Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Nice, 1.38432 en ik ga over vier dagen 

1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Maart 2011 New York City
Ik ga over 2 maanden, hopelijk zakt de dollar nog wat, maakt het wel lekker goedkoop wat het al was.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
als je de eerste post leest zie je dat de dollar toen 1,557 was. Was dat nu maar zo. Wij gaan over 3,5 week en willen ook wel goedkoop op vakantie 

1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
In totaal geef je op een reis van ca. 3 weken ter plaatsen al gauw nog 2000-2500 euro uit (zeg ca. € 100 p.dag voor eten, uitjes, brandstof, shoppen, etc 2pers), dan heb je bij een koers van 1,40 toch al gauw een aantal honderden dollars meer te besteden dan bij een koers van 1,30...RuudB schreef:Ik vraag me af wat je winst dan is. Ik heb nu wel de boekingen gedaan voor onze vakantie in oktober en het meeste nu betaald. Wat ik nu nog lokaal uitgeef aan brandstof en eten en die ene hotelovernachting is maar een klein deel van de totale reissom. En of ik daar nu kleding koop tegen een koers van 1.30 of 1.40 maakt absoluut een keer 30 euro verschil. Met 1.30 is het goedkoop en anders nog goedkoper.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Ja. Het is toch geld aan het eind van de vakantie, of daarna als de creditcardafrekening komt. Het verschil is vaak toch zeker zo'n EUR 200. En dan te bedenken dat de koers 10 jaar geleden 0.87 was. Pffff.....wat bezielde me toen om naar de USA te gaan.
Maar als je weer beleggingen hebt en de dollar wordt zwakker, dan is het effect vaak veel groter als dit niet afgedekt is. Dus voor m'n vakantie is het gunstig dat de dollar weer naar de 1.55 gaat, maar voor m'n beleggingen zie ik liever het omgekeerde.
Maar als je weer beleggingen hebt en de dollar wordt zwakker, dan is het effect vaak veel groter als dit niet afgedekt is. Dus voor m'n vakantie is het gunstig dat de dollar weer naar de 1.55 gaat, maar voor m'n beleggingen zie ik liever het omgekeerde.
Nou, minder dan een halve cent verwijderd van de 1,40... en ik vlieg morgen. Goed nieuws dus
Ben ik toch blij dat ik twee maanden terug geen dollars heb besteld toen de waarde van de dollar een tijdlang flink steeg t.o.v. de euro en ik bang was dat dat door zou zetten. Mijn significant other heeft dat toen wel gedaan [en heeft er geen spijt van] maar nu is de euro toch zo'n 10 tot 12 cent sterker 

1985 - 1990 Naperville, Illinois
Maart 2011 New York City
Maart 2011 New York City
-
- Amerikafan
is het nou handig om nu hier dollars te kopen? en zo ja wat is dan de koers waartegen je koopt?
Wij gaan namelijk over 3 weken, maar heb geen idee of je beter hier kan kopen of daar kan pinnen?
Rene
Wij gaan namelijk over 3 weken, maar heb geen idee of je beter hier kan kopen of daar kan pinnen?
Rene
Ik pin meestal een bedrag op Schiphol en daarna de rest gewoon in de USA.
Afhankelijk van de koers en wat je opzak wilt hebben kan je veel of weinig pinnen.
Als ik de grafiekjes bekijk dan zou ik momenteel veel pinnen
http://www.ecb.int/stats/exchange/eurof ... sd.en.html
Afhankelijk van de koers en wat je opzak wilt hebben kan je veel of weinig pinnen.
Als ik de grafiekjes bekijk dan zou ik momenteel veel pinnen
http://www.ecb.int/stats/exchange/eurof ... sd.en.html
Waar kan je dat op schiphol pinnen? Is dat achter de Douane of bij de ABN voor de Douane?
Het kan op Schiphol in ieder geval NA de paspoortcontrole als je NL verlaat richting de USA. Maar daar kan je natuurlijk ook gewoon aan de balie Dollars halen.
-
- Amerikafan
De dollar staat nu op bijna 1.40, maar als je pint betaal je toch ook nog een provisie voor de bank ofniet?
Voor valuta heb je een aankoop koers en een verkoop koers.
Als voorbeeld deze twee, geldig als je geld wisselt bij hen aan de balie:
GWK Travelex wisselkoersen geldig op: maandag 7 maart 2011
Valuta U verkoopt U koopt
Amerika - dollar 1,5274 1,2982
Pott Change
koersen VERKOPEN KOPEN
USD 1,4598 1.3605
Bij vele banken is het verschil bij overboekingen beduidend lager.
Als voorbeeld deze twee, geldig als je geld wisselt bij hen aan de balie:
GWK Travelex wisselkoersen geldig op: maandag 7 maart 2011
Valuta U verkoopt U koopt
Amerika - dollar 1,5274 1,2982
Pott Change
koersen VERKOPEN KOPEN
USD 1,4598 1.3605
Bij vele banken is het verschil bij overboekingen beduidend lager.
Ik weet niet waar jij de 1.5866 vandaan haalt, maar de 1.40 is vandaag weer aangetikt.Marceljesse schreef:Het zoveelste topic over de dollar-koers.
Vanochtend krijgt men 1.5866 dollar voor 1 euro!!!!!!!!!!!!!
Voor de vakantie gangers is het super. Voor mijn baas die in dollars betaald krijgt is het een ramp.
1,58 ?
Dat klinkt als een verkoop koers (jij verkoopt de dollars terug aan de bank) van de Firma A.F. Zetter
Dat klinkt als een verkoop koers (jij verkoopt de dollars terug aan de bank) van de Firma A.F. Zetter
momenteel 1.402
eind Mei graag voor zo'n 3 weken graag 1,50!
eind Mei graag voor zo'n 3 weken graag 1,50!

- Fiftiesfamily
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zantman quote een bericht van maart 2008, dus bijna 3 jaar geleden. Heeft dus niet zoveel met de firma A.F. Zetter te maken maar meer met resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomstBramster schreef:1,58 ?

LOL, had ik helemaal gemist
Ben blij dat de dollar inmiddels weer een wat normalere koers heeft bereikt, al dat op en neer hoeft van mij niet.
Gewoon 1 Dollar is 1 Euro zal het allerbeste zijn
Ben blij dat de dollar inmiddels weer een wat normalere koers heeft bereikt, al dat op en neer hoeft van mij niet.

Ja daar kwam ik later ook achter, ik keek naar nieuwe berichten, maar was nog op pagina 1. het was nog vroeg he, haha. vond het dan ook al zo'n raar berichtFiftiesfamily schreef:Zantman quote een bericht van maart 2008, dus bijna 3 jaar geleden. Heeft dus niet zoveel met de firma A.F. Zetter te maken maar meer met resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomstBramster schreef:1,58 ?
ik zie toch echt liever dat 1 euro 1.40 of 1.50 dollars waard is hoor. Daar heb ik veel meer aan haha.Bramster schreef:LOL, had ik helemaal gemist

Nu in Florida tot 6 mei!
Als je al rond de euro wilt zitten, maak het dan 1,08-1,10 ofzo. Dan is 1 dollar in de winkel echt 1 euro (tax + opslag bank voor wisselen).Bramster schreef:LOL, had ik helemaal gemist
Maar ik heb liever de koers die er nu is, heerlijke vakantie

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1493 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart