Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nadia89: 1e reis VS ; Mei 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nadia89
Amerika-ontdekker

Reis Nadia89: 1e reis VS ; Mei 2011

Bericht door Nadia89 »

Na rondreizen in Costa Rica en Indonesië is de VS aan de beurt. Deze vakantie hebben we alleen de hotels aan het begin en aan het eind vastgelegd. De rest staat nog open, erg leuk om alles te lezen op dit forum en op een aantal blogspot reisverslagen.
Onze planning is alsvolgt:

30 april - Amsterdam - NY ( Hotel Wyndham Garden Times Square)
1 mei - NY
2 mei - NY
3 mei - NY
4 mei - NY - San Francisco ( Hotel Mark twain )
5 mei - SF
6 mei - SF
7 mei - SF - Yosemite
8 mei - Yosemite
9 mei - Yosemite
10 mei - Yosemite - Reno
11 mei - Reno - Twin falls
12 mei - Twin falls - Yellowstone
13 mei - Yellowstone
14 mei - Yellowstone
15 mei - Yellowstone - Grand Teton
16 mei - Grand Teton - Salt lake ciy
17 mei - Salt lake city - Bryce canyon
18 mei - Bryce Canyon - Zion
19 mei - Zion - Grand Canyon
20 mei - Grand Canyon
21 mei - Grand Canyon - Las vegas
22 mei - Las vegas
23 mei - Las vegas - Death Valley
24 mei - Death Valley - LA ( Hotel Figueroa)
25 mei - LA
26 mei - LA - Amsterdam
27 mei - Amsterdam

Tips zijn altijd welkom!
Zijn er ook vakantiegangers die dezelfde periode / plaatsen gaan?

Wij kunnen in iedergeval de dagen wel omkijken tot 30 april! :clap:
Laatst gewijzigd door Nadia89 op 12 feb 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1e reis VS ; Mei 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! En heel bekend, tot aan Salinas. :wink: Als je het nog niet hebt gelezen is ons 2008-verslag wel handig om er eens op na te slaan.
Hou er wel rekening mee dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog niet open is als jullie daar zijn. Dat betekent via de 49 en bijvoorbeeld de 88 richting Reno. Wij deden dat stuk (van South Lake tahoe tot Yosemite) in 2006.

Ik zou wel iets aanpassen; het stuk van Yellowstone naar Salina is erg lang en je mist Grand Teton. Je zou een dag minder Grand Canyon kunnen doen en een dag Yellowstone of Grand Teton meer. Misschien ook geen Apache Trail. Als je Zion nog mee zou kunnen nemen zou dat ook wel mooi zijn.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik mis een paar mooie parken die op de route liggen: Grand Teton en Zion.

Edit: Ik zie dat Marianne dezelfde gedachte had! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Waarom wil je zolang bij de Grand Canyon blijven? Zo lang is alleen nodig als je naar de bodem wil lopen en daar wil overnachten om de volgende dag weer terug te lopen. Er is een lodge onderin, maar die is al heel lang van te voren vol geboekt. Normaal gesproken heb je aan 1 of 2 overnachtingen voldoende, afhankelijk of je alleen highlights wil zien of toch een stuk naar onder wil lopen en/of een helicoptertocht wil maken.

Ik zou me de mijlen van en naar Phoenix besparen. De Apache Trail is mooi, maar of het de omweg waard is... Je kan dan beter vanuit Yellowstone/Grand Teton naar Torrey (met een overnachting bij Salt Lake City of zo) gaan en dan www.scenicbyway12.com mee pakken op weg naar Bryce.

Over Zion is al genoeg gezegd.

Het lijkt wel of je je route gemaakt hebt op basis van de grote 3 parken Yosemite, Yellowstone en Grand Canyon zonder te weten wat er nog meer in de buurt ligt of hoeveel tijd je er voor kwijt bent. Kijk anders eens op www.nps.gov voor informatie over alle NPs en NM's.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Aanvullend op de vorige commentaren: nog een nacht in Page (bij Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, etc.) tussen Bryce en Grand Canyon.
1 nacht Grand Canyon kan genoeg zijn.
Johan
Nadia89
Amerika-ontdekker

Bericht door Nadia89 »

Martin & Marianne schreef:Mooie route! En heel bekend, tot aan Salinas. :wink: Als je het nog niet hebt gelezen is ons 2008-verslag wel handig om er eens op na te slaan.
Hou er wel rekening mee dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog niet open is als jullie daar zijn. Dat betekent via de 49 en bijvoorbeeld de 88 richting Reno. Wij deden dat stuk (van South Lake tahoe tot Yosemite) in 2006.

Ik zou wel iets aanpassen; het stuk van Yellowstone naar Salina is erg lang en je mist Grand Teton. Je zou een dag minder Grand Canyon kunnen doen en een dag Yellowstone of Grand Teton meer. Misschien ook geen Apache Trail. Als je Zion nog mee zou kunnen nemen zou dat ook wel mooi zijn.

Marianne
Hallo Marianne,

Ik had jullie blog al gelezen: Erg leuk! Bedankt voor de tips.

Groetjes Nadia
Nadia89
Amerika-ontdekker

Bericht door Nadia89 »

jolanxyz schreef:Waarom wil je zolang bij de Grand Canyon blijven? Zo lang is alleen nodig als je naar de bodem wil lopen en daar wil overnachten om de volgende dag weer terug te lopen. Er is een lodge onderin, maar die is al heel lang van te voren vol geboekt. Normaal gesproken heb je aan 1 of 2 overnachtingen voldoende, afhankelijk of je alleen highlights wil zien of toch een stuk naar onder wil lopen en/of een helicoptertocht wil maken.

Ik zou me de mijlen van en naar Phoenix besparen. De Apache Trail is mooi, maar of het de omweg waard is... Je kan dan beter vanuit Yellowstone/Grand Teton naar Torrey (met een overnachting bij Salt Lake City of zo) gaan en dan http://www.scenicbyway12.com mee pakken op weg naar Bryce.

Over Zion is al genoeg gezegd.

Het lijkt wel of je je route gemaakt hebt op basis van de grote 3 parken Yosemite, Yellowstone en Grand Canyon zonder te weten wat er nog meer in de buurt ligt of hoeveel tijd je er voor kwijt bent. Kijk anders eens op http://www.nps.gov voor informatie over alle NPs en NM's.
Hallo Jolanxyz,

We hebben de reisgids van OAD - reizen meegenomen waar ook de Nationale parken worden beschreven. Zij beschrijven bij 'Grand canyon national park' een advies verblijf van minimaal 3 overnachtingen. Ik begrijp dat dat niet nodig is.
De route is inderdaad gebaseerd op yosemite - yellowstone - Grand Canyon. Bedankt voor u tips. Ik heb de route inmiddels aangepast..

Groetjes,
Nadia89
Amerika-ontdekker

Re: Reis Nadia89: 1e reis VS ; Mei 2011

Bericht door Nadia89 »

Update: Curry Village 'Heated tent' geboekt.

Raden jullie aan nog meer accomodaties te boeken in Nationale parken?
Laatst gewijzigd door Nadia89 op 17 feb 2011, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia89
Amerika-ontdekker

Bericht door Nadia89 »

Weer een update: Tickets geboekt voor het Vrijheidsbeeld & Ellis eiland ; 03 mei 2:00
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Is het misschien een overweging waard om Yellowstone te bewaren voor een volgende reis?
Ik vind het deel Reno - Yellowstone - Grand Teton - Salt Lake City nog redelijk gehaast.
Yellowstone is een enorm groot park, waar je je makkelijk een week kunt vermaken en 1 overnachting bij Grand Teton lijkt me ook wat krap. Voor een eerste reis zou dit ook een mooie route kunnen zijn.:

30 april - Amsterdam - New York
1 mei - New York
2 mei - New York
3 mei - New York
4 mei - New York - San Francisco
5 mei - San Francisco
6 mei - San Francisco
7 mei - San Francisco - Yosemite
8 mei - Yosemite
9 mei - Yosemite - Lee Vining
10 mei - Lee Vining - Death Valley
11 mei - Death Valley - Las Vegas
12 mei - Las Vegas
13 mei - Las Vegas - Zion
14 mei - Zion
15 mei - Zion - Bryce Canyon
16 mei - Bryce Canyon - Capitol Reef (Torrey)
17 mei - Capitol Reef
18 mei - Capitol Reef - Monument Valley
19 mei - Monument Valley - Page
20 mei - Page
21 mei - Page - Grand Canyon
22 mei - Grand Canyon - Kingman
23 mei - Kingman - Los Angeles
24 mei - Los Angeles
25 mei - Los Angeles
26 mei - Los Angeles - Amsterdam
27 mei - Amsterdam

Ik kom uiteindelijk dus uit op 3 nachten Los Angeles. Als je het bij 2 nachten houdt in Los Angeles, zou je die ene nacht nog kunnen gebruiken bij Yosemite of als je goed tegen de hitte kunt een extra nacht bij Death Valley.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Nadia89
Amerika-ontdekker

Bericht door Nadia89 »

Nieuwe route gemaakt:

1 mei - New York
2 mei - New York
3 mei - New York
5 mei - San Francisco
6 mei - San Francisco
8 mei - Yosemite
9 mei - Yosemite
10 mei - Yosemite - Sequoia
11 mei - Sequoia - Death Valley
12 mei - Death Valley - Las Vegas
13 mei - Las Vegas
14 mei - Las Vegas - Zion
15 mei - Zion
16 mei - Zion - Capitol reef ( Torrey)
17 mei - Capitol Reef - Moab
18 mei - Arches NP ( Moab)
19 mei - Moab - Page
20 mei - Page
21 mei - Page - Grand Canyon
22 mei - Grand canyon
23 mei - Grand canyon - Kingman
24 mei - Kingman - Los Angeles
25 mei - Los Angeles
27 mei - Amsterdam

De route Yosemite - Sequoia - Death valley is misschien wat raar, maar in mei zal de Tioga pass nog dicht zijn. Rechtstreeks naar Death Valley word dan iets teveel van het goede (?)

Totale afstand: 3.743 km
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik raad persoonlijk altijd liever aan om bovenlangs te gaan en een overnachting te nemen in Lee Vining. Omrijden moet je sowieso bij een gesloten Tioga Pass, maar dan zou ik dus liever bovenlangs rijden over 1 van de noordelijker gelegen passen. De CA-88 is altijd open. Voor Sequoia hebben jullie in jullie route toch geen tijd, dus ik zou voor de Sequoia's naar Mariposa Grove gaan als je van San Francisco naar Yosemite rijdt. Voor Capitol Reef, Moab en Monument Valley neem je naar mijn idee ook te weinig tijd in jullie route. En willen jullie niet naar Bryce Canyon? Ik zou het deel van Zion tot Kingman zo indelen.:

16 mei - Zion - Bryce Canyon
17 mei - Bryce Canyon - Torrey
18 mei - Torrey (Capitol Reef)
19 mei - Torrey - Monument Valley
20 mei - Monument Valley - Page
21 mei - Page
22 mei - Page - Grand Canyon
23 mei - Grand Canyon - Kingman

Verder vind ik de route mooi ingedeeld.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

leuk, wij zijn de nacht van 14 op 15 mei ook in Zion. Gereserveerd bij Watchman.... zijn jullie met camper of auto.

Truus
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik mis Bryce Canyon inderdaad in de bovenstaande route. Zou ik zeker erbij voegen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Nadia89
Amerika-ontdekker

Bericht door Nadia89 »

1 mei - New York
2 mei - New York
3 mei - New York
5 mei - San Francisco
6 mei - San Francisco
8 mei - Yosemite
9 mei - Yosemite
10 mei - Yosemite - Lake isabella
11 mei - Lake isabella - Death Valley
12 mei - Death Valley - Las Vegas
13 mei - Las Vegas
14 mei - Las Vegas - Zion
15 mei - Zion
16 mei - Zion - Bryce Canyon
17 mei - Bryce Canyon - Torrey
18 mei - Torrey - Moab
19 mei - Moab
20 mei - Moab - Monument Valley
21 mei - Monument Valley - Page
22 mei - Page - Grand canyon
23 mei - Grand canyon - Kingman
24 mei - Kingman - Los Angeles
25 mei - Los Angeles
27 mei - Amsterdam

We willen graag naar Arches NP vandaar dat ik die in de route heb gelaten. Er is zoveel te zien, keuzes maken is lastig.
Laatst gewijzigd door Nadia89 op 06 mar 2011, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Nogmaals, voor Sequoia heb je in je route geen tijd. Als je echt onderlangs wilt rijden, zou ik zo ver mogelijk proberen te rijden die dag. Bijvoorbeeld tot Lake Isabella. Je kunt dan in de ochtend de sequoia's in Mariposa Grove bezoeken. Dat kost je maar een paar uurtjes en dan kun je dus al onderweg richting Lake Isabella.

Het blijf jammer om zo kort in Moab te zijn, maar Arches lijkt mij ook een prachtig park.
Eén nacht Torrey vind ik ook wel wat weinig als je Capitol Reef wilt bezoeken.
Eventueel zou je nog een nachtje van Yosemite kunnen halen, ten gunste van Torrey of Moab, al vind ik jullie tijd in Yosemite ook prachtig.

Keuzes zijn inderdaad altijd lastig. :wink:
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer