Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar de grens over naar Mexico?
waar de grens over naar Mexico?
Binnenkort gaan wij voor 4 weken naar zuid west amerika.
Wij denk eraan om misschien 1 dagje de grens over te gaan naar Mexico, maar waar is het het meest de moeite waard om eens rond te kijken?
Nogales of Agua Prieta?
Is er iemand die misschien als eens in één van deze plaatsen is geweest?
Wij denk eraan om misschien 1 dagje de grens over te gaan naar Mexico, maar waar is het het meest de moeite waard om eens rond te kijken?
Nogales of Agua Prieta?
Is er iemand die misschien als eens in één van deze plaatsen is geweest?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: waar de grens over naar Mexico?
Mijn tip is om nergens de grens over te gaan. Er heerst daar nog altijd een hevige drugsoorlog en het lijkt mij nog steeds niet veilig om de grens over te gaan.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben het volledig met Rene eens. Behalve dat het risico's met zich meebrengt, kost het ook veel tijd. Dit vanwege de extra en zeer strenge douanecontroles en je moet te voet de grens over (met de huurauto mag dat niet). En wees eens eerlijk, zoveel anders is het landschap niet hoor 500 meter aan de andere kant van de grens. Dus als het je alleen om de stempel te doen is: doe wat anders.
Naar wat ik zo hoor, is het nergens echt veilig. Tijuana is volgens mij nog steeds wel te doen, maar ook dat is niet al te veilig.
Het is me echt niet om een stempel ofzo te doen hoor. Ben al eerder in Mexico geweest (playa del carmen) maar omdat je vaak leest
dat het verschil tussen amerika en mexico zo enorm groot is bij de grensplaatsen ben ik er eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik weet dat mexico geen enorm veilig land is, maar welk land is dat wel? En daarbij is het maar een dag (of een halve) om rond te kijken.
dat het verschil tussen amerika en mexico zo enorm groot is bij de grensplaatsen ben ik er eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik weet dat mexico geen enorm veilig land is, maar welk land is dat wel? En daarbij is het maar een dag (of een halve) om rond te kijken.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het doet, doe het dan bij Tijuana. Dan kun je het mooi combineren met de stad San Diego. Het is overigens de drukste verkeersgrensovergang ter wereld.
Hier een foto:

Derk
Hier een foto:

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Ik zou het je ook sterk afraden. Wij hebben het in juli 2009 gedaan en wisten niet hoe snel we weer terug moesten.Doen we nooit meer! Zijn toen wandelend de grens bij Tijuana over gegaan, op zich wel een hele belevenis en leuk om de het verschil tussen de Amerikaanse en de Mexicaanse grens te zien en alle drukte erom heen, maar we voelden ons allebei echt niet safe. Overal werd ons drugs aangeboden en werden we gevraagd om medicijnen te komen kopen....achter mijn vriend liepen op een gegeven moment kinderen die probeerden zijn portomonnee te pakken. En als klap op de vuurpijl werd ik door een vies mannetje in mijn kont geknepen!
We zijn snel weer terug gegaan, moesten toen heel erg lang in de rij staan om weer terug Amerika in te komen, werden ondervraagd en de Amerikaanse Douane is nog nooit zo aardig geweest......hij vroeg ons hoe we er bij kwamen om naar Tijuana te gaan en wat we ervan vonden. . Wij natuurlijk op onze hoede, dus antwoordden diplomatiek, begint hij hard te lachen......nou kom maar weer lekker naar het mooie Amerika....bla bla bla!
Kortom.....op zich leuk om gezien te hebben, maar je kan je de moeite besparen....of gewoon even vanaf de Amerikaanse kant naar alle drukte kijken! (dat is dan wel weer leuk!)
San Diego is trouwens wel echt heel erg leuk en is dichtbij. Je kan bij de grens heel makkelijk je auto parkeren. Gewoon zover mogelijk doorrijden en dan heb je wat parkeerplaatsen. Geloof dat we iets van $4 betaalden voor een hele dag parkeren.

Kortom.....op zich leuk om gezien te hebben, maar je kan je de moeite besparen....of gewoon even vanaf de Amerikaanse kant naar alle drukte kijken! (dat is dan wel weer leuk!)
San Diego is trouwens wel echt heel erg leuk en is dichtbij. Je kan bij de grens heel makkelijk je auto parkeren. Gewoon zover mogelijk doorrijden en dan heb je wat parkeerplaatsen. Geloof dat we iets van $4 betaalden voor een hele dag parkeren.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een vakantie naar Mexico (Playa de Carmen of andere oorden) is wel wat anders dan het grensgebied met de VS. Heb je de moordcijfers wel eens gezien in dit gebied? In deze omgeving heerst letterlijk een drugsoorlog waarbij soms tientallen moorden per dag gepleegd worden. Ik zou het niet doen en een andere keer en op een andere manier van Mexico gaan genieten.tamsso schreef: Ik weet dat mexico geen enorm veilig land is, maar welk land is dat wel? En daarbij is het maar een dag (of een halve) om rond te kijken.
Wij zijn echt nergens de grens over gegaan vanwege al die toestanden daar. Als je al ziet hoeveel bordercontrol er rondrijdt aan VS zijde.
Ik geloof dat Paula en Jos vorig jaar nog wel ergens onder Bisbee lopend de grens zijn over geweest maar dat is ze niet zo best bevallen.
je kunt bij Nogales of El Paso ook goed de overgang bekijken.
Ik geloof dat Paula en Jos vorig jaar nog wel ergens onder Bisbee lopend de grens zijn over geweest maar dat is ze niet zo best bevallen.
je kunt bij Nogales of El Paso ook goed de overgang bekijken.
het is mij vorig jaar (San Diego) ook afgeraden om de grens over te gaan.
rijocaer
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zolang je in het toeristische gebied blijft en niet de menigte uitloopt, schijnt het veilig te zijn.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vind deze foto echt zo bizarGrandu schreef:Als je het doet, doe het dan bij Tijuana. Dan kun je het mooi combineren met de stad San Diego. Het is overigens de drukste verkeersgrensovergang ter wereld.

Die foto is inderdaad echt heel erg bizar!
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben me in ieder geval stof tot nadenken gegeven....
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben me in ieder geval stof tot nadenken gegeven....
Eigenlijk is alleen Cancun nog redelijk veilig, maar dat is een stukkie fietsen van de grens, Acupulco was ook veilig tot ze een paar maanden geleden 60 lijken vonden bij een mall zonder hoofden en als je Mexicanen wil zien, er zitten er zat in Amerika.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, ik ben vorig jaar naar Puerto Vallarta geweest en daar helemaal niets van onveiligheid gemerkt. We logeerden in de toeristische buurt en gingen voornamelijk met rondleidingen mee. Mijn ervaring daar was, dat de Mexicanen ontzettend aardig en gastvrij waren. Maandag ga ik met mijn oudste voor vier nachten naar Los Cabos, we logeren bij een all inclusive resort en zullen weer een paar excursies doen. Hier in Washington gebeuren ook moorden en daar ga ik ook gerust heen. New Orleans, waar we vorig jaar op vakantie waren, is de meest misdadige stad van Amerika. Ik vind het naar voor de Mexicanen, dat hun toerisme door al deze slechte publiciteit ernstig wordt aangetast en heel veel mensen moeten daarvan leven. *ECHTER* Ik zou geen grensgebieden gaan bezoeken. Niet alleen om de drugsoorlog, maar Tijuana bijvoorbeeld vonden wij ook vreselijk. Het ging bij ons precies, zoals Marrie beschrijft. Geen vergelijking met Playa Del Carmen, dat kan ik je verzekeren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Rondom vele resorts is het inderdaad nog vrij veilig, omdat het zeer goed bewaakt wordt.
Wij wilden in 2009 ook heel graag naar Tijuana, maar toen ik hoorde van die drugsoorlogen zijn we lekker in San Diego gebleven. Het is natuurlijk geen Mexico, maar als je toch ergens het Mexico-gevoel wilt krijgen, zou ik zeker naar San Diego gaan.
Wij wilden in 2009 ook heel graag naar Tijuana, maar toen ik hoorde van die drugsoorlogen zijn we lekker in San Diego gebleven. Het is natuurlijk geen Mexico, maar als je toch ergens het Mexico-gevoel wilt krijgen, zou ik zeker naar San Diego gaan.
Groetjes René
-
- Amerikakenner
Helemaal eens met Petra!!
Ik laat mij ook niet weerhouden door een zogenaamd 'misdadig' imago van een land. Dat hangt immers enorm af van waar je naartoe gaat. bv de Yucatan (waar wij twee weken met een huurauto hebben rondgereden zonder ons ook maar enigzins onveilig te hebben gevoeld) en Los Cabos zijn totaal niet vergelijkbaar met het grensgebied met de USA wat criminaliteit betreft.
Ik zou er niet naartoe gaan. Niet perse om veiligheidsaspecten maar gewoon omdat het gebied totaal niet representatief is voor het 'echte' Mexico.
Ik laat mij ook niet weerhouden door een zogenaamd 'misdadig' imago van een land. Dat hangt immers enorm af van waar je naartoe gaat. bv de Yucatan (waar wij twee weken met een huurauto hebben rondgereden zonder ons ook maar enigzins onveilig te hebben gevoeld) en Los Cabos zijn totaal niet vergelijkbaar met het grensgebied met de USA wat criminaliteit betreft.
Ik zou er niet naartoe gaan. Niet perse om veiligheidsaspecten maar gewoon omdat het gebied totaal niet representatief is voor het 'echte' Mexico.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- RiverCola
- Amerika-expert
Maar volgens mij was dat in dit topic ook helemaal niet aan de orde. Niemand heeft geschreven dat heel Mexico gevaarlijk is. Het ging alleen om de grensgebieden.
Lang geleden reden wij eens per ongeluk (echt per ongeluk) Agua Prieta in en ook in de buurt van Brownsville Tx en in NM bij Columbus zijn we eens de grens overgestoken (te voet) Laatste keer was dat 2007 (in NM). Bedreigd gevoeld hebben we ons niet, wel ongemakkelijk.... Iste wereld naar de 3d wereld. En het is begrijpelijk dat de lokale bevolking wat aan de toeristen willen verdienen. De terugkomst in de US duurt een stuk langer dan er uit gaan...
Met de huidige stand van zaken zouden we er niet meer over denken om de grensplaatsen in Mexico te bezoeken.
Yeehaw
Met de huidige stand van zaken zouden we er niet meer over denken om de grensplaatsen in Mexico te bezoeken.
Yeehaw
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens Hans (Texas Boy) hierboven zou alleen Cancun nog een beetje veilig zijn, daar was ik het niet mee eens.RiverCola schreef:Maar volgens mij was dat in dit topic ook helemaal niet aan de orde. Niemand heeft geschreven dat heel Mexico gevaarlijk is. Het ging alleen om de grensgebieden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1050 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties