Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fietsen met kinderen in New York
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Fietsen met kinderen in New York
Komende zomer zijn wij drie dagen in New York. Nou lijkt het ons ook leuk om een dagje te fietsen en dan niet alleen in Central Park.
Wij vragen ons alleen af of het wel veilig is om met kinderen (13 en 16) door New York te fietsen. Een collega van Hanny, een geboren New Yorkse raadt het ons sterk af behalve dan in Central Park of langs de Hudson. Maar vanaf Central Park naar de Hudson zou je moeten lopen zei ze.
Nou willen we niet op één mening afgaan maar we willen wel zeker weten of het verantwoord is om met kinderen door de straten van New York te fietsen. Dus ik vraag me af of er mensen zijn met kinderen die ervaring hebben met fietsen door New York. Houdt het verkeer rekening met fietsers, zijn er fietspaden etc.
Bert
Wij vragen ons alleen af of het wel veilig is om met kinderen (13 en 16) door New York te fietsen. Een collega van Hanny, een geboren New Yorkse raadt het ons sterk af behalve dan in Central Park of langs de Hudson. Maar vanaf Central Park naar de Hudson zou je moeten lopen zei ze.
Nou willen we niet op één mening afgaan maar we willen wel zeker weten of het verantwoord is om met kinderen door de straten van New York te fietsen. Dus ik vraag me af of er mensen zijn met kinderen die ervaring hebben met fietsen door New York. Houdt het verkeer rekening met fietsers, zijn er fietspaden etc.
Bert
Re: Fietsen met kinderen in New York
Volg het eerder gegeven advies.
Fietsen doe je niet voor je lol in Manhattan...tenzij je een deathwish hebt en/of een onverschrokken fietskoerier wilt zijn
Fietsen doe je niet voor je lol in Manhattan...tenzij je een deathwish hebt en/of een onverschrokken fietskoerier wilt zijn

- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb nog geen ervaring, want wij gaan van de zomer fietsen, maar ik voorzie geen grote problemen. Onze kinderen zijn wel iets ouder: 19, 17 en 15 jaar, maar ook als ze jonger waren had ik het gedaan. Nederlandse kinderen hebben zoveel ervaring opgedaan, die weten echt wel hoe het werkt. Ze zijn verplicht een helm te dragen. Wij gaan ook door CP, langs de Hudson, maar ook willen we dwars door China town, Soho en Brooklyn fietsen. Voor de veiligheid kun je de fietsroutes aanhouden, maar wat ik op Streetvieuw heb gezien zijn dat gewoon fietspaden met een streep gescheiden van de weg. En misschien moeten we wel een stukje lopen, maar ik ga er eigenlijk van uit gewoon veel te kunnen fietsen. Wat ik hier op het forum lees geen enkel probleem. We vonden het 3 jaar gelden in San Fransico in ieder geval een geweldige ervaring!
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar hier op het forum lees ik heel veel positieve verhalen over fietsen in de Big Apple!
Lijkt me juist heel erg leuk om te doen! Ik zou zeggen ga er gewoon voor! En als het je uiteindelijk niet bevalt omdat het te druk zou zijn kun je altijd nog terugkeren om bij Central Park te gaan fietsen
Lijkt me juist heel erg leuk om te doen! Ik zou zeggen ga er gewoon voor! En als het je uiteindelijk niet bevalt omdat het te druk zou zijn kun je altijd nog terugkeren om bij Central Park te gaan fietsen

Ik vind dit een gevaarlijk gedachte. Ik zie voldoende Nederlandse kinderen gevaarlijke capriolen uithalen op de fiets. Maar afgezien daarvan, de kinderen weten wellicht wel hoe het werkt, maar weten de automobilisten in New York dat ook? Hou er alsjeblieft rekening mee dat Amerikaanse automobilisten, ook in New York, geen of zeer weinig ervaring hebben met fietsers op de weg, en staar je niet alleen blind op het feit dat we in Nederland gewend zijn om te fietsen.gondelier schreef:Nederlandse kinderen hebben zoveel ervaring opgedaan, die weten echt wel hoe het werkt. Ze zijn verplicht een helm te dragen.
Laten we het ook niet overdrijven allemaal. In NY zijn alle straten recht en er worden meer en meer fietspaden aangelegd.
De stad heeft ook fietskaarten uitgegeven die kunt downloaden.
De stad heeft ook fietskaarten uitgegeven die kunt downloaden.
Ik wil het ook niet afraden, maar enkel mensen doen beseffen dat men in de VS en NY niet zo gewend is aan fietsers als in Nederland en dat ze daar dus rekening mee moeten houden.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Natuurlijk begrijp ik dat het fietsen door NY heel anders is als in Nederland. Wat ik bedoel is dat wij als nederlanders gewend zijn om te fietsen, en weten hoe we ons in het verkeer moeten 'aanpassen'. Menig andere toerist zal al moeite hebben met het fietsen op zich, en dat is een stuk gevaarlijker. Die stap zijn wij voor. Als ik lees hoeveel mensen hebben gefietst, en van niemand lees ik slechte ervaringen. Het lijkt mij een bijzondere manier om de stad te ontdekken. En je kunt natuurlijk je fietstocht aanpassen aan het CP en bv langs de Hudson river, en als je teveel twijfelt gewoon niet doen! Je kent je kinderen zelf het beste, en weet hoe ze op de fiets zijn.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Fietsen in NY city is echt geweldig! Ik heb verleden jaar met mijn neefje van 17 door new york city gereden. Het is allemaal best te doen maar niet geheel ongevaarlijk. Zo kwamen wij hier en daar aardige gaten in de weg tegen waar je lelijk over kan vallen, dus kijk uit. Rij gewoon en niet te hard. In Manhattan ga je soms hard naar beneden omdat het wat steiler naar beneden gaat, bergie op bergie af. Wat al eerder is gezegd is dat automobilisten niet zoveel ervaring hebben met fietsers. Vandaar dat mijn neefje op 10 centimeter na, bijna op de motorkap lag van een taxi-chauffeur welke geen voorrang gaf nadat ie uit een uitrit kwam gereden. Na duizend maal excuses van de taxi chauffeur zijn we verder gereden, mijn neefje mankeerde gelukkig niets maar klaagde over de veeg smeer die van zijn ketting op zijn onderbeen was gekomen!
Als je wat rustiger wilt rijden kan je de hoofdstraten zoveel mogelijk vermijden en de kleinere straatjes pakken waar het doorgaans een stuk rustiger is.
Lees ook even dit topic door: Fietsen in New York / Washington
Als je wat rustiger wilt rijden kan je de hoofdstraten zoveel mogelijk vermijden en de kleinere straatjes pakken waar het doorgaans een stuk rustiger is.
Lees ook even dit topic door: Fietsen in New York / Washington
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In New York heb ik nog niet gefietst, maar wel heel regelmatig in Washington en hier in de omgeving. Fietsers zijn hier vrij gewoon voor Amerikaanse begrippen, dus over het algemeen goed te doen. In Washington fietsen veel mensen op de stoepen, als het verkeer te druk is (er is soms geen plaats voor fietsers naast alle bussen e.d.). Het gevaarlijkst is het, zoals RVD zegt, als auto's uit parkeerplaatsen of uitritten komen. Men is niet zo op fietsers bedacht, als in Nederland, en dan is er geen stopbord, dus als de weg vrij lijkt, draait men er gewoon op. Kijk ook goed uit bij rechtdoor rijden, als de auto's/bussen rechtsaf kunnen slaan. Verwacht nooit voorrang te krijgen is mijn advies.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
En niet geheel onbelangrijk; zorg ervoor dat jullie zelf goed op de hoogte zijn van de Amerikaanse verkeersregels! Het wijkt toch een beetje af van de Nederlandse regels.
En blijf ten alle tijden alert; men is meestal niet op fietsers bedacht, dus wacht totdat je zeker weet dat je gezien bent voordat je voorrang neemt.
En blijf ten alle tijden alert; men is meestal niet op fietsers bedacht, dus wacht totdat je zeker weet dat je gezien bent voordat je voorrang neemt.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Nee, ik zou ook niet aanraden om met kids in de stad zelf te fietsen. Langs de Hudson is prima te doen en een leuke route. Maar ook de Brooklyn Bridge is niet handig met kinderen...er wordt ontzettend gesjeesd door de NYers en het is overbevolkt met toeristen die niet opletten en plots voor je wielen stappen voor een fotomoment....
hhmmm, ik lees nu pas de leeftijden....16 zou misschien gaan, persoonlijk zou ik 13 te jong vinden.....
hhmmm, ik lees nu pas de leeftijden....16 zou misschien gaan, persoonlijk zou ik 13 te jong vinden.....
Hallo, volg vooral het advies van rvd4always en klik door naar een ander topic over fietsen in NY. Hoewel ik blij ben met dit topic dan kan ik nu nog een keer zeggen hoe geweldig wij het fietsen gevonden hebben
. Je heb al een link gekregen naar een platte grond. Ik schreef al eerder, veel beter krijg je niet! Gewoon doen, natuurlijk niet als echte hollanders met zijn 3'n of 4'n naast elkaar rijden maar achter elkaar. Vaak deel je het pad met voetgangers (o.a. BB), dan let je natuurlijk goed op, net als thuis
Je leert de stad goed kennen, ziet veel en hebt veel lol. Wij hebben de 3 paden in Greenwich gedaan, echt brilliant!!! Brooklyn Bridge, DOEN!
Chinatown, geen probleem...
p.s. ik nam een lekkere frozen magarita halverwege (bij een mexicaan in Greenwich, op "slot"gezet met mijn broekriem
) die zat mooi in mijn kuiten de BB en de MB op..maar ach zoals gezegd..morgen weer!

Je leert de stad goed kennen, ziet veel en hebt veel lol. Wij hebben de 3 paden in Greenwich gedaan, echt brilliant!!! Brooklyn Bridge, DOEN!

p.s. ik nam een lekkere frozen magarita halverwege (bij een mexicaan in Greenwich, op "slot"gezet met mijn broekriem

Grote Amerika fan
http://bikethebigapple.com/
Informeer eens bij deze onderneming. Zij hebben mooie route's door New York.
Informeer eens bij deze onderneming. Zij hebben mooie route's door New York.
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
We zijn van plan om zondag te gaan fietsen en dan zijn we al een paar dagen in New York. Hopelijk kunnen we dan een beetje inschatten of het te doen is. We huren gewoon fietsen bij Central Park en dan zien we wel of we richting Hudson gaan. Het lijkt mij in ieder geval heel erg leuk maar Hanny twijfelt.
Bedankt voor de reacties.
Groeten Bert
Bedankt voor de reacties.
Groeten Bert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6706 Weergaves