic gelezen maar zoals Elke het stelt.... Dan klinkt het allemaal wel erg uit de duim gezogen.
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Ik ben niet van plan mezelf te gaan verdedigen, maar om even alles op een rijtje te zetten:

- Toen ik in de VS studeerde ben ik benaderd door een bedrijf in California die 'bergen goud' beloofde. Omwille van privacyredenen ga ik dit bedrijf niet bij de naam noemen. Hoe dan ook, zij hadden een project lopen waarvoor ik gevraagd was en n.a.v. die gesprekken is het O-visum ter sprake gekomen. Overigens, kun je een O-visum aanvragen als je eerder op een J-1 visum het land binnen bent gekomen, daar die two-year rule alleen opgaat voor K, H, L en Immigrant visa (nu vraag ik me alleen wel af of mijn eerdere J-1 visum de kansen verkleint op een GC). Ik heb dit uiteindelijk laten varen omdat dit niet exact is wat ik wil. Leuk hoor om zo Amerika binnen te komen, maar om dan dingen te doen tegen je zin, daar zit niemand op te wachten. Plus het geld wat ik er mee zou verdienen, heb ik nu in feite niet hard nodig.

- Om op je laatste opmerking te komen, Kastelke. Ik ben vrijwel vanaf m'n 12e t/m 18e opgegroeid in Londen met een Britse moeder en m'n Nederlandse vader, en om bepaalde dingen te bekostigen heb ik via haar netwerk (m'n moeder werkt bij een uitgeverij) een aantal literaire agenten benaderd. Een van de projecten zal zich eind 2011 / begin 2012 ontfermen.

Ik ben 20 jaar, werk keihard om mijn idealen te verwezenlijken, maar om dan te stellen dat ik dingen uit m'n duim zuig? Nou sorry hoor. Ik ben 20 jaar, en denk je dan echt dat ik zo pathetisch ben om aan anonieme mensen te vertellen dat ik wellicht de DV-2011 loterij heb gewonnen? Come on. Ik vraag hier gewoon of er meer mensen zijn met zo'n mailtje, maar na wat speurwerk op Internet, vind ik het telefoonnummer. Ik bel op met mijn casenummer en ik word keurig geholpen. Het enige vreemde is misschien dat ik nietsvermoedend een afspraak zou hebben voor een medisch onderzoek.

Maar goed, als ik binnenkort toch echt een enveloppe met daarop Kentucky Consular Center aantref, dan ben ik mans genoeg dit te delen hoor ;)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had precies hetzelfde Elke.... echt precies hetzelfde gevoel hierover. Het wordt nu gewoon bijna vervelend om iets van TS te lezen omdat alle verhalen steeds ongeloofwaardiger worden.

Bovendien dacht ik net, "zo zo, 8:30 en dan nog in bed liggen... dat je daar nog tijd voor hebt met al die plannen en wilde avonturen!" :D
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het is niet alleen dat Nafets, als dit je allereerste topic was geweest had niemand er zo'n vreemd gevoel bij gehad denk ik.

Het is het feit dat je nu zo'n beetje alle visa al hebt gehad qua mogelijkheden (in diverse topics) en (voor mij dan) de nogal "arrogante" manier waarop je erover praat in de trant van "oh, bedrijf zet ik wel ff op", "oh, vliegbrevetten doe ik wel even", "oh, geld geen probleem, heb toch een erfenis". Dat is gewoon vervelend.

Ik realiseer me dat dit een ongetwijfeld zeer Nederlandse houding van mij is maar ik heb echt zoiets van "kom eerst nou maar eens met een visum of concrete plannen" voordat je weer allemaal mensen om hulp vraagt.

Sorry, just my 2 cents..
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Nafets, in je allereerste post waarin je jezelf voorstelt op dit forum, meld je dat je al een jaar gestudeerd hebt in VS, met een beurs. Maar dat werd te duur, en dus ben je gestopt. Dan vraag ik me af wat voor beurs dit dan was, want normaliter krijg je juist beurzen als je iets niet kan betalen.
En als je dan nu zo'n groot bedrag hebt geërfd, waarom dan niet je studie aldaar afmaken?

Zoals Kastelke het nu op een rijtje heeft gezegd begin ik toch ook twijfels te krijgen.
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Ziva schreef:Het is niet alleen dat Nafets, als dit je allereerste topic was geweest had niemand er zo'n vreemd gevoel bij gehad denk ik.

Het is het feit dat je nu zo'n beetje alle visa al hebt gehad qua mogelijkheden (in diverse topics) en (voor mij dan) de nogal "arrogante" manier waarop je erover praat in de trant van "oh, bedrijf zet ik wel ff op", "oh, vliegbrevetten doe ik wel even", "oh, geld geen probleem, heb toch een erfenis". Dat is gewoon vervelend.

Ik realiseer me dat dit een ongetwijfeld zeer Nederlandse houding van mij is maar ik heb echt zoiets van "kom eerst nou maar eens met een visum of concrete plannen" voordat je weer allemaal mensen om hulp vraagt.

Sorry, just my 2 cents..
Misschien dat het arrogant overkomt, maar zo bedoel ik het absoluut niet hoor. Grappig dat je het zegt overigens, want in mijn sociale kringen hoor ik dat soms ook wel. Vaak luister ik er niet echt naar, omdat ik weet dat ik bepaalde dingen niet arrogant bedoel ofzo. Het feit dat je dit nu zegt op een anoniem forum waarin je mijn persoon niet kent, maar slechts de tekst wat ik typ, ja dat zegt misschien wel heel veel over hoe ik kan overkomen...

Hockey, die beurs was een scholarship om daar te tennissen. Maar niet alles werd gedekt hoor. Mijn ouders maakte elke maand een bedrag over totdat mijn vader in de ziektewet terecht kwam. Zodoende kon dat niet meer bekostigd worden, plus ik zou er maximaal twee jaar blijven.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nafets schreef:Hockey, die beurs was een scholarship om daar te tennissen. Maar niet alles werd gedekt hoor. Mijn ouders maakte elke maand een bedrag over totdat mijn vader in de ziektewet terecht kwam. Zodoende kon dat niet meer bekostigd worden, plus ik zou er maximaal twee jaar blijven.
Dank voor je antwoord, maar eerlijk gezegd maakt dit het ongeloofwaardiger. Je krijgt een beurs maar die geldt slechts voor 2 jaar? Terwijl een studie 4 jaar duurt?

Wat voor beurs was het dan precies en wat werd wel en wat werd niet gedekt? Hoe kwam je aan die beurs? Kon de verstrekker van de beurs niks extra's voor je doen?
Nafets
Amerika-ontdekker

Bericht door Nafets »

Die beurs was niet voor 4 jaar geldig noch voor 2 jaar. Het gold per semester en je moest aan diverse voorwaarden voldoen. Nu voldeed ik gewoon aan de voorwaarden wat betreft GPA e.d. Maar het inkomen van mijn ouders bepaalde ook de hoogte van die beurs. Voordat mijn vader in de ziektewet terecht kwam, was het inkomen ruim boven modaal. Nadat mijn vader niet meer kon werken niet meer. Ik heb toen overigens nog wel met financial aid gesproken, maar het maximum van die beurs zou nog niet genoeg zijn. Ik had zelf wel veel spaargeld, maar dat wilde ik in feite voor andere doeleinden gebruiken. Daarnaast waren er wel full scholarships, maar daar kwam ik niet voor in aanmerking (je moest US resident zijn).

Maar goed, ik zie de opmerkingen / aantijgingen graag tegemoet, maar ik vertrek zo voor een weekend naar Antwerpen, dus ik lees het maandag wel!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het zijn van mijn kant geen aantijgingen, maar sterke vraagtekens. Die worden versterkt doordat je zo op de vlakte blijft. Elk antwoord roept weer meer vragen op.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

vanaf het eerste moment dat ik dit topic aan het volgen was dacht ik "wat een fantasie",misschien moet je auteur worden.Waarom heb je je avatar verwijderd of was je dit niet zelf op de foto?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nou, nadat ik al je eerdere posts een beetje terug gelezen heb is het mij wel duidelijk geworden.....
Nafets schreef:Hoi iedereen,

Dit forum zal een van de websites worden waar ik hopelijk het komende jaar veel op zal posten. Ik ben namelijk een ambitieuze 20-jarige Rechten-student wiens droom het is om na m'n opleiding aan een van de prestigieuze "law schools" te studeren in de Verenigde Staten, en hopelijk er ook permanent te emigreren en het Amerikaans recht te prakticeren. Ik heb er overigens ook één jaar gestudeerd op een studiebeurs (voor tennis), maar financieel werd het te duur, en dus ben ik teruggekomen naar Nederland met een eigen plan van aanpak.
Nafets schreef:Ik studeer nu Rechten aan de Open Universiteit (zodat ik het op m'n eigen tempo kan doen, en dus de mogelijkheid heb eerder af te studeren) en ik studeer Theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit :)

Overigens moet ik er ook bij vermelden dat ik dit jaar uiteraard (voor het eerst) mee ga doen met de DV-2012 Lottery! ;)
Nafets schreef:Het zal inderdaad een hell of a job worden om dat bij elkaar te verdienen. Probeer dan ook een beetje creatief te denken, en ben bezig om (hopelijk) een manuscript aan te bieden aan een literary agent (wat ook een hell of a job is) om zodoende een boek te kunnen publiceren, en eventueel daardoor een deel van m'n studie te financieren en ik ben een eigen bedrijfje gestart waar ik relatief weinig kosten aan heb t.o.v. de inkomsten. Alhoewel het wel in de startfase is, dus ik heb er tot dusver alleen geld aan uitgegeven, maar hoop dat dat wel verandert.
Nafets schreef:Ik zelf ben een luchtvaartliefhebber, en door wat connecties hier en daar, ben ik een adviesbureau / broker begonnen betreffende het aanbieden van beroepsopleidingen in het buitenland (waar het veel goedkoper is). Het (gemiddelde) verschil tussen NL en het buitenland is (en ik overdrijf niet) bijna 80.000 euro! En met buitenland praat ik niet over Afrika, maar over landen als Engeland, Frankrijk, Duitsland, Nieuw-Zeeland, etc. Daar worden immers cadetships aangeboden waardoor het zo goedkoop is.

Qua uitgever zoek ik er een in de Engelstalige sector. Omdat het in die sector gaat via literary agents, ben ik eerst daar naar op zoek. Gelukkig heb ik wel een aantal beoogde geïnteresseerden in New York en Londen!
Nafets schreef:ik heb zojuist zulk goed nieuws ontvangen!! Ik ga morgen naar Amerika, totaal onverwachts. Ben uitgenodigd door Texas Tech. (alhoewel ik wel zelf m'n ticket moet betalen, maar hotelkosten niet) om een of ander seminar bij te wonen (precieze details weet ik niet). Ik vertrek morgen, ben nu al de hele dag bezig m'n koffer in te pakken. Een weekje op een snoepreisje :lol:
Nafets schreef:Vandaag, de dag na Kerst, kom ik tot een verschrikkelijke ontdekking! Ik dacht de confirmation number goed bewaard te hebben door het naar m'n eigen e-mailadres te sturen, op een USB-stickje te zetten, en uit te printen. Ik heb al langere tijd een ander e-mailadres, en ben het wachtwoord dus kwijt van m'n e-mail waar ik het naar verstuurd heb. Zou je denken, gelukkig heb je een USB-stickje, nou die ben ik kwijtgeraakt bij m'n laatste bezoek aan de States. En je voelt hem al aankomen, de hardcopy, de papieren confirmation number, ja, die heeft de hond opgegeten. Nee, dat zou een understatement zijn. Ik heb deze zelf per ongeluk weggegooid tussen allerlei post in!

Dit is dus flink balen. Een tip aan allen die wel hun confirmation number nog hebben. Maak er drieduizend kopieen van, en desnoods dreun je die cijfers en letters op zoals je je credit card nummer kent ;)

Gelukkig is er wel hoop, maar dat hoort denk ik niet in dit topic thuis. Kleine mededeling hoop ik wel, en dat is dat ik voor een project in Los Angeles gevraagd ben waar ik een O-visum voor nodig heb. O-visum is in dit geval gerelateerd aan de entertainment (film) industrie, en meer mag ik er eigenlijk niet over zeggen. Dus via die weg, en evt. via DV 2013 hoop ik ooit een GC te bemachtigen. Ben nog jong gelukkig, maar 't is wel flink balen. En misschien ontmoet ik ooit een leuke Amerikaanse die het me wat makkelijker maakt. Februari in ieder geval naar New York en Los Angeles waar ik heel veel zin in heb!
Nafets schreef:Halelujah, ik heb 'm gevonden. M'n oude e-mail stond nog steeds gesynchroniseerd met m'n oude Blackberry. Deze ga ik nu dus heel erg goed bewaren ;-)
Nafets schreef:Heb er geen ervaring mee, alhoewel ik wel in de beginfase zit van een O1 visum. Mij is verteld door mijn immigration lawyer in de VS dat het mogelijk is om wanneer je in de VS bent op het desbetreffende visum, je een change of status kunt aanvragen door middel van een 'self-petition' waarin wordt aangegeven dat je over buitengewone capaciteiten beschikt. Ook is mij duidelijk dat er ook vooral op wordt gedoeld dat deze buitengewone capaciteiten zichtbaar zijn in je vermogen. Je moet dus redelijk wat verdienen voor een bepaald project. En dit kan varieren van tonnen tot miljoenen.
...nou ja....het is wel duidelijk toch? Dit gaat maar door! Het ene bizarre verhaal na het andere, tennis in Texas, O-visum in LA (filmindustrie), bedrijfje waar je heel de wereld voor over vliegt, 2 studies tegelijkertijd en prachtige cijfers, boek schrijven, erfenis, de vliegbrevetten in Florida, voor de eerste keer meedoen aan de 2012-loterij, entry-number kwijtraken en weer terugvinden, plots de 2011 loterij winnen, het investeringsvisum....

You are truly talented Mr. Ripley!!!!
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer