brevan schreef:Als ik dan in Death Valley één nachtje boek, de volgende dag bezichtigen en doorrijden tot in LV om daar de volgende nacht te blijven, is dit haalbaar?
Dat is wel te doen. Je begint die dag waarschijnlijk toch vroeg vanwege de warmte .
Wij hebben het vorig jaar andersom gedaan: Vroeg vertrokken uit Vegas, Death Valley bezocht en toen overnacht in Bishop. Gezien het feit dat je al in Death Valley bent, kun je genoeg dingen bekijken.
ok, de kogel is door de kerk. Dit wordt mijn route:
Dag 1 (09/09/2011)- Brussel - San Fransisco, CA
Dag 2- San Fransisco, CA
Dag 3- San Fransisco, CA
Dag 4- San Fransisco, CA
Dag 5- San Fransisco, CA – Yosemite NP, CA (4h, 334km)
Dag 6- Yosemite NP, CA
Dag 7- Yosemite NP, CA – Bishop, CA (3h05min, 220km)
Dag 8- Bishop, CA - Death Valley NP, CA (2h40min, 235km)
Dag 9- Death Valley NP, CA – Las Vegas, NV (2h27min, 233km)
Dag 10- Las Vegas, NV
Dag 11- Las Vegas, NV – Valley of Fire SP, NV (1h, 85km) - Zion NP (2h30min, 215km)
Dag 12- Zion NP, UT (1h45min, 140km)
Dag 13- Zion NP, UT - Bryce Canyon NP, UT (1h45min, 137km)
Dag 14- Bryce Canyon NP, UT – Page, AZ (2h40min, 245km)
Dag 15- Page, AZ (bezoek Horseshoe Bend en Antalope Canyon)
Dag 16- Page, AZ – Grand Canyon NP, AZ (2h30min, 220km)
Dag 17- Grand Canyon NP, AZ – Kingman, AZ (2h45min, 280km)
Dag 18- Kingman, AZ – Joshua Tree NP, CA (3h15min, 320km)
Dag 19- Joshua Tree NP, CA
Dag 20- Joshua Tree NP, CA – Los Angeles, CA (via Palms to Pine route) (2h40min, 255km)
Dag 21- Los Angeles, CA
Dag 22- Los Angeles, CA
Dag 23 (01/10/2011)- Los Angeles, CA - Brussel
Wij hebben 3 rondreizen in het zuidwesten. Alledrie in september. We hebben alleen overnachtingen vanuit thuis geboekt inYosemite NP en in Big Sur. De rest allemaal op de bonnefooi. Niet in de parken zelf, maar er net buiten. Ook Death Valley en Las Vegas op de bonnefooi. Is altijd gelukt, soms zelfs voor 3 achtereenvolgende nachten. Als je dat niet aandurft, boek dan onderweg alvast telefonisch of per internet het volgende hotel.
Ik zag je route al langskomen in een andere topic en ga met het advies van Yeehaw mee. Je zou inderdaad Monument Valley nog aan je reis toe kunnen voegen. Je zou inderdaad die ene dag van Joshua Tree N.P. kunnen halen, maar je zou die ook van San Francisco kunnen halen, waar je nu 4 nachten hebt.
Bedankt, ik heb een aanpassing gedaan. Eén nachtje afsnoepen van SFo wil ik liever niet doen aangezien we de eerste dag maar aankomen 's avonds rond 19u.
Dan heb ik drie volle dagen SFo om de ochtend van de vierde dag te vertrekken. Ik heb er een nachtje Joshua Tree afgedaan, tenzij er suggesties zijn om ergens anders een nachtje weg te doen? Ik heb er nu Monument Valley ingepast. De palms to pine route tussen Joshua Tree en LA staat nog niet vast.
Dag 12- Zion NP, UT (1h45min, 140km)
Dag 13- Zion NP, UT - Bryce Canyon NP, UT (1h45min, 137km)
Dag 14- Bryce Canyon NP, UT – Page, AZ (2h40min, 245km)
Dag 15- Page, AZ (bezoek Horseshoe Bend en Antalope Canyon)
Dag 16- Page, AZ – Monument Valley, UT (2h40min, 225km)
Dag 17- Monument Valley, UT - Grand Canyon NP, AZ (3h40min, 310km)
Dag 18- Grand Canyon NP, AZ – Kingman, AZ (2h45min, 280km)
Dag 19- Kingman, AZ – Joshua Tree NP, CA (3h15min, 320km)
Dag 20- Joshua Tree NP, CA – Los Angeles, CA (Palms to Pine) (4h10min, 310km)
Dag 21- Los Angeles, CA
Dag 22- Los Angeles, CA
Dag 23 (01/10/2011)- Los Angeles, CA - Brussel
Die Palms to Pines route begint in Palm Desert en niet in Palm Springs. Voordat je in Palm Desert de bergen ingaat ben je al ca 1.5 uur van 29Palms (Joshua Tree) onderweg zeker als je via Palm Springs rijdt. Voor deze tocht (Joshua Tree PtoP en dan naar LA) ben je meer dan 5 uur onderweg. Wel mooi hoor de PtoP maar je moet wel een paar keer stoppen voor de uitzichten over Coachella Valley achter je.
Van Zion naar Bryce in 1.45 min. Vergeet het maar. Je kan in de file staan voor de eerste tunnel in Zion, dan heb je nog de Canyon Overlook Trail net na de tunnel en je zal ook nog willen stoppen bij bv Checkerboard Mesa. De oostzijde van Zion is net zo mooi als de west zijde. En dan heb je nog Red Canyon vlak voor Bryce. Ook een must stop.
Bryce naar Page is 3 uur rijden zonder stops.
MV naar GC is 3.5 uur (en weer een uur winst) maar je zal willen stoppen bij Cameron Trading Post en langs East rim bv bij Desert View. In de praktijk neemt het al snel 5-6 uur tussen MV en GC Village.
Yeehaw
die reistijden heb ik opgezocht via mapquest.com. Maar aan uw commentaren te zien zijn die dus niet echt realistisch...
Ik zal best ff kijken om wat meer tijd te plannen dan en eventueel iets laten vallen?
Ik denk toch dat ik er Monument Valley terug zal uitgooien.
Het lijkt me een echte race om van Page naar MV te rijden en terug naar Grand Canyon om vervolgens over Kingman richting Joshua Tree NP te rijden.
Dat wordt waarschijnlijk meer het interieur van de wagen bezichtigen dan iets anders? Wat denken jullie?
Waar ken ik best overnachten in de buurt van Grand Canyon? Niet in het park zelf?
Het ligt er vooral aan wat je wilt doen bij de Grand Canyon. Als je geen hike gaat doen en vooral de viewpoints gaat bezoeken, heb je daar aan 1 nacht meer dan voldoende. Als je wel een flinke wandeling naar beneden wilt maken, zijn 2 nachten wel aan te raden. Het zou wel zonde zijn van het prachtige Monument Valley, waar je aan 1 overnachting ook zeker genoeg hebt.
Ik ben op zoek naar overnachting rond Joshua Tree NP.
Kan iemand mij iets aanraden? Lijkt het jullie ok om in Yucca Valley of Twentynine Palms te verblijven, of eerder Palm Springs?
In Palm Springs kan je heerlijk eten en rondwandelen en als je de volgende dag via PtoP hw gaat zou ik Palm Springs aanraden. Je hebt al genoeg deserts en kleine plaatsjes gezien onderweg denk ik. Hangt er ook vanaf hoe lang je in JT blijft...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.