Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Highlights New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Highlights New York

Bericht door gondelier »

Wij hebben om 20.00 uur kaartjes voor de New York Yankees. Hoe is de omgeving rond het stadium, is het een 'veilige' buurt? Is het bv goed te doen om in de omgeving van het stadium wat te eten of wat rond te lopen? Of is er een leukere buurt om onderweg met de metro uit te stappen? Op Mapsgoogle zie ik niet zo heel veel leuke straatjes.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Het eten en drinken in de NY stadions is giga duur....toch heb ik tot nu toe uit gemakzucht voor die optie gekozen. In Citifield, het stadion van de Mets, waren de foodcourts gezellig en makkelijk te vinden met veel keus. In het Yankee stadion had ik daar meer moeite mee en heb ik uit arremoede een kosher footlong gekocht, wat een footlong hotdog bleek, die zo slap was dat ik het ding slechts met veel moeite en geknoei naar binnen heb kunnen werken....geen aanrader, wat mij betreft...

Maar ik heb wel wat links voor je van goede eetplekken in de buurt:
http://newyork.citysearch.com/profile/7 ... urant.html
http://nymag.com/listings/restaurant/press_cafe/
http://www.urbanspoon.com/r/3/25320/res ... Deli-Bronx

en wat links over de eettentjes in het stadion:
http://newyork.seriouseats.com/2009/03/ ... adium.html
http://newyork.seriouseats.com/2009/04/ ... tands.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hahaha, herinner ik me nu weer....ik had er ook een pint bier bij gekocht....ik ben een witte (erfelijk vroeg) 50+-er, maar ik moest me toch legitimeren! Omdat ze geen alcohol aan minderjarigen (dat is bij hen < 21) mogen verkopen....LOL..
Dit is heel gebruikelijk in de States, dus als je een pilsje wilt, wel je paspoort op zak hebben!!
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Bedankt maar weer. Als ze op mijn leeftijd nog om legitimatie vragen voor de drank, krijgen ze een extra knuffel toe. :lol:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja maar serieus, zelfs als je 100 bent, moet je je nog kunnen legitimeren....daar was een paar maanden geleden op Trip nog een hele discussie over...NYers kunnen niet begrijpen dat wij dat niet begrijpen!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Beady
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Beady »

meyem schreef:ja maar serieus, zelfs als je 100 bent, moet je je nog kunnen legitimeren....daar was een paar maanden geleden op Trip nog een hele discussie over...NYers kunnen niet begrijpen dat wij dat niet begrijpen!!
Hahahaha wat gek! :D :D Wij Nederlanders kunnen niet begrijpen dat zij niet begrijpen dat dat raar is. ;p
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Dag 2 is naar mijn mening een erg druk programma, zeker als je alles relaxed wilt bekijken.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Tja, te druk....ach, als je zo'n programma als richtlijn hebt, maakt het uiteindelijk niet zoveel uit, toch? wat je niet ziet, zie je niet, dat blijft een reden om terug te komen.
Op zich vind ik die dag juist wel meevallen....gewoon langs gebouwen lopen...
Het Flatiron ligt als enige wel een beetje uit de buurt, maar moet je zeker proberen te halen.
Waarschijnlijk bedoel je Madison Square Garden ipv Park?

Wat het eten betreft, ik denk inderdaad niet dat je tijd hebt om in the Bronx nog wat te zoeken. Al is het komen en gaan bij een honkbalwedstrijd niet aan tijd gebonden, je kunt rustig een uur te laat komen.

wat ik wel mis, is Washington Square....dat moet je op je fietsdag maar even aan doen, dan zijn jullie toch in de buurt...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

meyem schreef:Op zich vind ik die dag juist wel meevallen....gewoon langs gebouwen lopen...
Op dag 2 staan er gebouwen op waar je bij de meeste ook in kan. Als je dan 2 uur per attractie rekent dan word de tijd erg krap en red je al die attracties op 1 dag niet. Als je volgens jou alleen langs de gebouwen wilt lopen kan je net zo goed via ''google street view'' rondlopen! :lol:
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

We gaan bij Top of the Rock naar boven, dus dat neem inderdaad tijd in beslag. En in het Rockefeller center zullen we ook wel wat blijven hangen. ESB willen we een andere dag 's avonds naar boven. Voor de rest is het toch veel gebouwen bekijken. Google street view heb ik al gedaan, maar in het echt is het toch allemaal anders.
En inderdaad als we het zat zijn, stoppen we ermee. Het is onze eerste dag in NY, voordeel is dat we dan waarschijnlijk vroeg wakker zijn en meteen op pad kunnen. We willen inderdaad graag naar Flatrion en ik zag dat Madison Square Park daar vlak bij lag. Hoeven we niet perse heen, maar als je toch in de buurt bent...
Washington Square staat geplant in onze fietstocht.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

gondelier schreef: Google street view heb ik al gedaan, maar in het echt is het toch allemaal anders.
Begrijp ik, het was ook maar een grapje. In het echt is het veel leuker. Als je tijd krap word kan je ook nog een yellow cab aanhouden en even snel van a naar b reizen om zo tijd te besparen. Taxi's in NY zijn een stuk goedkoper dan in Nederland en een belevenis op zich. Veel plezier!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

rvd4always schreef:
meyem schreef:Op zich vind ik die dag juist wel meevallen....gewoon langs gebouwen lopen...
Op dag 2 staan er gebouwen op waar je bij de meeste ook in kan. Als je dan 2 uur per attractie rekent dan word de tijd erg krap en red je al die attracties op 1 dag niet. Als je volgens jou alleen langs de gebouwen wilt lopen kan je net zo goed via ''google street view'' rondlopen! :lol:
Dat doe ik dan ook regelmatig.. :mrgreen:

Normaal raad ik mensen aan om zowel ESB als ToTR te doen, maar met slechts 3 dagen zou ik het beperken tot 1 van de gebouwen en dan bij nacht of tegen het donker worden...(dan heb je zowel bij licht als met lichtjes het uitzicht kunnen bewonderen....)
Grand Central moet je naar binnen, die kerk eventueel (zelf nog niet gedaan, dus niet echt een mening)....maar kost dat 2 uur??
In GC kun je ook wat te eten halen in de food court beneden....zeker leuk om even door te lopen.

Het Chrysler kun je bij mijn weten niet meer naar in...als dat wel zo is, hoor ik het graag....elk Art Deco gebouw wil k verslinden....

Ach, en verder is het in de praktijk toch niet zo strak te plannen....het loopt zo het loopt...het opsnuiven van de sfeer is al voldoende om bij thuiskomst weer een reis te plannen....en dan wat langer.... :D
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik heb de planning ook vooral gemaakt zodat we niet van hot naar her lopen. Want in NY zelf is het toch heel anders dan hier thuis achter de computer. Nu weten we in ieder geval wat bij elkaar in de buurt ligt, en hoe we het beste kunnen lopen. Ik heb wel een kaart gekocht van NY, maar ik weet precies hoe dat gaat met 5 man: laten we eerst daar naar toe lopen, nee dit lijkt veel dichterbij.... en ondertussen zie je niets :mrgreen:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, dat is een goeie!! een collega van mij is met 5 zussen en 1 broer gegaan en zo is het hen verlopen....de meeste tijd in restaurantjes en vooral veel overleg....en zij die vaak met meerderen moeten overleggen weten hoe dat gaat....langzaaaaaam.
slim dus om van tevoren een plan te trekken... :thumbup:
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Hoe werkt het eigenlijk met de metro in NY? We zullen niet veel de metro nemen, dus een dagkaart is denk ik niet relevant. Betaal je per ritje, en kun je dit op elk station kopen? Weet iemand wat de prijzen zijn, kan ik niet terugvinden. Ik kan alleen iets terugvinden over de metrocard, moet deze worden aangeschaft? Is de Airtrain een onderdeel van de metro, of kost dit extra?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.mta.info/
Op deze site moet je alle info vinden...waarschijnlijk is een pay-per-ride voor jullie het voordeligst.
De subway (en NIET de METRO) werkt met kaartje ter grootte van een pinpas, die je dan door een gleuf moet swipen (en niet te langzaam). Uit mijn hoofd kun je een pay-per-ride met 4 pp gebruiken, dus zou je er 2 moeten aanschaffen....maar lees eerst meer even goed na.

de airtrain is apart, 5$ pp per keer, dit betaal je aan het einde van de rit. Dan ga je eerst richting subway en daar staan machines, of een kiosk of rondlopende mensen die dit en subway kaartjes verkopen. Bovendien staan er altijd een paar medewerkers die je kunnen helpen en dit zeer voortvarend op zijn NY's snel en vakkundig doen....
trouwens, het kaartje van de airtrain moet je weer niet swipen, maar in een gleuf steken.....

klink ingewikkeld, maar valt reuze mee...wacht, ik link even een nuttige draad van Trip:
subway guide for dummies
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

subway guide for dummies
Kijk dit zijn tips op mijn niveau, dank je. :thumbup:
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Omdat we met z'n vijven en bagage reizen, wilden we vanaf JFK de metro nemen. Nu las ik in een nader topic over dial7, en zag dat een minivan $60 kost. Dus is dat eigenlijk een veel beter optie. Is het nodig om zo'n taxi te reserveren, of staan die ook klaar buiten het vliegveld?
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Er staan altijd gewoon taxi's klaar :) . Dail7 is eigenlijk ook een taxi, maar dan op reservering. Ze zijn iets duurder, maar de auto's zijn wel comfortabeler.
Afbeelding
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

alleen gewone taxi's, dus geen taxi's voor 5 personen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer