Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe is de amerikaanse man?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hockey
Amerika-expert

Re: Hoe is de amerikaanse man?

Bericht door Hockey »

@Assia, ik neem aan dat je al een Visa Waiver hebt aangevraagd?

Ik zou eerlijk zijn, je komt je vriend bezoeken. En het land bekijken middels rondreizen. Hoe lang je al een relatie hebt wordt meestal niet gevraagd. Hoe vaak en hoe lang ben jij de afgelopen tijd in de VS geweest?
Als je gaat liegen, en men vraag door en betrapt je op een leugen heb je grotere problemen, dat zou ik dus niet riskeren.
Tenslotte, denk je eraan dat een VWP geldig is voor 90 dagen, en niet voor 3 maanden, maar slechts 90 dagen?
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

Hockey schreef:@Assia, ik neem aan dat je al een Visa Waiver hebt aangevraagd?

Ik zou eerlijk zijn, je komt je vriend bezoeken. En het land bekijken middels rondreizen. Hoe lang je al een relatie hebt wordt meestal niet gevraagd. Hoe vaak en hoe lang ben jij de afgelopen tijd in de VS geweest?
Als je gaat liegen, en men vraag door en betrapt je op een leugen heb je grotere problemen, dat zou ik dus niet riskeren.
Tenslotte, denk je eraan dat een VWP geldig is voor 90 dagen, en niet voor 3 maanden, maar slechts 90 dagen?
Ja ik ga op Visa Waiver
Verder wordt het mijn eerste keer naar de VS en ga ongeveer 86 dagen..
Ik hoop maar dat ik met eerlijkheid ver kom :|
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je eerste keer VS? Dan heb je nog geen history, niks. Weinig om je zorgen over te maken. Zorg wel dat je alvast een retourticket hebt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En zorg dat je bewijzen bij hebt van je banden met Nederland: arbeidscontract, eigendom woning of huur, studie die je volgt, ...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

kastelke schreef:En zorg dat je bewijzen bij hebt van je banden met Nederland: arbeidscontract, eigendom woning of huur, studie die je volgt, ...
Hoe nodig is dat? (vraag meer voor mezelf bedoeld)
Mij is tot nu toe nooit om bewijzen gevraagd, maar ik ging ook nooit voor meer dan 2 weken.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hoe nodig>nou ja, dat hangt af van hoe strict jouw immigration officer is ;)

Als die man (of vrouw) het vermoeden heeft dat jij wel eens in de VS zou willen blijven, en jij kan dan een contract laten zien, of een brief van je werkgever, een huurcontract, of iets dergelijks, dan kan dat enorm helpen op dat moment. Heb je echter niks bij je, dan moet hij (of zij) je op je woord geloven, en het is maar de vraag hoe dat gaat.

Een vriendin van mij heeft een poosje een vriend in de VS gehad (die uiteindleijk naar Nederland is gekomen), en ze zijn bij haar ooit een keer vergeten dat groene kaartje uit haar paspoort te halen. Ondanks dat ze dat wel netjes teruggestuurd had, heeft ze elke keer daarna, als ze bij haar vriend op bezoek ging, problemen gehad, en dan was ze maar wat blij dat ze haar werkcontract en huurcontract bij zich had.

Assia> Ik zou altijd eerlijk zijn. Je gaat je boyfriend bezoeken, en jullie gaan samen rondreizen. Als je doodzenuwachtig wordt van het gebruik vanhet woord "boyfriend" kan je natuurlijk ook best "friend" zeggen (vind ik dan). Hij is toch ook je friend?
Heb je een baan waar je naar terugkeert? Een huurwoning? Neem gewoon wat kopietjes mee, gewoon, voor het geval dat.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom zou je boyfriend zeggen? Mijn motto is altijd eerlijk zijn, maar niet teveel informatie geven. "Friend" is genoeg en als ze dan doorvragen kun je altijd nog verder eerlijk antwoorden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb altijd gezegd dat ik "friends" ging bezoeken die ik via internet had leren kennen en ik heb echt nooit problemen gehad. Ik zou echt niet zeggen boyfriend, dan hebben ze juist meer argwaan. Verder krijg je alleen maar vragen als "wie heeft je koffer ingepakt (heb je zelf je koffer ingepakt of samen met iemand?), waar ga je naartoe, en soms wat vragen dat je denkt huh?".

