Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
eerste reis naar New England
eerste reis naar New England
Toen ik in januari een ruwe jaarplanning begon te maken, bleek dat ik pas in de herfst op reis zou kunnen. En New England in de herfst heeft altijd bovenaan mijn verlanglijstje gestaan.
In januari ben ik mijn tickets gaan boeken, en heb ik in mijn enthousiasme zelfs mijn ouders - die nog nooit verder dan Portugal geweest zijn - overtuigd om mee te gaan... En dus ben ik met veel enthousiasme begonnen aan mijn nieuwe officieuze job als tourleader.
Ik heb dus nog 6 maanden om een reis uit te stippelen waar we alledrie evenveel aan hebben. Ik hou van cultuur, mijn moeder wil vooral tuinen bekijken (en dan vooral met veel hosta's erin) en mijn vader wil de nationale parken verkennen. Als jullie tips hebben, laat maar komen!
We landen op 4 oktober in de vroege avond in Boston. Ik dacht om twee volledige dagen in Boston door te brengen en de 7de 's morgens te vertrekken. Is twee volledige dagen voldoende voor Boston?
Meer concrete vragen volgen ongetwijfeld nog. Ik probeer ook heel het forum eens door te nemen, en ik vind het geweldig hoeveel bruikbare informatie hier staat. Informatie uit de eerste hand is toch handiger dan een reisgids, hé...
Groetjes,
Tine
In januari ben ik mijn tickets gaan boeken, en heb ik in mijn enthousiasme zelfs mijn ouders - die nog nooit verder dan Portugal geweest zijn - overtuigd om mee te gaan... En dus ben ik met veel enthousiasme begonnen aan mijn nieuwe officieuze job als tourleader.
Ik heb dus nog 6 maanden om een reis uit te stippelen waar we alledrie evenveel aan hebben. Ik hou van cultuur, mijn moeder wil vooral tuinen bekijken (en dan vooral met veel hosta's erin) en mijn vader wil de nationale parken verkennen. Als jullie tips hebben, laat maar komen!
We landen op 4 oktober in de vroege avond in Boston. Ik dacht om twee volledige dagen in Boston door te brengen en de 7de 's morgens te vertrekken. Is twee volledige dagen voldoende voor Boston?
Meer concrete vragen volgen ongetwijfeld nog. Ik probeer ook heel het forum eens door te nemen, en ik vind het geweldig hoeveel bruikbare informatie hier staat. Informatie uit de eerste hand is toch handiger dan een reisgids, hé...
Groetjes,
Tine
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: eerste reis naar New England
Ik ben in 2000 in Boston geweest en vond 2 volle dagen wel genoeg hoewel er natuurlijk genoeg te zien is voor een langere periode, mijn zusje woonde er een jaar namelijk...elf_md schreef:
Groetjes,
Tine

- all american girl
- Amerika-ontdekker
2 dagen zijn idd genoeg voor Boston, denk ik. Het is een 'rustige' stad waar je alles lekker op je gemak kunt bekijken! een paar andere aanraders zijn de white mountains (Mt Washington, Conway), cape cod, de kust van New Hampshire (bijvoorbeeld Portsmouth, Stratham), Salem, de Adirondacks en (wat meer naar het zuiden) Lancaster!
Succes met de voorbereidingen!!
Succes met de voorbereidingen!!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tine,
je gaat in een hele mooie periode naar New England, nl. tijdens de Fall Foliage. Vorig jaar ben ik ook in deze periode geweest en ik heb erg genoten van de prachtige herfstkleuren. Zie ook deze topic en dit gedeelte op mijn eigen site. De piek van de herfstkleuren ligt zo'n beetje rond 10 oktober. Dit is echter nooit met zekerheid te zeggen. Via de sites hieronder genoemd, kun je e.e.a. in de gaten houden vanaf september.
Net als all american girl kan ik je de White Mountains Region in New Hampshire van harte aanbevelen. Ik verbleef in Lincoln, NH en maakte van daaruit dagtripjes in de buurt.
Hieronder enkele sites om je alvast op weg te helpen:
New Hampshire website
Fall Foliage in Massachussets
Fall Foliage in New Hampshire
Franconia Notch State Park: The Flume Gorge
Covered Bridges in New England
Nog meer Covered Bridges in New England
Mt. Washington Auto Road
Succes met de planning.
Roland
je gaat in een hele mooie periode naar New England, nl. tijdens de Fall Foliage. Vorig jaar ben ik ook in deze periode geweest en ik heb erg genoten van de prachtige herfstkleuren. Zie ook deze topic en dit gedeelte op mijn eigen site. De piek van de herfstkleuren ligt zo'n beetje rond 10 oktober. Dit is echter nooit met zekerheid te zeggen. Via de sites hieronder genoemd, kun je e.e.a. in de gaten houden vanaf september.
Net als all american girl kan ik je de White Mountains Region in New Hampshire van harte aanbevelen. Ik verbleef in Lincoln, NH en maakte van daaruit dagtripjes in de buurt.
Hieronder enkele sites om je alvast op weg te helpen:
New Hampshire website
Fall Foliage in Massachussets
Fall Foliage in New Hampshire
Franconia Notch State Park: The Flume Gorge
Covered Bridges in New England
Nog meer Covered Bridges in New England
Mt. Washington Auto Road
Succes met de planning.
Roland
Bedankt voor alle informatie! Dit lijken me allemaal zeer handige links. Vooral die van de overdekte bruggen. Mijn ouders keken me nogal vreemd aan toen ik zei dat ik per sé over (of door?) minstens 1 overdekte brug wou gaan. Ik dacht dat het weer zo'n vreemde inval van mij was...
Voor Boston is de kogel door de kerk: we blijven 1 volledige dag in het begin en dan een volledige dag op het einde.
Ik hou jullie op de hoogte van verder plannen...
Voor Boston is de kogel door de kerk: we blijven 1 volledige dag in het begin en dan een volledige dag op het einde.
Ik hou jullie op de hoogte van verder plannen...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4487 Weergaves
-
Laatste bericht door Monique D
-
- 16 Reacties