Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom is in Amerika alles zo groot? (werkstuk)
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Waarom is in Amerika alles zo groot? (werkstuk)
Ik doe wel voor bijna een week boodsachppen maar mijn koelkast kan niet meer aan.. 

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het vaak armoe troef met die nederlandse koelkasten en koud zijn ze ook niet.
Ik ga zelf een keer in de week naar walmart en heb twee kinderen te voeden. Tochg is ook mijn koelkast na inkopen doen vaak redelijk vol
Ik ga zelf een keer in de week naar walmart en heb twee kinderen te voeden. Tochg is ook mijn koelkast na inkopen doen vaak redelijk vol
ned in MO schreef:Ik vind het vaak armoe troef met die nederlandse koelkasten en koud zijn ze ook niet.
Dat klopt. i klaag bij mijn moeder thuis ook altijd dat de melk niet koud is.
rijocaer
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je meer ruimte in huis hebt word er vaak ook meer voedsel ingeslagen.
In mijn ouderlijk huis zit een kelder, mijn moeder had ook altijd een enorme voorraad aan eten staan.
12 tot 20 liter (houdbare) melk, een grote houten kist vol met aardappelen, tientallen blikken met groente en soep, en ingeweckte groente (in van die glazen potten).
En natuurlijk nog een diepvrieskist in de schuur vol met brood, groente, vlees en restjes eten om weer op te warmen.
Toen ik op de lagere school zat, kwam een klasgenoot een keer bij mij langs en hij keek bij ons in de kelder, toen vroeg hij of mijn ouders een winkel hadden.....

In mijn ouderlijk huis zit een kelder, mijn moeder had ook altijd een enorme voorraad aan eten staan.
12 tot 20 liter (houdbare) melk, een grote houten kist vol met aardappelen, tientallen blikken met groente en soep, en ingeweckte groente (in van die glazen potten).
En natuurlijk nog een diepvrieskist in de schuur vol met brood, groente, vlees en restjes eten om weer op te warmen.
Toen ik op de lagere school zat, kwam een klasgenoot een keer bij mij langs en hij keek bij ons in de kelder, toen vroeg hij of mijn ouders een winkel hadden.....

Crisis ? What Crisis ?
- flyingdutchman
- Amerika-ontdekker
Grappig onderwerp voor een werkstuk.
Ik heb niet veel meer verstand over het wat en hoe in de USA dan alleen mijn eigen bevindingen tijdens mijn vakantie in 2009. Voorafgaande aan deze vakantie snapte ik ook niet dat alles daar zo groot moest.Ik heb me, zeker aan het begin van de rondreis dan ook vaak afgevraagd of de amerikanen hun levensstijl nu echt normaal vinden of dat het meer in het kader is van : "Gewoon omdat het kan"
Echter viel me gedurende de reis op dat alles wel erg bij elkaar past. De natuur is enorm; Enorme bomen ( grand sequaia) enorme kloven (Grand canyon), enorme vlakten, hoge bergen en een oogverblindende schoonheid zoals antelope canyon, monument valley en Yosemity park. Daar passen grote huizen en dikke pick-up trucks in verhouding net zo goed bij als in Nederland een suzuki swift en een rijtjeshuis.
Bovenstaande is absoluut niet wetenschappelijk maar is mij wel erg bijgebleven.
Grtz Alex
Ik heb niet veel meer verstand over het wat en hoe in de USA dan alleen mijn eigen bevindingen tijdens mijn vakantie in 2009. Voorafgaande aan deze vakantie snapte ik ook niet dat alles daar zo groot moest.Ik heb me, zeker aan het begin van de rondreis dan ook vaak afgevraagd of de amerikanen hun levensstijl nu echt normaal vinden of dat het meer in het kader is van : "Gewoon omdat het kan"
Echter viel me gedurende de reis op dat alles wel erg bij elkaar past. De natuur is enorm; Enorme bomen ( grand sequaia) enorme kloven (Grand canyon), enorme vlakten, hoge bergen en een oogverblindende schoonheid zoals antelope canyon, monument valley en Yosemity park. Daar passen grote huizen en dikke pick-up trucks in verhouding net zo goed bij als in Nederland een suzuki swift en een rijtjeshuis.
Bovenstaande is absoluut niet wetenschappelijk maar is mij wel erg bijgebleven.
Grtz Alex
De grootte van de huizen zijn met de welvaart de laatste 60 jaar steeds groter geworden. Als ik zie in wat voor klein huis mijn man met 7 personen als kind woonde, dat was echt klein, maar een gewoon huis in die tijd. Hoewel huizen in Nederland ook groter zijn nu. 2 van mijn broers wonen echt in een groot huis vergeleken met waar wij opgroeiden, en al helemaal veel en veel groter dan waar mijn ouders opgroeiden.
Grote verpakkingen zouden mijn ouders heel blij mee zijn geweest toen ze 5 tieners hadden; de melk en het brood moesten ze met kratten aanslepen.
Ik denk dat welvaart aan de grootte van dingen heeft bijgedragen, maar echt weten doe ik het niet. Ik heb eens gezocht naar de geschiedenis van verpakkingen, het is best interessant wat je tegenkomt, zoals dit http://www.enotes.com/food-encyclopedia ... ng-history hoe we aan glas en blik gekomen zijn.
Grote verpakkingen zouden mijn ouders heel blij mee zijn geweest toen ze 5 tieners hadden; de melk en het brood moesten ze met kratten aanslepen.
Ik denk dat welvaart aan de grootte van dingen heeft bijgedragen, maar echt weten doe ik het niet. Ik heb eens gezocht naar de geschiedenis van verpakkingen, het is best interessant wat je tegenkomt, zoals dit http://www.enotes.com/food-encyclopedia ... ng-history hoe we aan glas en blik gekomen zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Volgens mij de redenen dat alles "much bigger" is:
1) geen supermarktjes op loopafstand, dus er wordt voor langere tijd provisie ingeslagen. Daarom zijn ook de koelkasten en de vriezers groter.
2) de auto's zijn groter omdat de afstanden groter zijn en het openbaar vervoer in vergelijking met West-Europa slecht is.
3) de huizen, winkelcentra, supermarkten, parkeerplaatsen, wegen zijn groter en breder omdat die ruimte er nu eenmaal is. Er hoeft niet te worden beknibbeld op vierkante meters, zoals in Nederland en Belgie.
1) geen supermarktjes op loopafstand, dus er wordt voor langere tijd provisie ingeslagen. Daarom zijn ook de koelkasten en de vriezers groter.
2) de auto's zijn groter omdat de afstanden groter zijn en het openbaar vervoer in vergelijking met West-Europa slecht is.
3) de huizen, winkelcentra, supermarkten, parkeerplaatsen, wegen zijn groter en breder omdat die ruimte er nu eenmaal is. Er hoeft niet te worden beknibbeld op vierkante meters, zoals in Nederland en Belgie.
Waarop je moeder zei: Als jij nou een betere koelkast voor me koop, heb jij geen warme melk meer.rijocaer schreef:ned in MO schreef:Ik vind het vaak armoe troef met die nederlandse koelkasten en koud zijn ze ook niet.
Dat klopt. i klaag bij mijn moeder thuis ook altijd dat de melk niet koud is.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat werrkt ook niet want mijn ouders hebben net een nieuwe keuken (met nieuwe koelkast)
Dan draai ik the temperatuur wel eens stiekum naar beneden maar de volgende dag staat ie weer hoger
Dan draai ik the temperatuur wel eens stiekum naar beneden maar de volgende dag staat ie weer hoger

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is gewoon Hollandse zunigheid!!!ned in MO schreef:Dat werrkt ook niet want mijn ouders hebben net een nieuwe keuken (met nieuwe koelkast)
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat de thermostaat van de koelkast weer word omhoog gedraaid is natuurlijk te danken aan de vele Postbus 51 campagnes van de overheid. 

Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerika-newbie
Ik ben 12kastelke schreef:Hoe oud ben je eigenlijk? (om een idee te krijgen op welk niveau dat werkstuk moet afgeleverd worden).

-
- Amerika-newbie
Dat kan wel zijn, maar ik mag toch overal informatie verzamelen?Njit schreef:Heb je ook al op AllesAmerika.com gelezen? Hier staat veel algemene info over Amerika op.
Het lijkt me namelijk niet de bedoeling van jouw docent dat wij hier je profielwerkstuk voor gaan kauwen..
Zaken over de regering zou je makkelijk zelf moeten kunnen vinden.
Ze hebben hier allemaal een andere mening.
Toen ik mijn leraar vertelde dat ik op zo'n forum zat, moedigde hij het juist aan!
Hij zei dat het een goed idee was om het aan mensen die er echt wonen(de meeste dan) te vragen.
En ik schrijf alles in mijn eigen woorden op en ik heb nog veel meer sites hoor
Ik denk dat dingen hier inderdaad groter zijn omdat het een groot land is en er dus meer ruimte is (grotere huizen, meer opslagruimte). Ook zijn voor sommigen de supermarkten ver weg. Dus is het handiger om 1x per week veel in te slaan.
Bovendien heb je in bepaalde gebieden met natuurrampen te maken, aardbevingen, orkanen, etc. Toen ik nog in Zuid-Californie woonde hadden wij standaard veel blikvoer, kaarsen, zaklampen, e.d. mocht er een grote aardbeving zijn.
Verder denk ik ook dat het met het kapitalisme te maken heeft. Grotere verpakkingen zijn voordeliger. Bijv. Costco, Smart & Final, Sam's (soort van Macro, daar keek ik altijd mijn ogen uit, alles was MEGA-groot!!) Je betaalt meer voor een grotere verpakking, maar het is voordeliger dan kleinere verpakkingen. Dus meer winst.
Succes met je werkstuk!
Bovendien heb je in bepaalde gebieden met natuurrampen te maken, aardbevingen, orkanen, etc. Toen ik nog in Zuid-Californie woonde hadden wij standaard veel blikvoer, kaarsen, zaklampen, e.d. mocht er een grote aardbeving zijn.
Verder denk ik ook dat het met het kapitalisme te maken heeft. Grotere verpakkingen zijn voordeliger. Bijv. Costco, Smart & Final, Sam's (soort van Macro, daar keek ik altijd mijn ogen uit, alles was MEGA-groot!!) Je betaalt meer voor een grotere verpakking, maar het is voordeliger dan kleinere verpakkingen. Dus meer winst.
Succes met je werkstuk!

- DixieChick
- Amerika-expert
Ik denk dat hier een beetje het idee heerst dat als het groter kan, waarom zou je het dan niet groter doen? Ik denk dat veel Nederlanders blij zouden zijn met bijvoorbeeld een kingsize of een queen size bed, maar die passen gewoon niet in Nederlandse huizen. En huizen hier zijn dan weer groter omdat er meer ruimte is (in ieder geval in sommige delen van het land), en het land dus goedkoper is.
Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken met een stad zoals New York. Een vriendin van mij die daar woont zegt altijd dat ze soms fantaseert over een extra kast, omdat ze ontzettend klein woont.
Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken met een stad zoals New York. Een vriendin van mij die daar woont zegt altijd dat ze soms fantaseert over een extra kast, omdat ze ontzettend klein woont.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik heb gelukkig nog nooit een campagne gezien hierover. Maar het zou geen gek idee zijn om een postbus 51 campagne te starten om mensen juist te wijzen op voedselveiligheid. Want ik heb toch het idee dat daar vaak te weinig aandacht aan wordt besteed en in mijn ervaring staan de meeste koelkasten veel te warm ingesteld.bluemoon schreef:Dat de thermostaat van de koelkast weer word omhoog gedraaid is natuurlijk te danken aan de vele Postbus 51 campagnes van de overheid.
Een koelkast moet niet warmer zijn dan zo'n 4 graden. Bij voorkeur eigenlijk nog iets koeler, 3 graden is ideaal voor de meeste dingen die je er in hebt liggen. Zaken als vis bewaar je liefst nog kouder, zo rond het vriespunt. Koelkasten met meerdere temperatuurzones zijn dan dus ideaal. Ik heb zelf bijvoorbeeld een kast met een aparte lade die zijn eigen, seperate temperatuurinstelling heeft en die je op -5, 0 graden of gewoon op de koelkasttemperatuur kunt instellen.
Sowieso is het nooit overal in een koelkast even koud. Bovenin de koelkast is het vaak het warmst. Daar bewaar je dus in principe zuivel. Vlees juist onderin, net boven de groenteladen, daar is het namelijk over het algemeen het koudst.
Zit er geen display met temperatuur op de koelkast? Dan gewoon een thermometer in een glas met water zetten en die een paar uur in het midden van de koelkast zetten. Na die tijd moet 'ie tussen de 3 en 4 graden aangeven. Warmer? Dan staat je koelkast te warm ingesteld.
Roel.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben er juist huiverig voor dat mijn koelkast té koud wordt. Mijn insuline ligt erin en die mag geen seconde bevriezen. Onze koelkast staat op 5 graden.
-
- Amerika-newbie
Hoi iedereen!
Bedankt voor alle hulp met mn werkstuk, ik heb een 7 en half! dat lijkt lager dan het is, want het hoogste wat gehaald is is een 8 en half
Omdat we in groep8 zitten moeten we een werkstuk maken en een spreekbeurt.
Het werkstuk moest over een land, de VS dus bij mij, en de spreekbeurt over een onderwerp in de geschiedenis, bijv. een gebouw, een band(muziek), voorwerpen.
Ik hou het over de Twin Towers
Daarover heb ik ook een hoofdstuk in mn werkstuk, dus dat moet wel lukken.
Als iemand nog wat interessante informatie heeft, graag
Greetz!
Bedankt voor alle hulp met mn werkstuk, ik heb een 7 en half! dat lijkt lager dan het is, want het hoogste wat gehaald is is een 8 en half

Omdat we in groep8 zitten moeten we een werkstuk maken en een spreekbeurt.
Het werkstuk moest over een land, de VS dus bij mij, en de spreekbeurt over een onderwerp in de geschiedenis, bijv. een gebouw, een band(muziek), voorwerpen.
Ik hou het over de Twin Towers

Daarover heb ik ook een hoofdstuk in mn werkstuk, dus dat moet wel lukken.
Als iemand nog wat interessante informatie heeft, graag

Greetz!
Wat leuk dat je dat terugkomt om je cijfer te melden, heel goed gedaan hoor!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooi punt en inderdaad goed van jou dat je de mensen die je geholpen hebben het resultaat laat weten.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3207 Weergaves
-