Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis LarsTigchelaar: eerste reis naar USA-graag tips en info
-
- Amerika-ontdekker
Reis LarsTigchelaar: eerste reis naar USA-graag tips en info
Hoi allemaal,
Hieronder vinden jullie onze reis die we gaan maken in september!
We hebben deze reis gevonden via de vakantiebeurs en zelf nog wat dingetjes aangepast. We hebben een mooie intermediate suv bij alamo gehuurd en hebben al zin in het ontdekken van alle mooie plaatsen en plekken die we gaan tegenkomen!
We hebben er alletwee erg veel zin in en ik zit zelf erg veel rond te snuffelen op dit forum en lees veel van de reisverhalen. (erg mooi hoor!!)
Graag wil ik jullie onze reis laten zien en hoor graag van jullie wat jullie er van vinden! en natuurlijk graag wat tips over de plaatsen of omgeving!
Ik hoor het wel en ben erg benieuwd wat jullie er van zullen vinden, en naar jullie reacties.
3 septermber Amsterdam – San Francisco (overstap Washington Dulles Airport)
3 september San Francisco
4 september San Francisco
5 september San Francisco
6 september San Francisco- Oakhurst
7 september Oakhurst
8 september Oakhurst – Monterey
9 september Monterey – San Luis Obispo
10 september San Luis Obispo – Los Angeles Anaheim
11 september Los Angeles Anaheim
12 september Los Angeles Anaheim – Las Vegas
13 september Las Vegas
14 september Las Vegas – Hurricane
15 september Hurricane – Bryce Canyon
16 september Bryce Canyon - Moab
17 september Moab - Kayenta
18 september Kayenta – Page
19 september Page – Grand Canyon
20 september Grand Canyon – Las Vegas (helicopter vlucht over Grand Canyon)
21 september Las Vegas – Amsterdam (Overstap in Chicago O’hare)
Groetjes!!!
Hieronder vinden jullie onze reis die we gaan maken in september!
We hebben deze reis gevonden via de vakantiebeurs en zelf nog wat dingetjes aangepast. We hebben een mooie intermediate suv bij alamo gehuurd en hebben al zin in het ontdekken van alle mooie plaatsen en plekken die we gaan tegenkomen!
We hebben er alletwee erg veel zin in en ik zit zelf erg veel rond te snuffelen op dit forum en lees veel van de reisverhalen. (erg mooi hoor!!)
Graag wil ik jullie onze reis laten zien en hoor graag van jullie wat jullie er van vinden! en natuurlijk graag wat tips over de plaatsen of omgeving!
Ik hoor het wel en ben erg benieuwd wat jullie er van zullen vinden, en naar jullie reacties.
3 septermber Amsterdam – San Francisco (overstap Washington Dulles Airport)
3 september San Francisco
4 september San Francisco
5 september San Francisco
6 september San Francisco- Oakhurst
7 september Oakhurst
8 september Oakhurst – Monterey
9 september Monterey – San Luis Obispo
10 september San Luis Obispo – Los Angeles Anaheim
11 september Los Angeles Anaheim
12 september Los Angeles Anaheim – Las Vegas
13 september Las Vegas
14 september Las Vegas – Hurricane
15 september Hurricane – Bryce Canyon
16 september Bryce Canyon - Moab
17 september Moab - Kayenta
18 september Kayenta – Page
19 september Page – Grand Canyon
20 september Grand Canyon – Las Vegas (helicopter vlucht over Grand Canyon)
21 september Las Vegas – Amsterdam (Overstap in Chicago O’hare)
Groetjes!!!
Re: Reis LarsTigchelaar: eerste reis naar USA-graag tips en
In verhouding tot de rest van je reis, blijf je lang in S.F. en dat breekt je later op de route een beetje op. Beetje wennen: eerst naar Yosemite en dan naar de kust ipv naar Death Valley. Het is weer eens wat anders. Hurricane ligt wat verder van Zion als Springdale, maar het kan wel. Tussen Bryce en Monument Valley gaat echter de turbo er op en ga je veel en veel te snel door een prachtig gebied met maar 1 nachtje in Moab. Moab is een hele gunstige plaats met genoeg te doen in de directe omgeving (Canyonlands, Arches, La Sal Mountains, UT128, raften, jeeptours) dat je er nu eigenlijk te kort blijft. De meeste blijven er tenminste 2 nachten, maar meestal adviseer ik er 3 nachten te blijven. Aangezien ook op de route van en naar Moab zoveel te zien is dat je die reisdagen prima gevuld krijgt met prachtige natuur.
In deze route zou ik zou Moab laten vallen en van Bryce via www.scenicbyway12.com naar Torrey gaan en daar overnachten. De volgende dag via Capitol Reef NP, Natural Bridges NM en de Moki Dugway naar Monument Valley. Met minder tijd in S.F. had Moab wel gekund! Kayenta is niet de meest gezellige plaats, was er geen plek meer bij www.gouldings.com of heeft het reisbureau daar geen contracten mee (waarmee het nadeel van reisbureau's weer is aangehaald)?
Heb je die helicoptertocht al geboekt? Neem de vroegste vlucht anders, het is nog best een aardige rit naar Las Vegas en je zult misschien nog wel een stukje Route 66 willen zien onderweg.
In deze route zou ik zou Moab laten vallen en van Bryce via www.scenicbyway12.com naar Torrey gaan en daar overnachten. De volgende dag via Capitol Reef NP, Natural Bridges NM en de Moki Dugway naar Monument Valley. Met minder tijd in S.F. had Moab wel gekund! Kayenta is niet de meest gezellige plaats, was er geen plek meer bij www.gouldings.com of heeft het reisbureau daar geen contracten mee (waarmee het nadeel van reisbureau's weer is aangehaald)?
Heb je die helicoptertocht al geboekt? Neem de vroegste vlucht anders, het is nog best een aardige rit naar Las Vegas en je zult misschien nog wel een stukje Route 66 willen zien onderweg.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie!
We hebben het inprinciepe allemaal al geboekt, dus veranderen kan niet meer, maar thanks for the info! Ken je de plaatsjes waar we langskomen? misschien een goeie tip voor een restaurantje?
Ook de helicopter tour staat wel vast, ik ga wel even aanvragen bij het reisbureau of het een vroege vlucht kan worden.
Dankje voor de informatie!
We hebben het inprinciepe allemaal al geboekt, dus veranderen kan niet meer, maar thanks for the info! Ken je de plaatsjes waar we langskomen? misschien een goeie tip voor een restaurantje?
Ook de helicopter tour staat wel vast, ik ga wel even aanvragen bij het reisbureau of het een vroege vlucht kan worden.
Dankje voor de informatie!
Als je toch het reisbureau belt, vraag dan of de nacht Moab nog gewijzigd kan worden voor een overnachting in Torrey. Je route wordt dan mooier. Als dat niet gaat, kun je ook overwegen om de nacht Moab niet te gebruiken en zelf een hotel in Torrey te boeken. Het kost wat extra maar ik denk dat het dat waard is. Kun/wil je dat niet, dan zou ik de snelste weg van Bryce naar Moab pakken via de interstates (gebruik google maps eens voor de afstand) en dus niet via scenic byway 12 gaan. Zodat je toch nog iets tijd hebt voor Arches en Canyonlands. Monument Valley is op zijn mooist in de namiddag dus je hebt eventueel de ochtend nog om rond Moab wat te doen.
Eens met Jolan. De bottleneck zit echt in dat Moab bezoek. Je hebt er domweg te weinig tijd voor. Een van de mooiste routes in de wereld is van Bryce naar Torrey ( www.scenicbyway12.com ) en dan direkt naar Monument Valley (ut24/ut95/ut261/us163). Sla Moab dit keer over. Je komt vast nog wel eens terug. Oakhurst ligt nog 1.5 uur van Yosemite Valley. Hurricane is niet echt handig. Springdale zou veel beter zijn. Springdale ligt meteen aan de ingang van Zion.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5890 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne