In onze omgeving beginnen mensen al te roepen om een afscheidsfeestje, maar wij hebben daar ook totaal geen zin in. We moeten 1 mei uit ons huis zijn, wat eigenlijk de perfecte locatie is voor een lekker feestje. In onze grote schuur zijn al heel wat feesten gehouden, maar ja, die hebben we dus vanaf dat moment niet meer en we vertrekken pas begin juli echt naar Spanje.
Dan moeten we dus óf in de B&B waar we tijdelijk gaan wonen een feest geven, wat ik voor de eigenaren niet zo'n leuk idee vind óf ergens in een gehuurde zaal. En dat laatste kost weer erg veel geld, wat ik op dit moment veel liever besteed aan andere dingen. Want zoals meer mensen hier al zeggen, als er heel veel mensen zijn kan je met iedereen even kletsen, maar wat is de waarde van zo'n feest voor jezelf? We hebben een paar hele goede vrienden, maar heel veel kennissen die zeker ook de moeite waard zijn en ook nog wel wat zakelijke relaties waar je dan niet omheen kan. Zonder feest stoot je niemand voor het hoofd.
Ik ga liever in de laatste maanden dat we hier wonen en eigenlijk een soort vakantie in eigen land vieren lekker met mensen een borrel pakken, in ons tijdelijke thuis of elders. En degenen die ons echt na staan, komen toch wel naar Spanje. En Amerika is dan toch duidelijk weer wat verder weg, ik verwacht dat wij zeker een keer of drie per jaar een week of langer in Nederland zullen zijn.
Kortom; een feest geef je in mijn ogen vaak meer voor anderen dan voor jezelf en daar heb ik zelf nu geen zin in

Als jij het wel wilt doen, is een Amerikaans thema inderdaad wel heel leuk. Het 'bring your own' idee is misschien ook handig, omdat je zelf al heel veel spullen hebt ingepakt?