Na een jaartje onderbreking voor mij, staat er midden 2011 weer een USA trip gepland.
Ik + vriendin, en 2 reisgenoten. Iedereen is reeds meerdere malen in de States geweest.
Alle vluchten en wagen zijn reeds vastgelegd, maar de invulling zijn we nog in elkaar aan het puzzelen.
Momenteel heb ik de volgende route:
1)MA 23/05: heenvlucht Brussel > Washington D.C.
2)DI 24/05: Washington D.C.
3)WO 25/05: Washington D.C.
4)DO 26/05: Washington D.C. > San Diego (hier wagen oppikken)
5)VR 27/05: San Diego
6)ZA 28/05: San Diego
7)ZO 29/05: San Diego > Indio (via Anza Borrego State Park en Salton Sea)
8 )MA 30/05: Indio > Palm Springs (omweg via Joshua Tree NP)
9)DI 31/05: Palm Springs > Los Angeles
10)WO 01/06: Los Angeles
11)DO 02/06: Los Angeles
12)VR 03/06: Los Angeles > San Simeon
13)ZA 04/06: San Simeon > Monterey
14)ZO 05/06: Monterey > San Jose
15)MA 06/06: San Jose
16)DI 07/06: San Jose
17)WO 08/06: San Jose
18)DO 09/06: San Jose
19)VR 10/06: San Jose
20)ZA 11/06: terugvlucht San Francisco (wagen inleveren) > Brussel
21)ZO 12/06: aankomst Brussel
Een woordje uitleg:
-In Washington D.C., waar nog niemand van onze groep geweest is, staan de standaard bezienswaardigheden, memorials, monumenten en musea op het programma. Op die manier krijgen we wel 2 dagen gevuld.
-Ook in San Diego is nieuw voor alle groepsleden. Bezoek aan de San Diego Zoo (Seaworld werd mij meermaals afgeraden), Coronado, Old Town, Cabrillo NM, de Midway Aircraft carrier, ... 2 volle dagen.
-Via Anza Borrego State Park en de kustlijn van de Salton Sea (eventueel Ladder Canyon) richting Joshua Tree NP. Voor een bezoek aan dit NP gaat het te laat zijn dus overnachting in Indio (nabij Coachella).
-Bezoek aan Joshua Tree NP (via zuidingang) waar we ooit de 49 palms oasis hike deden. Dit jaar enkel de scenic routes. Via de noordzijde het park verlaten en richting Palm Springs waar we overnachten.
-Kabelbaan naar Mnt San Jacinto nemen, kuieren en shoppen.
-Rit naar Los Angeles (Santa Monica), niets gepland. We brengen daarna 2 volledige dagen door in LA, waarvan 1 volledig opgaat aan de Universal Studios. Andere dag gaan we rondcruisen om de bekende plaatsjes te bezichtigen. La Brea Tar pits heb ik vorige keer moeten overslaan, dus die gaan we wel proberen mee te pikken. Ook het Ghetty Center moet de moeite zijn.
-Via de kustroute (uiteraard

-Verder via de kust naar Monterey voor een bezoek aan het beroemde aquarium.
-Via Santa Cruz naar San Jose voor een verblijf bij mijn neef. San Jose zal de uitvalsbasis worden voor de volgende 5 dagen met uitstappen gepland naar San Francisco en Napa (waar we de wine train willen nemen). Aangezien mijn neef jarig is op 7 juni zal er wel deftig gefeest worden

Dit is de voorlopige route, we vullen hier en daar nog aan met bezienswaardigheden of uitstappen.
Eventueel 1 dag San Jose inruilen voor een dagje meer Los Angeles.
Tips, opmerkingen, ervaringen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!