Ja eerlijkheid duurt het langst klopt maar je liegt toch niet als je zegt dat je friends gaat bezoeken? Je boyfriend is toch ook je friend? ;) Ik maak ze nooit wijzer dan ze zijn, daar krijg je juist meer problemen van.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Begrijp niet waarom mensen zich altijd zo druk maken om de immigration officieren. Ik vind dat altijd hele normale en vriendelijke mensen, misschien ben ik steeds de leuke types tegengekomen...ik heb dan ook altijd het gevoel dat als ze een paspoort uit west-europa zien, ze sowieso makkelijker zijn. Ben met verschillende redenen(meetings,conventies, "just for fun", "spending my money", friends) altijd het land binnengekomen zonder extra vragen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien zou je je ook druk maken als je een keer meemaakt wat wij meegemaakt hebben. http://backtotheusa.web-log.nl/back_to_ ... dag-1.html

Zoiets kan iedereen zomaar gebeuren als je eens een immigration officer treft die een slechte bui heeft. Ik ga vanaf dat moment elke keer met de zenuwen naar die loketjes.

Marjon
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

He bah wat vervelend, Marjon, dat Ger dan zo lang daar heeft zitten wachten. Om niets!

Afgelopen keer heb ik ook 1,5 uur bij de immigration moeten wachten, maar dat kwam omdat er een nationale storing was. Helaas waren de officers wel vrij chagrijnig, dus ik heb maar poeslief geantwoord, en dat gaf natuurlijk geen problemen.

Toen mijn broertje voor een half jaar naar Sydney ging werd ie er door drugshonden uitgepikt. Moest ie ook naar zo'n kamertje voor een heel onderzoek. Doodsbang was ie. Hij had uiteraard niets bij zich, maar ja, iemand zal maar wat in je zak gestopt hebben.

Beetje off topic allemaal, maar voor mij geld altijd: Eerlijkheid duurt het langst, en ik zeg inderdaad altijd eerlijk wat ik ga doen (maar ik heb ook geen vriend in Amerika, slechts vrienden).

ik zag dat Assia over drie dagen al naar San Francisco gaat. Spannend! Woont je vriend ook echt in de stad? Ik heb er zelf een jaar vlak boven gewoond, en het is echt een heerlijk gebied! Ik hoop dat je een hele leuke tijd gaat hebben daar!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Zoiets kan iedereen zomaar gebeuren als je eens een immigration officer treft die
> een slechte bui heeft.

> zo lang daar heeft zitten wachten. Om niets!

Waarom zou het aan zijn bui liggen of zou het om niets zijn ? Wellicht was er een goede reden of was het een steekproef.

Mij is dat ook eens gebeurd. Ik weet niet waarom, maar mag toch aannemen dat deze mensen net als jij en ik hun werk goed proberen te doen en niet als hobby Nederlandertje pesten hebben :D
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat zeg jij, maar deze man was heel onbeschoft en chagrijnig en er werd geen enkele uitleg gegeven. Niet dat het een steekproef was o.i.d. Er was ook geen enkele aanleiding hiervoor er waren amper vragn aan hem gesteld alleen waar we heengingen. Er is mijn man ook verder vrijwel niets gevraagd in het kamertje, hij moest alleen maar daar op een stoeltje zitten en zijn paspoort laten zien en één keer vertellen waar hij heen ging. En elke keer als hij opstond werd er met een gebiedende vinger naar hem gewezen vanachter de balie en en bars "Sit" toegeroepen Hij werd behandeld als een crimineel zonder enige reden.
Mij werd niets verteld, ik heb daar twee uur op de grond bij een bagageband moeten zitten met de koffers en twee ongeruste kinderen en had geen idee wat er aan de hand was of wanneer mijn man weer terug zou komen. Ik heb herhaalde keren aan andere immigration officers gevraagd wat er aan de hand was en dat we onze vlucht gingen missen maar kreeg gewoon geen enkel antwoord.
Ik vind dit geen manier om met mensen om te gaan, vooral als er geen enkele aanleiding toe is.
Misschien vind jij het normaal en accepteer je maar alles wat ze met je doen, maar ik vind dit niet oké

Marjon
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dat hij onbeschoft was is natuurlijk niet leuk en hoort ook niet zo en ook niet zeer spijtig dat jij niet een beetje beter op de hoogte gehouden werd. Je moet aardig in de piepzak hebben gezeten.

Mij werd ook geen uitleg gegeven, heb het ook niet gevraagd, maar het lijkt me meer dan logisch dat men niet vertelt waarom ze bovenmatig in je geïnteresseerd zijn. Zomaar concluderen dat eea ongegrond was vind ik niet juist.

Gewoon gedwee doen wat gezegd en gevraagd word. Vergeet niet dat een Immigrations officer je zonder een gegronde reden mag terugsturen en dat je door je visa waiver / esta afstand hebt gedaan van elk recht op tegenspraak daarop.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja helaas doe ik net zo hard mee met me gedwee gedragen omdat ik niet naar huis gestuurd wil worden.
Maar dat stuit me enorm tegen de borst en ik vind het hoogst irritant dat wij dat allemaal maar moeten verdragen. Ik snap heus wel dat ze op moeten letten of er geen mensen ongeoorloofd het land binnen komen, maar het gaat mij om de vreselijk arrogante en onbeschofte manier waarop ze de mensen uit andere landen behandelen. Je kunt bijvoorbeeld als de volgende aan de beurt is gewoon zeggen "next" in plaats van ongeduldig te wenken met je gezicht de andere kant op. Kwestie van fatsoen vind ik persoonlijk.

Het gevolg is dat ik enorm nerveus ben als ik door immigration moet. Dat merken de beambtes en daardoor kwam ik de laatste keer ook weer bijna in de problemen. Hij probeerde me echt te vangen op mijn woorden en daar werd ik enorm nerveus van. Daarop ging hij me gewoon sarcastisch uit staan lachen.
Echt hoor, volgens mij hebben die mannen thuis niets te vertellen en moeten ze hun manzijn even bewijzen door superieur te doen tegen toeristen.

Marjon
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Ja helaas doe ik net zo hard mee met me gedwee gedragen
> omdat ik niet naar huis gestuurd wil worden.
> Maar dat stuit me enorm tegen de borst en ik vind het hoogst
> irritant dat wij dat allemaal maar moeten verdragen.

Dat komt denk ik omdat Nederlanders geen respect voor uniformen en fuctionarisen hebben en nooit willen doen wat er gezegd wordt en ook altijd denken het beter te weten en denken in Amerika dezelfde rechten als thuis te hebben :D
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Kunnen we dan dus concluderen dat Amerikaanse mannen ook macho en superieur zijn? :lol:

Nee serieus, het is heel vervelend als je zo'n ervaring hebt, Marjon en dat maakt het inderdaad dat je de volgende keer nog zenuwachtiger er voor bent, wat ze inderdaad gauw genoeg door hebben. Je bent voor hen een nummertje, een gezicht tussen de vele gezichten op zo'n dag. Ik heb zelf geen nare ervaringen met immigrations, maar echt gezellig en rustig sta ik daar ook niet. Ik probeer wel altijd uiterst vriendelijk te blijven, zodat ik ook maar geen spoortje van irritatie opwek.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Elvira-Love-Usa
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira-Love-Usa »

ik heb een jaar geleden ook een amerikaanse man leren kennen hij woont in texas
en ja ook via het internet we hebben ruim 3 maand intieme gesprekken
en we sturen mekaar met de post ook leuke dingen toe

als het meezit ga ik hem deze zomer ontmoeten
maar wij zijn bijde van mening dat we rustig willen opbouwen
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

Hockey: Een retourticket heb ik gelukkig :thumbup:
Kastelke: Bedankt voor de tip, daar ga ik vandaag voor zorgen!!
Georgie: Leuk hoor! Woonde je bij San Rafael? Mijn vriend woont in het zuidoosten, bij Candlestick en Hunters Point :)
DixieChick: Ja, nu alle reacties lijkt het woord "friend" gebruiken me het beste
PetraVS: Ga ik doen, ben nu echt een stuk geruster dankzij alle reacties hier :D
Ziva: Ja, precies, het was alleen dat ik was nare verhalen had gelezen over teruggestuurd worden, dus ik begon me zorgen te maken. Maar nu niet meer, kan nu met eemn gerust hart vertrekken :thumbup:

Iedereen onwijs bedankt :sunny:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Assia schreef: Georgie: Leuk hoor! Woonde je bij San Rafael? Mijn vriend woont in het zuidoosten, bij Candlestick en Hunters Point :)
Haha ja in San Rafael inderdaad! Althans, vier maanden in S.R. en de rest van het jaar in San Anselmo, een dorpje er vlak bij.

Gewoon inderdaad friend gebruiken. Ik zeg ook nooit hostmom, als ik daar weer naar terug ga.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer