Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Berengevaar !

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
FIDEL
Amerika-ontdekker

Berengevaar !

Bericht door FIDEL »

In september trekken we er op uit in de Rocky Mountains. We plannen enkele wandeltochten door ondermeer Grand Teton en Yellowstone. Wat ik me afvraag is, is er een grote kans dat je in deze parken het pad kruist van beren ? Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat je wel eens dergelijk dier kan ontmoeten in deze wildernis. In positief geval, hoe dient een mens te reageren ?
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Ik durf me geen beren expert noemen, maar van wat ik gezien heb op NGC:

Een beer valt normaal gezien enkel aan als hij zich bedreigd voelt.
Beren komen op voedsel af, laat dus geen boterham zomaar in je tent liggen. Ze breken zelfs auto's open waar voedsel inzit.
Ze zullen wel bang zijn voor vuur, zoals alle dieren.

Voor de rest kan ik nergens opkomen.

Oh, lees dit ook zeker eens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bear#Bears_and_Humans
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

http://www.msnbc.msn.com/id/12309606/

Uitkijken blijft dus verstandig.
Condor
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Condor »

Ik heb ooit gelezen dat als je voor een beer komt te staan je het beste gaat liggen en je dood houdt.
Dan zouden ze vertrekken.
Maar ik denk wel dat je in zulk geval ijzeren zenuwen moet hebben... :whistling:
Gaan lopen is geen goede optie...die beren lopen harder dan wij.
En idd..geen etensresten laten rondslingeren want das ze uiotnodigen hé :D
In elk geval een fijne vakantie toegewenst en de kans dat je beren tegenkomt is wel erg klein hoor...zeker de richtlijnen volgen die National parks aanbevelen via borden.
Georgia on my mind.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier in de Shenandoah komen ook veel beren voor en het advies is inderdaad om nooit voedsel bij je te dragen. Beren hebben ontzettend goede neuzen en zijn luie jagers, als ze menselijk voedsel kunnen krijgen, zullen ze dat ook zeker proberen. Verder is het zaak lawaai te maken, ze zijn over het algemeen nog steeds bang voor mensen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hier heb ik een paar links van de National Park Service-websites betreffende beren.

Yellowstone National Park:

http://www.nps.gov/yell/nature/animals/bear/index.htm

http://www.nps.gov/yell/planvisit/todo/ ... earenc.htm

Yosemite National Park:

http://www.nps.gov/yose/bears/

http://www.nps.gov/yose/bears/fdvideo.htm (video)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Er zijn speciale 'kokers' te koop voor voedsel in te bewaren in je rugzak. Ik zag deze in het visitor center in Sequoia, deze kostte alleen wel 65 dollar volgens mij. Om te gaan wandelen zonder eten bij je zou ik ten zeerste afraden.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Hoi Arjen,

Even een vraagje over het weer:
Hoe koud was het in Sequoia en Zion toen jij daar was ?
Lag er nog ergens sneeuw ?

Heb je nog beren gezien in Sequoia ?
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Sequoia: We hebben daar gekampeerd in het 'Foothills' gebied, dus bij de zuidingang (Potwisha campground) en daar was het overdag een graad of 6-8 als ik t me goed herrinner en snachts was het 1.
In de omgeving van het giant forest was het overdag iets boven het vriespunt en snachts best wel koud volgens mij. Er lag nog superveel sneeuw, we hadden dan ook sneeuwkettingen nodig om naar boven te rijden. De weg tussen Sequoia en Kings Canyon was ook nog gesloten. We hebben geen beren gezien helaas, wel een lynx :)

Zion: overdag een graad of 15-17 en snachts ongeveer 6-8. Hebben daar gekampeerd op de south campground, was prima te doen. Geen sneeuw (meer) in Zion, Angels Landing trail zonder problemen kunnen lopen. Narrows nog gesloten (is normaal).
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Er is ook anti-beren spray te koop. Een soort mace, maar dan anders. Kost een dollar of 20 maar als je het nodig hebt, zul je blij zijn dat je het bij je hebt.
Bart40
Amerikakenner

Re: Berengevaar !

Bericht door Bart40 »

FIDEL schreef:In september trekken we er op uit in de Rocky Mountains. We plannen enkele wandeltochten door ondermeer Grand Teton en Yellowstone. Wat ik me afvraag is, is er een grote kans dat je in deze parken het pad kruist van beren ? Ik kan me niet van de indruk ontdoen, dat je wel eens dergelijk dier kan ontmoeten in deze wildernis. In positief geval, hoe dient een mens te reageren ?
Nou zou ik niet bang voor zijn. Tenzij je recht op ze af gaat lopen of ze gaat achtervolgen is er niets aan de hand. Ik zou zeggen wees blij als je er 1 ziet. Als je gaat kamperen is het een ander verhaal want je wil geen beer in je tent midden in de nacht. Maar op wandeltochten zal je niet gauw verrast worden door een beer. Ze horen je aankomen, ze ruiken je ver voordat je in hun buurt komt.
Beren zijn geen mensen die je ergens gaan opwachten ofzo.
Het gevaarlijkste "dier" loopt op twee benen
Emiel
Amerika-ontdekker

Bericht door Emiel »

Hallo allemaal,

even een goede link voor mensen die zich willen informeren over het mogelijk tegenkomen van beren.

Ik stel voor dat men de informatie op deze site goed doorneemt om te weten hoe te handelen in mogelijke situaties.

http://www.udap.com/safety.htm

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groetjes Emiel
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Condor schreef:Ik heb ooit gelezen dat als je voor een beer komt te staan je het beste gaat liggen en je dood houdt.
Ik vrees dat die beer daar niet in trapt als je een paar seconden daarvoor nog wel vrolijk rond liep :D
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nonaj schreef:
Condor schreef:Ik heb ooit gelezen dat als je voor een beer komt te staan je het beste gaat liggen en je dood houdt.
Ik vrees dat die beer daar niet in trapt als je een paar seconden daarvoor nog wel vrolijk rond liep :D
Ik zou daarom altijd met een blauwe envelop rondlopen. Als je dan een beer tegenkomt, dan trek je die envelop uit je jaszak en vervolgens doe je alsof je dood neervalt.

Dan denkt die beer "ah, belastingen..." en dan gelooft hij het wel... :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Weet me nog te herinneren dat er bij Sequoia speciale containers stonden die je geloof ik voor een dollar kon huren om daar je eten in te bewaren.
Bearproof dus.
Heb wel met iemand van het hotel gesproken in Yosemite en die vertelde dat tegen het eind van de winter de beren naar beneden kwamen op zoek naar eten. Tot het hotel aan toe. Wij hebben ze niet gezien, maar vind dat geloof ik niet zo heel erg :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer