Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?

Bericht door vencel »

usjunkie schreef:
vencel schreef:Waar baseer je dat op ? Dat gevoel heb ik namelijk nog nooit gehad
Dat kan.. niets mis mee ik baseer dit op mijn eige ervaringen.. Het kan er mee te maken hebben dat ik zelf zes jaar in Amerika heb gewerkt en dat mijn verwachtingspatroon wat hoger is.. wie weet er word naar mijn mening gevraagd dus geef ik die..
Daarom ben ik ook geinteresseerd in wat jij dan wel/niet goed vindt aan de service van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen in vergelijking met "normale" service gerichtheid in Amerika.
Ik bedoel dus concrete ervaringen, ben ik gewoon benieuwd naar.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind de service juist vaak uitstekend en ik vlieg best vaak en heb dus ook behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal. Wel blijft het mensenwerk en kan het zijn dat iemand zijn dag een keer niet heeft. Dat flight attendants die intercontinentaal vliegen vaak wat ouder zijn komt doordat alles bij luchtvaartmaatschappijen draait om senioriteit: dus hou langer je in dienst bent, des te beter je maandelijkse rooster. Het personeel dat jonger is wordt in hun eerste dienstjaren vaak alleen ingezet op kortere binnenlandse vluchten. Tenzij je een vreemde taal spreekt, want in dat geval wordt je al eerder op vluchten waar die taal voor nodig is, ingezet. En dat het bij een maatschappij als KLM anders is, komt doordat zij nu eenmaal geen binnenlandse vluchten hebben (AMS-Groningen even niet meegerekend :wink: ). Maar ook bij KLM gaan de meer aantrekkelijke routes naar personeel met een langere staat van dienst.
Ruud2004 schreef:Bij een emercency wordt er heel wat van deze cabin crew gevraagd en dan is een beetje fitheid geen overbodige luxe. Zo'n clubje steekt, mede veroorzaakt door de vaak ouderwetse uniformen, echt af bij de gemiddelde Europese airlines.
Dat durf ik te betwijfelen. Ik ben bekend met de training van Delta Air Lines en er wordt een hoop van ze gevraagd tijdens de verplichte trainingssessies. En zolang iemand in geval van nood weet hoe hij of zij moet handelen, dan is dat meer van belang dan wanneer iemand een marathon kan lopen. En juist dan vind ik het belangrijker dat iemand ervaring heeft, het hoofd koel houdt en weet hoe je zsm passagiers naar buiten dirigeert. En inderdaad wordt iemand die een veiligheidstraining niet doorstaat, zonder pardon van een vliegtuig gehaald. Fysieke conditie is een keiharde eis bij Delta en je wordt in zo'n geval niet ontslagen, maar er wordt dan wel een passende, andere functie binnen het bedrijf voor je gevonden.
"Keep Georgia On Your Mind"
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

De laatste jaren hebben we verschillende vluchten gedaan.
Ik moet zeggen dat de laatste keer met united echt tegenviel. Het was een vlucht van IAD naar BRU.
De crew was verschrikkelijk slecht gezind, op het onbeschofte af. Luidop klachten over dat vluchten naar Brussel rampen zijn, klagende passagiers,...Een gezicht tot op de grond.

Enkele maanden later vlogen we met martinair.

Een verschil van dag en nacht! Ik heb me de hele vlucht verbaasd over de vriendelijkheid van de stewardessen, zo groot was het contrast met mn vorige vluchten met united.
Nu, ik heb maar 1 vlucht met martinair gehad, maar wel al een tiental met united.
Al die keren kon de vriendelijkheid van united nog niet van ver tippen aan martinair.

Maar het kan natuurlijk ook dat martiniar uitzonderlijk een goede dag had :-)

Etihad airways en BA heb ik ook met gevlogen en de klantvriendelijkheid vond ik toch ook beter dan united. Maar dat is al langer geleden, dus niet echt meer vergelijkbaar.
Groetjes,
Carine
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

martiniar
Ik heb van diverse mensen (o.a. bij KLM) gehoord dat dat de enige crew is waar je niet aan kunt zien of ze nu weggaan of juist terugkomen..., jammer dat ze allen nog vrachtvulchten gaan doen.

TdJ
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik was zojuist aan het kijken op e site van american airlines en kwam toch iets eigenaardigs precies tegen. Klopt het dat je bij AA altijd moet betalen om een koffer in te kunnen checken? En dat je altijd het eten aan boord moet betalen? Dus dit niet automatisch krijgt?
http://www.aa.com/intl/nl/fareFamily/msfpcff.jsp#footer

Weet iemand hoe dit juist zit?
En klopt het dat je 18 kilo handbagage mag meenemen? Of ben ik nu echt zo scheel aan het kijken? :wink:
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Evelien. schreef:ik was zojuist aan het kijken op e site van american airlines en kwam toch iets eigenaardigs precies tegen. Klopt het dat je bij AA altijd moet betalen om een koffer in te kunnen checken? En dat je altijd het eten aan boord moet betalen? Dus dit niet automatisch krijgt?
http://www.aa.com/intl/nl/fareFamily/msfpcff.jsp#footer

Weet iemand hoe dit juist zit?
En klopt het dat je 18 kilo handbagage mag meenemen? Of ben ik nu echt zo scheel aan het kijken? :wink:

Hier http://www.aa.com/intl/nl/travelInforma ... eToUs.jsp# vind je de juiste informatie, de informatie die je eerst had geldt alleen voor binnenlandse vluchten.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke dom :oops: :D

hoe zit dat eig als je een overstap maakt? Ik had tickets gezien met een overstap in chicago, het blijft wel allemaal uitgevoerd door AA..
Word de hele vlucht dan als 1 geheel gezien of een opsplitsing tussen binnenlands en internationaal?
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ahja , en lees ik het dan wel goed, dat in economy class bij AA enkel de 777 een persoonlijk schermpje hebben? want dat is wel een tegenvaller als je zo lang moet vliegen.. beetje afleiding zou wel handig zijn :D
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hadden tijdens onze reis in juli met AA geen enkele keer een eigen schermpje.
Hun prijzen zijn scherp... maar het is jammer dat je geen schermpje hebt.
Nu volgende week naar de US verwacht ik ook geen schermpje.
Mijn man neemt zijn eigen spelcomputertje mee en ik lees een boek :lol:

overigens vind ik AA verder prima. Geen overdreven goede service (correct, maar niet over dreven veel aandacht of zo - hoeft voor mij ook niet) maar vooral erg efficient (efficient boarden enzovoort). En die efficientie vind ik een groot pluspunt!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Evelien. schreef:Word de hele vlucht dan als 1 geheel gezien of een opsplitsing tussen binnenlands en internationaal?
De hele vlucht wordt dan als 1 geheel gezien en de bagageregels voor de internationale vlucht gelden dan ook voor de aansluitende binnenlandse vlucht.

En inderdaad alleen maar schermpjes in de 777 en dat is het meest simpele systeem zoals United dat ook heeft, niet te vergelijken met bv. KLM .
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zou ook wel erg onhandig zijn als je opeens minder mag meenemen op je binnenlandse vlucht. Waar laat je dan de rest van je bagage?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Waar laat je dan de rest van je bagage?

Mijn ervaring is ........

Teveel handbaggage kan je veel al gratis aan de gate inchecken als je op doorreis bent en aansluitende vluchten hebt. Maar dat is niet gratis als het je eigen fout is of als er bv een dag tussen de twee vluchten zit.

Gratis inchecken heb ik bv gedaan als het opeens te groot bevonden werd terwijl het op de eerste vlucht geen probleem was of als het vliegtuig van de tweede vlucht zo klein was dat de handbaggage er gewoon niet in pastte.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Laatste keer met United gevlogen...nooit meer. Oud toestel, vieze stoelen, in-flight entertainment kapot, koptelefoon die half werkte, smerigste eten ooit:

- salade: kool met azijn. Geen dressing, geen rozijntjes, geen walnoten oid. Alleen kool met azijn. Kreeg nog niet een kleine hap weg
- hoofdgerecht: pasta met "rode" saus. Weet tot op de dag van vandaag niet of er vlees in de saus zat. Durfde het ook niet te vragen. 1 hap en teruggegeven
- na: een soort van droge fabrieksmuffin. Zo een die volledig uit elkaar valt zodra je hem oppakt. Niet aangedurfd. Heb maar een extra zakje minipretzels gevraagd. Ik kreeg er twee. Misschien had ze medelijden met mij.

Ik ben overigens verre van een moeilijke eter en zeker van vliegtuigvoedsel weet ik dat ik niet te veel moet verwachten. Maar dit sloeg echt alles.

Wijze les geleerd. Volgende keer iets duurder maar wel met een betere maatschappij.
Kareltje
Amerika-newbie

Bericht door Kareltje »

Ik vlieg vrijdag met US Airways van Amsterdam naar Detroit met een overstap in Philadelphia. Geldt dit als één vlucht of moet ik een fee betalen voor mijn checked bags in Amerika? De website van US Airways laat redelijk te wensen en ik moet eerlijk toegeven dat ik er weinig van snap.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Deze keer met Continetal gevlogen.Ook prima.
Eten was iets beter dan United.
Maar bij United krijg je meteen een blikje drinken en bij Continental
een glaasje.Hebben in oktober met Air France gevlogen vindt
de amerikaanse maatschappijen toch beter.
En neem altijd veel te snoepen etc mee want het eten is bij
geen een maatschappij echt super.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tip voor maaltijden: bestel een "special meal". Ik heb voor onze reis naar Rome met United (overigens vliegen wij het meest met deze maatschappij en zijn kennelijk niet zo kieskeurig, want meestal is het prima.) een Japanse maaltijd aangevraagd. In mijn ervaring zijn de speciale maaltijden stukken beter, dan de algemene pasta of kiphap.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Voordeel van een special meal is ook dat je het als eerste krijgt, voordat de anderen het eten hebben.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Bramster schreef:Voordeel van een special meal is ook dat je het als eerste krijgt, voordat de anderen het eten hebben.
Of dat ze jouw "special meal" met die van een ander verwarren, dat gebeurt ook.

Ik bestel lactosevrije maaltijden als ik die mogelijkheid heb; in mei 2008 kreeg ik die ook, zag er inderdaad lactosevrij uit; het was precies indisch eten. :thumbup:
Even later komt de stewardess terug of ik het nog kon teruggegeven want blijkbaar had ik de koosjere maaltijd van een joodse mijnheer...
Pech voor haar (en hem): 't was al half verorberd.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Blijkt maar weer dat je toch gewoon tegen lactose kan :D
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Bramster schreef:Blijkt maar weer dat je toch gewoon tegen lactose kan :D
Neen helaas niet, maar in deze koosjere maaltijd zat er ook niets van melkproduct. Anders had die mijnheer alsnog zijn maaltijd gehad.
Voor de volgende trip kan ik op de heenvlucht helaas geen lactosevrije maaltijd verkrijgen, wordt dus niet eten of iets anders uitproberen (en pillekes slikken).
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer