Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spreekbeurt over de Twin Towers:D

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
RoozWerkstukGirl
Amerika-newbie

Spreekbeurt over de Twin Towers:D

Bericht door RoozWerkstukGirl »

Hoi iedereen!

Ik wil jullie eerst allemaal heel erg bedanken voor de hulp bij mijn werkstuk, ik heb er echt heel veel aan gehad!
Omdat ik mijn werkstuk over de VS deed, heb ik ervoor gekozen om mijn spreekbeurt over de Twin Towers te doen. Het moet namelijk gaan over een dag, een voorwerp, een gebouw, een bedrijf, enz. enz. uit de geschiedenis.
Ik heb ook een hoofdstuk over de Twin Towers in mijn werkstuk, dus dat gaat wel lukken :wink:
Maar als jullie nog interessante informatie hebben over de Twin Towers of het World Trade Center is dat natuurlijk altijd geweldig :wink:

Greetz!!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Spreekbeurt over de Twin Towers:D

Bericht door Bennogr »

Heb in 1971 vanaf het dak van een hotel in Brooklyn Heights een paar dagen het bouwen van het WTC zitten bekijken. Een paar keer naar boven geweest (1 keer op uitnodiging van de Port Authority, de organisatie die het gebouw in handen had om het jaarlijkse vuurwerk op 4 juli te komenbekijken -- het was zo mistig dat je van de ene toren de andere niet kon zien en het vuurwerk -- dat jaar in de haven -- een geluidswerk werd). In 1993 (?) het gat gezien dat een bom had geslagen in de garage. En de aanslag en het instorten gezien, op de tv van een grote afstand (St. Paul, Minnesota).

Maar ik vind het moeilijk om daarover te schrijven zonder in een boek te vervallen. Alleen de uitspraak dat je voor de aanslag altijd kon zien waar Manhattan eindigde als je van het noorden naar het eiland keek en dat Manhattan nu eindeloos lijkt, zonder dat eindpunt.

Als je gerichte vragen hebt, kom dan maar op.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer