Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips voor 2 of 3 daagse wandeltochten bij Zion, Bryce?
-
- Amerika-newbie
tips voor 2 of 3 daagse wandeltochten bij Zion, Bryce?
Dag,
ik vertrek over 3 dagen voor 2 weken en ben benieuwd of iemand tips heeft voor mooie groeps hikes in de buurt van Zion, Byce of Grand Canyon. Ik kan er best wel veel vinden op Internet maar kan niet goed beoordelen of ze leuk, goed zijn, of te duur. Het lijkt mij leuk om een paar dagen met anderen op te trekken in dit gebied en hou me aanbevolen voor tips.
Hoe zit het trouwens met kamperen nu in deze tijd van jaar? IS dat goed te doen nu? Niet te koud s´nachts. En, zijn de campings niet ongeveer leeg?
groet,
Ronald de Klein
Utrecht
ik vertrek over 3 dagen voor 2 weken en ben benieuwd of iemand tips heeft voor mooie groeps hikes in de buurt van Zion, Byce of Grand Canyon. Ik kan er best wel veel vinden op Internet maar kan niet goed beoordelen of ze leuk, goed zijn, of te duur. Het lijkt mij leuk om een paar dagen met anderen op te trekken in dit gebied en hou me aanbevolen voor tips.
Hoe zit het trouwens met kamperen nu in deze tijd van jaar? IS dat goed te doen nu? Niet te koud s´nachts. En, zijn de campings niet ongeveer leeg?
groet,
Ronald de Klein
Utrecht
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: tips voor 2 of 3 daagse wandeltochten bij Zion, Bryce?
Ronald de Klein schreef:Dag,
Geen ervaring mee we trekken het liefst ons eigen pad
Hoe zit het trouwens met kamperen nu in deze tijd van jaar? IS dat goed te doen nu? Niet te koud s´nachts.
In de Grand Canyon NP en Bryce Canyon NP zal het 's nachts nog wel vriezen, mogelijk ligt er ook nog sneeuw, in Zion NP zal het goed gaan dat ligt een stuk lagen in de camprounds liggen in het dal.
En, zijn de campings niet ongeveer leeg?
Nee, het zijn alle 3 drukke parken waar het hele jaar veel mensen komen en kamperen
groet,
Ronald de Klein
Utrecht
-
- Amerika-expert
allo,
hou wel rekening met het feit dat bryce hoger ligt dan zion en de zuidrim van de grand canyon. de noordrim van de grand canyon ligt op 8000 feet en is nog tot midden mei gesloten wegens sneeuw. bryce ligt nog hoger, 9000 feet, en het vriest is nu 's nachts (zoals Rob al meldde). vorig jaar waren er eind mei/begin juni in bryce nog sneeuwstormen.... je kunt je dus aan alle temperaturen verwachten. zoals de amerikanen zeggen: dress in layers.
jacques
hou wel rekening met het feit dat bryce hoger ligt dan zion en de zuidrim van de grand canyon. de noordrim van de grand canyon ligt op 8000 feet en is nog tot midden mei gesloten wegens sneeuw. bryce ligt nog hoger, 9000 feet, en het vriest is nu 's nachts (zoals Rob al meldde). vorig jaar waren er eind mei/begin juni in bryce nog sneeuwstormen.... je kunt je dus aan alle temperaturen verwachten. zoals de amerikanen zeggen: dress in layers.
jacques
Wij waren 2 weken geleden in Bryce, er lag toen vrij veel sneeuw op de rim, en redelijk weinig sneeuw onderaan. Het was toen snachts nog heel erg koud dus kamperen kon je niet. Ook was op een gegeven moment de weg naar Rainbow point afgesloten vanwege de sneeuw.
In Zion waren de temperaturen wel goed en hebben we zonder problemen kunnen kamperen op de South Campground.
In Zion waren de temperaturen wel goed en hebben we zonder problemen kunnen kamperen op de South Campground.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 8712 Weergaves
-
Laatste bericht door jerkar
-