Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Benzine

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Petra Said: De gemiddelde (of minder dan) Amerikaan heeft geen middelen om een dure Honda of Toyota aan te schaffen. Die Amerikaan woont in het midden van niets en heeft een oude Amerikaanse bak, die lekt aan alle kanten en benzine verslindt (ik ben in de positie geweest). En die heeft geen geld voor een hybride of ander modern vehikel, maar moet wel morgen op tijd op zijn werk zijn.

Ik heb verleden week mijn 1989 Nissan Sentra (120K miles) aan een liefdadige instelling gegeven.
Er zijn oudere japanese cars op de market.
Maar de Amerikaan moet altijd een grote Amerikaanse bak hebben die benzine verslindt en dan klagen ze over de benzine.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

PeeJay schreef:Ja hoor, en laat me raden, jij bent er ook zo een die in NL altijd op de Turken en Marokkanen zat te schelden dat "ze zich maar moeten aanpassen" of "rot op naar je eigen land als het je niet bevalt"

Zing eens een toontje lager, en probeer jezelf in te leven in leefgewoontes en beweegredenen van jouw gastland en de Amerikanen.
En als je dan nog steeds zo moe wordt, pak de eerst volgende boot terug naar NL, niemand zal je tegenhouden...
Huh? Wat heeft dat allemaal te maken met het feit dat ik me erger aan verspilling?

Ron
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

dutch_in_seattle schreef: Huh? Wat heeft dat allemaal te maken met het feit dat ik me erger aan verspilling?

Ron
Niets met het feit dat jij je ergert aan verspilling Ron, maar alles met het feit dat jij je ergert aan Amerikanen die niet volgens jou de juiste keuzes maken.

Amerikanen zijn geen Europeanen, en zijn wat betreft levensstijl anders opgevoed met heel andere normen en waarden dan wij. Dat ze iets aan het milieu moeten doen beginnen ze echt wel te begrijpen, maar het duurt generaties lang voordat die veranderingen echt ingeworteld zijn. Dus probeer je steentje bij te dragen door bijv. zoals Loek je buurman uit te leggen hoe er mee om te gaan i.p.v "er moe van te worden".

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Geen flamewar, dan sluit ik dit draadje meteen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Petra/VS schreef:Ik erger me hier een beetje aan een "wat ik heb gedaan" of "wat je "gewoon" moet doen" houding. De gemiddelde (of minder dan) Amerikaan heeft geen middelen om een dure Honda of Toyota aan te schaffen. Die Amerikaan woont in het midden van niets en heeft een oude Amerikaanse bak, die lekt aan alle kanten en benzine verslindt (ik ben in de positie geweest). En die heeft geen geld voor een hybride of ander modern vehikel, maar moet wel morgen op tijd op zijn werk zijn. Dat is werkelijkheid voor veel, zo niet het merendeel van de mensen hier. En dan is $3 per gallon voor benzine ontzettend veel geld. Alle zou moeten, als je maars en het kan heuzen op een stokje :roll: .
Net zo min als jij probeer ik niet alle "amerikanen" over een lijn te scheren, maar vaak zijn degenen die het hardst schreeuwen niet de armsten onder ons. En ook de wat minder kapitaal krachtigen hebben de optie van carpoolen, wanneer ze net zoals ik ook niet de optie hebben om OV te kiezen. Maar dat vereist de bereidwilligheid van alle betrokken partijen om hun planning aan te passen aan elkaar. Die bereidwilligheid is echter niet eenvoudig te vinden in de US, omdat men zijn vrijheid afmeet aan de vrijheid om met eigen auto, zonder medereizigers, te commuten. Dat geldt voor arm en rijk.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

PeeJay schreef:Niets met het feit dat jij je ergert aan verspilling Ron, maar alles met het feit dat jij je ergert aan Amerikanen die niet volgens jou de juiste keuzes maken.
Amerikanen zijn geen Europeanen, en zijn wat betreft levensstijl anders opgevoed met heel andere normen en waarden dan wij. Dat ze iets aan het milieu moeten doen beginnen ze echt wel te begrijpen, maar het duurt generaties lang voordat die veranderingen echt ingeworteld zijn. Dus probeer je steentje bij te dragen door bijv. zoals Loek je buurman uit te leggen hoe er mee om te gaan i.p.v "er moe van te worden".
PeeJay, ik ontzeg absoluut niemand het recht om te doen en laten wat ie wil. Dat is per slot van rekening een van de dingen waarom dit land zo fantastisch is.

Als ik de indruk heb gewekt dat ik, schuimbekkend en wild om heen slaand (bij wijze van spreken), iedereen met een grote auto voor idioot verslijt, dan spijt mij dat zeer. Het enige dat ik wilde aangeven is dat ik het jammer vind dat zoveel mensen hier (nog) niet bewustere keuzes maken waar het gaat om het milieu en overdadig consumentisme, en dan beginnen te klagen wanneer aan bepaalde keuzes een prijs- of milieukaartje blijkt te hangen (zeker als je in een positie verkeert waarin je andere keuzes kan maken).

Ik ben het helemaal met je eens dat een mentaliteitverschuiving tijd kost. En zoals altijd begint het allemaal met jezelf; dat is per slot van rekening het enige waar je controle over hebt.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Alright Ron, no hard feelings.

We zitten weer op één lijn.... 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ron said:
Ik ben het helemaal met je eens dat een mentaliteitverschuiving tijd kost. En zoals altijd begint het allemaal met jezelf; dat is per slot van rekening het enige waar je controle over hebt.

De eerste benzinecrisis in de US was in de late seventies.
Dat is ongeveer 30 jaren geleden.
Yeah, I live in the land of the free and the slow learners.
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Kreeg deze link van familie uit de VS, vond het een grappig (teken)filmpje over de hoge brandstofprijzen...
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

hebben ze in de us geen LPG? ik las een topic op het amerikaanse auto forum dat ze dragraces houden met een diesel en mengen ze met LPG. kunnen de normale weggebruikers niet kiezen voor LPG dan? ik rij hier ook gelukkig op LPG. :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

GPJ73 schreef:Kreeg deze link van familie uit de VS, vond het een grappig (teken)filmpje over de hoge brandstofprijzen...
Het schijnt dat de brandstofprijzen in Amerika de laatste week weer aardig gedaald zijn. Zag zojuist op Fox News prijzen van $ 2,53 p/gallon. Met mijn gemiddelde benzineprijs van $ 3,00 van afgelopen zomer een flink verschil!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

GPJ73 schreef:Kreeg deze link van familie uit de VS, vond het een grappig (teken)filmpje over de hoge brandstofprijzen...
Geweldig! de boodschap is wel heel erg duidelijk
:hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jan schreef:hebben ze in de us geen LPG? ik las een topic op het amerikaanse auto forum dat ze dragraces houden met een diesel en mengen ze met LPG. kunnen de normale weggebruikers niet kiezen voor LPG dan? ik rij hier ook gelukkig op LPG. :D

Sorry,volledig off-topic,maar heb je misschien een link naar dat topic?
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat doen.
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

ik zag ff kijken of ik hem nog ken vinden doe me best.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad, mensen leren niet zo snel. Maar dat geldt overal, in Nederland leggen ze ook liever een nieuwe snelweg (of een paar nieuwe rijbanen) aan dan dat ze een spoorlijn gaan verdubbelen (en waarom ligt er nog steeds geen spoorbaan over de Afsluitdijk?)

Het is net als met de belastingen: Amerikanen klagen altijd over hoge belastingen, maar ze hebben geen idee wat ECHT hoge belastingen zijn, zoals in Nederland. Aan de andere kant: ze hebben ook geen idee wat je daar voor terug krijgt.

Ik kom net terug van een rit St. Paul, Minnesota - New York, -- St. Paul. Met onze Honda Civic sedan. 40 miles per gallon, gewone benzine, geen super of zo. Dan is dat nog te betalen. En je kunt nog eens een hotelkameronderweg betalen met een auto die net $13.000 gekost heeft, nieuw.

Overigens: ik zag laatst dat we er goed aan gedaan hebben geen hybrid te kopen, dat is pas voordeliger als je zo'n 600.000 mijl hebt gereden. Ik heb zelf nog een Civic uit 1990, met bijna 200.000 mijl (35 miles per gallon), maar ik vermoed dat zelfs ik niet die 600.000 mijl zou halen.

En tenslotte: ethanol, uit mais, zou DE oplossing zijn voor het benzineprobleem in de VS. E-85, 15 procent benzine, 85 procent ethanol, zou hulp moeten bieden. En was een 50 dollcent per gallon goedkoper. Maar bij het tankstation om de hoek hier is benzine nu $2,95 per gallon en E-85 $3,25! Ook weer geen oplossing dus.

Toch zijn er hoopgevende lichtpuntjes: het OV hier in de TWin Cities heeft een aantal hybrid bussen besteld, kleine dieselmotore die een accu voor de elektrische motor opladen.

Andere alternatieve brandstoffen die de laatste tijd wat aandacht krijgen: schoongemaakte bakolie. En Willydiesel, aangeprezen door Willy Nelson, een mensen van sojabonenolie en diesel.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Speakingtongues
Amerikakenner

Tja

Bericht door Speakingtongues »

Ook wij kwamen er achter dat een Hybrid zich pas na een jaar of 5 a 6 terugverdiend heeft en zelfs als de benzine 6 bucks per gallon gaat kosten het je nog 4 jaar scheelt voordat je het verschil met een gewone auto eruit hebt. Dat de Eco benzine nog zo duur is is gewoon omdat alle vriendjes van Bush en andere politieke figuren teveel aandelen hebben in de olie maatschappijen. Pas de olie bijna op is zal er hier iets gaan veranderen en ondertussen is Amerika dan een derde wereldland als dat uit gaat komen. Maar voorlopig geniet ik nog steeds van elke tankbeurt in vergelijking met NL. :lol:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Samenzweringstheorieen gaan niet op voor de benzine. Men is in de VS over het algemeen gewoon te conservatief om ook maar iets te willen veranderen.

Vergelijk bijvoorbeeld de steeds maar weeer mislukkende pogingen om een dollarmunt in te voeren met de euro, die in een mum van tijd overal gebruikt werd (niet dat iedereen meteen laaiend enthousiast was, maar toch).

Of over hier in Minnesota waar in de jaren 50 nog 500 mijl aan tramrails lag (sindsdien verdwenen) en waar een nieuw trammetje tussen de Mall of America naar downtown Minneapolis nodig was om mensen op het idee te brengen, dat openbaar vervoer eigenlijk best prettig en nuttig kan zijn.
Speakingtongues
Amerikakenner

Klagen helpt ?

Bericht door Speakingtongues »

Lijkt wel of klagen helpt ? :wink:

De benzine prijzen zijn hier de laatste weken flink gekelderd. Vandaag vondt ik een tankstation in Plantation met prijzen van 2.64 per Gallon. Dat is zo'n 55 Eurocent per liter , not bad dus.

Overigens zijn overal de prijzen wel gezakt maar de variatie per pomp is erg toegenomen. Vandaag zag ik dus prijzen 2.64 tot aan 2.89 toe.

Dus een beetje opletten bespaart je zo 5 dollar of meer per tankbeurt :lol:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Klagen helpt ?

Bericht door Rob »

Speakingtongues schreef: Dus een beetje opletten bespaart je zo 5 dollar of meer per tankbeurt :lol:
Kan je nagaan wat het met een camper bespaart daar gaat rond de 35 tot 40 gallon in :wink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Getankt voor $2.45 (zilver), gewone benzine: $2,35!

Kijken hoe lang dat duurt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer