Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tamsso: Wat vinden jullie van deze route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tamsso
Amerika-ontdekker

Reis tamsso: Wat vinden jullie van deze route?

Bericht door tamsso »

Hallo Allemaal,

Na ongelooflijk veel informatie gelezen te hebben op dit forum (super verslavend forum trouwens :thumbup: ) , heb ik eindelijk een route samengesteld voor maart / april 2011.
Ik weet dat deze tijd niet helemaal de beste tijd is om te gaan, maar omdat we in deze periode allemaal vrij kunnen krijgen van ons werk, hebben we de tickets ook direct geboekt.

Zie hier onze route:

Dag 1: 18-03 Brussel - New York
Dag 2: 19-03 New York
Dag 3: 20-03 New York
Dag 4: 21-03 New York - Los Angeles
Dag 5: 22-03 Los Angeles - Joshua Tree (205km / 2u 13min.)
Dag 6: 23-03 Joshua tree - Phoenix (469km / 4u 48min.)
Dag 7: 24-03 Phoenix - Sonoita (bezoek aan Tucson / Nogales mexico) (353km /4u 5min.)
Dag 8: 25-03 Sonoita - Phoenix (bezoek aan Bisbee / Tombstone) (441km / 4u 47min.)
Dag 9: 26-03 Phoenix - Sedona (bezoek aan watson lake park /(evt. Williams) (254km / 3u 24min.)
Dag 10: 27-03 Sedona - Grand canyon / Tuba city (175km / 2u 18min.)
Dag 11: 28-03 Tuba City - Page (bezoek aan Coal mine canyon / Blue canyon /marble canyon (navajo bridge) (128 km / 1u 34min.)
Dag 12: 29-03 page - Kayenta (bezoek aan wahweap hoodoos / horseshoe bend / toadstool Hoodoos) (160km / 1u 53min.)
Dag 13: 30-03 Kayenta - Moab (bezoek aan Monument valley/ Moki dugway / natural bridges nm) (270km / 3u 13 min.)
Dag 14:31-03 Hele dag Moab - Dead horse point state park / canyonlands np island in the sky
Dag 15: 01-04 Moab - Hanksville (bezoek aan Arches n.p. / goblin valley state park) (216km / 2u 56 min.)
Dag 16: 02-04 Hanksville - Scenic byway 12 / Bryce canyon np (262km / 3u 32 min.)
Dag 17:03-04 Bryce canyon n.p. - Zion n.p. / Hurricane (99,7km / 1u 26min.)
Dag 18: 04-04 Zion n.p. - Mesquite (hele dag Zion, overnachten in Mesquite) (127km / 1u 35min.)
Dag 19:05-04 Mesquite - Las Vegas (bezoek aan valley of fire state park / Hooverdam) (227km / 2u 53min.)
Dag 20: 06-04 Las Vegas
Dag 21:07-04 Las Vegas
Dag 22: 08-04 Las Vegas - Lone Pine (door death valley) (359km / 4u 23 min.)
Dag 23: 09-04 Lone pine - Bakersfield (bezoek aan Alabama Hills / Red rock canyon state park) (294km / 3u 16min.)
Dag 24: 10-04 Bakersfield - Sequoia n.p. / Fresno (311km / 3u / 21min.
Dag 25: 11-04 Fresno - Yosemite n.p. / Modesto (325km / 4u 36min.)
Dag 26: 12-04 Modesto - San Francisco (148 km / 1u 38min.)
Dag 27: 13-04 San Francisco
Dag 28: 14-04 San Francisco - Brussel
Dag 29:15-04 Aankomst thuis

Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd wat de "experts" ervan vinden.
Ik moet er nog wel even bij zeggen dat wij deze regio al een keer bezocht hebben, maar het is hier zo ongelooflijk mooi dat we graag nog een keer terug gaan. Hierdoor hebben we echter wel wat minder tijd genomen voor verschillende parken. Ook voor bijv. Yosemite hebben we niet veel tijd uitgetrokken omdat de kans erg groot is dat er nog sneeuw ligt rond deze tijd van het jaar en natuurlijk de Tioga pass nog gesloten is.
Verder zijn we met 4 personen waarvan er 3 zullen gaan rijden. Lange routes rijden is voor ons dus geen enkel probleem.

Nou, ik ben benieuwd! Alle tips / reacties zijn welkom! :D
Alvast bedankt!

Groetjes Tanja
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: reis tamsso: Wat vinden jullie van deze route?

Bericht door RoyBergen »

Je tijd in tucson is wel erg kort, ik had twee dagen, en dat was erg weinig.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het nogal gehaast, je blijft bijna nergens langer dan 1 nacht en je overnachtingsplaatsen vind ik ook niet altijd optimaal. Waarom niet aan de rim bij de Grand Canyon?
Waarom Hurricane? En waarom dan ook nog Mesquite?
Ik zou zeker wat ruimte inbouwen voor als het weer tegen zit. Niet alleen bij Sequoia en Yosemite heb je kans op sneeuw.

Marianne
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

ziet er een beetje onrustig uit volgens mij....heel veel rijden en zien....maar wel heel vol. Je hebt zoveel tijd, waarom niet iets meer rust erin.
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Bedankt voor de snelle reacties!!

oke, te veel dus....was ik eigenlijk al bang voor, maar het is zo moeilijk om keuzes te maken :wink:

Welke bezienswaardigheden zouden jullie schrappen om de route beter te maken?

De overnachtingsplaatsen staan overigens niet vast hoor. Het is gewoon een indicatie van waar we ongeveer zijn die dag. We boeken geen kamers maar kijken ter plekke of we in de avond nog verder willen rijden of ergens willen blijven. Het schema is dus echt een indicatie van wanneer we wat gaan doen...

dus, wat moet anders? Iemand ideeen??
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

vind persoonlijk de weg van phoenix richting tucson en dan naar bisbee en weer terug naar phoenix een beetje omrijden. Bisbee en tombstone zijn leuk om te zien maar volgens mij wel een stuk omrijden voor jullie. Waarom niet gewoon in tucson blijven en daar 1 of 2 nachten blijven. Is veel te zien daar!

en waarom vanaf grand canyon naar tuba city? Waarom niet bij de grand canyon slapen. Of gewoon doorgaan naar page....
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Fantastische reis. Veel plezier !

>(325km / 4u 36min.)

Hopenlijk plan je het niet zo strak in dat je niet een paar uurtjes kunt blijven rondhangen op in dat onveracht leuke dorpje dat op je route ligt. Want dat is mijn enige "maar" bij je itinerary, het zit als een militairy operatie aan elkaar geplakt.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ligt er al iets vast qua vliegtickets etc. En wat MOET op herhaling en wat is nieuw voor jullie? Je zou ook in Las Vegas kunnen eindigen en California schrappen. Want ik vind deze route erg op zijn Japans. Met 3 man kunnen rijden is leuk, maar is het dan ook leuk om elke dag overal langs te sjesen?
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

hahahaha, een militaire operatie...tsja, waarschijnlijk wil ik inderdaad een beetje te veel...
En als een japanner overkomen wil ik natuurlijk al helemaal niet :wink:
Parken die we eerder al gezien hebben zijn: yosemite, sequoia, death valley, bryce, zion, grand canyon, monument valley, canyonlands, la, san francisco, las vegas. Best wel wat dus, maar zoooo mooi (zoals alles daar in het zuidwesten) dat we het gewoon nog eens willen zien.
De vluchten liggen vast dus daar kan niets meer in gewijzigd worden.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis tamsso: Wat vinden jullie van deze route?

Bericht door johan1973 »

Is Phoenix zo belangrijk?
Je kunt ook via Gila Bend, Ajo, Organ Pipe NM, Kitt Peak naar Tuscon. In Ajo is lodging.
En een nacht in Tucson of Bisbee is sowieso leuker. Ik weet niet wat je rond Tucson allemaal hebt gezien, maar je bent er nu slechts kort.
Hurricane en Mesquite zijn op zich geen slechte keuzes, maar je weet vast dat Springdale handiger is voor Zion (wel duurder). Ik vind St.George trouwens leuker dan Hurrican, maar dat is nog verder van Zion.
Je zit in een hele mooie tijd van het jaar voor Death Valley. In de bomen & bergparken is door sneeuw nog veel afsloten. Waarom geen nacht in DV en daar meer tijd doorbrengen?
Bakersfield is niet moeders mooiste, maar Visalia of Three River haal je die dag misschien niet meer.
Fresno begrijp ik nog, maar Modesno zou ik toch inruilen voor een plek dichterbij Yosemite.
Wat je gaat schrappen, dat moet je zelf beslissen. Met 3 chauffeurs is dit overigens wel te doen.
Ik ben op de meeste plekken wel geweest en het zal sowieso een hele mooie reis worden.
Johan
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Ik zag dat jullie ongeveer gelijk vertrekken als ons. Wat is jullie uiteindelijke route nu geworden?
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Hallo Timba,

wanneer vertrek jij?
Omdat mijn schoonvader (die mee gaat) onlangs een hartinfarct gehad heeft, zijn we de route nu aan het wijzigen.
Hij mag mee, maar het moet natuurlijk allemaal een stuk rustiger aan.
Wanneer de nieuwe route klaar is zal ik het je laten weten. Hoe ziet jou route eruit?
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Zie mijn post:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=32872

Sterkte met je vader!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Jeetje, dat is schrikken. Sterkte ook vanaf deze kant. Het positieve is dat je in Amerika heerlijk kunt ontspannen. Wij hadden ook een intensieve reis, maar het heerlijke is het ontspannen gevoel dat je hebt in Amerika. Het rijden is er heerlijk en uiteraard al die prachtige bezienswaardigheden. Ik word er al weer ontspannen van als ik er aan denk. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Is de uiteindelijke route al bekend? :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer