Update 1e gedeelte van de reis:
Hoewel we meestal niet volgens een strakke planning reizen heb ik in grote lijnen de eerste helft (46 d) van onze reis inmiddels uitgewerkt en gebruik dit als richtlijn voor onze route. We starten 15 mei in Phoenix en blijven tot de laatste dagen van juni in het zuidwesten (Arizona, Californië, Nevada en Utah). Daarna vertrekken we voor het tweede gedeelte van onze trip (38 d) richting het noordoosten waarin ik mij nog verder moet verdiepen en daarover volgt later meer.
Hoeveel nachten we op de aangegeven plaatsen verblijven staat niet vast en zien we ter plekke wel. We hebben een schema waarin ruimte genoeg zit om daar wat mee te spelen, net zoals het ons uitkomt op dat moment. De vragen die ik heb, staan in het
rood aangegeven maar ook verdere eventuele tips en aanvullingen zijn van harte welkom.
Ons schema qua overnachtingsplaatsen ziet er in grote lijnen zo uit:
01. Phoenix - Tempe - Apache Junction
02. Apache Junction - Lake Havasu City
03. Lake Havasu City - Joshua Tree NP
04. Joshua Tree NP - Banning, CA
05. Banning, CA - Red Rock Canyon SP, CA
06. Red Rock Canyon SP, CA - Death Valley NP
07. Death Valley NP - Tonopah
08. Tonopah - Wendover
09. Wendover - Salt Lake City
10. Salt Lake City - Escalante
11. Escalante - Torrey
12. Torrey - Moab
13. Moab - Needles District
14. Needles District - Bisti Badlands
15. Bisti Badlands - ??
16. ?? - Page
17. Page - Grand Canyon North Rim
18. Grand Canyon North Rim - Valley of Fire SP
19. Valley of Fire SP - Las Vegas
20. Las Vegas - Rachel
21. Rachel - Las Vegas
Schema in kaart gebracht:
1. 15/5 Aankomst in Phoenix met overnachting in Tempe bij Super 8. Volgende dag alle inkopen doen en door naar de KOA in Apache Junction waar we alles gaan uitpakken en reorganiseren c.q. startklaar maken voor de reis. We slapen in onze tent.
2. Volgende dag naar Lake Havasu City, puur en alleen omdat we hier nog nooit zijn geweest. Ik stel me er ook niet veel van voor, hooguit de London Bridge en evt, strand.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Lake havasu City en ons een campground kunnen aanbevelen? En wat is hier evt. nog meer te doen of te zien?
3. LHC via Amboy naar Joshua Tree NP. We kiezen voor deze route omdat we die ook nog niet eerder hebben gereden.
Is langs deze weg nog iets bijzonders te doen of te zien? En is het de moeite onderweg nog de zuidkant van het Mojave Preserve te bezoeken? De noordkant en Kelso zijn we al geweest.
In Joshua Tree willen we 2 n blijven zodat we in elk geval een volle dag hebben voor sigthseeing en hiken. In het topic over dit park heb ik al heel wat over bepaalde trails gelezen en info vandaan gehaald. Ik weet alleen niet wat de meest geschikte campground voor ons is in dit park. Dat het primitief is weet ik nog wel van 1993 toen we daar hebben overnacht.
Kan iemand ons adviseren over een campground in Joshua Tree NP? 29Palms is niet de bedoeling.
4. Via Palm Springs, waar we de Palm Canyon willen lopen, naar de KOA in Banning voor 2 n. Volgende dag een bezoek aan de Outlets in Cabazon.
5. Via de prachtige route "Rim of the World" naar Red Rock Canyon SP (tip van Kangie) langs de SR 14.
6. Verder via de US 395 voor een bezoek aan de Fossil Falls. Klein eindje dezelfde weg terug en via Ridgecrest naar de Trona Pinnacles. Dan door naar Death Valley waar we minstens drie nachten willen blijven. We zijn al tig keer in DV geweest maar hebben nog lang niet alles gezien en er staat dus heel wat op het programma. Helaas niet de Racetrack want dat durven we niet aan met onze huurauto. Een jeep huren behoort tot de mogelijkheden maar dat gaan we deze keer niet doen.
7. Naar Tonopah.
Kan iemand zeggen welke route het mooist/interessants is komende vanuit DV? In Tonopah blijven we 2 of 3 nachten. Vanuit hier gaan we naar Rachel om de overnachtingsmogelijkheden te bekijken voor een maand later (eind juni) als we ons grote cacheavontuur aangaan. Ook gaan we vast wat vooronderzoek doen langs de Extraterrestrial Hwy hoe het zit met die 1021 caches langs de weg.
8. Naar Wendover. We willen graag weer een keertje over de zoutvlakte rijden. De eerste keer deden we dat in 1994 en we vonden het geweldig! De tweede keer dat we er waren in 1999 stond er water op de vlakte en toen kon het niet. De derde keer in 2006 waren we met een camper en konden vanwege het hoogteverschil tussen weg en vlakte dat niet wagen met die grote bak. Nu doen we een vierde poging.
9. Naar Salt Lake City of daar in de buurt via Antelope Island. De prachtige zwemfoto tijdens ondergaande zon van Michelly staat nog op mijn netvlies en dat willen wij ook graag meemaken. Tijdens de meeting heb ik nog even uitgebreid gekeuveld met hen over deze ervaring. De stank en de mugjes nemen we wel op de koop toe. We willen een aantal nachten in de buurt van SLC blijven om de stad nog weer eens te bekijken en ook staat een bezoek aan the Kennecott Copper Mine in Bingham Canyon op het to do lijstje. Probleem is echter: waar kunnen we overnachten?
Weet iemand in SLC of omgeving een geschikte campground voor ons en ons tentje? Ik heb al gezocht maar kan het nog niet zo een twee drie vinden.
10. Op 1 juni moeten we in Escalante (of ergens in de buurt van Red Canyon) zijn. Op 2 juni (of een dag eerder) ontmoetten we Rob en Annie en gaan dan gezamenlijk naar de Moqui Hill om de Marbles te bekijken.
11. Hierna door naar Capitol Reef voor 2 nachten. De volgende dag gaan we met z'n vieren de Cathedral Valley Loop rijden mits de conditie van de dirtroad het toelaat.
12. Gezamenlijk via Little Egypt en House on Fire naar Moab. Hier hebben we drie nachten gereserveerd op Canyonlands RV Park. In die dagen zullen we zeker de nodige tochten rijden en hikes doen. Op 7 juni nemen we weer afscheid van R&A en gaat ieder een eigen kant op.
13. Naar het Needles District voor een paar nachten. We willen hier vooral hiken en als de conditie het toelaat zeker de trail Chesler Park doen.
14. Naar Bisti Badlands en Ah Shi Sle Pah. Hoe lang we hier blijven, waar we overnachten en hoe we dit precies gaan invullen weet ik nog niet. De komende tijd ga ik mij hier verder in verdiepen. In Bisti zijn we al geweest maar hebben nog niet alles gezien en ook de verdere omgeving in dit deel van New Mexico roept om onderzocht te worden. En die verrekte "King of Wings" kan ik nog steeds niet traceren....
15. Ons doel is de volgende dag in Page aan te komen maar we willen een tussenpunt inlassen.
Welke route we nemen twijfel ik nog over. Misschien via Window Rock of noordelijker over de Lukachukai Pass (erg mooi daar). Ten noorden van Canyon de Chelly is ook nog veel te ontdekken via dirtroads, dus opties genoeg. Iemand een aanrader voor de te kiezen route voor ons? De invulling vind ik lastig zeker wat overnachten betreft. Iemand een idee of tip?
16. Page. Hier blijven we ongeveer een week. We doen dit bijna elk jaar en zijn nog niet uitgekeken in deze omgeving. Alstrom Point gaat op herhaling en ook de Smokey Mountain road willen we verder verkennen en verder staat Edmaiers Secret in de buurt van de Wave op het programma. We gooien er uiteraard ook een lui dagje tussendoor en doen e.e.a. in een relaxed tempo.
17. Via de 89A rijden we naar de North Rim van de Grand Canyon.
Nu hebben we al eens overnacht op een primitive campground aan de toegangsweg iets ten zuiden van Jacobs Lake, maar volgens mij moet er vlakbij het eindpunt aan de rim ook een campground zijn. Weet iemand of die ook voor tentovernachting is? En zo ja, zijn er alternatieven mocht deze vol zijn?
18. Valley of Fire SP. Hier blijven we twee nachten. We doen een aantal hikes waaronder de Fire Wave.
De laatste keer dat we hier waren heb ik een paar campgrounds gezien. Welke is de beste (voor tenters) en waar het liefst ook douches zijn?
19. Naar Las Vegas op 26/6. Er zijn nu zes weken voorbij en de auto moet omgeruild worden. We slapen in Travelodge achter de Strip. We gaan Annie en Rob nog weer ontmoeten die zich op dat moment ook in Vegas bevinden. Als het goed is komt Roland (Coyote) ook op deze dag aan in Las vegas voor het cache-avontuur de volgende dag.
20. Maandag 27/6 gaat ons grote geocache-avontuur van start. Ik droom al maanden van de ultieme cache-uitdaging langs de Extraterrestrial Hwy. Hier liggen op deze weg maar liefst 1021 caches achter elkaar over een afstand van zo'n 130 mijl met plm 200 meter tussenruimte. Ik heb Jan over moeten halen om dit met mij te doen en de schat heeft uiteindelijk toegestemd en offert zich verplicht vrijwillig op.....

Het wordt afzien en heel heel erg zwaar en zal zeker geen pretje zijn in de hitte zonder enige vorm van schaduw, maar het is een enorme verlokkende uitdaging voor een cacheliefhebber. Ik heb niet de illusie de hele reeks te kunnen doen, daarvoor heb je meer tijd nodig, maar in principe willen we er twee/drie dagen voor uittrekken en zien hoever we komen. Misschien worden we er na een aantal uurtjes al stapelgek van. Ik heb geen idee.
De afgelopen tijd heb ik geprobeerd een aantal medecachers (waaronder ook forumleden) warm te krijgen voor dit avontuur. Men wil in principe wel maar het moet ook allemaal maar kunnen en passen op dit tijdstip en dat begrijp ik. Je moet ook eigenlijk met meer en het liefst met minstens vier personen zijn. Roland had deze cache-uitdaging ook op zijn programma staan en heeft zelf aan ons gevraagd of hij dit avontuur samen met ons kan doen want alleen is dit helemaal haast onbegonnen werk. Na enig beraad hebben we besloten dit dan gezamenlijk met z'n drieën aan te gaan. Jan speelt voor chauffeur en zet ons om beurten af terwijl Roland en ik steeds afzonderling een stuk lopen. Het lijkt ons vooralsnog het beste het op die manier aan te pakken, maar misschien vinden we ook nog een handiger manier.
Mochten er nog meer liefhebbers zijn die mee willen, dan horen we dat graag!
Voor de overnachting hadden we The Alien Inn in Rachel in gedachten. Iemand hier ervaring mee of wellicht een ander idee? Jan wil vooralsnog in de tent overnachten. Je mag langs de hele weg nl. vrij kamperen, maar persoonlijk voel ik daar helemaal niets voor. Vandaar dat we een maand eerder, als we daar in de buurt zijn, al op onderzoek uitgaan wat haalbaar en praktisch is.
21. Als we het toch twee/drie dagen vol kunnen houden komen wij op 29/30 juni terug in Las Vegas voor een ontmoeting met onze goede vrienden Diny (ORANGE) en Albert en waarschijnlijk zien we Bart (Dude) en Evy daar ook. Een overnachting in Vegas heb ik niet gereserveerd omdat ik niet precies weet wanneer we terug zullen zijn.
De volgende dag vertrekken we dan uit Las Vegas voor ons tweede gedeelte van de reis naar het noordoosten. Daarover later meer, want dat moet ik nog helemaal uitpluizen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: