Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis laura_roberto: Wie kan helpen? Yosemite + San Francisco
-
- Amerika-ontdekker
Reis laura_roberto: Wie kan helpen? Yosemite + San Francisco
Hallo, wij maken vanaf 10 september een rondreis door het westen, met een auto.
We zijn een beetje aan het twijfelen geslagen over de invulling van onze reis vanaf Las Vegas. Ik zal hieronder onze planning weergeven.
We wilden eerst via Deathvalley, naar Sequoai en dan naar Yosemite. Maar nu hadden we bedacht om vanuit Las Vegas naar Bishop te gaan en dan naar Yosemite, via de tioga pass, om daar een extra nacht te winnen. Wat ik nu alleen las, is dat die weg die van en naar Yosemite village loopt, 140/41, een eenrichtingsweg is. Nu willen we dus wel een paar van die grote Sequoia's zien en we dachten dit dan in Mariposa Grove of Big Trees te doen, langs de 41. Via die weg willen we dan door rijden naar San Francisco. Maar kan dit dan wel, omdat ik las dat het eenrichtingsverkeer is?!
onze route:
Amsterdam -LA
LA- Palm Springs (met eventueel een dagje Disney)
Palm Springs-Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon-Page
Page-Bryce canyon
Bryce Canyon- St George (via Zion)
St George-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley of Las Vegas-Bishop
Death Valley-Visalia (onderweg rijdend door Giant Sequoia?) of Bishop-Yosemite (via Tioga Pass)
Visalia-Yosemite/Curry village (rijdend door Sequoia en Yosemite) of een volle dag Yosemite
Yosemite- San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco-San Simeon
San Simeon-LA
LA
LA
LA
LA-Amsterdam
Is dit een haalbaar schema? En kunnen we dus eventueel via de Tioga Pass, naar Yosemite village en daarvandaan via de 41 naar het zuiden, Mariposa Groves en San Francisco?
En nog een vraagje over San Francisco. We denken erover om een hotel nabij het vliegveld te nemen, ivm de kosten en dan met een BART heen en weer naar het centrum te reizen. Is dit goed te doen, en eventueel ook 's avonds?
We hopen dat er iemand is die ons kan helpen, want hierdoor zitten we een beetje vast met het plannen van onze reis...
Groetjes, Roberto en Laura
We zijn een beetje aan het twijfelen geslagen over de invulling van onze reis vanaf Las Vegas. Ik zal hieronder onze planning weergeven.
We wilden eerst via Deathvalley, naar Sequoai en dan naar Yosemite. Maar nu hadden we bedacht om vanuit Las Vegas naar Bishop te gaan en dan naar Yosemite, via de tioga pass, om daar een extra nacht te winnen. Wat ik nu alleen las, is dat die weg die van en naar Yosemite village loopt, 140/41, een eenrichtingsweg is. Nu willen we dus wel een paar van die grote Sequoia's zien en we dachten dit dan in Mariposa Grove of Big Trees te doen, langs de 41. Via die weg willen we dan door rijden naar San Francisco. Maar kan dit dan wel, omdat ik las dat het eenrichtingsverkeer is?!
onze route:
Amsterdam -LA
LA- Palm Springs (met eventueel een dagje Disney)
Palm Springs-Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon-Page
Page-Bryce canyon
Bryce Canyon- St George (via Zion)
St George-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley of Las Vegas-Bishop
Death Valley-Visalia (onderweg rijdend door Giant Sequoia?) of Bishop-Yosemite (via Tioga Pass)
Visalia-Yosemite/Curry village (rijdend door Sequoia en Yosemite) of een volle dag Yosemite
Yosemite- San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco-San Simeon
San Simeon-LA
LA
LA
LA
LA-Amsterdam
Is dit een haalbaar schema? En kunnen we dus eventueel via de Tioga Pass, naar Yosemite village en daarvandaan via de 41 naar het zuiden, Mariposa Groves en San Francisco?
En nog een vraagje over San Francisco. We denken erover om een hotel nabij het vliegveld te nemen, ivm de kosten en dan met een BART heen en weer naar het centrum te reizen. Is dit goed te doen, en eventueel ook 's avonds?
We hopen dat er iemand is die ons kan helpen, want hierdoor zitten we een beetje vast met het plannen van onze reis...
Groetjes, Roberto en Laura
Re: Wie kan ons helpen? Yosemite en San Francisco
Hi
LA-Palm Springs met een dagbezoek aan DL en dat meteen de dag na aankomst. Ik kan me een rustiger start kunnen voorstellen vooral als je in de spits van Anaheim naar PS moet.
Waarom wil je in St. George logeren? Dat is nog een uur rijden van Zion. Ik zou altijd voor Zion gaan bv logeren in Springdale. Springdale Las vegas is ook maar drie uur rijden en je wint nog een uur (verlies je tussen Page en Bryce).
Tussen Las Vegas en Yosemite met 2 dagen zou ik doen: Las Vegas-Lone Pine (of Bishop) en dan via Tioga Pass naar Yosemite. In 3 dagen: Las Vegas-Death Valley, Death Valley -Mammoth Lakes of Lee Vining, en Lee Vining-Yosemite.
Ik zou Sequoia dit keer overslaan. 41 en 140 zijn doorgaande wegen met een rijstrook in beide richtingen. Nooit iets gemerkt van one way maar ik weet ook niet alles. Tussen Death Valley en Sequoia-KIngs Canyon NP is geen directe verbinding. Via Bishop is verreweg de mooiste route (us395)
Yeehaw
LA-Palm Springs met een dagbezoek aan DL en dat meteen de dag na aankomst. Ik kan me een rustiger start kunnen voorstellen vooral als je in de spits van Anaheim naar PS moet.
Waarom wil je in St. George logeren? Dat is nog een uur rijden van Zion. Ik zou altijd voor Zion gaan bv logeren in Springdale. Springdale Las vegas is ook maar drie uur rijden en je wint nog een uur (verlies je tussen Page en Bryce).
Tussen Las Vegas en Yosemite met 2 dagen zou ik doen: Las Vegas-Lone Pine (of Bishop) en dan via Tioga Pass naar Yosemite. In 3 dagen: Las Vegas-Death Valley, Death Valley -Mammoth Lakes of Lee Vining, en Lee Vining-Yosemite.
Ik zou Sequoia dit keer overslaan. 41 en 140 zijn doorgaande wegen met een rijstrook in beide richtingen. Nooit iets gemerkt van one way maar ik weet ook niet alles. Tussen Death Valley en Sequoia-KIngs Canyon NP is geen directe verbinding. Via Bishop is verreweg de mooiste route (us395)
Yeehaw
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zoals yeehaw zegt, verblijf in sprringdale
wta betreft de grote bomen, neem een mooie wandeling in mariposa grove, eventueel een ranger wandeling? Jammer van sequioa omdat ik dat een mooi park vind, maar ik denk dat je route zo genoeg is en dat je in de mariposa grove een leuke indruk krijgt. Ik zou de overnachtingen tussen grand canyon en page nog niet vast leggen, als je genoeg gezien hebt van de canyon kun je altijd beslissen om al na 1 overnachting doorrijden.
Jullie schrijven dat je in september reist, volgens mij hebben amerikanen een feestdag daar ergens, houd daar rekening mee waarop je opdat moment bent, dat zullen drukke weekenden zijn bij de nationale parken.
Goede reis !

Jullie schrijven dat je in september reist, volgens mij hebben amerikanen een feestdag daar ergens, houd daar rekening mee waarop je opdat moment bent, dat zullen drukke weekenden zijn bij de nationale parken.
Goede reis !
Feest weekend is Labor Day weekend. Labor Day is eerste maandag in september. Heeft OP geen "last" van.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis laura_roberto: Wie kan helpen? Yosemite + San Franc
Heel goed, ik wist dat er iets was in september. Goed dat ta daar geen last mee heeft
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De weg in de vallei is inderdaad eenrichtingverkeer, maar daarbuiten niet. Hier heb je een overzicht van het park en hier van de wegen in de vallei. Op het tweede kaartje kun je zien wel deel one way is. Voor de rit naar de Mariposa Grove heb je daar dus geen last van.laura_roberto schreef:Wat ik nu alleen las, is dat die weg die van en naar Yosemite village loopt, 140/41, een eenrichtingsweg is. Nu willen we dus wel een paar van die grote Sequoia's zien en we dachten dit dan in Mariposa Grove of Big Trees te doen, langs de 41. Via die weg willen we dan door rijden naar San Francisco. Maar kan dit dan wel, omdat ik las dat het eenrichtingsverkeer is?!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor de informatie allemaal!
We gaan kijken voor een overnachting in Springdale. St George hoefde niet perse, we wisten gewoon niet beter!
Groetjes Roberto en Laura
We gaan kijken voor een overnachting in Springdale. St George hoefde niet perse, we wisten gewoon niet beter!
Groetjes Roberto en Laura
Hoi Laura en Roberto,
Een goed verblijf in San Francisco is...... Travelodge at the Presidio......
Wij hebben hier gezeten en het waren echt prima kamers
voor een goedkope prijs en lekker dicht bij de pier zoals pier 39.
Alles goed op loop afstand.
Wij hebben alles geboekt via EXPEDIA
Wat betreft je reis zou ik het volgende doen,
Wij zijn gereden van Las Vegas naar Lone Pine waar we hebben overnacht in Best Western Frontier Motel ....echt een aanrader.
( Dan heb je die dag de tijd voor jezelf in Death Valley en kun je rustig aan doen)
Vervolgens zijn wij de dag erna naar Lee Vining gereden waar wij hebben overnacht.
( Wij hebben daar tevens diezelfde dag een bezoek gebracht aan MONO LAKE en het bekende orginele ghosttown BODY 50 KM vanaf Lee V.)
De dag erop zijn wij via de Tiogla Pass doorgereden naar Oakhurst (Oakhurst Lodge), je hebt dan de hele dag voor Yosimite N.P en Mariposa Grove.
De weg 41 naar Oakhurst is twee richtings verkeer.
Vanuit Oakhurst (weg 49) zijn wij via Mariposa naar Sonora (zeker de moeite waard) gereden waar we een tussenstop hebben gemaakt.
Vervolgens vanaf Sonora (weg 108) via Oakdale naar San Francisco.
Deze optie is voor jullie zeker het overwegen waard.
Het is een route met veel tijd voor jezelf want dat is toch waarvoor je naar de USA gaat.
M.v.g. Frismi
Een goed verblijf in San Francisco is...... Travelodge at the Presidio......
Wij hebben hier gezeten en het waren echt prima kamers
voor een goedkope prijs en lekker dicht bij de pier zoals pier 39.
Alles goed op loop afstand.
Wij hebben alles geboekt via EXPEDIA
Wat betreft je reis zou ik het volgende doen,
Wij zijn gereden van Las Vegas naar Lone Pine waar we hebben overnacht in Best Western Frontier Motel ....echt een aanrader.
( Dan heb je die dag de tijd voor jezelf in Death Valley en kun je rustig aan doen)
Vervolgens zijn wij de dag erna naar Lee Vining gereden waar wij hebben overnacht.
( Wij hebben daar tevens diezelfde dag een bezoek gebracht aan MONO LAKE en het bekende orginele ghosttown BODY 50 KM vanaf Lee V.)
De dag erop zijn wij via de Tiogla Pass doorgereden naar Oakhurst (Oakhurst Lodge), je hebt dan de hele dag voor Yosimite N.P en Mariposa Grove.
De weg 41 naar Oakhurst is twee richtings verkeer.
Vanuit Oakhurst (weg 49) zijn wij via Mariposa naar Sonora (zeker de moeite waard) gereden waar we een tussenstop hebben gemaakt.
Vervolgens vanaf Sonora (weg 108) via Oakdale naar San Francisco.
Deze optie is voor jullie zeker het overwegen waard.
Het is een route met veel tijd voor jezelf want dat is toch waarvoor je naar de USA gaat.
M.v.g. Frismi
aangezien je op het einde van je reis nog een paar dagen in LA voorzien hebt, zou ik Disneyland daar inplannen
de dag dat je van LA naar Palm Springs rijdt, zou je wel Yoshua Tree nog kunnen doen, is een heel mooi park en kan je 'vlug' meepikken
en idd, voor sequoia np moet je een grote boog rond het park rijden als je uit death valley komt, dat hebben wij dit jaar ook op de planning staan, was ook uit het oog verloren dat je niet door het park kan
de dag dat je van LA naar Palm Springs rijdt, zou je wel Yoshua Tree nog kunnen doen, is een heel mooi park en kan je 'vlug' meepikken
en idd, voor sequoia np moet je een grote boog rond het park rijden als je uit death valley komt, dat hebben wij dit jaar ook op de planning staan, was ook uit het oog verloren dat je niet door het park kan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht