Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Benzine
- phillybilly
- Amerika-expert
- Berichten: 4655
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Arnhem
Ja Pete, als je het zo zegt lijkt het inderdaad niets. Maar vergis je niet in het gebruik van de auto hier in de VS, nog steeds wordt de auto hier een ietsie pietsie meer gebruikt dan in Europa.Pete.Z schreef:Hemeltjelief,bijna 60 cent de Liter!!
Oh,wacht.....
Bijv. mijn vrouw en ik werken beide buitenshuis, en om alleen naar het werk te komen kost ons dat niet minder dan $75 per week, oftewel $300 per maand... tel uit je ... verlies.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!


-
- Amerikakenner
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:38
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
ook even een handige site.
http://www.gasbuddy.com/gb_gastemperaturemap.aspx
en ga er maar vanuit dat waneer de olie tussenhandel het vermoeden krijgt dat bush wil gaan buiten spelen in iran dat daarna de prijzen nog veel verder omhoog zullen gaan helaas.
groetjes erika
http://www.gasbuddy.com/gb_gastemperaturemap.aspx
en ga er maar vanuit dat waneer de olie tussenhandel het vermoeden krijgt dat bush wil gaan buiten spelen in iran dat daarna de prijzen nog veel verder omhoog zullen gaan helaas.
groetjes erika
Laatst gewijzigd door Erika op 13 apr 2006, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik merk het erg met het opvullen van de tank. een aantal jaren geleden was je met $20 wel klaar, nu ligt het meer richting de $50 per tank
En inderdaad even naar de stad lopen/fietsen is er hier niet bij. Daarbij komt ook nog dat zo'n beetje elk kind boven de 16 ook rondrijdt, tel uit je kosten!!!!!
Richard

En inderdaad even naar de stad lopen/fietsen is er hier niet bij. Daarbij komt ook nog dat zo'n beetje elk kind boven de 16 ook rondrijdt, tel uit je kosten!!!!!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Loek
- Amerika-expert
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
- Locatie: South Carolina, USA
- Contacteer:
Toch kun je er genoeg aan doen om die kosten in de hand te houden. Maar dat vereist een gedragscode die niet elke amerikaan bereid is te volgen. Ik woon ook een behoorlijk eind van mijn werk (buiten de stad), maar ik carpool de hele week Toen ik nog in de buurt van OV woonde maakte ik daar dagelijks gebruik van. Je bent ook hier echt niet verplicht in een PC Hooft tractor te rijden. Een Honda Civic is bijvoorbeeld ook zeer confortable en betaalbare auto, en gebruikt op de lange afstanden minder dan de helft van de benzine die een Ford Explorer verbruikt. Je kunt inplaats van voor elk wissewassje naar de winkels te rijden, je boodschappenritjes van te voren plannen en combineren. Niet eerst een schroefje bij Home Depot en vervolgens een uur later er weer op uit om een hamburger bij McDonalds ernaast gaan halen. Als je je boodschappen een beetje plant, kun je 4-5 ritten combineren in een.
Met name dat laatste heb ik bewezen met mijn buurman. Tijdens een gesprek kwamen we erachter dat zijn brandstofrekening voor hun autos maar liefst 4x die van ons was. Ik heb hem uitgelegd hoe wij daarmee opspringen, en hij en zijn vrouw zijn dus ook hun ritten gaan plannen en comibneren. In een week zag hij zijn branstofkosten met $200 zakken. En hij doet nog niet eens zo "extreem" als wij.
Wij doen niet zo brandstof bewust vanwege de kosten, maar omdat ik me erger aan de onnodige verspilling die ik zie op het gebied van alle grondstoffen in de US. Op zich niet zo verbazingwekkend, omdat de kosten van grondstoffen hier in vergelijking tot NL bespottelijk laag zijn. Op zich zou het een goeie incentive zijn als de US ook die kosten kunstmatig hoog zou maken met belastingen zoals in NL. Het is wel te hopen dat ze die extra belastinginkomsten niet gebruiken om landen in het midden oosten aan te vallen.
Verder, is het bijvoorbeeld echt nodig om elke 2-3 jaar een nieuw auto te kopen? De energiekosten voor het maken van een nieuwe auto zijn schikbarend. Als je wat langer gebruik maakt van die auto, is er minder snel een vervanger nodig. Wij rijden gemiddeld 10-12 jaar met onze auto voordat we een andere kopen. En moet je perse in een auto rijden die de afmetingen van een bulldozer heeft? Ik maak me er zelfs ook schuldig aan. Ik heb een grote pickup, noodgedwongen door het vervoermiddel probleem die onstaat als je op een groot stuk grond leeft. Daarom gebruik ik die alleen voor het vervoer van omvangrijke zaken en werk op en om het land (mest, tuinafval, boomstronk verwijderen etc). Ik rij er nog geen 3000 miles per jaar mee. Voor woon/werk carpool verkeer gebruik ik een zuinige (30 MPG) europeaan van 6 jaar oud. Het feit dat je meer kunt permiteren betekent niet dat je zo'n enorm aanslag op het milieu MOET doen. Gebruik dat extra geld wat je heb om bijvoorbeeld een mooie lange buitenlandse vakantie te maken. Dat doen Hollanders toch ook?
Met name dat laatste heb ik bewezen met mijn buurman. Tijdens een gesprek kwamen we erachter dat zijn brandstofrekening voor hun autos maar liefst 4x die van ons was. Ik heb hem uitgelegd hoe wij daarmee opspringen, en hij en zijn vrouw zijn dus ook hun ritten gaan plannen en comibneren. In een week zag hij zijn branstofkosten met $200 zakken. En hij doet nog niet eens zo "extreem" als wij.
Wij doen niet zo brandstof bewust vanwege de kosten, maar omdat ik me erger aan de onnodige verspilling die ik zie op het gebied van alle grondstoffen in de US. Op zich niet zo verbazingwekkend, omdat de kosten van grondstoffen hier in vergelijking tot NL bespottelijk laag zijn. Op zich zou het een goeie incentive zijn als de US ook die kosten kunstmatig hoog zou maken met belastingen zoals in NL. Het is wel te hopen dat ze die extra belastinginkomsten niet gebruiken om landen in het midden oosten aan te vallen.
Verder, is het bijvoorbeeld echt nodig om elke 2-3 jaar een nieuw auto te kopen? De energiekosten voor het maken van een nieuwe auto zijn schikbarend. Als je wat langer gebruik maakt van die auto, is er minder snel een vervanger nodig. Wij rijden gemiddeld 10-12 jaar met onze auto voordat we een andere kopen. En moet je perse in een auto rijden die de afmetingen van een bulldozer heeft? Ik maak me er zelfs ook schuldig aan. Ik heb een grote pickup, noodgedwongen door het vervoermiddel probleem die onstaat als je op een groot stuk grond leeft. Daarom gebruik ik die alleen voor het vervoer van omvangrijke zaken en werk op en om het land (mest, tuinafval, boomstronk verwijderen etc). Ik rij er nog geen 3000 miles per jaar mee. Voor woon/werk carpool verkeer gebruik ik een zuinige (30 MPG) europeaan van 6 jaar oud. Het feit dat je meer kunt permiteren betekent niet dat je zo'n enorm aanslag op het milieu MOET doen. Gebruik dat extra geld wat je heb om bijvoorbeeld een mooie lange buitenlandse vakantie te maken. Dat doen Hollanders toch ook?

Laatst gewijzigd door Loek op 13 apr 2006, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8257
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Snap ik best,maar aangezien wij hier €1,40 de liter betalen....lijkt 60 cent wel erg weinig.PeeJay schreef:Ja Pete, als je het zo zegt lijkt het inderdaad niets. Maar vergis je niet in het gebruik van de auto hier in de VS, nog steeds wordt de auto hier een ietsie pietsie meer gebruikt dan in Europa.Pete.Z schreef:Hemeltjelief,bijna 60 cent de Liter!!
Oh,wacht.....
Bijv. mijn vrouw en ik werken beide buitenshuis, en om alleen naar het werk te komen kost ons dat niet minder dan $75 per week, oftewel $300 per maand... tel uit je ... verlies.![]()
/PeeJay
Ik wou trouwens dat ik uitkwam met $300 per maand....
Wij rijden samen (Jeep Cherokee en Daf 66) ongeveer voor 350 Euro per maand weg....dus $425 zeg maar.
Met 60 cent de liter zouden we dus voor 100 euro klaar zijn.

Moet ik trouwens niks geks doen,als ik met de Jeep even op en neer naar Groningen ga voor handel,kost me dat alleen al een euro of 60 benzine.
Tel uit je winst.

-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Berichten: 5575
- Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
- Locatie: Louisville, KY
- Contacteer:
Gelukkig heeft Louisville nog een redelijk bussysteem, en nog goedkoop ook: $1 voor een enkele rit, ongeachte de afstand. Hiervan betaalt mijn werkgever overigens 75%, zodat ik voor 50 cent dagelijks een totale woon-werkafstand van ca. 45 km afleg.
Ik tank in ieder geval wat minder sinds ik met de bus naar mijn werk ga én ik hoef niet voor parkeren in downtown te betalen. Maar ja, een ritje naar de dichtstbijzijnde Whole Foods is nog steeds 15 km, dus het blijft kilometervreten.
Ik tank in ieder geval wat minder sinds ik met de bus naar mijn werk ga én ik hoef niet voor parkeren in downtown te betalen. Maar ja, een ritje naar de dichtstbijzijnde Whole Foods is nog steeds 15 km, dus het blijft kilometervreten.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
- Locatie: Seattle, WA
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Loek eens!
Ik word ook altijd erg moe als mensen hier klagen over de hoge brandstofprijzen. Moet je maar niet in de suburbs (of tegenwoordig zelfs de exurbs) gaan wonen, een brandstofverslindende SUV of andere tank rijden en anderhalf uur van je werk gaan zitten. Zoals Loek al aangaf, kun je qua levensstijl heel veel doen om de enorme verspilling (die veel mensen hier gewoon voor lief nemen) te beperken en vaak zijn daar helemaal geen grote aanpassingen voor nodig. Heel vaak is het gewoon een kwestie van keuzes die je maakt.
Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Ik word ook altijd erg moe als mensen hier klagen over de hoge brandstofprijzen. Moet je maar niet in de suburbs (of tegenwoordig zelfs de exurbs) gaan wonen, een brandstofverslindende SUV of andere tank rijden en anderhalf uur van je werk gaan zitten. Zoals Loek al aangaf, kun je qua levensstijl heel veel doen om de enorme verspilling (die veel mensen hier gewoon voor lief nemen) te beperken en vaak zijn daar helemaal geen grote aanpassingen voor nodig. Heel vaak is het gewoon een kwestie van keuzes die je maakt.
Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
En misschien best wel zou willen maar daar geen mogelijkheden voor heeft. Want laten we nou eerlijk zijn Amerika is niet echt gericht gebouwd op een OV infra structuur. Niet alleen omdat het land zo groot is en alles zo ver van elkaar gebouwd is, maar ook omdat de Amerikanen niet zo zijn opgevoed.Loek schreef:Maar dat vereist een gedragscode die niet elke amerikaan bereid is te volgen....
En die houding is een bewuste keuze geweest van de regering lang geleden, besparen op OV, veel asfalt leggen en de auto- / benzine-prijzen drukken. Hierdoor kreeg "iedere" Amerikaan de mogelijkheid om een auto te kopen. Maar het blijkt nu anno 2006 wel dat dit dus een achterhaalde gedachte is, blijkt wel aan de pomp maar ook aan de autoverkopen. En dat vind ik wel grappig Loek dat jij dat (misschien onbewust) aanhaalt... koop een Honda en niet de Ford....
De Amerikaanse auto productie wordt kosten drukkend gerund, terwijl de Japanners kosten nog moeite hebben gespaard om met een auto te komen die gewild is. En dat is niet meer van deze tijd, maar dat verander je niet in een oogwink.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!


-
- Amerikakenner
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
- Locatie: North Wilkesboro, NC
- Contacteer:
Precies wat ik ook heb gedaan: een Honda gekocht en geen FordPeeJay schreef:En dat vind ik wel grappig Loek dat jij dat (misschien onbewust) aanhaalt... koop een Honda en niet de Ford....

Zonder gekheid, die Honda Odyssey van mij is natuurlijk ook relatief dorstig (al valt het voor een minivan relatief gezien mee), dus die zal ik t.z.t. ook niet gebruiken voor woon-werkverkeer. Dan komt er een tweede auto van een wat zuiniger kaliber en bovendien wil ik ook niet te ver van m'n werk wonen (liefst niet meer dan 30 minuten reistijd). De Ody is dan puur de gezinsauto.
Voor komende zomer verwacht men dat de benzineprijzen oplopen tot $3 per gallon. Het einde van die stijging lijkt me nog niet in zicht.
Life is good in the Tarheel State.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Ik erger me hier een beetje aan een "wat ik heb gedaan" of "wat je "gewoon" moet doen" houding. De gemiddelde (of minder dan) Amerikaan heeft geen middelen om een dure Honda of Toyota aan te schaffen. Die Amerikaan woont in het midden van niets en heeft een oude Amerikaanse bak, die lekt aan alle kanten en benzine verslindt (ik ben in de positie geweest). En die heeft geen geld voor een hybride of ander modern vehikel, maar moet wel morgen op tijd op zijn werk zijn. Dat is werkelijkheid voor veel, zo niet het merendeel van de mensen hier. En dan is $3 per gallon voor benzine ontzettend veel geld. Alle zou moeten, als je maars en het kan heuzen op een stokje
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 14:27
- Locatie: Isla Margarita
- Contacteer:
Oeps
Nou sinds we er mee bezig zijn om Isla Margarita ( indien mogelijk) om te ruilen voor Florida , probeer ik af en toe jullie forum te volgen.
De benzineprijzen zijn dus ECHT duur in de States.
WIj betalen hier omgerekend voor een volle tank +- 4500 bolivares,
En voor 1 dollar heb je ( bankkoers) 2150 Bolivares of zwarte marktkoers 2500 BS. Dus voor max 2 dollar rij je hier met een volle tank.
Een paradijs dus voor de benzineverslinders. Maar daartegenover staan dan weer andere dingen. Chavez maakt het voor een buitenlander niet zo makkelijk en dat is ook niet alles. Wij zouden graag willen dat we de stap ongedaan konden maken en direct de stap naar de States hadden gemaakt. Het verkrijgen van visums heeft ons echter tegengehouden. En naderhand gezien was het voor de states duidelijker dan hier want hier weet de ene ambtenaar niet wat de andere doet. En nu zijn we niet beter af hoor, een of ander ambtenaartje heeft onze paspoorten en we hebben ze nog steeds niet terug, telkens heeft ZIJ een andere uitvlucht en moet ze geld hebben, wij geven niet toe. en zullen dus nieuwe paspoorten moeten aanvragen. Dus geef mij dan maar liever een dure tank maar rechtvaardigheid en geen corruptie.
De benzineprijzen zijn dus ECHT duur in de States.
WIj betalen hier omgerekend voor een volle tank +- 4500 bolivares,
En voor 1 dollar heb je ( bankkoers) 2150 Bolivares of zwarte marktkoers 2500 BS. Dus voor max 2 dollar rij je hier met een volle tank.
Een paradijs dus voor de benzineverslinders. Maar daartegenover staan dan weer andere dingen. Chavez maakt het voor een buitenlander niet zo makkelijk en dat is ook niet alles. Wij zouden graag willen dat we de stap ongedaan konden maken en direct de stap naar de States hadden gemaakt. Het verkrijgen van visums heeft ons echter tegengehouden. En naderhand gezien was het voor de states duidelijker dan hier want hier weet de ene ambtenaar niet wat de andere doet. En nu zijn we niet beter af hoor, een of ander ambtenaartje heeft onze paspoorten en we hebben ze nog steeds niet terug, telkens heeft ZIJ een andere uitvlucht en moet ze geld hebben, wij geven niet toe. en zullen dus nieuwe paspoorten moeten aanvragen. Dus geef mij dan maar liever een dure tank maar rechtvaardigheid en geen corruptie.
Ik heb het echt geprobeerd Petra, maar ik kan geen wijs uit deze zin?Petra/VS schreef:Alle zou moeten, als je maars en het kan heuzen op een stokje.
Ik ben het echter met je eens, sommige mensen moeten uit wanhoop een auto kopen die zo'n 15-20 jaar oud is en bijna uit elkaar valt voor $250 of zo, vervolgens helpt dat ze niet in de benzine rekening en toch moeten ze elke morgen bij het werk zijn, anders kunnen ze helemaal niets betalen.
Ik zie hier zo vaak mensen met een paar losse dollars of zefls klein geld een paar gallon kopen, dat vind ik dan echt ongelooflijk, maar helaas werkelijkheid voor velen.
Speciaal voor loek

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Mijn grootvader zei altijd "Alle gekheid op een stokje, maar..." dus ik dacht grappig te zijn en die zin wat aan te passen. Is dus misluktrperre schreef:Ik heb het echt geprobeerd Petra, maar ik kan geen wijs uit deze zin?Petra/VS schreef:Alle zou moeten, als je maars en het kan heuzen op een stokje.




Overigens las ik, dat door allerlei incentives en dergelijke, zonne- en windenergie steeds populairder worden bij de "gewone" consument. Ook wij denken erover een zonnepaneel op ons dak te laten zetten, we hebben vorig jaar oktober een speciale tentoonstelling daarover in DC bezocht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
- Locatie: Seattle, WA
- Contacteer:
Natuurlijk is de hogere benzineprijs balen als je al niet veel te verteren hebt, en natuurlijk is niet iedereen in een positie om bewuste keuzes te maken. Maar vaak zijn de hardste klagers wel mensen die in een gloedjenieuwe bak van een SUV rijden. Of een glanzende pick-up truck die ongetwijfeld nuttig is op een grote ranch of een bouwterrein, maar in een stad in de meeste gevallen alleen maar een statussymbool is. Als je er in die situaties voor kiest een grote auto te rijden, moet je niet zeuren als je veel geld aan benzine kwijt bent. Comes with the territory...Petra/VS schreef:Ik erger me hier een beetje aan een "wat ik heb gedaan" of "wat je "gewoon" moet doen" houding. De gemiddelde (of minder dan) Amerikaan heeft geen middelen om een dure Honda of Toyota aan te schaffen. Die Amerikaan woont in het midden van niets en heeft een oude Amerikaanse bak, die lekt aan alle kanten en benzine verslindt (ik ben in de positie geweest). En die heeft geen geld voor een hybride of ander modern vehikel, maar moet wel morgen op tijd op zijn werk zijn. Dat is werkelijkheid voor veel, zo niet het merendeel van de mensen hier. En dan is $3 per gallon voor benzine ontzettend veel geld. Alle zou moeten, als je maars en het kan heuzen op een stokje :roll: .
Ron
http://www.dutchavenue.com
dutch_in_seattle schreef:Ik ben het helemaal met Loek eens!
Ik word ook altijd erg moe als mensen hier klagen over de hoge brandstofprijzen. Moet je maar niet in de suburbs (of tegenwoordig zelfs de exurbs) gaan wonen, een brandstofverslindende SUV of andere tank rijden en anderhalf uur van je werk gaan zitten. Zoals Loek al aangaf, kun je qua levensstijl heel veel doen om de enorme verspilling (die veel mensen hier gewoon voor lief nemen) te beperken en vaak zijn daar helemaal geen grote aanpassingen voor nodig. Heel vaak is het gewoon een kwestie van keuzes die je maakt.
Ja hoor, en laat me raden, jij bent er ook zo een die in NL altijd op de Turken en Marokkanen zat te schelden dat "ze zich maar moeten aanpassen" of "rot op naar je eigen land als het je niet bevalt"
Zing eens een toontje lager, en probeer jezelf in te leven in leefgewoontes en beweegredenen van jouw gastland en de Amerikanen.
En als je dan nog steeds zo moe wordt, pak de eerst volgende boot terug naar NL, niemand zal je tegenhouden...
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

