Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis zwaffel: Advies gevraagd: Denver -> San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
zwaffel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis zwaffel: Advies gevraagd: Denver -> San Diego

Bericht door zwaffel »

Beste allemaal,
Na al twee keer een maand in de USA geweest te zijn (westkust & oostkust+florida) kunnen we het niet laten om weer te gaan. Voor nu willen we graag een route plannen van Denver -> San Diego. We zijn nu tot de volgende planning gekomen:

10-Jun-11 Denver
11-Jun-11 Denver -> Estes NP
12-Jun-11 Estes NP
13-Jun-11 Estes NP -> Hot Springs
14-Jun-11 Hot Springs -> Hill City
15-Jun-11 Hill City
16-Jun-11 Hill City -> Sheridan
17-Jun-11 Sheridan -> Cody
18-Jun-11 Cody -> Yellowstone NP
19-Jun-11 Yellowstone NP
20-Jun-11 Yellowstone NP
21-Jun-11 Yellowstone NP -> …
22-Jun-11 … -> Zion
23-Jun-11 Zion
24-Jun-11 Zion -> Moab
25-Jun-11 Moab
26-Jun-11 Moab -> Flagstaff
27-Jun-11 Flagstaff
28-Jun-11 Flagstaff -> Hoover Dam -> Las Vegas
29-Jun-11 Las Vegas
30-Jun-11 Las Vegas
1-Jul-11 Las Vegas -> Palm Springs
2-Jul-11 Palm Springs
3-Jul-11 Palm Springs - San Diego
4-Jul-11 San Diego
5-Jul-11 San Diego
6-Jul-11 San Diego
7-Jul-11 San Diego
8-Jul-11 Amsterdam

Volgens Google Maps zo'n 4500KM. Is dit goed te doen? Zijn er plekjes die we zeker in de planning moeten opnemen? Wie heeft wat leuke tips en adviezen? Alvast (weer) erg bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies gevraagd: Denver -> San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Zwaffel,

Misschien is het goed als je aangeeft wat je al hebt bezocht in het zuidwesten. Je laat nu wat parken liggen, maar dat kan bewust zijn. Heb je Bryce al bezocht? Dan heb je waarschijnlijk Zion ook al gezien?
Twee volle dagen Yellowstone is niet heel erg veel, en ik mis Grand Teton.
Is Flagstaff opgenomen om de Grand Canyon te bezoeken of voor andere dingen in de omgeving? In het eerste geval zou ik in of dichterbij het park overnachten.
Je neemt veel tijd voor San Diego. Misschien kan daar een dag af om in Yellowstone of in Moab te gebruiken? Of laat Moab vallen; het zijn lange ritten van Zion naar Moab en van Moab naar Flagstaff.

Marianne
zwaffel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door zwaffel »

We zijn nog niet in Bryce, Zion en Moab geweest. Flagstaff is inderdaad voor bezoek aan de Grand Canyon. Wat is dan aan te raden om dichterbij te zitten? Op 4 July zijn we ook nog in de USA. Wat is dan leuk om te doen tijdens deze rit? Ipv Moab beter om Bryce en Zion te doen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Reis zwaffel: Advies gevraagd: Denver -> San Diego

Bericht door Coyote »

Ik vind je route helemaal nog niet zo verkeerd. :)

Dit stuk is wel een beetje onlogisch:
21-Jun-11 Yellowstone NP -> …
22-Jun-11 … -> Zion
23-Jun-11 Zion
24-Jun-11 Zion -> Moab
Daar zou ik persoonlijk een keuze maken tussen Zion en Moab. Gezien het verdere verloop van je route zou ik Zion in dit geval laten vallen. Prachtig park maar niet handig in deze route. Verder vind ik 2 dagen in Palm Springs en 4 dagen in San Diego redelijk veel. Je zou kunnen kijken of daar 2 of 3 dagen vanaf kunnen zodat je die in de rest van de route kunt opnemen.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 26 feb 2011, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

zwaffel schreef:We zijn nog niet in Bryce, Zion en Moab geweest. Flagstaff is inderdaad voor bezoek aan de Grand Canyon. Wat is dan aan te raden om dichterbij te zitten? Op 4 July zijn we ook nog in de USA. Wat is dan leuk om te doen tijdens deze rit? Ipv Moab beter om Bryce en Zion te doen?
Via de NPS-site kun je zien wat de mogelijkheden in het park en in de omgeving zijn. Ik zou gaan voor een overnachting in het park (zie daarvoor www.xanterra.com ) of in Tusayan.

Wat Moab etc betreft: ja, ik zou of Bryce en Zion doen, of Moab. Zijn de tickets al geboekt? Je kunt anders ook overwegen om San Diego te laten vallen, dan heb je veel meer tijd voor Utah.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor het Yellowstone en Moab-stuk.

Marianne
zwaffel
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door zwaffel »

Bedankt alvast voor de tips! We willen graag met een tent in de nationale parken verblijven op de campgrounds. Heeft iemand hier tips voor? Wat zijn mooie campgrounds in bijv. Yellowstone? De vlucht is inmiddels geboekt incl. het eerste nachtje in Denver!!

De planning is ook wat aangepast, dagje Yellowstone erbij. Sommige dagen zijn er redelijke afstanden te rijden. Het kiezen tussen Moab en Bryce/Zion vinden we wel lastig, vandaar dat we ze allebei erin hebben staan. Is dit wel goed te doen? San Diego doen we wat langer omdat we dan nog ff lekker bij het strand kunnen relaxen, weer naar Sea World, Balboa Park etc. Ook zijn we daar dan met 4 July. Ik hoop dat er dan wel wat leuks te doen is :)

Code: Selecteer alles

10-Jun-11	Denver
11-Jun-11	Denver -> Estes NP
12-Jun-11	Estes NP
13-Jun-11	Estes NP -> Hot Springs
14-Jun-11	Hot Springs -> Hill City
15-Jun-11	Hill City 
16-Jun-11	Hill City -> Sheridan
17-Jun-11	Sheridan -> Cody
18-Jun-11	Cody -> Yellowstone NP
19-Jun-11	Yellowstone NP
20-Jun-11	Yellowstone NP
21-Jun-11	Yellowstone NP
22-Jun-11	Yellowstone NP -> salt lake city
23-Jun-11	salt lake city -> Moab
24-Jun-11	Moab
25-Jun-11	Moab -> Zion
26-Jun-11	Zion
27-Jun-11	Zion -> Bryce Canyon
28-Jun-11	Bryce Canyon -> Grand Canyon
29-Jun-11	Grand Canyon
30-Jun-11	Grand Canyon -> Hoover Dam -> Las Vegas
1-Jul-11	Las Vegas
2-Jul-11	Las Vegas
3-Jul-11	Las Vegas -> San Diego
4-Jul-11	San Diego
5-Jul-11	San Diego
6-Jul-11	San Diego
7-Jul-11	San Diego
8-Jul-11	Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie reis hoor! Je kunt zo prima Zion en Bryce erbij doen. Misschien is het handiger, en mooier, om van Moab eerst naar Bryce te gaan, en dan naar Zion.
Wat is wel mis is Grand Teton, een nachtje daar (bv bij Colter Bay) is ook wel mooi. Wou je wel door GT rijden naar SLC? Misschien toch een dagje San Diego minder? In 3 dagen kun je daar ook al veel doen.
Wat de campings in Yellowstone betreft: ons is Bridge Bay goed bevallen, met mooie ruime plaatsen. Canyon ligt wel heel gunstig, daar kun je ook eens kijken. Is alles al open in juni? Je kunt ook eens naar kleinere campings als Pebble creek kijken, maar die kun je niet reserveren dacht ik.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt Marianne, Canyon, Bridge Bay, Grant en Maddison kan je reserveren de andere niet maar die vinden wij wel veel mooier/leuker om te staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer