Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kan nog 1 dag veranderen
kan nog 1 dag veranderen
hallo allemaal,
ik heb eerder een bericht over mijn reis geplaatst.
Ben uiteindelijk door hulp van een hoop mensen (mijn dank is groot) tot deze route gekomen.
Ik wil weten of dit te doen is of dat ik ergens toch nog een extra dag moet(verstandig is) tussen plakken.
Ik zou eventueel een dag van L.A af kunnen halen, mede omdat we pas laat terug vliegen.
05-07: L.A
06-07: L.A – Palm Springs
07-07: Palm springs – Grand canyon
08-07: Grand Canyon
09-07: Grand Canyon – Page
10-07 Page – Bryce canyon
11-07 Bryce canyon – Zion
12-07 Zion –Las Vegas
13-07 Las Vegas
14-07 Las Vegas
15-7 las Vegas – Death valley
16-07 Death Valley– Lee vining
17-07 Lee vining – Yosemite
18-07 Yosemite
19-07 Yosemite – San fransico
20-07 San Francisco
21-07 San fransisco - monterey
22-07 monterey - Pismo
23- 07 Pismo – santa Barbara
24- 07 santa Barbara – L.A
25-07 L.A
26-07 L.A
27-07 L.A in de avond naar huis
Greetz,
ik heb eerder een bericht over mijn reis geplaatst.
Ben uiteindelijk door hulp van een hoop mensen (mijn dank is groot) tot deze route gekomen.
Ik wil weten of dit te doen is of dat ik ergens toch nog een extra dag moet(verstandig is) tussen plakken.
Ik zou eventueel een dag van L.A af kunnen halen, mede omdat we pas laat terug vliegen.
11-07 Bryce canyon – Zion
12-07 Zion –Las Vegas
13-07 Las Vegas
14-07 Las Vegas
17-07 Lee vining – Yosemite
18-07 Yosemite
19-07 Yosemite – San fransico
20-07 San Francisco
22-07 monterey - Pismo
23- 07 Pismo – santa Barbara
24- 07 santa Barbara – L.A
25-07 L.A
26-07 L.A
27-07 L.A in de avond naar huis
Greetz,
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: kan nog 1 dag veranderen
Mits je van plan bent om een stevige wandeling te gaan maken zou voor mij de keuze duidelijk zijn: een dag van de Grand Canyon af en deze toevoegen aan Zion NP. In je huidige planning heb je maar beperkt de tijd voor dit park (je verliest ook nog een uur door tijdverschil) en een volle dag erbij is echt de moeite waard.
Overigens kun je in de kustroute ook nog schuiven. In principe kun je in twee dagen van SF naar LA: SF-Cambria (dan rij je dus de befaamde Big Sur, je hebt echt alle tijd om te stoppen en een wandeling te maken) en de volgende dag van Cambria naar LA met een tussenstop in Santa Barbara. Je hebt nu drie overnachtingen op dit stuk gepland staan maar met 1 of 2 kan het ook met gemak. Mocht je hier schuiven dan zou ik de vrijgekomen dagen verdelen over Yosemite NP (1 dag erbij) en eventueel een extra dag San Francisco erbij.
Overigens kun je in de kustroute ook nog schuiven. In principe kun je in twee dagen van SF naar LA: SF-Cambria (dan rij je dus de befaamde Big Sur, je hebt echt alle tijd om te stoppen en een wandeling te maken) en de volgende dag van Cambria naar LA met een tussenstop in Santa Barbara. Je hebt nu drie overnachtingen op dit stuk gepland staan maar met 1 of 2 kan het ook met gemak. Mocht je hier schuiven dan zou ik de vrijgekomen dagen verdelen over Yosemite NP (1 dag erbij) en eventueel een extra dag San Francisco erbij.
Zo ziet het gedeelte er zeg maar uit met Zion.
Dacht zelf dat het genoeg is dan heb je ongeveer een 1.5 Dag zion
11-07 Bryce canyon – Zion (vroeg uit bryce Canyon heel de dag zion)
12-07 Zion –Las Vegas ( nog een gedeelte zion in de middag naar Las vegas)
Het gedeelte van yosemite naar San fransico:
17-07 Lee vining – Yosemite (vroeg uit lee vining op ons gemak door tioga's pass, Plus 3 kwart dag in Yosemite)
18-07 Yosemite ( heel de dag yosemite)
19-07 Yosemite – San francisco (kan eventueel nog een middag yosemite)
De kust willen we houden omdat we ook heel erg van het strand zijn. Het etxra Dagje L.A mag weg dus misschien idd een extra Dag san Fransico als we wat langer in yosemite blijven(de dag van Yosemite naar San Francisco)
Dacht zelf dat het genoeg is dan heb je ongeveer een 1.5 Dag zion
12-07 Zion –Las Vegas ( nog een gedeelte zion in de middag naar Las vegas)
Het gedeelte van yosemite naar San fransico:
17-07 Lee vining – Yosemite (vroeg uit lee vining op ons gemak door tioga's pass, Plus 3 kwart dag in Yosemite)
19-07 Yosemite – San francisco (kan eventueel nog een middag yosemite)
De kust willen we houden omdat we ook heel erg van het strand zijn. Het etxra Dagje L.A mag weg dus misschien idd een extra Dag san Fransico als we wat langer in yosemite blijven(de dag van Yosemite naar San Francisco)
Monterey-Pismo Beach, Pismo beach-Santa barbara. Waarom dan niet 2 nachten in Pismo Beach zonder weer te verkassen? Lekker stranddagje!
Ja dat is idd wel een goed idee:
Is wel een extra dag rust momentje
22-07 monterey - Pismo beach
23- 07 Pismo Beach
24- 07 Pismo Beach – tussenstop santa barbara(wil me vriendin graag heen) - L.A
Is wel een extra dag rust momentje
22-07 monterey - Pismo beach
23- 07 Pismo Beach
24- 07 Pismo Beach – tussenstop santa barbara(wil me vriendin graag heen) - L.A
- RiverCola
- Amerika-expert
Het 'dingetje' met de kustweg is dat je pas ter hoogte van Cambria stranden vind die echt bereikbaar zijn. Cambria zelf heeft echt prachtige stranden met imposante rostpartijen en duinen. Gedurende je rit over Big Sur (de weg tussen Monterey en Cambria) rijdt je op behoorlijke hoogte van de oceaan over de bergrand. Er zijn wel stranden maar die zijn nauwelijks bereikbaar.
Als je dus echt wat tijd aan het strand door wilt brengen dan zou ik dat doen in Cambria, Santa Barbara of Los Angeles (Malibu, Santa Monica of Venice Beach).
Persoonlijk hou ik nooit zo van dagindelingen waarbij je 's ochtends nog vanalles gaat doen om dan pas 's middags te vertrekken naar de volgende bestemming, zoals je omschijft in je route tussen Zion en Las Vegas. Zelf vind ik het gewoon prettiger om 's ochtends de spullen in de auto te gooien en op het gemak te rijden naar de volgende bestemming. Maar dat is wel echt iets persoonlijks denk ik...
Als je dus echt wat tijd aan het strand door wilt brengen dan zou ik dat doen in Cambria, Santa Barbara of Los Angeles (Malibu, Santa Monica of Venice Beach).
Persoonlijk hou ik nooit zo van dagindelingen waarbij je 's ochtends nog vanalles gaat doen om dan pas 's middags te vertrekken naar de volgende bestemming, zoals je omschijft in je route tussen Zion en Las Vegas. Zelf vind ik het gewoon prettiger om 's ochtends de spullen in de auto te gooien en op het gemak te rijden naar de volgende bestemming. Maar dat is wel echt iets persoonlijks denk ik...
Pismo Beach heeft mooie stranden hoor RiverCola en anders Avila beach wel. Hotels verlangen soms minimaal 2 nachten in het hoogseizoen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Maar beiden liggen ten zuiden van Big Sur toch? Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat er tussen Moneterey en Cambria niet veel strandvertier te vinden is maar tussen Cambria en LA juist wel.
In dat geval kun je dus wellicht beter in 1 keer van SF naar bv Cambria rijden zodat je een extra overnachting in kunt plannen elders om een dagje strand mee te pakken.
In dat geval kun je dus wellicht beter in 1 keer van SF naar bv Cambria rijden zodat je een extra overnachting in kunt plannen elders om een dagje strand mee te pakken.
Je zou nog wat meer kunnen schuiven, maar dat is afhankelijk van wat je wil zien/doen.
Het aantal nachten LA en LV vind ik veel in verhouding tot 2 nachten SF. Ik zou eerder langer in SF blijven dan in die andere steden.
Je neemt ook al veel tijd voor de kustroute. Dat is een keuze, maar je had ook kunnen kiezen voor een extra nacht Page of Zion (voor langere wandelingen) en zelfs een nacht in Monument Valley tussen Grand Canyon en Page.
Johan
Het aantal nachten LA en LV vind ik veel in verhouding tot 2 nachten SF. Ik zou eerder langer in SF blijven dan in die andere steden.
Je neemt ook al veel tijd voor de kustroute. Dat is een keuze, maar je had ook kunnen kiezen voor een extra nacht Page of Zion (voor langere wandelingen) en zelfs een nacht in Monument Valley tussen Grand Canyon en Page.
Johan
Idd stranden vanaf Cambria/San Simeon
Ik wil ook 1 dag van L.A er af halen dat was zeg maar de oorspronkelijke vraag.johan1973 schreef:Het aantal nachten LA en LV vind ik veel in verhouding tot 2 nachten SF
Las vegas doe ik een extra dag, mede omdat we dan al heel veel gereden hebben(bijkomen) en willen het luxe aanpakken.
We zitten dan 3 nachten in de Mirage of Venatian zijn nog aan het twijfelen.
waarover ik heel erg twijfelt is waar ik die dag die ik van L.A afhaalt er bij moet plakken:
- Page
- Bryce
- Zion
- Death valley
- Yosemite
- San francisco
In volgorde waar ik een extra dag zou willen verblijven.
1 San Francisco (ben een echt stadsmens, vond SF mooier dan LA er hangt een leuke sfeer)
2 Yosemite (mooiste natuur wat ik in Amerika heb gezien)
3 Zion (prachtig, maar 1,5 dag lijkt mij ook genoeg)
4 Bryce (prachtig, maar wel klein, je hebt nu voldoende tijd daar)
5 Death valley (Warm!, te warm
)
6 Page (Vond ik persoonlijk een grote tegenvaller, alleen antelope canyon was erg mooi, maar wel een tourist trap. Wij zaten er toen 2 dagen, maar vonden 1 meer als genoeg)
1 San Francisco (ben een echt stadsmens, vond SF mooier dan LA er hangt een leuke sfeer)
2 Yosemite (mooiste natuur wat ik in Amerika heb gezien)
3 Zion (prachtig, maar 1,5 dag lijkt mij ook genoeg)
4 Bryce (prachtig, maar wel klein, je hebt nu voldoende tijd daar)
5 Death valley (Warm!, te warm

6 Page (Vond ik persoonlijk een grote tegenvaller, alleen antelope canyon was erg mooi, maar wel een tourist trap. Wij zaten er toen 2 dagen, maar vonden 1 meer als genoeg)
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Hmmmm, weinig te doen in Page....daar is al eens een thread over geweest en de lijsten waren oneindig, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ik zou de extra dag toevoegen aan Zion of San Francisco. En "bijkomen"" in Las Vegas? -lol-
haha overdags bijkomen bij het zwembad en in de avond/nacht gewoon doorgaanYeehaw schreef:En "bijkomen"" in Las Vegas? -lol

Ik ben zelf 27 en me vriendin 25 dus kunnen we hopelijk wel aan hahaha.
Denk dat dit het dan wordt:
12-07 Zion –Las Vegas ( nog een gedeelte zion in de middag naar Las vegas
13-07 Las Vegas
14-07 Las Vegas
19-07 Yosemite – San francisco (in de ochtend/middag yosemite)
20-07 San Francisco
21-07 san Fransisco
22-07 San fransisco - Pismo beach (flink stuk rijden maybe een tussenstop monterey)
23-07 Pismo
24- 07 Pismo – santa Barbara
25-07 Santa Barbara
26- 07 santa Barbara – L.A (vroeg naar L.A heel de dag sight seeing)
27-07 L.A (in de avond naar huis vliegen pas om 23.30 kan nog heel de dag dan in L.A rondhangen)
Mooie route alhoewel ik San Francisco PIsmo Beach langs hw 1 wel behoorlijk lang vind. Ik zou ook graag alleen Santa Barbara bezoeken en dan doorrijden naar LA. Zeker met 2 nachten Pismo beach voorafgaand.
Yeehaw
Yeehaw
Toen wij de kustroute reden hadden we ook 3 overnachtingen (Carmel, San Simeon en Solvang). We hadden elke dag een druk programma, dus het was zeker geen overbodige luxe.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan heb je jezelf toch niet goed voorbereid op deze regio, wij hebben er vorig jaar een volle week gezeten (zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 9 tot en met 17) en hadden er nog wel een week door kunnen brengen zonder dingen dubbel te doen.Masch schreef:6 Page (Vond ik persoonlijk een grote tegenvaller, alleen antelope canyon was erg mooi, maar wel een tourist trap. Wij zaten er toen 2 dagen, maar vonden 1 meer als genoeg)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het voorstel van RiverCola prima.
Ik zou ook een dag bij Zion plaatsen, dan heb je daar even een rustmoment. En wat meer tijd, want met die ene overnachting heb je echt geen 1,5 dag voor het park. Neem ook de tijd voor Bryce. Met 2 nachten Zion hoef je je niet zo te haasten in Bryce: ik kan me voorstellen dat het daar in de ochtend prettiger wandelen is dan in de middag -dat geldt eigenlijk voor alle parken.
Ik zou in juli niet zo snel voor een extra dag Page kiezen; er is inderdaad meer dan genoeg te doen, maar in juli is het er erg heet; dan valt het toch tegen wat je allemaal nog wilt ondernemen.
Bij Yosemite kun je altijd wel een extra dag gebruiken; je hebt dan ook tijd om naar de Mariposa grove te gaan voor de sequoia's, of om gewoon lekker neits te doen aan de Merced river, of om te fietsen, zwemmen, paardrijden etc. Maar het mooiste is toch wel om wat mooie wandelingen te maken. Kijk daarvoor eens op www.yosemitehikes.com .
Marianne
Ik zou ook een dag bij Zion plaatsen, dan heb je daar even een rustmoment. En wat meer tijd, want met die ene overnachting heb je echt geen 1,5 dag voor het park. Neem ook de tijd voor Bryce. Met 2 nachten Zion hoef je je niet zo te haasten in Bryce: ik kan me voorstellen dat het daar in de ochtend prettiger wandelen is dan in de middag -dat geldt eigenlijk voor alle parken.
Ik zou in juli niet zo snel voor een extra dag Page kiezen; er is inderdaad meer dan genoeg te doen, maar in juli is het er erg heet; dan valt het toch tegen wat je allemaal nog wilt ondernemen.
Bij Yosemite kun je altijd wel een extra dag gebruiken; je hebt dan ook tijd om naar de Mariposa grove te gaan voor de sequoia's, of om gewoon lekker neits te doen aan de Merced river, of om te fietsen, zwemmen, paardrijden etc. Maar het mooiste is toch wel om wat mooie wandelingen te maken. Kijk daarvoor eens op www.yosemitehikes.com .
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou ook voor twee overnachtingen bij Zion gaan. Overnacht in Springdale, laat de auto bij het hotel staan en neem de shuttle naar het park, geen gezoek naar een parkeerplaats en een hele dag de tijd in het park. Het is allemaal net iets relaxter, en al helemaal als je een serieuze wandeling als Angels Landing zou willen doen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful